Onhan tämä konfiguraattorissa mutta tuskin kovin montaa ostetaan, kun lähtöhinta on alle kaks tonnia M50:sta vähemmän ja toki silloin ilman M-sportia ja 17-tuuman vanteilla. En näe oikein järkeä moisessa hankinnassa.
Unohtamatta, että M50 on sähköpenkit vakiona..
(siis kun LCI:stä nyt puhutaan)
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Vaikka ajastaa AC-latauksen (ja lähtöaikaa), niin silti pirssi alkaa lataamaan heti kun kytkee piuhan kiinni, ja lataa muutaman minuutin ennen kun ilmoittaa että ladataanpas kuitenkin vasta ajastetulla aikavälillä.
Mielestäni ei alkujaan näin tehnyt vaan noudatti annettu aikaikkunaa heti..
Millaisia kulutus lukemia olette saaneet? 18" rengastuksella "todellinen" nopeus 103km/h niin kuivalla kelillä 20kWh/100km ja sama matka märkä tien pinta niin 25kWh luokkaan. Ulko lämpötila muutaman asteen + puolella.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Millaisia kulutus lukemia olette saaneet? 18" rengastuksella "todellinen" nopeus 103km/h niin kuivalla kelillä 20kWh/100km ja sama matka märkä tien pinta niin 25kWh luokkaan. Ulko lämpötila muutaman asteen + puolella.
Jos keskinopeus on ollut 103 km/h, lienee 20kWh/100km ihan ookoo kulutus. Mä ajoin kesällä Imatralta Nokialle 370km ja siinä kulutus oli 16,0 kWh/100km, kun rullailin sinänsä rauhassa hieman nopeusrajoituksia kovempaa vauhtia. Tästä sitten kulutus ylöspäin nilkan asennosta, sateesta, lumesta ja lämpötilasta riippuen.
Jos keskinopeus on ollut 103 km/h, lienee 20kWh/100km ihan ookoo kulutus. Mä ajoin kesällä Imatralta Nokialle 370km ja siinä kulutus oli 16,0 kWh/100km, kun rullailin sinänsä rauhassa hieman nopeusrajoituksia kovempaa vauhtia. Tästä sitten kulutus ylöspäin nilkan asennosta, sateesta, lumesta ja lämpötilasta riippuen.
Keskinopeus taisi olla jossain 85 km/h tuntumassa ja matkaa oli noin 170km.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Vaikka ajastaa AC-latauksen (ja lähtöaikaa), niin silti pirssi alkaa lataamaan heti kun kytkee piuhan kiinni, ja lataa muutaman minuutin ennen kun ilmoittaa että ladataanpas kuitenkin vasta ajastetulla aikavälillä.
Mielestäni ei alkujaan näin tehnyt vaan noudatti annettu aikaikkunaa heti..
muilla havaintoja tästä käyttäytymisestä?
Näin tekee ja kuuluu tehdä, ja omasi on varmasti myös tehnyt aina niin.
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Viime vuoden kokonaiskulutus näytti sovelluksessa
keskiarvoksi 20kwh/100km. Rapiat 24tkm ajoa tuolle viime vuodelle. Eco ajon osuus 12% kaikista ajoista.
Tämän vuoden keskiarvo on myös tällä hetkellä sama. Kilsoja 23,5tuhatta tähän mennessä. Eco ajoa 0%
Näkyykö jostain näytöstä jokin merkki mikäli on aktivoinut manuaalisen akun lämmityksen päälle ennen laturia?
Näkyy mittariston kulutusnäytössä ja keskinäytön yläpalkissa, johon tulee ne muutkin ilmoituskuvakkeet. Molemmissa näkyy kuva, jossa on akku ja tuuletin. Ainakin iDrive 8.5 versiossa toimii näin.
Viime vuoden kokonaiskulutus näytti sovelluksessa
keskiarvoksi 20kwh/100km. Rapiat 24tkm ajoa tuolle viime vuodelle. Eco ajon osuus 12% kaikista ajoista.
Tämän vuoden keskiarvo on myös tällä hetkellä sama. Kilsoja 23,5tuhatta tähän mennessä. Eco ajoa 0%
Noita statseja on kyl hauska kattoo. Ittellä nurkkapyöritystä pks ja silloin tällöin maakuntareissuja. Omat 2023 statsit:
988 ajokertaa
13 tkm yhteensä
19 min keskiajo
19,2 kWh/100 km
pienin kulutus 9,2 kwh/100 km .
En oo ikinä kokeillu miten vähällä tuo menee, mutta tuo oli tullut Lahessa käydessä kahden lähiön välisessä siirtymässä 10 km matkalla. En löydä vuositasolla eco pro-statsia, mutta jossain n. 10% paikkeilla
Pari päivää ollut niin että vaikka lataus ajastettu niin lähtee heti lataamaan kun johto kytketty. Ohjeistusta sain BMW connected drive tuesta mutta eipä niilläkään lähtenyt toimimaan.
Liekö sitten sattumaa mutta vaihdoin lähtöajan seuraavalle aamulle niin nyt näyttäisi pelaavan taas.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Pari päivää ollut niin että vaikka lataus ajastettu niin lähtee heti lataamaan kun johto kytketty. Ohjeistusta sain BMW connected drive tuesta mutta eipä niilläkään lähtenyt toimimaan.
Liekö sitten sattumaa mutta vaihdoin lähtöajan seuraavalle aamulle niin nyt näyttäisi pelaavan taas.
Lähtöajalla on toki ratkaiseva vaikutus tässä BMW:n logiikassa. Se kannattaa olla (selvästi) pidemmällä kuin latauksen aiottu valmistuminen.
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Comment