Originally posted by kobluna
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Originally posted by SMM50 View Post
Kiitos! Löysin kuvakkeen Toinen kysymys. Näkyykö lämpöpumpun toiminnasta informaatiota jostain näytöstä vai toimiiko vain taustalla tarvittaessa?
Bemarin logiikka on toimia hiljaa taustalla ja tarjota kuskille vain "relevanttia" tietoa. Olisihan se kiva nähdä akun lämpötila, moottoreiden lämmöt erikseen, jne, mutta eipä näy.
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View Post
Lähtöajalla on toki ratkaiseva vaikutus tässä BMW:n logiikassa. Se kannattaa olla (selvästi) pidemmällä kuin latauksen aiottu valmistuminen.
Toistaiseksi nyt pelannut niin jos jollain samaa ongelmaa kannattaa koittaa eri lähtöaikaa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
i4 jäi renkaanvaihdon jälkeen perästään matalalle. Vaihdoin renkaat tunkaten yksi rengas kerrallaan. Mittaristossa varoitus ajoneuvo matalalla, odota ajoneuvoa nostetaan. Ei vaan ala kuitenkaan nousemaan, 10min odottelin autossa virrat ajoasennossa ja mitään ei tapahdu. Molemmat takakulmat matalalla.
Mitähän tässä kävi ja onko tälle tehtävissä itse mitään?
Comment
-
-
Originally posted by Lane View Posti4 jäi renkaanvaihdon jälkeen perästään matalalle. Vaihdoin renkaat tunkaten yksi rengas kerrallaan. Mittaristossa varoitus ajoneuvo matalalla, odota ajoneuvoa nostetaan. Ei vaan ala kuitenkaan nousemaan, 10min odottelin autossa virrat ajoasennossa ja mitään ei tapahdu. Molemmat takakulmat matalalla.
Mitähän tässä kävi ja onko tälle tehtävissä itse mitään?
Mulla kävi vähän vastaava aikoinaan X5:n (F15) kanssa, jossa oli ilmajouset vain takana, että auton jäi vinoon renkaan vaihdossa. Toinen puoli selkeesti alhaalla ja toinen kulma jopa liian korkeella. Ajattelin että kyllähän se suoristuu, kun laittaa auton käyntiin. Kompura oli hiljaa, vaikka siirtelin autoa pihassa. No nostin tunkilla kulmaa ja kas pienen noston jälkeen, jousituksen kompura heräsi ja kulma alkoi nousta ja auto asettui suoraan. Nähtävästi joku raja, jonka alle taso oli mennyt.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Laitoitko auton 'käyntiin' eli virta päälle jarru pohjassa ja valitsin D/R vai vain virta päälle?
Mulla kävi vähän vastaava aikoinaan X5:n (F15) kanssa, jossa oli ilmajouset vain takana, että auton jäi vinoon renkaan vaihdossa. Toinen puoli selkeesti alhaalla ja toinen kulma jopa liian korkeella. Ajattelin että kyllähän se suoristuu, kun laittaa auton käyntiin. Kompura oli hiljaa, vaikka siirtelin autoa pihassa. No nostin tunkilla kulmaa ja kas pienen noston jälkeen, jousituksen kompura heräsi ja kulma alkoi nousta ja auto asettui suoraan. Nähtävästi joku raja, jonka alle taso oli mennyt.
”If drive-ready state is switched on with the doors closed, the vehicle is automatically raised to the normal level.”
pieni jännitys tuosta kun ajatus lähipäivinä vaihtaa nastat alle. F11 osasi ainakin suoristaa itsensä vaihdon jälkeen niin eiköhän tämäkin mahtaa osata..
Comment
-
-
Originally posted by wuiZ View Post
Manualissa sanotaan:
”If drive-ready state is switched on with the doors closed, the vehicle is automatically raised to the normal level.”
pieni jännitys tuosta kun ajatus lähipäivinä vaihtaa nastat alle. F11 osasi ainakin suoristaa itsensä vaihdon jälkeen niin eiköhän tämäkin mahtaa osata..
E70:n ilmajousien kanssa ei ollut koskaan tollaista ongelmaa ja F15:n kanssa vain tuon yhden kerran. F15:ssa oli takarenkaat 315 ja pyöräkulma muuttui ulosjoustossa sen verran, että joutui nostamaan aika paljon, että renkaan sain alta pois. Kapeampi 255 talvirengas meni paikoilleen helposti. G05, jossa ilmajouset oli joka kulmassa haastena oli pitkä ulosjousto, renkaat säilyi ulosjoustossa kyllä hienosti suorassa. Tunkki maksimikorkeudessa mahdollisti renkaan vaihdon, vaikka rengasta ei täysin ilmaan saanutkaan
Päätin, (paikallisen huollon suosituksesta) että i7:aan en yritä renkaita itse vaihtaa, eipähän tule sotkettua ExecutivePro jousituksen asetuksia. Varmasti 'onnistuisin' omatoimisesti renkaita vaihtaessa saada auto tilaan, jossa se pitäis viedä kuitenkin paljalle asetusten nollaukseen. Pienimmän riesan tie vaihdattaa renkaat samalla, kun auto on vietävä jarrusoftan päivitykseen runsaan viiikon kuluttua.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostPäätin, (paikallisen huollon suosituksesta) että i7:aan en yritä renkaita itse vaihtaa, eipähän tule sotkettua ExecutivePro jousituksen asetuksia. Varmasti 'onnistuisin' omatoimisesti renkaita vaihtaessa saada auto tilaan, jossa se pitäis viedä kuitenkin paljalle asetusten nollaukseen. Pienimmän riesan tie vaihdattaa renkaat samalla, kun auto on vietävä jarrusoftan päivitykseen runsaan viiikon kuluttua.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
-
👍 1
Comment
-
-
Jep, ei i7:n renkaanvaihdossa ole ihmeellistä. Keskikonsolin ajokorkeusnappia pitää pohjassa n. 7sek että napin merkkivalon alkaa vilkkumaan. Tällöin tasonsäätö on lukittu. Sitten auto ilmaan / tunkkailemaan ja vaihto normaalisti. Sitten napista taas tasonsäätö aktiiviseksi. Ainoa hämäävä juttu tuossa ilmajousituksen "lukitsemisessa" on, että siitä ei tule tekstiä näyttöön. Ajokorkeuden muutokset tulee näkyviin. Hämäsi ainakin itseä ensin tuo, että miksi se ei lukitu kun ei tule tekstiä näkyviin.
Comment
-
-
Originally posted by Lane View Posti4 jäi renkaanvaihdon jälkeen perästään matalalle. Vaihdoin renkaat tunkaten yksi rengas kerrallaan. Mittaristossa varoitus ajoneuvo matalalla, odota ajoneuvoa nostetaan. Ei vaan ala kuitenkaan nousemaan, 10min odottelin autossa virrat ajoasennossa ja mitään ei tapahdu. Molemmat takakulmat matalalla.
Mitähän tässä kävi ja onko tälle tehtävissä itse mitään?
-
👍 2
Comment
-
-
Jaahas, konepelti ei suostu aukeamaan enää, vaikka kuinka nykii avauskahvasta kaksi kertaa peräkkäin. Ensimmäin nykäisy nostaa kyllä konepeltiä ylös, mutta toinen nykäisy ei sitten tee enää mitään. Eikun auto pajalle.
Jenkki-foorumilla tiesivät kertoa, että tämä on melko yleinen vika ja BMW on laatinut asiasta Service Bulletin. Ongelma kuulemma ratkeaa salpojen säätämisellä.Last edited by JPM50; 06-11-2024, 16:06.i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View PostJaahas, konepelti ei suostu aukeamaan enää, vaikka kuinka nykii avauskahvasta kaksi kertaa peräkkäin. Ensimmäin nykäisy nostaa kyllä konepeltiä ylös, mutta toinen nykäisy ei sitten tee enää mitään. Eikun auto pajalle.
Jenkki-foorumilla tiesivät kertoa, että tämä on melko yleinen vika ja BMW on laatinut asiasta Service Bulletin. Ongelma kuulemma ratkeaa salpojen säätämisellä.
Tänään sitten huomasin, että konepelti on noin 2-3 mm vinossa ja eikä todellakaan aukea vetämällä vivusta kahdesti.
Voi v*ttu. Maanantaina takaisin Herttoniemeen.i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
No niin, tulipa nyt itselle uusi automerkki hankittua. Ja siis i4 M50 vm-23 9000km ajettuna. Melkeinpä kaikki muut saksalaiset ja muutkin merkit kahlattu läpi. Ja ensimmäinen sähköauto vielä.
Ajokokemusta kertynyt kuukauden päivät ja kun tuli ostettua saksantuonti käytettynä liikkeestä niin luovutus oli tyyliin tuossa avaimet ja latausluukku oikealla puolella. Loput jäi siis itse opiskeltavaksi eikä ihan kaikkea meinaa löytyä manuaalista ja youtubesta.
Ihan ekana, miten Launch control aktivoidaan? Joo, Sport Boost, traction nappia jne mutta mitään ilmoitusta ei tule Launch control aktivoinnista niin kuin videoissa, kun painaa jarrua ja kaasun pohjaan. Kyllähän auto lähtee ripeästi ilman tuotakin eikä sitä jokaisessa liikennevalossa Teslan ollessa vieressä tule käytettyä.
Parin päivän seisomisen jälkeen auton takapää on tippunut aina alas ja ennen ajoa auto ilmoittelee, että äläpä aja ennen kuin alustaa on nostettu. Tähänkin lienee tottuminen eikä ihan heti pääsekään liikkeelle. Itsellä ei liity noihin renkaanvaihtoihin mitä tässä nyt on kirjoiteltu.
Mutta nytpä muutama päivä sitten joutuikin testaamaan liikkuvuuspalvelua, kun auto ilmoitteli häiriöistä jarrujärjestelmässä ja jarrua joutui polkemaan ihan kunnolla. Ensimmäinen soitto oli ihan turha, kun ohjattiin maahantuojan huoltoon, josta ei saanut ketään kiinni neljään tuntiin! Piti nilkutella hissuksiin kotiin ja lopulta uusi soitto, niin homma alkoi sujumaan. Pihalle tuotiin ihan uusi i5 farkku ja oma kärry lavetilla huoltoon. Parin päivän jälkeen soittivat ja sanoivat, että jarrutehostin pettänyt jonkin sähköisen komponentin osalta ja koko tehostin menee uusiksi. Saksasta tulee osat reilussa viikossa enkä saanut enää ajaa i5:lla. Tilalle antoivat Skoda Enyaqin. Samalla huomasivat, että joku rotta nakertanut EKK - CCU välistä hv-kaapelia!? No, tämä meni onneksi vakuutukseen, tosin omavastuulla ja bonusalenemalla!
Tämmöisillä kokemuksilla lähti liikkeelle bemarilla ajelut.
i4 M50 -23
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
Kävin eilen aamulla Herttoniemessä Hedinin suorahuollossa, jossa yrittivät ensin ruiskutella WD-40:tä lukkomekanismiin vaikka sanoin, että se ei kyllä auta. No ei auttanutkaan. Sitten ajoivat auton sisälle halliin, jossa matkustajan puoleiselle salvalle tehtiin jotain. Sanoivat, että nyt aukeaa konepelti. Aamulla pienessä kiireessä ja hämärässä lähdin töihin ja luotin, että asia on ok.
Tänään sitten huomasin, että konepelti on noin 2-3 mm vinossa ja eikä todellakaan aukea vetämällä vivusta kahdesti.
Voi v*ttu. Maanantaina takaisin Herttoniemeen.
Nykyään käyn Vantaalla huollot tekemässä.G21 320xd lci m-sport
Comment
-
-
Originally posted by Hobbes View PostNo niin, tulipa nyt itselle uusi automerkki hankittua. Ja siis i4 M50 vm-23 9000km ajettuna. Melkeinpä kaikki muut saksalaiset ja muutkin merkit kahlattu läpi. Ja ensimmäinen sähköauto vielä.
Ajokokemusta kertynyt kuukauden päivät ja kun tuli ostettua saksantuonti käytettynä liikkeestä niin luovutus oli tyyliin tuossa avaimet ja latausluukku oikealla puolella. Loput jäi siis itse opiskeltavaksi eikä ihan kaikkea meinaa löytyä manuaalista ja youtubesta.
Ihan ekana, miten Launch control aktivoidaan? Joo, Sport Boost, traction nappia jne mutta mitään ilmoitusta ei tule Launch control aktivoinnista niin kuin videoissa, kun painaa jarrua ja kaasun pohjaan. Kyllähän auto lähtee ripeästi ilman tuotakin eikä sitä jokaisessa liikennevalossa Teslan ollessa vieressä tule käytettyä.
Parin päivän seisomisen jälkeen auton takapää on tippunut aina alas ja ennen ajoa auto ilmoittelee, että äläpä aja ennen kuin alustaa on nostettu. Tähänkin lienee tottuminen eikä ihan heti pääsekään liikkeelle. Itsellä ei liity noihin renkaanvaihtoihin mitä tässä nyt on kirjoiteltu.
Mutta nytpä muutama päivä sitten joutuikin testaamaan liikkuvuuspalvelua, kun auto ilmoitteli häiriöistä jarrujärjestelmässä ja jarrua joutui polkemaan ihan kunnolla. Ensimmäinen soitto oli ihan turha, kun ohjattiin maahantuojan huoltoon, josta ei saanut ketään kiinni neljään tuntiin! Piti nilkutella hissuksiin kotiin ja lopulta uusi soitto, niin homma alkoi sujumaan. Pihalle tuotiin ihan uusi i5 farkku ja oma kärry lavetilla huoltoon. Parin päivän jälkeen soittivat ja sanoivat, että jarrutehostin pettänyt jonkin sähköisen komponentin osalta ja koko tehostin menee uusiksi. Saksasta tulee osat reilussa viikossa enkä saanut enää ajaa i5:lla. Tilalle antoivat Skoda Enyaqin. Samalla huomasivat, että joku rotta nakertanut EKK - CCU välistä hv-kaapelia!? No, tämä meni onneksi vakuutukseen, tosin omavastuulla ja bonusalenemalla!
Tämmöisillä kokemuksilla lähti liikkeelle bemarilla ajelut.
Mulla vaihdettiin toinen ilmajousi taakse ilman, että auto herjasi mitään. Väitän, ettei mitään perän laskemista kuulu tapahtua eli myyjään yhteyttä. Osa maksaa reilut pari tonnia per puoli, koska samassa on iskari eli tuota tuskin kukaan haluaa itse kustantaa.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment