Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i5 keskustelu
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by duckland View Postonko tämä i5 nyt samanlainen kun i4 eli ei kokonaan sähköauto vaan tuollainen sekoitus kaikkea pohjaratkaisulta?
Leave a comment:
-
-
onko tämä i5 nyt samanlainen kun i4 eli ei kokonaan sähköauto vaan tuollainen sekoitus kaikkea pohjaratkaisulta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostSattuneesta syystä tullut katseltua TeslaBjörn ix40 videoita. Luulis että kulutus ois i5 pienempi ja lataus parempi. Itse haluaisin että tuleva auto olisi massaltaan lähempänä 2000 kuin 2500kg. Toki jos autolla ajaa matkaa joka viikko kelissä kuin kelissä niin akkuun kantsii satsata. Hyvä että voi valita kapan eri vaihtoehdoista.Kyllä noita videoita kannattaa katella.
Jos i5:een on laitettu pienempiin kuoriin sama kuin mitä löytyy i7:stä (sisustus, etuistuimet, viimeistely), niin huima on kärry on tulossa. Sedan/farkku, suosisin itse sedania, kunhan tavaratilaa on riittävästi, jatkuvasti likaista takalasia en niin kaipaa.
Leave a comment:
-
-
Sattuneesta syystä tullut katseltua TeslaBjörn ix40 videoita. Luulis että kulutus ois i5 pienempi ja lataus parempi. Itse haluaisin että tuleva auto olisi massaltaan lähempänä 2000 kuin 2500kg. Toki jos autolla ajaa matkaa joka viikko kelissä kuin kelissä niin akkuun kantsii satsata. Hyvä että voi valita kapan eri vaihtoehdoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuskinpa siellä nyt kuitenkaan 70kWh akkua on jos i4:ssa on jo 86kWh. Eiköhän se ole vähintään sama tai hieman isompi.Last edited by tiko4tiko; 26-03-2023, 20:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostAika nirkokseksi menee.
70kWh netto tarkoittaisi, että jos lähtee 100% liikkeelle niin ensimmäiselle legille on käytössä 90% ~ 63kWh ja seuraavalle sitten enää 70% (10%...80%) eli 49kWh. Arvioisin, että omalla ajotyylillä kulutus tulis olemaan i5:llä tasolla 27-32kWh/100km reipas vauhtisessa maatie/moottoritieajossa. Menee kyllä jatkuvaksi laataamiseksi ja pysähtelyksi pienellä akulla. Rakko ei tuossa kyllä rajoita yhtään mitään edes näin vanhalla miehellä.
Ja ns.'pitkiä reissuja tulee helposti, ei se ole päivänselvää että päivän reissulla täältä Hesaan ja takas auton saa 'kääntöpisteellä ladattua' - matka on ~500km. Yhden latauksen voi järjestellä, skippaamalla esim päivällä lunchin ja pysähtymällä syömään/latamaan. Mutta kaksi stoppia, ei ei.... vertailutilanne on non-stop ees taas. Tai esim 2. reissu Turkuun ja takas ~800km. Tuollasella 100kWh nettoakulla lataamisia tulee 1,5kpl eli kertaalleen 10..80%+ lyhyt lataus. 70kWh nettoakulla, akku on ladatava lähdön jälkeen 3 kertaa täyteen 10...80% huhuhJa vertailukohta on että nykyisin homma hoituu ilman pysähdyksiä per suunta. Nämä siis 27kWh kulutuksilla (~120km/h todellista) ja pahemmaksi menee, kun hieman nostaa vauhtia (motari ~140km/h, tai yön pikku tunneilla....en kerro).
Toki latausnopeus auttaisi, mutta se on tiedossa, että i5 on 400V auto, joten supernopeasta lautauksesta ei kannata edes uneksia, kun se ei ole mahdollista edes teknisesti. 150kWh keskitehoon harva auto pystyy .10....80% (vielä). i5 pystynee noin 100kWh keskitehoon, kuten muutkin sähköbemarit (i4, IX50...)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostNormaalin näköinen sähköauto = teslamainen yrjöttäväsukkulakalossisämpylä?
Vai normaalin näköinen auto? = BMW g-sarjalainen?
Onko i4 mielestäsi normaalin näköinen vai epänormaalin?
Leave a comment:
-
-
Kovan kisaajan tulee saamaan Audi A6 e-tronista: https://www.youtube.com/watch?v=4shRrD4FuNA
Leave a comment:
-
-
Bmw, farmari, täyssähkö. Hyvä yhdistelmä.
Toivottavasti isolla akulla koska pitkään akseliväliin mahtuu iso akku ja farkut monesti sellaisessa käytössä missä tulee kilsoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostNopea +150kw ja laakea latauskäyrä sekä +70kwh nettoakku riittää +200km ja 2-3 tunnin siirtymiin, rakko rajoittaa eniten. Vetohommat toki erikseen.
70kWh netto tarkoittaisi, että jos lähtee 100% liikkeelle niin ensimmäiselle legille on käytössä 90% ~ 63kWh ja seuraavalle sitten enää 70% (10%...80%) eli 49kWh. Arvioisin, että omalla ajotyylillä kulutus tulis olemaan i5:llä tasolla 27-32kWh/100km reipas vauhtisessa maatie/moottoritieajossa. Menee kyllä jatkuvaksi laataamiseksi ja pysähtelyksi pienellä akulla. Rakko ei tuossa kyllä rajoita yhtään mitään edes näin vanhalla miehellä.
Ja ns.'pitkiä reissuja tulee helposti, ei se ole päivänselvää että päivän reissulla täältä Hesaan ja takas auton saa 'kääntöpisteellä ladattua' - matka on ~500km. Yhden latauksen voi järjestellä, skippaamalla esim päivällä lunchin ja pysähtymällä syömään/latamaan. Mutta kaksi stoppia, ei ei.... vertailutilanne on non-stop ees taas. Tai esim 2. reissu Turkuun ja takas ~800km. Tuollasella 100kWh nettoakulla lataamisia tulee 1,5kpl eli kertaalleen 10..80%+ lyhyt lataus. 70kWh nettoakulla, akku on ladatava lähdön jälkeen 3 kertaa täyteen 10...80% huhuhJa vertailukohta on että nykyisin homma hoituu ilman pysähdyksiä per suunta. Nämä siis 27kWh kulutuksilla (~120km/h todellista) ja pahemmaksi menee, kun hieman nostaa vauhtia (motari ~140km/h, tai yön pikku tunneilla....en kerro).
Toki latausnopeus auttaisi, mutta se on tiedossa, että i5 on 400V auto, joten supernopeasta lautauksesta ei kannata edes uneksia, kun se ei ole mahdollista edes teknisesti. 150kWh keskitehoon harva auto pystyy .10....80% (vielä). i5 pystynee noin 100kWh keskitehoon, kuten muutkin sähköbemarit (i4, IX50...)
Leave a comment:
-
-
Nopea +150kw ja laakea latauskäyrä sekä +70kwh nettoakku riittää +200km ja 2-3 tunnin siirtymiin, rakko rajoittaa eniten. Vetohommat toki erikseen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: