Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i5 keskustelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • isolohko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Lähtöhinnat
    eDrive40 75400€
    Mielenkiintoista ja mielestäni kohtuullista, riippuen hieman "karvalakkivarustustasosta".

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Lähtöhinnat
    eDrive40 75400€
    M60 105700€

    Varuste-eroista ei tietoa

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Kuulemma i5 40 malleja pitäisi olla liikkeissä esittelyautoina syyskuussa. Sen sijaan i5 M60 demoautojen tilauksia on peruttu, niin voi mennä pitkäänkin ennen kuin niitä saadaan asiakastoimituksiin.

    Huomenna nähdään sitten kuvia!
    Joo, tänään klo 15:00 (Suomen aikaa) alkaa esitys:

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Kuulemma i5 40 malleja pitäisi olla liikkeissä esittelyautoina syyskuussa. Sen sijaan i5 M60 demoautojen tilauksia on peruttu, niin voi mennä pitkäänkin ennen kuin niitä saadaan asiakastoimituksiin.

    Huomenna nähdään sitten kuvia!

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Keskiviikkona 24.5. iltapäivällä julkistetaan "viralliset" kuvat i5:sta. Saapi nähdä, tulevatko hinnatkin samalla julki.

    Edit. Päivä korjattu oikeaksi.
    Last edited by JPM50; 20-05-2023, 08:39. Reason: Ratkaisu ongelmaan lisätty.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Onko tämä uusi i5 edrive40 M-sport paketilla https://www.instagram.com/p/CsY1BTzJYlT/?img_index=1

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Voi voi voi. Kovasti ajattelin että i5 olisi ollut tuleva työsuhdepeli mutta iso miinus kun ei saa perusmallia heti nelivetona, M60 tuskin sopii budjettiin ja ranget vähän väsyneen puoleiset.

    TM:stä lainattuna: Takavetoiselle ne ovat 468–582 km ja 19,7–16,9 kWh/100 km, nelivetoiselle 436–516 km ja 21,2–17,9 kWh/100 km.

    100 km lisää niin taso olisi ollut oikea.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    En kyllä oikein käsitä mikä siinä on niin hienoo.
    Koska Tesla ja monen nykyisen Teslailijan edellinen auto heikkovoimainen bensa/diesel, tehokkaan sähköauton kiihtyvyys menee muun ylitse ja se on siinä kun ei paremmasta tiedä.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Välikevennyksenä voisin sanoa et kävin ajamassa kaverin uudella Tesla MY:llä. Olihan tuo melkoinen kapistus ajella heti bemmin jälkeen. En kyllä oikein käsitä mikä siinä on niin hienoo. Ajettavuus vastaa lähinnä 15 vuotta vanhoja fordeja ja sisäosat. Noh, niistä nyt ei kannata edes puhua. Peruspopit soi kyllä ihan kivasti.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Toukokuun lopulla tulee kuulemma hinnastot julki ja tuotanto alkaa heinäkuussa. Näin tiesi Hedinin myyjä kertoa.

    Näkisi nyt oikean kuvankin, mutta kuvatkin taitavat tulla julkisuuteen vasta toukokuun lopulla.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Nelivedosta ei pysty siirtymään pois. Ei sit millään. No katsotaanhan syksymmällä mikä on kokonaisuus näillä i5:lla ja hintataso. Ja laitetaan sit sen jälkeen taas uusi X5:n tilaukseen😅
    No perhana tänään ajelin rauhassa kotia kohtia ja sama tuli mieleen, josko sitten pysyisi vaan äksässä - 15 vuotta on ollut luottamusta jenkkivankkureihin.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Nelivedosta ei pysty siirtymään pois. Ei sit millään. No katsotaanhan syksymmällä mikä on kokonaisuus näillä i5:lla ja hintataso. Ja laitetaan sit sen jälkeen taas uusi X5:n tilaukseen😅

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Taitanut yleistyä tuo prototyyppikoeajojen järjestäminen, n. 7 tuntia sitten alkanut lisääntyä YT:t i5:sta, eDrive40 takavetoa ja M60 xDrivea. TM myös julkaissut ajofiilikset. Että tässä olisi nyt i4 urheilullisuus ja i7 mukavuus yhdistettynä samaan pakettiin.
    Tarkaan harkitty että jotain esitellään, jotta näyttämö ei ole vain uuden E-mersun. Vaikeaksi menee, nelivedon range on pettymys, no odotellaan rauhassa millainen auto on kokonaisuutena ja mihin hintaan. Takavetoinen on lukujen valossa selkeästi etevämpi kantaman osalta, mutta olisi se vaan aikamoinen hyppy 20 vuoden jälkeen siirtyä pois nelivedosta takaisin takavetoon. Neliveto tasoittaa talven vähän sama tapaan kuin ilmastointi viilentää kesän helteen.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Taitanut yleistyä tuo prototyyppikoeajojen järjestäminen, n. 7 tuntia sitten alkanut lisääntyä YT:t i5:sta, eDrive40 takavetoa ja M60 xDrivea. TM myös julkaissut ajofiilikset. Että tässä olisi nyt i4 urheilullisuus ja i7 mukavuus yhdistettynä samaan pakettiin.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by duckland View Post
    Joskus noita katsoin ja oli pakko tarkastaa muistanko väärin. i4 125 m440 gc 140 ja m440 coup 129, mutta coupe on 5 senttiä matalampi korkeudessa että näyttäisi alustan olevan matalampi ja gc on myös matalampi kun i4 vaikka maavaraa enemmän.

    Itseasiassa kun katsoo mittoja on i4 ja gc millilleen saman kokoisia. Onko noi samoja pelleiltään? Jos on niin i4 on jotain pohjassa joka madaltaa maavaraa
    Akku siellä on, auton pohja n. 4 cm on paksumpi i4:ssa vrt polttomoottori 4GC. Tosta puolet on sijoitettu niin että maa on lähempänä ja toinen puoli sitten niin että sisälattia on korkeammalla. Esim bassokajarit ei mahdu etupenkin alle, joten ne on siirretty oviin. Tän takia i4:n kaarissa on hassun paljon tilaa, kori on korkeammalla. Wheel gap on pienempi polttomoottorissa.


    Jotain samanlaista voi olla luvassa i5 kanssa myös

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎