E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Henkkkaaa
    replied
    Vikavaloja mittariston täydeltä..

    Eli syttyi palamaan DSC, abs ja jarrujen häiriövalot.
    Kävin vikakoodit lukemassa, mutta ei noista nyt ota selvää että missä se vika tarkalleen on. Yritän laittaa kuvan lapusta jonka sain sieltä, ehkä joku viisaampi voi kertoa lisää.. Ja nopeusmittari ei myöskään toimi. Kyseessä siis e83 -04 3.0d
    Attached Files

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Satatonnia on tullut ajeltua 3.0Si -07:lla, nyt on ollut hyvä kausi, liki neljä kuukautta ilman isompaa vikaa (lamppu-valo tietty palaa).

    M-sport paketti, joten todella pintakova jousitus, M-Sport penkit hyvät istua ja säätöjä riittää ristiselän säätöineen. Aerodynamic-paketilla saatu vähän ulkonäköä lisää. Vikalista on ollut melko pitkä, mutta ei taas mitään noista, mitä aiemmissa kirjoituksissa on kirjoitettu...vielä. Näissä 3-litrasissa venttiilin nakutus ominaisuutena, mutta ei vaarallista, käy vähän "polkemassa" motarilla, niin loppuu. Tehoja mukavasti ohituksiin, muistaa vain katsoa nopeusmittaria.

    Tukeva auto ajaa, eikä niitä kaikkein äänekkäimpiäkään, kulutus sais olla pienempi. Nyt kuuden vuoden ja sadan tonnin jälkeen jälkiviisaana on vähän harmittanut hankinta, lähinnä vikoja on ollut liikaa. Tällä mennään vielä pitkään, kun vaihtoarvoa ei juurikaan ole, vaikka mittarissa vasta reilut 150tkm...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Mitkä jakkarat teillä oli?
    M-sportissa oli nahkaiset sport jakkarat sähköillä/muisteilla. Ilman ristiselän tukisäätöä.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Meillä oli M-sport. Ja ns. "maastuturiin" aivan turhan pintakova alusta omaan ja emännän takapuoleen. Eihän tuo kunnon tien pätkillä mitenkään haittaa,mutta sivuraiteilla sitten kyllä täristää. Ainakin jos paljon tulee autolla ajeltua. Meillä ei kakkos autossa onneksi tullut tarvetta isompiin ajomääriin. Kannattaa tosiaan koeajaa molemmat alustaversiot,niin osaa sitten valita itselleen paremman.
    Maku asioita tosiaan.
    Meillä ajetaan pätkää mutta isoja nopeuksia niin tuo toimii siinä taas hienosti. Ja ite muutenkin tykkään että tunnen missä ajan. Mitkä jakkarat teillä oli?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Jos löydät m-sport alustalla olevan niin käy kokeilemassa ei ole kaikkien mielestä parempi mutta on sen verran erilainen että kannattaa ainakin kokeilla

    Aiemmin valittelin ala alueen nykimisestä niin jw-service poisti ohjelmasta egrn käytön ja dpfn Polton niin loppui nykiminen.
    Meillä oli M-sport. Ja ns. "maastuturiin" aivan turhan pintakova alusta omaan ja emännän takapuoleen. Eihän tuo kunnon tien pätkillä mitenkään haittaa,mutta sivuraiteilla sitten kyllä täristää. Ainakin jos paljon tulee autolla ajeltua. Meillä ei kakkos autossa onneksi tullut tarvetta isompiin ajomääriin. Kannattaa tosiaan koeajaa molemmat alustaversiot,niin osaa sitten valita itselleen paremman.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Kiitokset kommenteista

    Tuo huono laatuvaikutelma tulikin jo esille ihan kun otti kylmät tyypit parista yksilöstä liikkeitä kierrellessä..

    Edit. Veljen E53-äksällä tullut jonkin verran ajeltua ja tuo on fiilikseltään hyvin paljon E39 oloinen, mikä ei tietysti ole ihme.
    Meillä tuo E83 ollut nyt vuoden ja 25 tkm.

    Ongelmia ollut tasan yksi, takalasin pyyhin lopetti sopimuksen muuten allekirjoitan mitä aikaisemmat.
    Ovien kiinni laittaminen on tosiaan malli skoda favorit,muuten käypä peli ja ohjelmoituna liikkuu riittävän hyvin (+300\+700)
    Diesel ei kaipaa enempää pykäliä tosin 120 jälkeen voisi vielä yksi ollakin..

    Ajettavuus uraisilla teillä ei ole ainakaan meidän talouden mieleen ,tuo F kun on täysin tunnoton urille tms (siinä 255\35-20 nokian 8 nastat) ja X3 on 235\55-18 nokian 8

    Ennen tätä oli audi 2.4 v6 Quattro vm 03 joka oli muuten soiva peli mutta jeesuksen kalllis ylläpitää ,ei kulkenut mihinkään, ja koko ajan jotain vikaa ja normi maaseutuajossa aina yli 12l\100 km

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Itsellä tuollainen 2.5ia -04 aj. 142tkm vasta reilun kuukauden käytössä. Kulutus vaikea vielä sanoa, mutta ensimmäisen 1400km aikana kotimatkalla kului 9.5l/100km keskinopeuden ollessa 90km/h. Seuraava tankillinen meni maantie 60%kaupungissa 40% 11.8l/100km. Nä siis ihan tankkaamalla ja laskettuja kulutuksia.
    Muuten auto vaikuttaa todella kierrosherkältä ja toimii hienosti tuon automaatin kanssa yhteen. Teho on toistaiseksi riittänyt aivan täysin. Aiempiin E53, E39, E46 yms lukuisat vanhemmat hieman onton oloiset nuo ovet. Keskuslukko välillä sekoili. Panoraama oli sekaisin ostettaessa (nyt kunnossa. tuli initiolisoimalla kuntoon). Ehkä hiukan kovempi ääninen ja ajettavuudeltaan alustaltaan kuin aiempi -02 E53 joka oli m-sport 3.0da.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Jos löydät m-sport alustalla olevan niin käy kokeilemassa ei ole kaikkien mielestä parempi mutta on sen verran erilainen että kannattaa ainakin kokeilla

    Aiemmin valittelin ala alueen nykimisestä niin jw-service poisti ohjelmasta egrn käytön ja dpfn Polton niin loppui nykiminen.
    Last edited by Tonton; 13-03-2018, 06:15.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Kiitokset kommenteista

    Tuo huono laatuvaikutelma tulikin jo esille ihan kun otti kylmät tyypit parista yksilöstä liikkeitä kierrellessä..

    Edit. Veljen E53-äksällä tullut jonkin verran ajeltua ja tuo on fiilikseltään hyvin paljon E39 oloinen, mikä ei tietysti ole ihme.
    Last edited by Tojopa; 12-03-2018, 21:31.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Automaattivaihteisena ainakin melko juoppo. Maantiellä saisi löytyä vielä yksi pykälä lisää,että kierrokset hieman putoaisi. Meillä oli kakkosautona ja vähällä ajolla,niin ei pahemmin ollut merkitystä.

    Vanhahkoa ja ja suht luotettavaa tekniikkaa kuitenkin. Laatuvaikutelma hieman huonompi kuin muissa omistuksessa olleissa Bemareissa. Huomaa jo siitä,kun sulkee ovia. Sellainen "Mossemainen" rämähdys.

    Muutamia mahdollisia ongelmia voi ilmetä mm. tuulilasin pyyhkijöiden vivustoissa. Kuluu väljiksi jopa alle 200tkm ja sulat osuu toisiinsa. Vaihdettava uuteen.

    Oviverhoilujen höyrysulkujen liimaukset irtoaa ja vedet tulee sateella autoon lattioille. Uudelleen liimaus.

    Mahdollinen panoraama kattoluukku voi olla ongelma. Foorumilta löytyy noista juttua.

    Ym. kaikkea muuta pientä mitä tuon ikäisissä autoissa voi olla.
    Allekirjoitan ainakin yllä olevat. Meillä oli 3-litrainen automaatti ja tosiaan tuli olo että vielä yksi vaihde saisi löytyä. Ei mikään vääntökone.
    Ovien rämähdystä sai pikkasen hillittyä äänieristämällä. Samalla tuli huomioitua niitä höyrysulkuja.

    Vivustot lonksui. Tosin autolla oli päälle 260tkm ajettu. Samoin panoraamakattoluukku toimi kunnollisesti vain kun käytti kokonaan auki. Takareunan nostamisasento tökki. Näille en tehnyt itse mitään

    Lisätään vielä jakolaatikon muovinen hammasratas. (Actuator gear). Kuluessaan alkaa sytyttelemään abs ja DSC/4x4 valoja. Osa ei ollut kallis eikä mikään erityisen hankala vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Automaattivaihteisena ainakin melko juoppo. Maantiellä saisi löytyä vielä yksi pykälä lisää,että kierrokset hieman putoaisi. Meillä oli kakkosautona ja vähällä ajolla,niin ei pahemmin ollut merkitystä.

    Vanhahkoa ja ja suht luotettavaa tekniikkaa kuitenkin. Laatuvaikutelma hieman huonompi kuin muissa omistuksessa olleissa Bemareissa. Huomaa jo siitä,kun sulkee ovia. Sellainen "Mossemainen" rämähdys.

    Muutamia mahdollisia ongelmia voi ilmetä mm. tuulilasin pyyhkijöiden vivustoissa. Kuluu väljiksi jopa alle 200tkm ja sulat osuu toisiinsa. Vaihdettava uuteen.

    ABS kehät saattaa ruostua ja ruoste pullauttaa kehän soikeaksi. Anturi kuluu pilalle. Molemmat vaihtoon.

    Oviverhoilujen höyrysulkujen liimaukset irtoaa ja vedet tulee sateella autoon lattioille. Uudelleen liimaus.

    Mahdollinen panoraama kattoluukku voi olla ongelma. Foorumilta löytyy noista juttua.

    Varapyöräkotelon pohja kannattaa tsekata ostovaiheessa. Sinne on voinut päästä vettä. Voi aiheuttaa vaikka mitä.

    Ym. kaikkea muuta pientä mitä tuon ikäisissä autoissa voi olla.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Oman 3.0 bensan kun myin,niin ostaja sanoi haluavansa juuri tuon isompi koneisen. Syy: Kulutus on samaa luokkaa,mutta tehoissa on eroa selvästi isompi koneisen eduksi. Tämä siis ihan vaan kuultua "faktaa".
    Millaisia kokemuksia muuten ko. autosta?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Oman 3.0 bensan kun myin,niin ostaja sanoi haluavansa juuri tuon isompi koneisen. Syy: Kulutus on samaa luokkaa,mutta tehoissa on eroa selvästi isompi koneisen eduksi. Tämä siis ihan vaan kuultua "faktaa".

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Hieman katsellut noita alkupään X3:sia bensakoneella. Onko käytännössä kuinka iso ero 3,0- ja 2,5-litraisten koneiden välillä kulutuksen, tehojen ym. suhteen? Kestävyyden suhteen M54 varmasti yksi parhaita koneita, eikä kilsoja tule dieseliä ajatellen tarpeeksi, mutta pitäisikö syystä X dieseliäkin harkita?

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Originally posted by KJL View Post
    Sitä tikulla silmään kuka vanhoja kaivelee... mut oon koittanut kaivella tietoa, että mikä se oikein oli juttu GM tekemässä vaihdelaatikossa 2004 ja joissakin vielä 2005. Eli autossa X3 PB51, 150kW.

    Tässä selaillut foorumia tämän päivän, ja olen löytänyt muutaman maininnan mutta en mitään oikeeta asiaa siitä laatikosta. Eli onko loota oikeesti susi, vältettävä kaikin keinoin vai olenko ymmärtänyt jotain nyt helkkaristi väärin.:think

    Kiitos ja anteeksi
    Eikö varsinkin dieseleissä ole turbiini se heikoin kohta ja usein hajonneet kun on lastutettu yli valmistajan ilmoittaman maksimiväännön eikä ikiöljyjäkään ole koskaan vaihdettu..? Onhan noita GM laatikoitakin hyvinkin isoilla kilometreillä ilman rikkoja. Rikkihän ne kaikki saa..

    Noita bensakoneisia on aika vähän myynnissäkin (n. 10% vs. dsl). Onko tosiaan näin ettei kukaan ole vaihtanut bensakoneiseen polttoainesuodatinta?

    miten ne öljyn suositukset (merkki, malli yms viskositeeti)? mistä ne yksinkertaisin saa selville? search toimii aika huonosti ja usein mainitaan hyvin puutteellisesti joku öljy, mutta onko olemassa joku taulukko tms mistä saa näiden rakkineiden voitelu suositukset?

    Leave a comment:

Working...
X