Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    #46
    No niin, nyt ois vikakoodit luettu Bosch testerillä, ja tämmösiä sieltä löyty:

    48A3 ASR:n CAN-signaalipuuttuu
    43D1 Kaasuläpänsäädin viallinen
    43E2 Kaasuläpänsäädin viallinen
    480A Hiukkassuodatinjärjestelmä. Suodatin ylikuormitettu
    481A Hiukkassuodatinjärjestelmä. Suodatin ylikuormitettu

    Hehkun valo ei syttynyt uudestaan vikakoodien nollauksien jälkeen.

    Elikkä onko tuo suodatin nyt menossa sitten tukkoon ?

    Sitten oli jonkun verran vikakoodeja valoista, ilmastointi laitteesta jne jne, ja kaikki toimii niin kuin pitääkin, ja on toiminutkin. Huolto mies vaan sano että autoon on asennettu vääränlainen akku ! Että saattaappi johtua matalasta akun virrasta.
    Akku on:

    Varta Black Dynamic F6 90Ah

    Kyseinen akku on asennettu auto liikkeessä, josta auton ostin

    Minkälainen akku tämmösessä pitäis olla ?
    BMW X3 3.0SD 2007

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #47
      Originally posted by Munanjatke View Post
      No niin, nyt ois vikakoodit luettu Bosch testerillä, ja tämmösiä sieltä löyty:

      48A3 ASR:n CAN-signaalipuuttuu
      43D1 Kaasuläpänsäädin viallinen
      43E2 Kaasuläpänsäädin viallinen
      480A Hiukkassuodatinjärjestelmä. Suodatin ylikuormitettu
      481A Hiukkassuodatinjärjestelmä. Suodatin ylikuormitettu

      Hehkun valo ei syttynyt uudestaan vikakoodien nollauksien jälkeen.

      Elikkä onko tuo suodatin nyt menossa sitten tukkoon ?

      Sitten oli jonkun verran vikakoodeja valoista, ilmastointi laitteesta jne jne, ja kaikki toimii niin kuin pitääkin, ja on toiminutkin. Huolto mies vaan sano että autoon on asennettu vääränlainen akku ! Että saattaappi johtua matalasta akun virrasta.
      Akku on:

      Varta Black Dynamic F6 90Ah

      Kyseinen akku on asennettu auto liikkeessä, josta auton ostin

      Minkälainen akku tämmösessä pitäis olla ?
      Akusta nuo ei ole kyllä kiinni, sen sijaan Termostaatti voi olla ehtoon puolella. Äxän mittari näyttää puoliväliä about 70asteessa jo ja poltto vaatii vähintäänkin 75astetta. Lisäksi kaasuläpän koodit voi estää polton.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Munanjatke
        BTCF Member
        • May 2014
        • 170
        • Keski-Suomi

        #48
        Vikavalo syttyi eilen illalla uudestaan (torquen ilmaisohjelma näytti viaks tuon kaasuläpän) , noo sille ei voi tällä hetkellä mitään.
        20 minuuttia nelostiellä ajoa, 100 km/h, ja vähän ylikin, oli lämpöviisari klo: 12, ja välillä pikkusen ylikin, ja salanäyttö, näytti koneen lämmöiks 71-74 astetta, ulkolämpötilan ollessa +6-+7 astetta

        Eli päätermarin vaihto ainakin edessä ja tuon kaasuläpän moottori kanssa vaihtoon, jos nyt oikein osasin ehtiä, niin tämä olisi osanumero : 11717804384 ? Ja mielellään tämän valmistamana --> PIERBURG , käytettyjä ei ilmeisesti kannata katella kun tiivisteet voi olla valmiiks jo finaalissa.

        Oisko jotain mitä pitäisi tietää sitten kun rupeaa tuota läppää vaihtamaan ja oisko siinä alueella jotain mitä fiksata myöskin samalla.

        Kiitos taas etukäteen kaikista neuvoista

        EDIT:

        Uus kaasuläppäkotelo paikoillaan, vikakoodi pitää vielä nollata. Samalla tuli putsattua egr venttiilikin. Ja läpäthän tuolla on vielä paikoillaan imusarjassa, kun vivusto näytti olevan paikoillaan.

        EDIT 2 :

        Jollain BT lukijalla ja maksullisella torquella nollattu vikakoodi, mutta hehkun valo palaa edelleen koko ajan ?

        Oisko jotain ideoita ennen kuin vien taas maksulliselle pajalle tutkittavaks

        EDIT 3 :

        EGR-termari vaihdettu uuteen alkuperäiseen, ja nyt sain lämmöt hetkellisesti nousemaan 78 asteeseen, tämä siis eri nopeuksilla nelostiellä ajettuna. Kaupungissa D-asennossa sai nousemaan jopa 77 asteeseen.

        Vanha egr-termari oli rikki kaput, se oli jumissa ja vuoti koko ajan lävite. Samoin vanha kaasuläppä kotelon elektroniikka puoli oli mustan öljyn peitossa, (ja läpän akselissakin tuntui selvä väljyys). Niiku aikasemminkin jo näistä mulle kerrottiin.

        Nyt on vaan hommattava vikakoodin nollaus vekotin jolla nollata vielä nuo DPF-filsun häiriöt pois, ja saaha poltto toimimaan, ja uus päätermari on myöskin hommattava ja vaihettava.
        Last edited by Munanjatke; 06-05-2015, 20:06.
        BMW X3 3.0SD 2007

        Comment

        • toperi
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 105

          #49
          Originally posted by Visto View Post
          Morjes!

          Olis muutama kysymys tuosta e83 koppasesta X3:sesta. Ensinnäkin mistä konehuoneen puolelta voi tunnistaa onko moottorissa solenoidi- vai piezosuuttimet? Onko niissä fyysisesti jotakin eroa?

          VIN-numeron alta löytyy, että autossani olisi M57D30O2 tyypin moottori. Auto on vuosimallia 2005. Jokapuolelta netistä kun etsii, niin missään ei lue että M57D30O2 tyyppiä olisi ollut saatavina 218hv versiona. Toisekseen netissä on puhetta, että 218hv moottori olisi tullut e83 koppaan vasta 2006 vuonna.

          Pääkysymykseni siis kuuluu onko autossani oleva moottori M57N vai M57N2? Autossa on kuusvaihteinen automaattiloota.

          EDIT: Ehdottomasti luomani ketju on muidenkin kysymyksille ja vastauksille voimassa!


          Hei

          Suunnitelmana olisi hankkia veneen veturi nykyisen murheenkryynin tilalle. X3 3.0d on haave. Onko 5 vaihteinen laatikko aina gm valmistama ja ns. heikko lenkki. Yksi vaihtoehto on siis 2006 mallin 218 hv versio ja siinä juurikin on 5 vaihteinen automaatti...

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9867
            • KVLA

            #50
            Originally posted by toperi View Post
            Hei

            Suunnitelmana olisi hankkia veneen veturi nykyisen murheenkryynin tilalle. X3 3.0d on haave. Onko 5 vaihteinen laatikko aina gm valmistama ja ns. heikko lenkki. Yksi vaihtoehto on siis 2006 mallin 218 hv versio ja siinä juurikin on 5 vaihteinen automaatti...
            Eikö tuossa 2006:ssa ole jo uudempi GA6HP26Z laatikko?Siis mikäli se on oikeasti 2006 malli,eikä pelkkä rekisteröintipäivä.Ymmärrykseni mukaan tuo 6v laatikko tuli jo vuonna 2005 loppuvuoden autoihin (eli oikeasti 2006 malleihin).Noissa vanhemmissa on sitten se "kuuluisa" 5v laatikko.
            Last edited by Heguli 31; 30-05-2015, 19:49.

            Comment

            • artois
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 24
              • Vantaa

              #51
              Hoi, Mikähän mahtaisi olla syynä kun kaverin 2.0d vm. 06 ei käynnisty. Tilanne on siis se, että auto on ollut ulkomaanmatkan takia pari kuukautta seisonnassa, mutta sitä on viime viikolla starttailtu ja käytetty akun varaamiseksi. Nyt eilen auto ei kuitenkaan käynnistynyt vaikkakin kuulemma pyörittää ihan pirteän tuntuisesti. En ole itse vielä todentanut asiaa, niin toki ongelma voi olla jo akun liian matala varaus, mutta kuinka se sitten pyörittää starttia niin hyvin? :think

              Olen huomenna menossa troubleshoottaamaan autoa, mutta jos jollakulla olisi valmiina joku vinkki, ottaisin mieluusti vastaan. Jostain luin, että käynnistyksenesto voisi mennä ns. epäsynkrooniin ja siten katkaista polttoaineensyötön ja hehkutuksen. Miten sellainen homma korjattaisiin jos kyse olisi siitä? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

              Comment

              • toperi
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 105

                #52
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Eikö tuossa 2006:ssa ole jo uudempi GA6HP26Z laatikko?Siis mikäli se on oikeasti 2006 malli,eikä pelkkä rekisteröintipäivä.Ymmärrykseni mukaan tuo 6v laatikko tuli jo vuonna 2005 loppuvuoden autoihin (eli oikeasti 2006 malleihin).Noissa vanhemmissa on sitten se "kuuluisa" 5v laatikko.

                Myynti ilmoituksessa vuosiluvuksi on ilmoitettu 2006. Sehän tosiaan ei kerro koska auto on tehty. 5 vaihteiseksi kuitenkin ilmoitetaan. Mutta jos siis auto on 5 vaihteinen niin laatikko on gm vaikka vuosimalliksi olisikin ilmoitettu 2006...

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9867
                  • KVLA

                  #53
                  Originally posted by toperi View Post
                  Myynti ilmoituksessa vuosiluvuksi on ilmoitettu 2006. Sehän tosiaan ei kerro koska auto on tehty. 5 vaihteiseksi kuitenkin ilmoitetaan. Mutta jos siis auto on 5 vaihteinen niin laatikko on gm vaikka vuosimalliksi olisikin ilmoitettu 2006...
                  Kannattaa kysyä kuitenkin myyjältä varmistus/tarkennus.Noissa "numeroissa" (auton tiedoissa) voi myynti-ilmoituksessa olla ihan näppisvirhe.Siis jos et ole vielä puheissa ollut.Noita virheitä on aika paljon,kun esim. Nettiauton ilmoitusten teknisiä tietoja lueskelee.
                  Last edited by Heguli 31; 31-05-2015, 19:52.

                  Comment

                  • toperi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 105

                    #54
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Kannattaa kysyä kuitenkin myyjältä varmistus/tarkennus.Noissa "numeroissa" (auton tiedoissa) voi myynti-ilmoituksessa olla ihan näppisvirhe.Siis jos et ole vielä puheissa ollut.Noita virheitä on aika paljon,kun esim. Nettiauton ilmoitusten teknisiä tietoja lueskelee.
                    Joo toki näin pitää tehdä mikäli asiat etenee kohti mahdollista kaupankäyntiä. Tähän saakka ollut vain vaihtoehtojen etsiskelyä 😄

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9867
                      • KVLA

                      #55
                      Originally posted by toperi View Post
                      Joo toki näin pitää tehdä mikäli asiat etenee kohti mahdollista kaupankäyntiä. Tähän saakka ollut vain vaihtoehtojen etsiskelyä ��
                      Tarkoitin tuolla kirjoituksellani sitä,että tuo varmennus kannattaa tehdä,ettei mahdollisen hyvän yksilön kauppa jää kiinni sitten väärästä ilmoitustiedosta.Tämä voi helpottaa myös vaihtoehtojesi karsimista.Kysyminenhän ei maksa vielä mitään...

                      Comment

                      • toperi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 105

                        #56
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Tarkoitin tuolla kirjoituksellani sitä,että tuo varmennus kannattaa tehdä,ettei mahdollisen hyvän yksilön kauppa jää kiinni sitten väärästä ilmoitustiedosta.Tämä voi helpottaa myös vaihtoehtojesi karsimista.Kysyminenhän ei maksa vielä mitään...


                        Nimenomman näin. Ko. Yksilö otti ja meni kaupan. Itsellä tilanne vielä ajatuksen asteella. Nopeet syö hitaat ja hyvät menee äkkiä kaupaksi...

                        Comment

                        • Munanjatke
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          #57
                          Ihan helvetin typerä kysymys

                          Castrolin sivut näyttää että mun bemmiin tulis Castrol EDGE (Ti) 0W-30 öljyt, mutta sitten tuolla yhellä nettisivulla on vaihtoehtoja vaikka kuinka : Castrol EDGE 0W-30 , Castrol EDGE 0W-30 A3/B4 , Castrol EDGE 0W-30 A5/B5

                          Tilaanko siis tuota Ti 0w-30 ? ja ilmeisesti halvin hinta netti kaupoissa on 49€/4l

                          Toinen kysymys, kun pitäis vaihtaa nuo etu alatukivarren kumipuslat, uretaani pusliin, niin millainen homma tuo on xkolmoseen ?
                          BMW X3 3.0SD 2007

                          Comment

                          • teme560
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 917
                            • Oulu

                            #58
                            Pitäisi saada -07 mallin E83:seen vakionopeudensäädin, eli suunnitelmissa hankkia sopiva monitoimiratti vakion tilalle ja koodata toiminnot käyttöön (radio/vakkari). Mistähän malleista sopisi heittämällä nuo ruorit paikalleen, jos alkaa ebay:stä saalistamaan sopivaa tuotetta korvaamaan tuo napiton versio? Paljon näkyy olevan ilman bägiä myynnissä ratteja, joten onko näin ettei nuo bägit sovi ristiin eri rattimalleista toisiin?
                            Mitä sitä paskalla kun ei oo peltoakaan...

                            E83 2.0d

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7486
                              • Jyväshyvä

                              #59
                              Originally posted by teme560 View Post
                              Pitäisi saada -07 mallin E83:seen vakionopeudensäädin, eli suunnitelmissa hankkia sopiva monitoimiratti vakion tilalle ja koodata toiminnot käyttöön (radio/vakkari). Mistähän malleista sopisi heittämällä nuo ruorit paikalleen, jos alkaa ebay:stä saalistamaan sopivaa tuotetta korvaamaan tuo napiton versio? Paljon näkyy olevan ilman bägiä myynnissä ratteja, joten onko näin ettei nuo bägit sovi ristiin eri rattimalleista toisiin?
                              Sama rojekti täällä.
                              Sportti & M-Sportti ratin bägit (ja napit) käy keskenään,
                              niitä näkyy olevan saatavana mutta tähän perusrattiin ei saa käytettynä
                              ja sen bägi ei käy muihin...
                              Last edited by MajorDrake; 22-08-2015, 00:38.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #60
                                Jep. Ja e83 ei tarvi edes (välttämättä) koodausta. Heittää palikat paikolleen ja antaa palaa.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎