Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9872
    • KVLA

    Originally posted by Convertible View Post
    Bemator illa oli x3 xenon umpioita myynissä..
    Kattelin tuoltakin aiemmin,mutta en löytänyt tuohon vanhempaan xenon-umpiota.

    Kävisiköhän tuohon vanhempaan facelift mallin umpiot "bolt on",jos innostuisi ja vaihtaisi molemmat?Ja jos menee,niin onkohan johdoissa/pistokkeissa isoja muutoksia?Adapterit johtoihin?Entä tarviiko mitään koodailuja lopuksi?
    Last edited by Heguli 31; 18-11-2015, 08:47.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9872
      • KVLA

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kävisiköhän tuohon vanhempaan pre-face malliin facelift mallin umpiot "bolt on",jos innostuisi ja vaihtaisi molemmat?Ja jos menee,niin onkohan johdoissa/pistokkeissa isoja muutoksia?Adapterit johtoihin?Entä tarviiko mitään koodailuja lopuksi?
      Tähän kellään faktaa?

      Comment

      • Peasant
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 19
        • F1nland

        Mikä on jarrulevyjen minimipaksuus? Nyt edessä 22mm ja takana 20mm. Uudet on ilmeisesti 25 ja 22. Etulevyjen pinnoissa ruostevaurioita. 180tkm ajettu '05.

        Comment

        • jjanii
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 629
          • joensuu

          En nyt kerkeä selailemaan niin onko näissä x3sissä minkälaisia tyyppivikoja tai muuta mitä kannattaa tutkia ostohetken yhteydessä? (Nopeat vastaukset tervetulleita kun e61 keula on jo menossa jyväskylää kohti)

          Kyseessä tämä x3

          Comment

          • matti.mk
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 17
            • Helsinki

            Ainakin takajouset menee helposti poikki alapäästä juuresta

            Comment

            • Kiding
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 172
              • Tamperkele

              Hei,

              Olen yrittänyt kuuklettaa, mutta ilman tulosta, eli:

              Mihin tossa uskaltaa ruuvata kiinni ton lämppärin? Siihen keskikonsolin kylkeen tietty, mutta muoviin vai siihen karvapaneeliin? Pistokekin roikkuu vapaana...

              T:Vellu
              BMW E61 530D 2008

              Comment

              • ansba
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 32
                • Järvenpää

                Itse laitoin hansikaslokeron "alle" muoviin kiinni.On hyvä paikka ja huomaamaton. Tietenkin katsot ja varmistat vielä ettei ole mitään johtoja takana.
                Last edited by ansba; 29-12-2015, 11:44.
                Bmw!

                Comment

                • Kiding
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 172
                  • Tamperkele

                  Tietenkin katsot ja varmistat vielä ettei ole mitään johtoja takana.
                  Tämä onkin se hankala juttu, pitäisi irrottaa ne osat jos haluaa olla varma ettei takana mene mitään johtoja. Ja haluaisihan sitä olla.
                  BMW E61 530D 2008

                  Comment

                  • chevy55
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 275
                    • Vesilahti

                    Voin laittaa omasta asennuksesta kuvia tarvittaessa.

                    Sisätilalämmittimen asensin keskikonsolin muovipaneeliin riittävän lyhyillä ruuveilla, joiden pää on varmuudeksi katkaistu ettei riko mitään paneelin alta. Alkureiät porasin varovasti akkuporalla paneelista läpi. Sitten johto pistokkeelle kulkee nippusiteillä varmistettuna hanksikalokeron saranoinnin kohdalla, pois näkyviltä. Itse pistoke on apukuskin jalkatilan oikeassa seinässä. Täältä tietty läpiviennit konehuoneen puolelle, se oli kohtuuhelppo homma.

                    Toivottavasti muistin nuo oikein, aikaa on jo pari vuotta asennuksesta enkä ole sen koommin paljon katsellut niitä :-)

                    Comment

                    • kt10734
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 370
                      • Uusimaa

                      Originally posted by ansba View Post
                      Itse laitoin hansikaslokeron "alle" muoviin kiinni.On hyvä paikka ja huomaamaton. Tietenkin katsot ja varmistat vielä ettei ole mitään johtoja takana.
                      Originally posted by Kiding View Post
                      Tämä onkin se hankala juttu, pitäisi irrottaa ne osat jos haluaa olla varma ettei takana mene mitään johtoja. Ja haluaisihan sitä olla.

                      Joo, äsken asensin lämmittimen (e83 X3) juurikin tuonne hanskalokeron taakse ja täytyy sanoa, että onneksi en ruuvannut katsomatta muovin taakse! Siellä oli lokeroissa/"sloteissa" pari elektroniikkaboksia (en katsonut että mitä ne olivat), jotka piti nostaa yleempiin tyhjiin lokeroihin ettei ruuvit mene niistä läpi.

                      ELI KANNATTAA IRROTTAA hanskalokero ja sen "ympärillä" oleva muovi ja tarkastaa, että ruuvit eivät mene bokseista läpi kiinnittäessä lämmittimen jalkaa/telinettä! Sitten kun jalka on paikallaan, voi muovit laittaa takaisin.

                      (Kannattaa myös huomioida, että asentaa lämmittimenjalan on suht eteen, koska lämmitin (aikanakin vanha Defa) liukuu taaksepäin, kun se kiinnitetään jalkaan ja voi ottaa tulipeltiin kiinni niin, ettei sitä saa paikalleen enää.)
                      Last edited by kt10734; 01-01-2016, 13:42.


                      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                      Comment

                      • teko
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 45
                        • Helsinki

                        Kellään tiedossa PK-seudulla jotain pajaa, jossa onnistuisi turboahtimen vaihto? Uusi turbo minulla on jo, joten vaihtotyölle olisi tarvetta. Auto on X3 2.0d 2007, moottori M47N2.

                        ..ja vielä toinen kysymys. Ratti on alkanut täristää jarruttaessa aika voimakkaasti n. 60km/h nopeudesta ylöspäin. Jarrulevyt kierot? Reaktiotangon puslat entiset? Muu vika? Auto meni kyllä katsastuksesta juuri läpi, että kai tollaiset väljät puslat olisi siellä huomattu..
                        Last edited by teko; 01-01-2016, 15:51.

                        Comment

                        • Jeans
                          Newbiemmer
                          • Jul 2015
                          • 12
                          • häme

                          Kyllä melkein voisi veikata kieroja jarrulevyjä täristyksen syyksi.
                          Itselläni meni kahdet etujarrulevyt noin kuukauden välein kieroksi X5:sessa.
                          Mitään jarrusatulan laahaamisongelmaa ei ollut. Seurasin jarrusatuloden lämpöjä infrapunalämpömittarilla.
                          Levyt olivat Motonetista. Toiset olivat paketin mukaan jotkut halppis Brembot ja toiset olivat italialaiset LPR:levyt. Takuuseen meni molemmat.
                          Vasta kolmannet levyt alkoivat kestämään. Tilasin ne toisesta liikkeestä ja ne ovat Brembon hieman paremmat levyt.
                          Jos nämäkään eivät olisi kestäneet, niin sitten olisi pitännyt ostaa alkuperäiset.

                          Comment

                          • teko
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 45
                            • Helsinki

                            Originally posted by Jeans View Post
                            Kyllä melkein voisi veikata kieroja jarrulevyjä täristyksen syyksi.
                            Itselläni meni kahdet etujarrulevyt noin kuukauden välein kieroksi X5:sessa.
                            Mitään jarrusatulan laahaamisongelmaa ei ollut. Seurasin jarrusatuloden lämpöjä infrapunalämpömittarilla.
                            Levyt olivat Motonetista. Toiset olivat paketin mukaan jotkut halppis Brembot ja toiset olivat italialaiset LPR:levyt. Takuuseen meni molemmat.
                            Vasta kolmannet levyt alkoivat kestämään. Tilasin ne toisesta liikkeestä ja ne ovat Brembon hieman paremmat levyt.
                            Jos nämäkään eivät olisi kestäneet, niin sitten olisi pitännyt ostaa alkuperäiset.
                            Okei, Febi Bilsteinin etujarrulevyt ovat matkalla Suomeen. Katsotaan poistuiko tärinä vaihdon jälkeen.

                            Comment

                            • Mockba11
                              Newbiemmer
                              • Jan 2016
                              • 11
                              • Finland

                              Talvirenkaat

                              Toin juuri saksasta E83 3.0 sd:n ja pitäisi hoitaa uudet renkaat.
                              Lähinnä on ollut mietinnässä kitkat kun täällä etelässä asustan.
                              Oiskos suosituksia? Nyt alla 255/40/19

                              Comment

                              • 30Puimurisd
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 54
                                • Vantaa

                                Laita niin kapeat kuin voit, luisteleepahan vähemmän loskan päällä kuin leveä rengas. Nasta kitka vääntöön en ala.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎