Jos vaihtaa pykälää kapeammat renkaat 225 profiililla niin tekeekö herjaa ajonvakautukselle ? tai tykkääkö jakolaatikko tai muu voimansiirto huonoa.
Mersu oli kranttu.Vakionopeussäädin ei toiminut.Mites bemarissa ?
Perheeseen tuli muutama viikko sitten X3 2.0d 2008 vuosimallia.
Kesäkumien uusinta on kohta edessä. Autossa alla 19" M-Sport vanteet, edessä 8.5" ET46 ja takana 9" ET51, renkaat edessä 235/45 ja takan 255/40
Mahtuuko pyörimään pykälää korkeampi profiili?
Silmämääräinen tarkastus näyttää jotta sekä edessä että takana olisi nyt tyhjää vaikka kuinka ..
Mistäköhän suunnasta kannataisi ikävään vetelyyn etsiä vikaa, katsastuksessa ei ainakaan väljyyttä löytynyt tukivarsista, renkaat ovat uudet kokoa 235/55-17 ja aurauskulmatkin on säädetty kohdalleen. Todella huono ajaa, kun vetelee mihin sattuu
Onko näissä servotronic-ohjaus? Jotenkin jäykältä tuntuu pyörittää rattia pysähdyksissä ja hitaassa vauhdissa, josko vika olisi siellä suunnalla :think
Mistäköhän suunnasta kannataisi ikävään vetelyyn etsiä vikaa, katsastuksessa ei ainakaan väljyyttä löytynyt tukivarsista, renkaat ovat uudet kokoa 235/55-17 ja aurauskulmatkin on säädetty kohdalleen. Todella huono ajaa, kun vetelee mihin sattuu
Onko näissä servotronic-ohjaus? Jotenkin jäykältä tuntuu pyörittää rattia pysähdyksissä ja hitaassa vauhdissa, josko vika olisi siellä suunnalla :think
Ostin uudet kesäkumit, vetely väheni huomattavasti kuin loppuun ajetuilla vanhoilla gummeilla joilla ajelu oli tuskaa uraisilla teillä.
Mistäköhän suunnasta kannataisi ikävään vetelyyn etsiä vikaa, katsastuksessa ei ainakaan väljyyttä löytynyt tukivarsista, renkaat ovat uudet kokoa 235/55-17 ja aurauskulmatkin on säädetty kohdalleen. Todella huono ajaa, kun vetelee mihin sattuu
Onko näissä servotronic-ohjaus? Jotenkin jäykältä tuntuu pyörittää rattia pysähdyksissä ja hitaassa vauhdissa, josko vika olisi siellä suunnalla :think
E: Lisätäänpä vielä ettei ohjaus mielestäni palauta kunnolla.
Muutamalla tälläisellä vanhemmalla X3:lla ajaneena olen tullut siihen johtopäätökseen,ettei näissä missään tuo ohjaus ole kovin "jämpti". Alustasta tai rengastuksesta riippumatta. Ei myöskään tuossa meidän omassa M-sport alustaisessa(kaan).
Minkälaisilla rengaspaineilla ajelet ja minkä merkkiset renkaat tuli laitettua? Ei tuo meidän vanhus ainakaan vetele mihinkään noilla 18" renkailla. Eikä myöskään 17" talvirenkailla. 3bar painetta kaikissa kumeissa ympäriinsä. Siis kesä- sekä talvirenkaissa. Nelipyörä suuntaus tehtynä. Arvot muuten tehtaan ohjeissa,mutta takana camperit laittettu niitä pystympään.
Muutamalla tälläisellä vanhemmalla X3:lla ajaneena olen tullut siihen johtopäätökseen,ettei näissä missään tuo ohjaus ole kovin "jämpti". Alustasta tai rengastuksesta riippumatta. Ei myöskään tuossa meidän omassa M-sport alustaisessa(kaan).
Minkälaisilla rengaspaineilla ajelet ja minkä merkkiset renkaat tuli laitettua? Ei tuo meidän vanhus ainakaan vetele mihinkään noilla 18" renkailla. Eikä myöskään 17" talvirenkailla. 3bar painetta kaikissa kumeissa ympäriinsä. Siis kesä- sekä talvirenkaissa. Nelipyörä suuntaus tehtynä. Arvot muuten tehtaan ohjeissa,mutta takana camperit laittettu niitä pystympään.
Itselläni on ollut useita erilaisia bemareita, ja oma kokemus on, että tuo X3:n ohjaus on yksi tarkimmista. Onkohan ajamissasi ollut kaikki kunnossa?
Itselläni on ollut useita erilaisia bemareita, ja oma kokemus on, että tuo X3:n ohjaus on yksi tarkimmista. Onkohan ajamissasi ollut kaikki kunnossa?
Uskoisin että kaikki on ollut kunnossa. Tuskin useammasa yksilössä olisi ohjauksessa vikaa. Täsmennetään nyt sen verran,että ohjaus on kyllä tarkka. Eli aiempi postaukseni oli hieman huonosti ilmaistu. Mutta koska ohjaus on myös noissa jäykähkö ja samoin ohjauksen palautus ei ole ihan parasta A-ryhmää,niin en pidä näiden laitteiden ajotuntumasta. Vs. esim. E39 tai nykyinen E60.
Mutta korostan vielä sitä,että auto on hyvä ajella,eikä vetele mihinkään. Vain tuo nihkeä ohjaus on pieni miinus. No emäntähän se tuolla M-sport alustaisella X3:llä ajelee,eikä ole sitä haitannut,niin näillä mennään.
Jos tiessä on vähänkään uraa, niin mullakin syöksähtelee laidalta laidalle. Ajelen normaalisti ajourien vieressä, jolloin vetely poistuu eikä rengasmelukaan ärsytä.
Pitänee kokeilla 3 paineita, kun nyt vaan normaalit 2,5. Nykyiset renkaat on 235/17. Entiset 245/19 oli ihan karmeat ajaa.
Ei mulla ainakaan yhtään vedellyt ex-e83,oli todella vakaa ajettava.Nykyinen e91 lci vetelee urissa paljon. Rengastus oli 235/45r19edessä takana 255/40r19 X3:ssa
Nankangit ostimma Auto juuri tullut itselle Saksasta, joten ei tietoa minkalainen pitäisi olla ajettavuudeltaan. Luulisin nyt vian olevan siinä, että tosiaan tuo ohjaus ei keskitä juuri yhtään. Mutkaan kun kääntää niin ratti jää siihen asentoon, vauhdilla ei väliä tekee saman vauhdista riippumatta näin ollen aika tympeä ajettava :think
Ohjaustehostimen pumpun laitoin tilaukseen nyt näin aluksi. Öljytkin koitettiin vaihtaa tuohon nykyiseen tehostajaan, mutta eipä tuolla merkitystä ollut. Jospa se tuolla pumpun vaihdolla parantuisi. Aika omituinen vika, kun autollakaan ei ole ajettu kuin vähän reilu 150tkm.
Nankangit ostimma Auto juuri tullut itselle Saksasta, joten ei tietoa minkalainen pitäisi olla ajettavuudeltaan. Luulisin nyt vian olevan siinä, että tosiaan tuo ohjaus ei keskitä juuri yhtään. Mutkaan kun kääntää niin ratti jää siihen asentoon, vauhdilla ei väliä tekee saman vauhdista riippumatta näin ollen aika tympeä ajettava :think
Ohjaustehostimen pumpun laitoin tilaukseen nyt näin aluksi. Öljytkin koitettiin vaihtaa tuohon nykyiseen tehostajaan, mutta eipä tuolla merkitystä ollut. Jospa se tuolla pumpun vaihdolla parantuisi. Aika omituinen vika, kun autollakaan ei ole ajettu kuin vähän reilu 150tkm.
Paineita on edessä 2.8bar ja takana 3.0bar.
En ole mikään ammattilainen, mutta mitenköhän tuon pumpun uusimisen tulisi vaikuttaa ohjauksen palauttamiseen?
Paikallisessa autotarvikeliikkeesä epäilivät pumppu viaksi, kun nuo aurauskulmat tarkastutin. Noh eipä tuo "uusi" pumppu ulkomailta tilattuna paljon maksanut. Tuskin tässä alapallotkaan tai iskareiden laakeritkaan jumittaa, kun ei mitään epämääräista kitinää pidä.
E: Niin ja tosiaan tunnustaa, että vanahan Zetorin rattiakin on kevveämpi pyörittää kun tämän tekeleen ruoria ihan pikkusen vaan liijoteltuna Niin siitäkin päättelimme, että pumpussa ois mahdollisesti jotain vikkaa.
Comment