Originally posted by hujulka
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Epäilen samaa kuin Tapi. Näin oli meidänkin laitteessa. Tuo hammaskehän pullistuma syö myös abs-anturia lyhyemmäksi,joten uusikaan ei kauaa ilman "säätämistä" tai hammaskehän uusimista tule kestämään. Jos edes toimiikaan.
-
Varmaan se anturikehä pullistunut. Niitä kehiä saa irrallaan vaikkapa ebaysta mutta kun vetää vanhan pois paikaltaan niin ei paljon naurata kun uusi on väljä kaulalle. Se uuden vetarin taktiikkakin alkaa saada ymmärrystä kun huomaa kuinka munilleen tuo on suunniteltu.
Leave a comment:
-
Mittaristo loistaa vikavaloa kuin joulukuusi
. Seuraavat vikakoodit ei häviä nollaamalla 5E3E ja 5E40. Ilmeisesti oikean takarenkaan abs anturissa jotain vikaa. Mitäs luulette selviänkö anturin vaihdolla vai johtuuko jostain muusta? Lähteekö anturi helposti irti? Mistä anturi kannattaa ostaa?
Leave a comment:
-
Niin kyllähän minä pari kk sitten kävin sen Oulun kamuxilla vieläkin myynnissä olevan 2.0da:n koeajaan. Niin edellinen auto oli 150hp x-trail manuaalina että ei tuo nyt nissanille ainakaan hävinnyt oikein millään ajettavuuden osa-alueella. Pari vuotta vaan tullut aiemmin ajeltua e60 530da:lla ja e39 540ia:lla että tuleekohan sitä katumapäälle, jos ei sitä voimaa sitten löydykkään vaikka isojen polttoainelaskujen maksaminen on alkanut vanhemmiten hieman kyllästyttämään ja onhan se 3.0d muutenkin kalliimpi pitää (autovero, vakuutukset, käyttövoimavero).Originally posted by kt10734 View PostKäy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!
Lähinnä tuo 2.0d kalliin kuuloinen jakopää saa jotenkin mielen kääntymään enemmän kolmilitraiseen vaikka ei siinäkään näköjään jakoketjuosasto idioottivarma ole. Kai se sitten on tingittävä väristä, jos 3.0da:n haluaa kun niitä ei valkoisena ole juurikaan edes Saksassa.
Leave a comment:
-
3.litran pannu ja vaihteistoksi tomaatti niin on hyvä paketti
Meidän talouden suosituin auto, aina ottaa tuon jos vaan on pihassa
Leave a comment:
-
Käy ajamassa auto jossain liikkeessä? Itse pidin jopa 150hv manuualivaihteista versiota suht pirteänä, mutta päädyin kuitekin 3.0DA:han eikä ole kaduttanut. Tuo 3-litran kone on pomminvarma. Lisäksi kytkimen ja kansoismassavauhtipyörän vaihto ei ole ilmaista, joten turha pelätä automaattilaatikon ongelmia sen enempää. Itsellä auto on ollut tällä hetkellä välin 170-250tkm (80tkm) ja siihen väliin on pitänyt vaihtaa pakon edessä vain kaikki termarit, muuten huoltoa vain eli on kyllä ollut todella toimiva peli. Suosittelen tätä automallia kyllä lämpimästi oman kokemuksen perustella!Originally posted by Masatus View PostJaa se alkais X3:sen hankinta poltteleen aika kovasti, ikävä kyllä valkoisia e83:sia 3.0d/daana on kovin vähän tarjolla saksassakaan. Niin että minkähänlainen vehje tuo 177hp 2.0d/da ois. Tuollakin taitaa jokseenkin ehtiä suomen rajoituksilla, mutta parin kelkan kärryä tulee vedettyä että oisko se isoveli siihen kuitenkin parempi. Ja näkyy vielä suurin osa nuista valkoisista m-sporteista olevan manuaaleja niin käräyttääköhän tuommoisella yhdistelmällä kytkin kovinkin nopeasti lumipolanteessa kärryn kanssa....:think
Leave a comment:
-
Jaa se alkais X3:sen hankinta poltteleen aika kovasti, ikävä kyllä valkoisia e83:sia 3.0d/daana on kovin vähän tarjolla saksassakaan. Niin että minkähänlainen vehje tuo 177hp 2.0d/da ois. Tuollakin taitaa jokseenkin ehtiä suomen rajoituksilla, mutta parin kelkan kärryä tulee vedettyä että oisko se isoveli siihen kuitenkin parempi. Ja näkyy vielä suurin osa nuista valkoisista m-sporteista olevan manuaaleja niin käräyttääköhän tuommoisella yhdistelmällä kytkin kovinkin nopeasti lumipolanteessa kärryn kanssa....:think
Leave a comment:
-
Siksi sanoinkin, että lukee ne vikakoodit ensin. Niistä näkee mikä valo siellä aiheuttaa tuota. Toki jos siellä on useasta valosta koodeja, niin sitten hieman hankalampi.Originally posted by Heguli 31 View PostOngelmana tuossa on se,ettei ole varmuutta että häiriön aiheuttaa aina sama valo. Eli pitäisi koodata "ulos" koko valojen valvonta peräpäästä tai ihan kokonaan. Joten näillä mennään toistaiseksi.
Leave a comment:
-
Ongelmana tuossa on se,ettei ole varmuutta että häiriön aiheuttaa aina sama valo. Eli pitäisi koodata "ulos" koko valojen valvonta peräpäästä tai ihan kokonaan. Joten näillä mennään toistaiseksi.Originally posted by HTK12 View PostTästä herjasta pääset kun lukaisee koodit ja koodaa ko. valolta tarkistukset pois.
Leave a comment:
-
Tästä herjasta pääset kun lukaisee koodit ja koodaa ko. valolta tarkistukset pois.Originally posted by Heguli 31 View PostNo niin. Tänään hain rengas/vannepaketin rengasliikkeestä. Ja kun lämäytin takaluukun kiinni,niin taas tuo ongelma korjaantui. Eli häly-valo on pois. Korjaantui kuten arvelinkin. Katsotaan nyt miten pitkään tällä kertaa...
Leave a comment:
-
No niin. Tänään hain rengas/vannepaketin rengasliikkeestä. Ja kun lämäytin takaluukun kiinni,niin taas tuo ongelma korjaantui. Eli häly-valo on pois. Korjaantui kuten arvelinkin. Katsotaan nyt miten pitkään tällä kertaa...Originally posted by Heguli 31 View PostTaas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu.
Ei jaksa enempää kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Käy jonkun foorumilaisen luona luetuttamassa vikakoodit.Originally posted by Ari78 View PostOsaisko foorumilaiset auttaa? Autona e83 2.0d vm.2008 aj.190tkm. Moottorin häiriövalo nyt palanut kaksi talvea. +5 asteessa valo sammuu itsekseen mutta jos sen alle menee niin syttyy. Auton käyttäytymiseen valolla ei ole vaikutusta. Pari huoltamoa autoa tutkinut mutta eivät löytäneet vikaa.
Leave a comment:
-
Omassa Bimmerissä (jenkkiversio bensa) sytty moottorin häiriövalo pariinkin otteeseen. Eivät huoltoasemalla löytäneet vikaa testerillä (näytti vain vikaa polttoainepuolella), mutta marmorilla näytti oikean vikapaikan. Vikakoodi tuli polttoainesäiliön tiiveydestä, elikkä bensahöyryjä pääsee ulkoilmaan, olisiko joku jenkkien oma vaatimus?! Tekivät polttoainetankin tiiveyskokeen ja näytti olevan ok.Originally posted by Ari78 View PostOsaisko foorumilaiset auttaa? Autona e83 2.0d vm.2008 aj.190tkm. Moottorin häiriövalo nyt palanut kaksi talvea. +5 asteessa valo sammuu itsekseen mutta jos sen alle menee niin syttyy. Auton käyttäytymiseen valolla ei ole vaikutusta. Pari huoltamoa autoa tutkinut mutta eivät löytäneet vikaa.
Käskivät varmistaa, että bensatankin korkki tulee kunnolla kiinni, ei ole muutamaan vuoteen enää syttynyt.
Tuskin sama vika, mutta osoituksena, että vika voi olla hyvinkin yksinkertainen.
Leave a comment:
-
Osaisko foorumilaiset auttaa? Autona e83 2.0d vm.2008 aj.190tkm. Moottorin häiriövalo nyt palanut kaksi talvea. +5 asteessa valo sammuu itsekseen mutta jos sen alle menee niin syttyy. Auton käyttäytymiseen valolla ei ole vaikutusta. Pari huoltamoa autoa tutkinut mutta eivät löytäneet vikaa.
Leave a comment:
Leave a comment: