Tiedoski vaan ylä ja alin ohjaiksen akselin osat ( se missä se ristinivel on) ovat eri prefacelift mallissa ennen ja 02/2002 jälkeen. Mutta jos ostaa ylä ja ala osa yhdessä niin sitten ne sopii eli keskeenäiset mittasuhteet ovat eri mutta kokonais mitta sama.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Laitetaan tännekkin (jos jollain on samaa vikaa), itsellä tuo X5 3.0ia alkoi herjaamaan vähän väliä "engine failsafe program" ja "DSC inactive", välillä myös moottorinvaroitusvalo jäi palamaan. Ja lopulta tuli myös "transmission failsafe program". Syyksi paljastui ilmamassamittari, uusi VDO Siemens paikalleen ja taas toimii. Mitään suoraan MAFfiin viittaavaa vikakoodia ei tullut kertaakaan.
Eikös tässä X5:ssa ole ihan avoin takavälitys? Tuntuu vaan ihan lukkoperältä kun aina lähtee "sladiin" kun polkaisee reilummin liukkaalla, DSC pois kytkettynä.
No niin, nyt katkesi 5-putki (e34, e39, e61) tai siten se sopivasti tulkiten jatkuu äksän kyydissä. Joka tapauksessa tankatessa pitää muistaa eri polttoaine.
20 km ajettu, ei muuta havaintoa, kun että maantiekyydissä jää hitusen maantie-femmojen hienostuneisuudella, pesukadulla pelotti, että härvelit ei mahdu kulkemaan auton ohi ja kotiparkkiin ajaessa joutuikin yllättäen vekslailemaan, mutta auto hyökkää lumiseen ylämäkeen "asiallisesti" ... ;-).
Lapset luokittelee ympäristörikolliseksi, vaimolta en edes uskalla kysyä, mutta ensikatse kertoi paljon...
Lastuasiaa.
Auton polttoainetaloudesta en osaa vielä sanoa, mutta jo verojen ja vakuutusten takia yritetään viilata kulutusta alaspäin, mikäli mahdollista
Todennäköisesti harkitsen lastua/ohjelmointia.
Olisiko suosituksia toimenpiteistä/lastusta jos tähdätään minimikulutukseen, väännön pahemmin kärsimättä, huipputehoista tinkien ?
Tekniikkaa en haluaisi riskeerata ja päästömitauksista pitää päästä läpi (joko "kytkemällä" järjestelmä pois (onko sellaisia)) tai heittämällä.
Imusolmukeläppiä ei autosta ole ilmeisesti poistettu, Schmiedmanilla on 4 viikon jono, olisiko suosituksia, missä voisi saada operaation tehtyä "hyvin ja halvalla" PK-seudulla.
Eikös tässä X5:ssa ole ihan avoin takavälitys? Tuntuu vaan ihan lukkoperältä kun aina lähtee "sladiin" kun polkaisee reilummin liukkaalla, DSC pois kytkettynä.
Hellou. Sattui käymään enon X5:ssa niin että automaattilaatikko luisteli pitkän aikaa. Lopulta sitten rupes heittelee vikatilaan eikä antanut vetoja juuri yhtään. Auto meni korjaamolle ja tuomio oli että täytyisi kaikki sisuskalut vaihtaa, tälle kaikelle hinta-arvio oli min. 2000e.
Yrittänyt nyt sitten etsiä purkuautosta laatikkoa mutta vähän hankala löytää koska vain ja ainoastaan tuossa koneversiossa käytetty omanlaistaan laatikkoa (bmwfansin mukaan).
Jos teillä on tiedossa joku paikka mistä saattaisi löytyä laatikko, olisin kiitollinen kaikista tiedon rippeistä.
E: Sekotetaan mun päätä vähän lisää. Kun tuolla bmwfansin sivuilla näyttää että tuota samaa laatikkoa olisi käytetty vain e53 M57 perässä. Mutta kun kuuklettelee niin väitettävästi myös muiden M57 perässä sama A5S390R laatikko. En pääse auton alle tutkimaan, että miten tuo neliveto on toteutettu jos laatikko kävisi myös muiden eri koristen M57 perästä.
Vai tä? Ei nyt tahdo mennä mulla jakeluun.
E: Tuon laatikon tyypin perässä on kirjaimet -XW, eli ei ole muissa M57 moottorisissa ollut. Sitä en tiedä mitä tuo -XW tarkoittaa.
Lastuasiaa.
Auton polttoainetaloudesta en osaa vielä sanoa, mutta jo verojen ja vakuutusten takia yritetään viilata kulutusta alaspäin, mikäli mahdollista
Todennäköisesti harkitsen lastua/ohjelmointia.
Olisiko suosituksia toimenpiteistä/lastusta jos tähdätään minimikulutukseen, väännön pahemmin kärsimättä, huipputehoista tinkien ?
Tekniikkaa en haluaisi riskeerata ja päästömitauksista pitää päästä läpi (joko "kytkemällä" järjestelmä pois (onko sellaisia)) tai heittämällä.
Imusolmukeläppiä ei autosta ole ilmeisesti poistettu, Schmiedmanilla on 4 viikon jono, olisiko suosituksia, missä voisi saada operaation tehtyä "hyvin ja halvalla" PK-seudulla.
Ohjelmallinen tehonnosto ei välttämättä lisää mitään muuta kuin näitä CO2 päästöjä, joita ei dieseleistä mitata, ainoastaan savutusarvot mitataan. Eikä omassa 330xd m57 ainakaan nekään ole sen kummemmat, 0.38-0,39 juuri mitattiin, sais olla 3,0 ! Kuorman kanssa eli ajossa savua sitten varmaan tuleekin vähän erimalliin.
Toisessa autossani e53 m57n 160kW moottorilla ei ainakaan ole eikä koskaan ole ollutkaan läppiä. 2005 facelift suomiauto.
Hellou. Sattui käymään enon X5:ssa niin että automaattilaatikko luisteli pitkän aikaa. Lopulta sitten rupes heittelee vikatilaan eikä antanut vetoja juuri yhtään. Auto meni korjaamolle ja tuomio oli että täytyisi kaikki sisuskalut vaihtaa, tälle kaikelle hinta-arvio oli min. 2000e.
Yrittänyt nyt sitten etsiä purkuautosta laatikkoa mutta vähän hankala löytää koska vain ja ainoastaan tuossa koneversiossa käytetty omanlaistaan laatikkoa (bmwfansin mukaan).
Jos teillä on tiedossa joku paikka mistä saattaisi löytyä laatikko, olisin kiitollinen kaikista tiedon rippeistä.
E: Sekotetaan mun päätä vähän lisää. Kun tuolla bmwfansin sivuilla näyttää että tuota samaa laatikkoa olisi käytetty vain e53 M57 perässä. Mutta kun kuuklettelee niin väitettävästi myös muiden M57 perässä sama A5S390R laatikko. En pääse auton alle tutkimaan, että miten tuo neliveto on toteutettu jos laatikko kävisi myös muiden eri koristen M57 perästä.
Vai tä? Ei nyt tahdo mennä mulla jakeluun.
Joo, sama laatikko sisuskaluiltaan, mutta kiinnityksissä ilmeisesti eroa. 330xd on kanssa sama, mutta siihen käy vaan tuo e46 nelikon laatikko.
Jos 2000e selviää kaikkine töineen, se on halpa. Tuossa hintoja mitä sain varaosia.com ja näistä puuttuu vielä rahti, sitten irroitus ja asennus, kalliit vaihdelaatikkoöljyt, uusi momentinmuunnin (oikeastaan pakollinen tuohon remonttiin 450-700e). Eli kyllä taitaa reilusti 3 alkaa tuo lopullinen hinta:
1. Vaihdelaatikko ajomäärällä 142000 km hintaan 1780.00 eur takuu 4 kuukautta toimitusaika Sopimuksen mukaan
2. Vaihdelaatikko ajomäärällä 127000 km hintaan 1980.00 eur takuu 6 kuukautta toimitusaika Sopimuksen mukaan
3. Kunnostettu vaihdelaatikko hintaan 2380.00 eur takuu 12 kuukautta toimitusaika Sopimuksen mukaan
Joo, ja sekin tarkoittaa sitä x-drive keskitasauspyörästöä joka on muuttuva voimanjaoltaan. Edessä eikä takana ei ole mitään lukkoja, ainoastaan tuo jarruilla tehtävä lukko niikuin pre-fl mallissakin tai vaikka e46 330x malleissa. Näin olen ymmärtänyt?
Joo, sama laatikko sisuskaluiltaan, mutta kiinnityksissä ilmeisesti eroa. 330xd on kanssa sama, mutta siihen käy vaan tuo e46 nelikon laatikko.
Jos 2000e selviää kaikkine töineen, se on halpa. Tuossa hintoja mitä sain varaosia.com ja näistä puuttuu vielä rahti, sitten irroitus ja asennus, kalliit vaihdelaatikkoöljyt, uusi momentinmuunnin (oikeastaan pakollinen tuohon remonttiin 450-700e). Eli kyllä taitaa reilusti 3 alkaa tuo lopullinen hinta:
1. Vaihdelaatikko ajomäärällä 142000 km hintaan 1780.00 eur takuu 4 kuukautta toimitusaika Sopimuksen mukaan
2. Vaihdelaatikko ajomäärällä 127000 km hintaan 1980.00 eur takuu 6 kuukautta toimitusaika Sopimuksen mukaan
3. Kunnostettu vaihdelaatikko hintaan 2380.00 eur takuu 12 kuukautta toimitusaika Sopimuksen mukaan
Kiitoksia näistä tiedoista.
Auto on tällä hetkellä virossa levällään ja hinta-arvio sikäläisillä hinnoilla. Minimi hinta oli pari tonnia, voi nousta siitä vielä vähän.
Ei auta kuin teettää remppa siellä ja taas tietää miksi herää aamuisin töihin.
E: Pistin vielä itse tarjouskyselyä että mitä maksaisi koko paketti turbiineineen.
Tietää sit tasan mitä maksaa suomen hinnoilla. Ja täytyy kysyä viron päässä tekijältä tarkka summa.
Auto hinurilla Recrolle laitettavaksi? Tai jos laatikko on jo irti, niin lähettävät sen pelkästään. KLIK
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Auto hinurilla Recrolle laitettavaksi? Tai jos laatikko on jo irti, niin lähettävät sen pelkästään. KLIK
Tosi epäselvät sivut. Ei löydy mitään yhteistyökumppaneita mistään maasta. Vain latvian tiedot. Sinne ei kyllä lähdetä hinaamaan.
Laatikon vaihtaja/tekijä on tiedossa mutta nyt täytyy vaan urkkia ja etsiä mahdollisiman halpa vaihtoehto. Halvalla ei saa hyvää joo mutta jos kaikki myy ns samoja osia niin etsitään se halvin.
Comment