memebuy23buy

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Omasta koitin napautella eikä kyllä millään lähtenyt, hihnasta luistaa...

    En ymmärrä tuota erikoistyökalun tarvetta, omasta aukasin isolla jakarilla ja kiintoavaimella. Järeä avain maksoi n. 10 e halpakaupassa, ja mahtu juuri ja juuri vesipumpun päähän. Onkohan niitä vesipumpun päitä olla hieman eri mittaisia jolloin avain ei mahdu?
    Motonetista sai m57n sellaisen vesipumpun mistä puuttui tuo flektin kierre kokonaan. Vein takaisin, mutta jäljestäpäin ajattelin että olis sen voinut vaikka laittaakin kun 330xd on tuo puhallin ollut pois jo 2 vuotta eikä haittaa mitään.
    Diiselissä on erilainen vesipumppu vrt. kysyjän bensa. Bensassa ei ole oikein mitään mistä ottaa kiinni sillä jakarilla kun rulla on paikallaan. Ainoastaan ne rullan kiinnipitävien pulttien päät näkyy, joista sitten otettaan kiinni. Erikoistyökalun tekee lattaraudasta nopeammin, kuin ajaa liikkeeseen ja takaisin. Lisäksi sille lattaraudalle tulee hintaa ehkä 50 senttiä tms.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Viskon 32mm mutteri auki?

    Originally posted by Savlari View Post
    Mites saan Flektin pää mutun 32mm auki???

    Omassa 3.0i bensa x5 tarttis vaihtaa termostaatti ja en saanut millään flektiä auki.
    Koitin moskalla napauttaa mut moniura hihna antaa periks ja ei tahdo terävää iskua saada millään. Eikös se edestä katottuna myötäpäivään aukea??
    No JOS Viskon mutterin helposti ja heti auki haluat niin vuosia olen käyttänyt paineilmatalttaa ja siihen sopiva irrotuskaraa. Käy myös akkukäyttöinen proppauskone jossa talttaus toiminto sekä pitkä esim. 10mm poranterä.
    Tällä kun mutterin sivuun kopautat niin AUKEAA varmasti ja heti.
    Mutterissa on sitten VASENKÄTINEN kierre !!!!

    malliksi


    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Iskemiseen kannattaa valita kohtuu pieni vasara, niin saa napakamman iskun. Ellei onnistu, niin teet lattaraudasta työkalun, jolla pidetään vesipumpun pulteista kiinni tai ostat sellaisen.
    Omasta koitin napautella eikä kyllä millään lähtenyt, hihnasta luistaa...

    En ymmärrä tuota erikoistyökalun tarvetta, omasta aukasin isolla jakarilla ja kiintoavaimella. Järeä avain maksoi n. 10 e halpakaupassa, ja mahtu juuri ja juuri vesipumpun päähän. Onkohan niitä vesipumpun päitä olla hieman eri mittaisia jolloin avain ei mahdu?
    Motonetista sai m57n sellaisen vesipumpun mistä puuttui tuo flektin kierre kokonaan. Vein takaisin, mutta jäljestäpäin ajattelin että olis sen voinut vaikka laittaakin kun 330xd on tuo puhallin ollut pois jo 2 vuotta eikä haittaa mitään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Savlari View Post
    Mites saan Flektin pää mutun 32mm auki???

    Omassa 3.0i bensa x5 tarttis vaihtaa termostaatti ja en saanut millään flektiä auki.
    Koitin moskalla napauttaa mut moniura hihna antaa periks ja ei tahdo terävää iskua saada millään. Eikös se edestä katottuna myötäpäivään aukea??
    Iskemiseen kannattaa valita kohtuu pieni vasara, niin saa napakamman iskun. Ellei onnistu, niin teet lattaraudasta työkalun, jolla pidetään vesipumpun pulteista kiinni tai ostat sellaisen.

    Leave a comment:


  • Savlari
    replied
    Mites saan Flektin pää mutun 32mm auki???

    Omassa 3.0i bensa x5 tarttis vaihtaa termostaatti ja en saanut millään flektiä auki.
    Koitin moskalla napauttaa mut moniura hihna antaa periks ja ei tahdo terävää iskua saada millään. Eikös se edestä katottuna myötäpäivään aukea??

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Siinä oikeanpuoleisessa anturissa on kaksi erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Siihen tulee 6 johtoa, vas. anturille tulee 3 johtoa, kun siinä on käytössä vain piiri ilmajousitukselle.
    Aivan oikein. Putsasin liittintä, mutta ei auttanut. Kai on hankittava taas uusi..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Siinä oikeanpuoleisessa anturissa on kaksi erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Siihen tulee 6 johtoa, vas. anturille tulee 3 johtoa, kun siinä on käytössä vain piiri ilmajousitukselle.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Self leveling system inactive

    Ei ole oikeastaan oireet asiaan liittyvää. Kun avaa ovet, laittaa virtaa päälle, käynistää moottoria jne. niin kuluu kompuria pari sekuntia. Auto in vaakatasassa ( ilmajouset vain takana).

    Vikakoodi on vain oikeataka korkeudensäätä anturista, mutta se vaihdettiin viallisena pari kuukautta sitten eikä se antanut tämä ilmoitus mittaristoon. Sehän on 3 napainen ja hoitaa myös etuvalojen korkeuden säätö, mitkä toimivat.

    So whats the problem??

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Onko ulommainen säätöruuvi pelkkä koriste? Korkeus kun säätyi molempiin valoihin keskimmäisestä, ja ulommainen ei minusta tehnyt mitään.
    Eikös sen pitäs olla sivuttais säätö. Lyhyillä valoilla eroa ei niinkään huomaa mutta pitkillä ajettaessa kylläkin.

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    No nyt on valot vaihdettu. Useamman kerran joutui sovittamaan paikoilleen, jotta sai säädettyä alapuolen pidikkeen oikeaan kulmaan, jotta sauma puskurin kanssa on suora. Käytin kaikki mahdolliset osat Hellan alkuperäisvaloista. Istuivat Depoihin todella hyvin, eli hyvä kopio tuo on. Onko ulommainen säätöruuvi pelkkä koriste? Korkeus kun säätyi molempiin valoihin keskimmäisestä, ja ulommainen ei minusta tehnyt mitään. Teippasin valokuviot vanhoista valoista seinään, ja säädin sitten uudet samaan tasoon. Valoteho ja kestävyys jää sitten nähtäväksi...

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Olen asentamassa E53:een samanlaisia DEPOn enkeliumpioita (takavalot ja sivuvilkut tuli jo vaihdettua). Uusissa umpioissa on ruuveilla kiinni erillinen alaosa, jossa lokero ilmeisesti ballastille? Tarvitseeko sitä vaihtaa, vai irroitanko nykyiset umpiot alaosastaan noilla pystysuorilla ruuveilla, ja jätän alkuperäisen ballastitelineen paikoilleen? Vastaava osa irti uusista umpioista? Entä miten nuo xeonien kopat (osa, jonka läpi johto menee), sopivatko orkkikset alkuperäisine torx-ruuveineen DEPOn umpioon (ovat laadukkaampaa materiaalia)? Kokeilemallahan nämä selviävät sitten viimeistään, mutta vinkit olisivat tervetulleita, niin pääsen helpommalla...
    Muistaakseni laitoin ne depojen mukana tulleet muoviosat paikalleen.

    Ei näköjään kannata tarviketta laittaa noihin ovenkahva mekanismeihin. Meni sitten poikki tuo mekanismi kun riuhtaisin kahvasta äsken töistä lähtiessä. Ajattelin ensin että muovinen kahva hajosi mutta näköjään OEM muovi on kestävämpää kuin tarvikemetalli. No eihän se tietysti olisi hajonnut jos tuota ei tarvitsisi riuhtoa noin kovasti mutta silti.. No aikaisemmin tänään jo tilasin leebmannilta uuden lukkomekanismin, kahvamekanismin ja kahvan. Jospa noilla saisi samanlaisen tuntuman kuin takaovissa on.

    Leave a comment:


  • sakke525tds
    replied
    telestart t90

    Telestartista kysymyksiä mielenpäällä..
    Elikäs nykysestä pärekorista(x5 e53 vm04 3dsl m57n) löyty t90 telestartin boksi johon ei tietenkään ole lähetintä kulkeutunu autonmukana mikä vähän närästää..
    Elikäs pystyykö tuon alkuperäisenä asennetun webaston kanssa parittamaan minkä tahansa t90 telestartin lähettimen. Eepayssä kun oli audi/volkkarin lähettimiä tarjolla...
    Ja lisäys vielä..onkohan t91 lähetin yhteensopiva
    Last edited by sakke525tds; 16-03-2016, 07:32. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Todella helppo homma. Kuskinpuolelta kannattaa ainakin 3.0i:ssa ottaa ilmanputsari pois tieltä kun se on vaan kahdella pultilla.
    Olen asentamassa E53:een samanlaisia DEPOn enkeliumpioita (takavalot ja sivuvilkut tuli jo vaihdettua). Uusissa umpioissa on ruuveilla kiinni erillinen alaosa, jossa lokero ilmeisesti ballastille? Tarvitseeko sitä vaihtaa, vai irroitanko nykyiset umpiot alaosastaan noilla pystysuorilla ruuveilla, ja jätän alkuperäisen ballastitelineen paikoilleen? Vastaava osa irti uusista umpioista? Entä miten nuo xeonien kopat (osa, jonka läpi johto menee), sopivatko orkkikset alkuperäisine torx-ruuveineen DEPOn umpioon (ovat laadukkaampaa materiaalia)? Kokeilemallahan nämä selviävät sitten viimeistään, mutta vinkit olisivat tervetulleita, niin pääsen helpommalla...

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Ohjaus jäykkä tänä aamuna. Servotronic ilmeisesti poissa pelistä. Voiko se korjaantua itsestään, vai täytyykö mahdollinen vikakoodi aina nollata ensin? Mitään vikavaloja ei siis syttynyt, ja auto muuten toimii normaalisti. Ohjaus vaan vähän jäykkä hitaammissa nopeuksissa.
    EDIT: Taas toimii normaalisti. Löysin ohjeen, jonka mukaan tuo onkin "ominaisuus"... Eli virheellinen nopeussignaali abs yksiköltä. Kun tuo tulee 30 kertaa, menee servo pysyvästi vikatilaan kunnes nollaa. Minulla tämä oli eka kerta.
    Last edited by vaviah; 19-02-2016, 07:44.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos tuli Elstockin kautta Puolassa kunnostettuna, niin olisin kyllä kurkannut ne liukupinnat, vaikka ulkoisesti näyttäisikin hyvältä.
    Tuommoisessa paketissa oli ja jonkinlainen asennusohje mukana

    Leave a comment:

Working...
X