Originally posted by Esal
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 e53 yleistä keskustelua.
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos tuli Elstockin kautta Puolassa kunnostettuna, niin olisin kyllä kurkannut ne liukupinnat, vaikka ulkoisesti näyttäisikin hyvältä.
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Ohjaus jäykkä tänä aamuna. Servotronic ilmeisesti poissa pelistä. Voiko se korjaantua itsestään, vai täytyykö mahdollinen vikakoodi aina nollata ensin? Mitään vikavaloja ei siis syttynyt, ja auto muuten toimii normaalisti. Ohjaus vaan vähän jäykkä hitaammissa nopeuksissa.
EDIT: Taas toimii normaalisti. Löysin ohjeen, jonka mukaan tuo onkin "ominaisuus"... Eli virheellinen nopeussignaali abs yksiköltä. Kun tuo tulee 30 kertaa, menee servo pysyvästi vikatilaan kunnes nollaa. Minulla tämä oli eka kerta.Last edited by vaviah; 19-02-2016, 08:44.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostTodella helppo homma. Kuskinpuolelta kannattaa ainakin 3.0i:ssa ottaa ilmanputsari pois tieltä kun se on vaan kahdella pultilla.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
telestart t90
Telestartista kysymyksiä mielenpäällä..
Elikäs nykysestä pärekorista(x5 e53 vm04 3dsl m57n) löyty t90 telestartin boksi johon ei tietenkään ole lähetintä kulkeutunu autonmukana mikä vähän närästää..
Elikäs pystyykö tuon alkuperäisenä asennetun webaston kanssa parittamaan minkä tahansa t90 telestartin lähettimen. Eepayssä kun oli audi/volkkarin lähettimiä tarjolla...
Ja lisäys vielä..onkohan t91 lähetin yhteensopiva..X5..
Ex-530d manual.individual passenger car...
Comment
-
-
Originally posted by vaviah View PostOlen asentamassa E53:een samanlaisia DEPOn enkeliumpioita (takavalot ja sivuvilkut tuli jo vaihdettua). Uusissa umpioissa on ruuveilla kiinni erillinen alaosa, jossa lokero ilmeisesti ballastille? Tarvitseeko sitä vaihtaa, vai irroitanko nykyiset umpiot alaosastaan noilla pystysuorilla ruuveilla, ja jätän alkuperäisen ballastitelineen paikoilleen? Vastaava osa irti uusista umpioista? Entä miten nuo xeonien kopat (osa, jonka läpi johto menee), sopivatko orkkikset alkuperäisine torx-ruuveineen DEPOn umpioon (ovat laadukkaampaa materiaalia)? Kokeilemallahan nämä selviävät sitten viimeistään, mutta vinkit olisivat tervetulleita, niin pääsen helpommalla...
Ei näköjään kannata tarviketta laittaa noihin ovenkahva mekanismeihin. Meni sitten poikki tuo mekanismi kun riuhtaisin kahvasta äsken töistä lähtiessä. Ajattelin ensin että muovinen kahva hajosi mutta näköjään OEM muovi on kestävämpää kuin tarvikemetalli.No eihän se tietysti olisi hajonnut jos tuota ei tarvitsisi riuhtoa noin kovasti mutta silti.. No aikaisemmin tänään jo tilasin leebmannilta uuden lukkomekanismin, kahvamekanismin ja kahvan. Jospa noilla saisi samanlaisen tuntuman kuin takaovissa on.
Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
No nyt on valot vaihdettu. Useamman kerran joutui sovittamaan paikoilleen, jotta sai säädettyä alapuolen pidikkeen oikeaan kulmaan, jotta sauma puskurin kanssa on suora. Käytin kaikki mahdolliset osat Hellan alkuperäisvaloista. Istuivat Depoihin todella hyvin, eli hyvä kopio tuo on. Onko ulommainen säätöruuvi pelkkä koriste? Korkeus kun säätyi molempiin valoihin keskimmäisestä, ja ulommainen ei minusta tehnyt mitään. Teippasin valokuviot vanhoista valoista seinään, ja säädin sitten uudet samaan tasoon. Valoteho ja kestävyys jää sitten nähtäväksi...X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviah View PostOnko ulommainen säätöruuvi pelkkä koriste? Korkeus kun säätyi molempiin valoihin keskimmäisestä, ja ulommainen ei minusta tehnyt mitään.
Comment
-
-
Self leveling system inactive
Ei ole oikeastaan oireet asiaan liittyvää. Kun avaa ovet, laittaa virtaa päälle, käynistää moottoria jne. niin kuluu kompuria pari sekuntia. Auto in vaakatasassa ( ilmajouset vain takana).
Vikakoodi on vain oikeataka korkeudensäätä anturista, mutta se vaihdettiin viallisena pari kuukautta sitten eikä se antanut tämä ilmoitus mittaristoon. Sehän on 3 napainen ja hoitaa myös etuvalojen korkeuden säätö, mitkä toimivat.
So whats the problem??Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Siinä oikeanpuoleisessa anturissa on kaksi erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Siihen tulee 6 johtoa, vas. anturille tulee 3 johtoa, kun siinä on käytössä vain piiri ilmajousitukselle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSiinä oikeanpuoleisessa anturissa on kaksi erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Siihen tulee 6 johtoa, vas. anturille tulee 3 johtoa, kun siinä on käytössä vain piiri ilmajousitukselle.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by Savlari View PostMites saan Flektin pää mutun 32mm auki???
Omassa 3.0i bensa x5 tarttis vaihtaa termostaatti ja en saanut millään flektiä auki.
Koitin moskalla napauttaa mut moniura hihna antaa periks ja ei tahdo terävää iskua saada millään. Eikös se edestä katottuna myötäpäivään aukea??e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIskemiseen kannattaa valita kohtuu pieni vasara, niin saa napakamman iskun. Ellei onnistu, niin teet lattaraudasta työkalun, jolla pidetään vesipumpun pulteista kiinni tai ostat sellaisen.
En ymmärrä tuota erikoistyökalun tarvetta, omasta aukasin isolla jakarilla ja kiintoavaimella. Järeä avain maksoi n. 10 e halpakaupassa, ja mahtu juuri ja juuri vesipumpun päähän. Onkohan niitä vesipumpun päitä olla hieman eri mittaisia jolloin avain ei mahdu?
Motonetista sai m57n sellaisen vesipumpun mistä puuttui tuo flektin kierre kokonaan. Vein takaisin, mutta jäljestäpäin ajattelin että olis sen voinut vaikka laittaakin kun 330xd on tuo puhallin ollut pois jo 2 vuotta eikä haittaa mitään.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Viskon 32mm mutteri auki?
Originally posted by Savlari View PostMites saan Flektin pää mutun 32mm auki???
Omassa 3.0i bensa x5 tarttis vaihtaa termostaatti ja en saanut millään flektiä auki.
Koitin moskalla napauttaa mut moniura hihna antaa periks ja ei tahdo terävää iskua saada millään. Eikös se edestä katottuna myötäpäivään aukea??
Tällä kun mutterin sivuun kopautat niin AUKEAA varmasti ja heti.
Mutterissa on sitten VASENKÄTINEN kierre !!!!
malliksi
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment