Osaisiko joku kertoa millainen latausjohto tuohon e40 pitää olla kun laittaa lataukseen esim. kauppojen latauspisteisiin?
Ilmeisesti tyypi 2 ja 16A johto mutta voiko olla kolmivaihe ja yksi vaihe virta?
X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
Originally posted by MajorDrake View Postsellainen millin välys on ihan normaalia... Ongelmia ei ole jos itse kardaanin nivelessä ei ole välystä.
Leave a comment:
-
Originally posted by atcc View PostKannattaako huolestua jos etu kardaanissa välystä jakolaatikon liitoksessa, kun akselia heiluttaa sivu suunnassa? Onko liitoksessa välystä uutenakin vai pitäisikö se olla suht tiukka sovitus? Voishan sen poiskin käyttää ja tarkistaa boorien kunnon.
Leave a comment:
-
Kannattaako huolestua jos etu kardaanissa välystä jakolaatikon liitoksessa, kun akselia heiluttaa sivu suunnassa? Onko liitoksessa välystä uutenakin vai pitäisikö se olla suht tiukka sovitus? Voishan sen poiskin käyttää ja tarkistaa boorien kunnon.
Leave a comment:
-
Tänään sitten tuli siirryttyä vankasta dieselin kannattajasta hybridi kantaan:think on nuo ajot sen verran vähentyneet koronan myötä että ajattelin kokeilla 40e mallia. Toivottavasti on yhtä luotettavia kilometrejä kuin aikaisemmilla. Asia kuitenkin arvellutti sen verran että otin vuoden takuun tuohon kyseiseen pirssiin
Kauhu juttuja on varmaan paikat täynnä mutta katsotaanhan miten äijän käy?
Leave a comment:
-
Originally posted by Samppalainen View PostOnkin rekisteröity näemmä 11/2015.
Tehtaan takuu ilmeisesti akuille on näissä hybrideissä 6v/100tkm. Autollahan tottakai ajettu 104tkm joten takuu rauennut sen osalta.
Leave a comment:
-
Originally posted by pelai65 View PostSyksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.
Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.
Eli mistä etsiä vikaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostNo sitten ne ongelmat vasta alkaakin, kun viimeistä kennosta lähtee henki.
2016 malli, milloin rekisteröity, jokut on jo 2015 puolella kuten omani oli 9/2015. Onko dokumenteissa mitään mainintaa akkutakuun kestosta. Netti kertoo takuun pituudeksi 6 vuotta /100 tkm. Oliko kilsat yli vai ali 100tkm?
.
Tehtaan takuu ilmeisesti akuille on näissä hybrideissä 6v/100tkm. Autollahan tottakai ajettu 104tkm joten takuu rauennut sen osalta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Samppalainen View PostNo tää on just se 2016 malli. Saas nähdä mitä automyyjä tuumaa kun korjausarvio on 10k€. Voi siinä mennä suu mutruun. Tällä perusteella kyllä kaupan purku tulee eteen jos ei meinaa korjauttaa niinkuin se kuuluu. En todellakaan hyväksy sitä, että akusto on ostaessa noin paljon vajaakuntoinen. Menee koko idea hybridistä. Mitään merkitystä onko piuhan päässä.
2016 malli, milloin rekisteröity, jokut on jo 2015 puolella kuten omani oli 9/2015. Onko dokumenteissa mitään mainintaa akkutakuun kestosta. Netti kertoo takuun pituudeksi 6 vuotta /100 tkm. Oliko kilsat yli vai ali 100tkm?
.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostTaitaa olla valtaosa kennoista kuolleita. Koska todennäköisesti näin on, koko akku (siis kaikki kennot) olisi syytä vaihtaa, jotta kaikki kennot on tasapainossa ja kestävät korjauksen jälkeen mahdollisimman pitkään. Omassa 40e:ssä meni aikoinaan kennot uusiksi 70tkm ajon jälkeen, olikohan kustannus runsaat 10keur. Meni takuuseen joten en ole summasta aivan varma. Varmaan hinta on tullut jo alaspäin, sillä järjetönhän tuo on noin pienestä akusta. Mutta maksaahan se varmasti edelleen....
Hyvä juttu on, että akku on korjauksen jälkeen parempi kuin uusi. Sillä uudet kennot on kestävämpiä. Akkukennoprobleemìa on erityisesti vuosina 2015 ja 2016 valmistuneissa autoissa. Takuut noissa taitaa olla useimissa jo ummessa akun osalta, eikös aikaraja ollut 5 vuotta vai oliko se kuusi vuotta.....
Leave a comment:
-
Originally posted by Samppalainen View PostTuli testattua pariinkin otteeseen niin 6km pääsee täydellä akulla taajamanopeuksilla. Menee tutkittavaksi parin viikon päästä. Taitaa olla tosiaan kennoja pimeenä. Onneks ei mee omasta pussista. Kohtuu arvokasta lystiä voisin veikkaa?
Hyvä juttu on, että akku on korjauksen jälkeen parempi kuin uusi. Sillä uudet kennot on kestävämpiä. Akkukennoprobleemìa on erityisesti vuosina 2015 ja 2016 valmistuneissa autoissa. Takuut noissa taitaa olla useimissa jo ummessa akun osalta, eikös aikaraja ollut 5 vuotta vai oliko se kuusi vuotta.....
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostPitkään alamäkeen (esim Alpit) tai kovaan myötätuleen voisi onnistuakin :think Oma ennätys on on 92km, toisin rekan imussa ajettuja kilometreja oli tuossa mukana monta.
Mutta alkuperäiseen, jos kesäkelissä 40e:llä jää todellinen range 12km, ja se ei ole mitään 100kmh ajettua maantietä vaan näitä kaupunkinväyliä 60kmh, niin akusta on kennoja pimeenä melko varmasti. Mittaamallahan se selviää, mutta ensin lataisin täyteen ja ajasin sähköllä niin pitkään kuin kulkee ja lukema ylös. Varsinkin jos ajaa tuon kokeen tyyliin 'watilla pisimmille' ja silti ei pääse luokkaan 20km niin sitten voi epäillä akun kuntoa. Yksittäinen 12km (tai ennuste) ei tietysti tarkoita vielä yhtikäs mitään. Reippaat kiihdýtykset ja stintti +80kmh nopeutta imaiseen akun tyhjäksi nopeasti ja siinä ei ole mitään erikoista.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostPitkään alamäkeen (esim Alpit) tai kovaan myötätuleen voisi onnistuakin :think Oma ennätys on on 92km, toisin rekan imussa ajettuja kilometreja oli tuossa mukana monta.
Mutta alkuperäiseen, jos kesäkelissä 40e:llä jää todellinen range 12km, ja se ei ole mitään 100kmh ajettua maantietä vaan näitä kaupunkinväyliä 60kmh, niin akusta on kennoja pimeenä melko varmasti. Mittaamallahan se selviää, mutta ensin lataisin täyteen ja ajasin sähköllä niin pitkään kuin kulkee ja lukema ylös. Varsinkin jos ajaa tuon kokeen tyyliin 'watilla pisimmille' ja silti ei pääse luokkaan 20km niin sitten voi epäillä akun kuntoa. Yksittäinen 12km (tai ennuste) ei tietysti tarkoita vielä yhtikäs mitään. Reippaat kiihdýtykset ja stintti +80kmh nopeutta imaiseen akun tyhjäksi nopeasti ja siinä ei ole mitään erikoista.
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View Post113km…hmmm…tuskin on käytännössä mahdollista mitenkään?
Pitkään alamäkeen (esim Alpit) tai kovaan myötätuleen voisi onnistuakin :think Oma ennätys on on 92km, toisin rekan imussa ajettuja kilometreja oli tuossa mukana monta.
Mutta alkuperäiseen, jos kesäkelissä 40e:llä jää todellinen range 12km, ja se ei ole mitään 100kmh ajettua maantietä vaan näitä kaupunkinväyliä 60kmh, niin akusta on kennoja pimeenä melko varmasti. Mittaamallahan se selviää, mutta ensin lataisin täyteen ja ajasin sähköllä niin pitkään kuin kulkee ja lukema ylös. Varsinkin jos ajaa tuon kokeen tyyliin 'watilla pisimmille' ja silti ei pääse luokkaan 20km niin sitten voi epäillä akun kuntoa. Yksittäinen 12km (tai ennuste) ei tietysti tarkoita vielä yhtikäs mitään. Reippaat kiihdýtykset ja stintti +80kmh nopeutta imaiseen akun tyhjäksi nopeasti ja siinä ei ole mitään erikoista.
Leave a comment:
Leave a comment: