X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toppelius
    replied
    Osaisiko joku kertoa millainen latausjohto tuohon e40 pitää olla kun laittaa lataukseen esim. kauppojen latauspisteisiin?

    Ilmeisesti tyypi 2 ja 16A johto mutta voiko olla kolmivaihe ja yksi vaihe virta?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    sellainen millin välys on ihan normaalia... Ongelmia ei ole jos itse kardaanin nivelessä ei ole välystä.
    Kiitos tiedosta. Aika pieni se liike on ja nivelet vaikuttaa hyviltä, mutta pitää käyttäää joskus irti ja tunnustella miten hyvin ne liikkuu.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Kannattaako huolestua jos etu kardaanissa välystä jakolaatikon liitoksessa, kun akselia heiluttaa sivu suunnassa? Onko liitoksessa välystä uutenakin vai pitäisikö se olla suht tiukka sovitus? Voishan sen poiskin käyttää ja tarkistaa boorien kunnon.
    sellainen millin välys on ihan normaalia... Ongelmia ei ole jos itse kardaanin nivelessä ei ole välystä.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Kannattaako huolestua jos etu kardaanissa välystä jakolaatikon liitoksessa, kun akselia heiluttaa sivu suunnassa? Onko liitoksessa välystä uutenakin vai pitäisikö se olla suht tiukka sovitus? Voishan sen poiskin käyttää ja tarkistaa boorien kunnon.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Tänään sitten tuli siirryttyä vankasta dieselin kannattajasta hybridi kantaan:think on nuo ajot sen verran vähentyneet koronan myötä että ajattelin kokeilla 40e mallia. Toivottavasti on yhtä luotettavia kilometrejä kuin aikaisemmilla. Asia kuitenkin arvellutti sen verran että otin vuoden takuun tuohon kyseiseen pirssiin

    Kauhu juttuja on varmaan paikat täynnä mutta katsotaanhan miten äijän käy?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Samppalainen View Post
    Onkin rekisteröity näemmä 11/2015.
    Tehtaan takuu ilmeisesti akuille on näissä hybrideissä 6v/100tkm. Autollahan tottakai ajettu 104tkm joten takuu rauennut sen osalta.
    Toivottavasti myyjäliike korjaa asian kuntoon. Pistähän tänne viestiä sit miten käy.

    Leave a comment:


  • ///Marko
    replied
    Originally posted by pelai65 View Post
    Syksyllä hankin F15 30d:n, jolla on noin 125 tkm takana. Aluksi huomasin pientä ravistusta ratissa jarruttaessa moottoritien rampilla. Etujarru uusittiin, mutta ongelma tuli takaisin. Auto on alkanut myös kolista pieniin töyssyihin ajaessa. Alustaa tutkittiin ja kaikki tuntui olevan tiukkaa. Käyttivät jopa naapurin katsastuskonttorilla vain tutkiakseen ongelmaa. Katsastusmies havaitsi kolinan, mutta kaikki nivelet oli hänenkin mielestä tiukkoja. Alatukivarret vaihdettiin mutta ei apua.

    Auto on myös levoton ohjauksen keskialueella. Erittäin häiritsevää moottoritiellä, hakee suuntaa kaikenaikaa. Jos on hieman kaarretta tiessä niin hyvä ajaa, ongelma vain keskialueella.

    Eli mistä etsiä vikaa?
    Ohjauksen hammastanko kannattaa tutkia mikäli ei ole vika jo löytynyt. Yleisempi vaiva X3 mallissa.

    Leave a comment:


  • Samppalainen
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    No sitten ne ongelmat vasta alkaakin, kun viimeistä kennosta lähtee henki.

    2016 malli, milloin rekisteröity, jokut on jo 2015 puolella kuten omani oli 9/2015. Onko dokumenteissa mitään mainintaa akkutakuun kestosta. Netti kertoo takuun pituudeksi 6 vuotta /100 tkm. Oliko kilsat yli vai ali 100tkm?
    .
    Onkin rekisteröity näemmä 11/2015.
    Tehtaan takuu ilmeisesti akuille on näissä hybrideissä 6v/100tkm. Autollahan tottakai ajettu 104tkm joten takuu rauennut sen osalta.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Samppalainen View Post
    No tää on just se 2016 malli. Saas nähdä mitä automyyjä tuumaa kun korjausarvio on 10k€. Voi siinä mennä suu mutruun. Tällä perusteella kyllä kaupan purku tulee eteen jos ei meinaa korjauttaa niinkuin se kuuluu. En todellakaan hyväksy sitä, että akusto on ostaessa noin paljon vajaakuntoinen. Menee koko idea hybridistä. Mitään merkitystä onko piuhan päässä.
    No sitten ne ongelmat vasta alkaakin, kun viimeistä kennosta lähtee henki.

    2016 malli, milloin rekisteröity, jokut on jo 2015 puolella kuten omani oli 9/2015. Onko dokumenteissa mitään mainintaa akkutakuun kestosta. Netti kertoo takuun pituudeksi 6 vuotta /100 tkm. Oliko kilsat yli vai ali 100tkm?
    .

    Leave a comment:


  • Samppalainen
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Taitaa olla valtaosa kennoista kuolleita. Koska todennäköisesti näin on, koko akku (siis kaikki kennot) olisi syytä vaihtaa, jotta kaikki kennot on tasapainossa ja kestävät korjauksen jälkeen mahdollisimman pitkään. Omassa 40e:ssä meni aikoinaan kennot uusiksi 70tkm ajon jälkeen, olikohan kustannus runsaat 10keur. Meni takuuseen joten en ole summasta aivan varma. Varmaan hinta on tullut jo alaspäin, sillä järjetönhän tuo on noin pienestä akusta. Mutta maksaahan se varmasti edelleen....

    Hyvä juttu on, että akku on korjauksen jälkeen parempi kuin uusi. Sillä uudet kennot on kestävämpiä. Akkukennoprobleemìa on erityisesti vuosina 2015 ja 2016 valmistuneissa autoissa. Takuut noissa taitaa olla useimissa jo ummessa akun osalta, eikös aikaraja ollut 5 vuotta vai oliko se kuusi vuotta.....
    No tää on just se 2016 malli. Saas nähdä mitä automyyjä tuumaa kun korjausarvio on 10k€. Voi siinä mennä suu mutruun. Tällä perusteella kyllä kaupan purku tulee eteen jos ei meinaa korjauttaa niinkuin se kuuluu. En todellakaan hyväksy sitä, että akusto on ostaessa noin paljon vajaakuntoinen. Menee koko idea hybridistä. Mitään merkitystä onko piuhan päässä.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Samppalainen View Post
    Tuli testattua pariinkin otteeseen niin 6km pääsee täydellä akulla taajamanopeuksilla. Menee tutkittavaksi parin viikon päästä. Taitaa olla tosiaan kennoja pimeenä. Onneks ei mee omasta pussista. Kohtuu arvokasta lystiä voisin veikkaa?
    Taitaa olla valtaosa kennoista kuolleita. Koska todennäköisesti näin on, koko akku (siis kaikki kennot) olisi syytä vaihtaa, jotta kaikki kennot on tasapainossa ja kestävät korjauksen jälkeen mahdollisimman pitkään. Omassa 40e:ssä meni aikoinaan kennot uusiksi 70tkm ajon jälkeen, olikohan kustannus runsaat 10keur. Meni takuuseen joten en ole summasta aivan varma. Varmaan hinta on tullut jo alaspäin, sillä järjetönhän tuo on noin pienestä akusta. Mutta maksaahan se varmasti edelleen....

    Hyvä juttu on, että akku on korjauksen jälkeen parempi kuin uusi. Sillä uudet kennot on kestävämpiä. Akkukennoprobleemìa on erityisesti vuosina 2015 ja 2016 valmistuneissa autoissa. Takuut noissa taitaa olla useimissa jo ummessa akun osalta, eikös aikaraja ollut 5 vuotta vai oliko se kuusi vuotta.....

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Pitkään alamäkeen (esim Alpit) tai kovaan myötätuleen voisi onnistuakin :think Oma ennätys on on 92km, toisin rekan imussa ajettuja kilometreja oli tuossa mukana monta.

    Mutta alkuperäiseen, jos kesäkelissä 40e:llä jää todellinen range 12km, ja se ei ole mitään 100kmh ajettua maantietä vaan näitä kaupunkinväyliä 60kmh, niin akusta on kennoja pimeenä melko varmasti. Mittaamallahan se selviää, mutta ensin lataisin täyteen ja ajasin sähköllä niin pitkään kuin kulkee ja lukema ylös. Varsinkin jos ajaa tuon kokeen tyyliin 'watilla pisimmille' ja silti ei pääse luokkaan 20km niin sitten voi epäillä akun kuntoa. Yksittäinen 12km (tai ennuste) ei tietysti tarkoita vielä yhtikäs mitään. Reippaat kiihdýtykset ja stintti +80kmh nopeutta imaiseen akun tyhjäksi nopeasti ja siinä ei ole mitään erikoista.
    Minä ostin tämän e45 mallin siksi että siinä on järkeä omiin ajoihin enemmän kuin vanhassa F15 M50d:ssä. Auto houkuttaa sniiduiluun mutta välillä halua ajaa niinkuin n.400hv autoa kuuluu ajaa. En aja rekan perässä tms.niinkuin täyssähkö autoja näkyy ajavan moottoriteillä jne. Ajan niinkuin tykkään ja silti kulutus ollut maltillinen, n.5.5l/100km.

    Leave a comment:


  • Samppalainen
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Pitkään alamäkeen (esim Alpit) tai kovaan myötätuleen voisi onnistuakin :think Oma ennätys on on 92km, toisin rekan imussa ajettuja kilometreja oli tuossa mukana monta.

    Mutta alkuperäiseen, jos kesäkelissä 40e:llä jää todellinen range 12km, ja se ei ole mitään 100kmh ajettua maantietä vaan näitä kaupunkinväyliä 60kmh, niin akusta on kennoja pimeenä melko varmasti. Mittaamallahan se selviää, mutta ensin lataisin täyteen ja ajasin sähköllä niin pitkään kuin kulkee ja lukema ylös. Varsinkin jos ajaa tuon kokeen tyyliin 'watilla pisimmille' ja silti ei pääse luokkaan 20km niin sitten voi epäillä akun kuntoa. Yksittäinen 12km (tai ennuste) ei tietysti tarkoita vielä yhtikäs mitään. Reippaat kiihdýtykset ja stintti +80kmh nopeutta imaiseen akun tyhjäksi nopeasti ja siinä ei ole mitään erikoista.
    Tuli testattua pariinkin otteeseen niin 6km pääsee täydellä akulla taajamanopeuksilla. Menee tutkittavaksi parin viikon päästä. Taitaa olla tosiaan kennoja pimeenä. Onneks ei mee omasta pussista. Kohtuu arvokasta lystiä voisin veikkaa?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    113km…hmmm…tuskin on käytännössä mahdollista mitenkään?

    Pitkään alamäkeen (esim Alpit) tai kovaan myötätuleen voisi onnistuakin :think Oma ennätys on on 92km, toisin rekan imussa ajettuja kilometreja oli tuossa mukana monta.

    Mutta alkuperäiseen, jos kesäkelissä 40e:llä jää todellinen range 12km, ja se ei ole mitään 100kmh ajettua maantietä vaan näitä kaupunkinväyliä 60kmh, niin akusta on kennoja pimeenä melko varmasti. Mittaamallahan se selviää, mutta ensin lataisin täyteen ja ajasin sähköllä niin pitkään kuin kulkee ja lukema ylös. Varsinkin jos ajaa tuon kokeen tyyliin 'watilla pisimmille' ja silti ei pääse luokkaan 20km niin sitten voi epäillä akun kuntoa. Yksittäinen 12km (tai ennuste) ei tietysti tarkoita vielä yhtikäs mitään. Reippaat kiihdýtykset ja stintti +80kmh nopeutta imaiseen akun tyhjäksi nopeasti ja siinä ei ole mitään erikoista.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by Eemeli View Post
    Riippunee miten on ajettu edellinen ajo. Oma 45e lähtörange vaihtelee täydellä akulla 60 - 113km riippuen onko edellinen reissu ollut nurkka-ajoa vai maantietä.
    113km…hmmm…tuskin on käytännössä mahdollista mitenkään?

    Leave a comment:

Working...
X