X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • torso1
    replied
    Originally posted by atcc View Post

    Seuraavaksi metsästämään diesel versiota ja toivoa ettei olisi rf renkaita siinä alla. Toki hyvä olisi vertailu mielessä, mutta minulle ei tule ikinä rf renkaita autoon jos omalla rahalla ostan. Ensi viikoksi suunnataan Helsinkiin niin pitää katsella sieltä joku koeajettava jos kerkeisi käydä testaamassa.
    Joko löysit sopivan F15 dieselin?

    Itsekin vähän semmoista etsinyt. 2016-2018 vm. M-sport varusteilla. Comfort penkit, Harman Kardon hifit, adaptiivinen vakkari, polttoainelämmitin, vetokoukku yms. varusteilla pitäisi olla ja vielä alle 60tkm ajettu. Ei vaan tunnu löytyvän. On jo tehnyt pari kertaa mieli luovuttaa ja laittaa 40e hybridi. Niitä kun löytys noilla varusteilla vaikka kuinka paljon mut täytyy vielä jatkaa etsintää. Paria M-sport plugaria olen käynyt koeajamassa, ei ne nyt niin huonoja ole olleet ajaa. Ei missään tapauksessa. Tietysti molemmilla oli kilometrejä mittarissa vain alle 30tkm joten alustakin pitäisi vielä aika iskussa olla.
    Last edited by torso1; 31-07-2020, 15:43. Reason: Virhe

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by AnttiL View Post
    Näkeekö 40e mallissa jostain valikosta bensalla ja sähköllä ajetut kilometrit erikseen?
    Näkee. Ja näkee yhtä hyvin ConnectedDrive-appsilla puhelimesta / ATK:sta

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Leveys n. 112cm ja syvyys n. 102cm. Hyvin mahtuu lastenrattaat (nimimerkillä kaksi alle 4 vuotiasta lasta).
    Kiitos tiedosta . F11 kontin leveys n. 110 cm ja syvyys 106-110 cm, keskellä on enemmän tilaa kun kontin kansi kaareva sisäpuolelta. Nämä mitat otettu lattian tasosta, takapenkit toki alkaa viedä ylempänä enemmän tilaa kontista.

    Leave a comment:


  • AnttiL
    replied
    Näkeekö 40e mallissa jostain valikosta bensalla ja sähköllä ajetut kilometrit erikseen?

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.
    Leveys n. 112cm ja syvyys n. 102cm. Hyvin mahtuu lastenrattaat (nimimerkillä kaksi alle 4 vuotiasta lasta).

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.

    Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.
    Kyllähän sinne aika paljon tavaraa menee, jos on yhtä iso kuin E70 dieselissä. Kyllä sinne aina lapin reissulla on koko perheen laskettelumonot, ulkoilukengät ja takit/housut saatu survottua.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.
    Ei ole kuin tuo pikkulokero latauspiuhalle ja sitten pohja muita malleja ylempänä.

    Hyvin kulki viime viikolla viiden hengen perhe Latviassa ja takaisin tullessa vielä 8 laatikkoa virvokkeita :-)

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.

    Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by atcc View Post

    Kurkkaus peräkonttiin oli kyllä pettymys, näytti todella pineltä . Mutta niin se onkin jos lukuja katsoo.
    F11 560l
    F15 40e 500l
    F15 30d 650l
    Eli kyllä sieltä aika iso tila akuille menee. Vaikka myyjäkin sanoi ettei juuri huomaa eroa
    Noissa litraluvuissa on mukana se kontin lattian alla oleva tila, joka 40e:ssä luonnollisesti varattu akuille.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Tänään kävin kokeilemassa n. 65tkm ajettua F15 40e:tä. Ihan ok perus varusteilla ja normi alustalla sekä 20" continentalin runflat renkailla. Ensituntuma kaupungissa ihan ok ja liikkeellelähdöt hoitui sähköllä oikein mukavasti. Toki akku oli melkein tyhjä kun lähdin ajamaan (oli ollut myyjällä viikon ajossa eikä ollut paljoa lataillut ).

    Motarille rampista alas ja lappu lattiaan. Kiihtyi ihan kohtuullisesti mutta ei mitään vau efektiä tarjonnut. Odotin toki vähän parempaa kun yhteisteho pitäisi olla lähes sama kuin omassa autossa, toki väännössä häviää aika reilusti numeroiden valossa.

    Sitten kun päästiin 80 vauhtiin laitoin heti merkille että auto muuten hiljainen mutta edestä tulee omituinen jurinan ja vollotuksen sekoitus. Epäilen vahvasti noita rf renkaita kun ääni muuttu kun asvaltin pinta muuttui. Oli pätkä ihan uuttakin asfalttia, mutta siinä tuo ääni oli todella häiritsevä kun muut äänet katosi lähes kokonaan.

    Auto oli ajaessa kevyt ja looginen hallita, keveys ohjauksessa sähkötehostimesta kun taas omassa hydraulinen. Kaistan vaihdoissa ja urissa ei niinkään miellyttävä tuntuma. Auto hyökkäili vähän mihin sattuu . Varmasti ainakin osa ellei kaikki tästäkin tulee rf renkaista.

    Sitten sisätiloihin, jotka vaikutti toki heti isommilta kuin F11. Ajoasentoa sai vähän hakea kun lähtokohtaisesti on pystympi kuin F11. Tämähän on vain hakemista ajan kanssa. Valittuani ajoasennon hyppäsin takapenkille ja kappas polvet ei ole kiinni kuskin selkänojassa . Lastenistuinta ei ollut mukana mitä kokeilla, mutta varmasti mahtuu paremmin kuin F11.

    Kurkkaus peräkonttiin oli kyllä pettymys, näytti todella pieneltä . Mutta niin se onkin jos lukuja katsoo.
    F11 560l
    F15 40e 500l
    F15 30d 650l
    Eli kyllä sieltä aika iso tila akuille menee. Vaikka myyjäkin sanoi ettei juuri huomaa eroa

    Seuraavaksi metsästämään diesel versiota ja toivoa ettei olisi rf renkaita siinä alla. Toki hyvä olisi vertailu mielessä, mutta minulle ei tule ikinä rf renkaita autoon jos omalla rahalla ostan. Ensi viikoksi suunnataan Helsinkiin niin pitää katsella sieltä joku koeajettava jos kerkeisi käydä testaamassa.
    Last edited by atcc; 23-07-2020, 07:22.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Vielä ehkä lisämuuttujana, että tuo F15 tuli runflat renkailla ja edellinen oli ns. normirenkailla. Ensi kesäksi pitää tähän renkaat uusia, niin katsotaan sitten muuttuuko, kun ei-runflatit heittää alle.
    Tähän viittasinkin tuolla oikealla rengastuksella! Itsellä on kitkat ns. oikeat renkaat ja kesäkumit runflatit. Ero talvirenkaiden eduksi tähtitieteellinen.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Msport (sen adaptiivinen alusta) ja oikea rengastus helpottaa tuota. Omassa en ko. ominaisuutta ole havainnut ollenkaan
    Kyllä se vähän jämäköityy kun sporttiasetuksella ajaa, mutta ei silti E70 veroinen suuntavakaudeltaan. Vielä ehkä lisämuuttujana, että tuo F15 tuli runflat renkailla ja edellinen oli ns. normirenkailla. Ensi kesäksi pitää tähän renkaat uusia, niin katsotaan sitten muuttuuko, kun ei-runflatit heittää alle.

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by TuusBim View Post
    . Tuosta takapään levottomuudesta aika moni 40e kuljettaja mainitsee,.
    Msport (sen adaptiivinen alusta) ja oikea rengastus helpottaa tuota. Omassa en ko. ominaisuutta ole havainnut ollenkaan

    Leave a comment:


  • t-o-m-i
    replied
    Onko kellään kokemusta, meneekö E70:n takatilan verho F15:seen? Ebayssä myydään samaa verhoa molempiin, mutta varaosanumerot on erit🤔 Vanhemman mallin verho olisi reilusti helpompi metsästää kun uudemman...

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Entisessä E70 dieselissä oli aktiiviohjaus ja tässä nykyisessä hybridissä sitä ei ole, niin en tiedä miten paljon pelkästään se vaikuttaa, mutta oli tuossa E70 parempi/tarkempi ohjaus ylipäänsä. Tämä 40e on hieman levoton maantieajossa, etenkin kovalla tuulella. En ole diesel/bensa versiosta F15:sta ajanut, niin en voi suoraan samaan malliin verrata.
    Mulla samoin oli E70:ssä aktiiviohjaus ja olihan se parempi, muttei niin merkittävää eroa että oikeasti kaipaus. Tuosta takapään levottomuudesta aika moni 40e kuljettaja mainitsee, mutta dieselissä sitä ei ole yhtään vaan on jopa tylsän vakaa maantienielijä. Ainoa merkittävä ero taitaa tulla akkujen painosta.

    Leave a comment:

Working...
X