Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1367
    • Lempäälä

    #16
    mikä tahansa pallo periaatteessa voi ton tehdä. Eiku nosturille ja heiluttaa renkaita.

    webakeskusteluun, kyllä ne käyntiin lähtee kunnossa ollessaan isoillakin pakkasilla. Jos ei, on syytä tehdä huoltoa polttimelle.
    Käyttötunteja voi olla herrain laitteissa niin paljon, että pitäs vaihtaa palopesä ja tarkistaa polttoaineen annostelumäärä.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      #17
      Mjoo, pitänee tunkata ilmaan ja pyytää muijaa vispaamaan rattia. Josko snadista suppilosta ja letkusta rakentelis stetoskoopin ja sillä koittais kuunnella. Ehkä se onnais ruuvarillakin...

      Comment

      • r1ZEE
        Newbiemmer
        • Dec 2016
        • 3
        • Espoo

        #18
        Macke mulla täysin sama homma.. Narskuu ja nitisee. Kuulostaa, että tulisin kaupanpihaan keskiaikaisilla hevoskärryillä.. Ääni kuuluu oikealta edestä. Kokeilin juuri laittaa wdtä kaikkialle missä oli kumia yms, mutta ääni ei hävinnyt. Tuollahan on ainakin 5-6 eri juttua mikä se voi periaatteessa olla.

        Ääntä on vaikea paikantaa kun se ei kuulu paikallaan. Vain ajossa,
        joustossa tai rattia kääntäessä ajossa. Ihan helvetin rasittava, kerro ihmeessä jos on koiranluut. Mulla -08 vm. Itse en ole ehtinyt perehtyä tuohon, mutta nyt tuli mitta täyteen tuon äänen kanssa. Uskomaton metakka.. noh ainakin ihmiset huomaa

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #19
          Tässä piti viikonlopun aikana vaihtaa ne koiranluut, mutta piti ajella eilen loskapaska kelillä Helsinkiin ja takaisin -> natina loistaa poissaolollaan. Noin ollen se ei nyt sitten järkeilyn mukaan mun mielestä voi olla pallonivel (ellei ole kumi basana ja päästäny kosteuden sisään eliminoimaan ääntä) vaan joku muu avoimempi rakenne.

          Voisko olla nyt sitten:

          - kallistuksen vakaajan helat
          - iskaritorni / ylälaakeri
          - ylätukivarren puslat

          Alatukivarren tai reaktiotangon korin puoleinen puslakaan ei tollasta ääntä voi pitää ellei se oikeasti ole sen verran paskana, että keskiholkki on viittä vaille murtunut irti kumipuslan vulkanoinnista ja nyt sitten väliin mennyt vesi hiljensi sen. Alatukivarret jo vaihdoinkin viime kesänä kun kuskin puolen pallo oli klesa, mutta ei niissä korinpuoleisissa puslissa sen kummempaa halkeilua ollu. Noin ollen pershytinä sanois että ei ne reaktiotankojenkaan puslat ole niin tööt että noin tekis, ja sen kyllä ainaki 5-sarjalaisessa huomaa ihan ajossa kun ne puslat on valmiit.

          Kattellaan nyt sitten kun kuivaa että alkaako natisemaan taas ja koitetaan paikallistaa. Tämä kampe tosiaan piti vienoista kitinää ihan paikallaankin seistessään kun ruoria pyöritteli. Siihen sitten ajoa ja joustoa päälle niin se mökä oli kyllä todella kova.

          Comment

          • Jonexi
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 10
            • Palokka

            #20
            Originally posted by Macke View Post
            Tässä piti viikonlopun aikana vaihtaa ne koiranluut, mutta piti ajella eilen loskapaska kelillä Helsinkiin ja takaisin -> natina loistaa poissaolollaan. Noin ollen se ei nyt sitten järkeilyn mukaan mun mielestä voi olla pallonivel (ellei ole kumi basana ja päästäny kosteuden sisään eliminoimaan ääntä) vaan joku muu avoimempi rakenne.

            Voisko olla nyt sitten:

            - kallistuksen vakaajan helat
            - iskaritorni / ylälaakeri
            - ylätukivarren puslat

            Alatukivarren tai reaktiotangon korin puoleinen puslakaan ei tollasta ääntä voi pitää ellei se oikeasti ole sen verran paskana, että keskiholkki on viittä vaille murtunut irti kumipuslan vulkanoinnista ja nyt sitten väliin mennyt vesi hiljensi sen. Alatukivarret jo vaihdoinkin viime kesänä kun kuskin puolen pallo oli klesa, mutta ei niissä korinpuoleisissa puslissa sen kummempaa halkeilua ollu. Noin ollen pershytinä sanois että ei ne reaktiotankojenkaan puslat ole niin tööt että noin tekis, ja sen kyllä ainaki 5-sarjalaisessa huomaa ihan ajossa kun ne puslat on valmiit.

            Kattellaan nyt sitten kun kuivaa että alkaako natisemaan taas ja koitetaan paikallistaa. Tämä kampe tosiaan piti vienoista kitinää ihan paikallaankin seistessään kun ruoria pyöritteli. Siihen sitten ajoa ja joustoa päälle niin se mökä oli kyllä todella kova.
            Kyllä meillä oli samaa natina vikaa kesällä ja avasin alapallonivelen kumin ja lisäsin vaseliiniä sinne ja siihen loppu narina.
            Mut nyt pakkasilla rupes narisee eli sama rasvaus edessä uudestaan.

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #21
              Tarttee koittaa stetoskooppailla sitä äänen lähdettä jahka heteka soundimaailma on taas kehissä. Leimasetä kertonee kanssa jos siellä on joku pallo väljänä, orkkis alatukivarret meni vaihtoon 150tkm ajosuoritteella ja siitä on tullu 30tkm lisää -> jos joutuu vaihtelemaan niin siinä vois sitten säkällä lähteä narisijakin kiertoon.

              Comment

              • samson76
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 114
                • Liminka

                #22
                Moi, kävin koeajamassa eilen tuommosen -08 d35 m-sportpaketilla olevan äksän ja tod. näk. käyn hakemassa pois sen.

                Siinä on syystä tai toisesta molemmissa vannesarjoissa(v-spoke 227) bridgestonen kitkat. Kesägummit kun ostaa noihin 20" vanteisiin, niin onko nuo rengaskoot eteen 275/40-20 ja taakse 315/35-20? Miksi takana leveämmät, eikä samankokoiset kuin edessä? Tartteekohan noilla 20" vanteilla spacereita, jotta ei jää rengas liian sisään?

                On muuten hauskan näkönen kun 18" vanteet ja m-sport lokasuojankaaret.

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #23
                  Orkkis M-sport takavanteet on 11" leveät, etuset 10". Siksi siinä on leveämmät takadullat.

                  Comment

                  • miccou
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 488
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by samson76 View Post
                    Moi, kävin koeajamassa eilen tuommosen -08 d35 m-sportpaketilla olevan äksän ja tod. näk. käyn hakemassa pois sen.

                    Siinä on syystä tai toisesta molemmissa vannesarjoissa(v-spoke 227) bridgestonen kitkat. Kesägummit kun ostaa noihin 20" vanteisiin, niin onko nuo rengaskoot eteen 275/40-20 ja taakse 315/35-20? Miksi takana leveämmät, eikä samankokoiset kuin edessä? Tartteekohan noilla 20" vanteilla spacereita, jotta ei jää rengas liian sisään?

                    On muuten hauskan näkönen kun 18" vanteet ja m-sport lokasuojankaaret.
                    Saahan siihen samanlevyiset renkaat eteen ja taakse, mutta joutuu sitten vanteet vaihtamaan. Eikös nämä erilevyiset renkaat edessä/takana ole vain ulkonäkösyistä. Minua ainakin tämmönen ottaa päähän kun ei voi renkaita kierrättää edestä taakse jne.
                    VW Passat 1.8t -04


                    X1 20Da X-Drive -13
                    E39 530Da Touring -01
                    E39 525iA Touring -01
                    E46 325iA Sedan -01
                    E46 320D Touring -00
                    Audi A3 1.9TDI -01
                    VW Multivan 2.5 TDI -05

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10078
                      • KVLA

                      #25
                      Originally posted by miccou View Post
                      Saahan siihen samanlevyiset renkaat eteen ja taakse, mutta joutuu sitten vanteet vaihtamaan. Eikös nämä erilevyiset renkaat edessä/takana ole vain ulkonäkösyistä. Minua ainakin tämmönen ottaa päähän kun ei voi renkaita kierrättää edestä taakse jne.
                      Minun ei ole ainakaan Bemarin nelikoissa tarvinut kierrättää. Kuluu ihan kivasti tasaisesti kaikki renkaat,kun kulmat on vaan kohdillaan.

                      Comment

                      • miccou
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 488
                        • Iisalmi

                        #26
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Minun ei ole ainakaan Bemarin nelikoissa tarvinut kierrättää. Kuluu ihan kivasti tasaisesti kaikki renkaat,kun kulmat on vaan kohdillaan.
                        Minulla on tuo X1 ensimmäinen bemarin neliveto niin ei ole vielä hirveästi kokemusta renkaiden kulumisesta. Mutta jos tuo todella on, että renkaat kuluu tasaisesti niin eipä tuo erileveydet etu- ja taka-akselilla sitten haittaa.
                        VW Passat 1.8t -04


                        X1 20Da X-Drive -13
                        E39 530Da Touring -01
                        E39 525iA Touring -01
                        E46 325iA Sedan -01
                        E46 320D Touring -00
                        Audi A3 1.9TDI -01
                        VW Multivan 2.5 TDI -05

                        Comment

                        • uusauto
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2016
                          • 224
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by samson76 View Post
                          Moi, kävin koeajamassa eilen tuommosen -08 d35 m-sportpaketilla olevan äksän ja tod. näk. käyn hakemassa pois sen.

                          Siinä on syystä tai toisesta molemmissa vannesarjoissa(v-spoke 227) bridgestonen kitkat. Kesägummit kun ostaa noihin 20" vanteisiin, niin onko nuo rengaskoot eteen 275/40-20 ja taakse 315/35-20? Miksi takana leveämmät, eikä samankokoiset kuin edessä? Tartteekohan noilla 20" vanteilla spacereita, jotta ei jää rengas liian sisään?

                          On muuten hauskan näkönen kun 18" vanteet ja m-sport lokasuojankaaret.

                          Mulla on Y-spoke 214 vanteet 10" ja 11" ja niillä rengastus 275/40-20" eikä vetele yhtään. Tuon 275 alle en lähtis enää kapeempaa kumia venyttää 11" tuumaselle.

                          Comment

                          • samson76
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 114
                            • Liminka

                            #28
                            Onkohan lie minkälainen homma vaihtaa sd koneessa alempi? ahtoletku ja tiiviste.

                            Tuossa ekassa "yleistä keskustelua" viestiketjussa, oli porinaa tuosta ahtoputken tiivisteen hikoilusta, että tyyppivika.

                            Comment

                            • luikas
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 644
                              • Oulu area

                              #29
                              Originally posted by samson76 View Post
                              Onkohan lie minkälainen homma vaihtaa sd koneessa alempi? ahtoletku ja tiiviste.

                              Tuossa ekassa "yleistä keskustelua" viestiketjussa, oli porinaa tuosta ahtoputken tiivisteen hikoilusta, että tyyppivika.
                              Jos tarkoitat turbon ja coolerin välistä punaista ahtoputkea niin se ei mahdu tulemaan pois ilman turbojen välisen putken tai tuulettimen irrottamista..
                              Ongelmana tuntuu olevan coolerin päässä olevat lukitussokat jotka eivät pidä putkea paikallaan mikäli putki ei ole prikulleen oikeassa asennossa urassa. Lisäksi turbolle tulevan ilmaputken päässä oleva tiiviste voi vuotaa
                              Osa 7


                              Tilasin omaan ahtoputket Puolasta, tuli 2 päivässä kotiovelle tilauksesta
                              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                              Past:
                              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                              F31 318d xdrive -14
                              F07 530d GT-11
                              E90 330xda LCI -09
                              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                              E39 530d M-Sport -03
                              E39 530iA M-Sport -02
                              E39 528i -97
                              E30 320i -88

                              Comment

                              • luikas
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 644
                                • Oulu area

                                #30
                                Onko muilla vaihdettu etupäähän alustan osaa? Pieni alkava kolina terävissä montuissa havaittavissa, voisiko olla iskarin yläpään laakeri/pyörän laakeri?

                                Alusta tarkistettu katsastuskonttorilla normi täryttimien lisäksi vääntöraudan kanssa eikä muuta väljyyttä löytynyt kuin reaktiotangon koripusla... :think
                                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                                Past:
                                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                                F31 318d xdrive -14
                                F07 530d GT-11
                                E90 330xda LCI -09
                                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                                E39 530d M-Sport -03
                                E39 530iA M-Sport -02
                                E39 528i -97
                                E30 320i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎