Originally posted by expertti
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
X5 oli aktiiviohjaus, mut rautajouset ja oli hyvä se aktiiviiohjaus. GT5 oli Makukin paketti ja mahtava setti ja nyt X6 on nyt sama setti tosi kiva, tykkään kyl! E90 335i 550hv ei sopinut aktiiviohjaus kylläkään.
Originally posted by Manukki View PostAktiiviohjaus, edc-alusta ja aktiiviset kallistuksenvaimentajat yhdessä ovat paras varustepaketti mitä tälläiseen möhköön on saanut.
Vaimon pientä Golfia saa veivata kuin rekkaa urakkanupilla kun ajaa meidän pihaan 90 astetta oikealle ja heti perään sama vasemmalle. X5 menee puolikkailla ratin käännöillä😃
Mutkatiellä ei nopeutta löydy jota ei auton puolesta uskaltaisi ajaa niin että mennään kuin kiskoilla ja kurvit mennään 3-5cm ratin liikkeillä läpi auton kallistamatta yhtään.
Suosittelen koeajoa!BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMun suomiauto e53 x5 2005 ei tuota pönttöä ole koskaan ollut, hävettää...
"Modernin" auton ei kuulu mun mielestä yhä edelleenkään kuulostaa, savuttaa ja kärytä vanhalta Valmetilta tai Massikalta. E53 ei kuulu mun maailmassa moderneihin autoihin, ja noi aikaisemminkin mainitsemani alkaa myös olemaan vanhoja ja virttyneitä. Jos sulla nyt ei viisaampaa vastinetta ole kuin edellä oleva, niin sitä tuskin kannattaa julkisesti antaakaan? Toisaalta taas jos idolit vetää coal rollingia jenkeissä niin ei mullakaan sitten enää vasta-argumenttia siihen löydy...
Comment
-
-
Originally posted by MarkM View PostOmassa ainakin toistaiseksi vielä toiminut, aika harvoin tulee käytettyä, vähän jännittää joka kerta kun sen avaan että miten käy.Last edited by hazaal; 29-07-2018, 15:10.
Comment
-
-
Originally posted by hazaal View PostMeillä on kattoluukku ollut tosi aktiivisessa käytössä rapiat 150tkm ja kolme kesää, eli aina kun lämpötila on yli 10C... maalla kun asutaan ja "omaa" tietä useampia kilsa niin lapset seisoo penkeillä ja "tuulettaa" päät ja koosta riippuen koko yläruumis ulkona. Kuulemma sairaan kivaa, itse en ole kokeillut. Mitään ongelmia ei ole ollut enkä ole mitään niiden välttämiseksikään tehnyt. Joskus on mielessä käynyt rasvailla mutta en ole koskaan muistanut. Ajettavaksi ja käytettäväksihän nämä on tehty.
..... Tuli mieleen, pitäisikö autossa olla mekaaninen veivi jossain, jos sattuisi ettei menisi sähköisesti kiinni?
Comment
-
-
Adaptive drive iskunvaimentimen vaihto
X5 -08 on vaihdettu taakse vasemmalle adaptiivinen iskari. Osa on ostettu toimivana purkuosana Saksasta, mutta täyttä varmuutta ei ole sen toiminnasta.
Eli iDriveen tulee edelleen virheilmoitus "Dynamic damper control Failure". Vanhassa vaimentimessa oli kyllä vikaa liittimessä, yksi pinni oli poikki.
Löysin Bimmerfest.com:in sivuilta ohjeen, jossa kerrotaan seuraavaa:
Important! Run an adjustment of the vertical-acceleration sensors.
After replacement of one or several damper satellites, adjustment of the vertical-acceleration sensors must always be carried out. On the BMW diagnosis system, use the service function ”Vertical-acceleration sensor adjustment”.
The vehicle must be stationary on an even surface.
Voiko virheilmoitus johtua siitä, että tuota yo. sensorien läpikäyntiä ei ole tehty, kun ei ole soveltuvaa diagnostiikkaa? Vikakoodeja ei nyt ole päässyt lukemaan uudestaan.Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
-
Originally posted by tjhoo View PostX5 -08 on vaihdettu taakse vasemmalle adaptiivinen iskari. Osa on ostettu toimivana purkuosana Saksasta, mutta täyttä varmuutta ei ole sen toiminnasta.
Eli iDriveen tulee edelleen virheilmoitus "Dynamic damper control Failure". Vanhassa vaimentimessa oli kyllä vikaa liittimessä, yksi pinni oli poikki.
Löysin Bimmerfest.com:in sivuilta ohjeen, jossa kerrotaan seuraavaa:
Important! Run an adjustment of the vertical-acceleration sensors.
After replacement of one or several damper satellites, adjustment of the vertical-acceleration sensors must always be carried out. On the BMW diagnosis system, use the service function ”Vertical-acceleration sensor adjustment”.
The vehicle must be stationary on an even surface.
Voiko virheilmoitus johtua siitä, että tuota yo. sensorien läpikäyntiä ei ole tehty, kun ei ole soveltuvaa diagnostiikkaa? Vikakoodeja ei nyt ole päässyt lukemaan uudestaan.
Lukaseppa vikakoodit mistä iskarista tulee.
Mulla sama ongelma ollut muutamankerran ja pistokkeessa kosketushäiriö.
Vaikka silmällä ei siinä mitään vikaa näy,kontaktispreitä ja matka jatkuuE93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Bmw e70 ilmajousien vaihto
Originally posted by 325tds View PostLukaseppa vikakoodit mistä iskarista tulee.
Mulla sama ongelma ollut muutamankerran ja pistokkeessa kosketushäiriö.
Vaikka silmällä ei siinä mitään vikaa näy,kontaktispreitä ja matka jatkuu
Jees, pitääpä vielä lukaista vikakoodit ja käydä pistokkeet läpi.
Tässä välissä tuli "akuutti" korjaustarve, toinen ilmajousi alkoi vuotamaan ja perä valahti yön aikana alas toiselta puolelta..
Suosittelen muitakin e70 kuskeja katsomaan ilmapussien kunnon läpi, jos ei ole tietoa niiden kunnosta. Itsellä oli todennäköisesti alkuperäiset 318tkm ajetut pussit ja kunto kuvan mukainen aivan karmea klik
Voin suositella näiden vaihtamista ennakoivana huoltona. Vaikka toisella puolella ei vuotoa ollut silloin kun olivat kiinni autossa, niin pöydälle nostaessa myös ns. ehjä puoli vuoti selvästi. Vuotokohta on se taitos, josta ilmapussi painuu alas. Kun auton paino on päällä, niin rikkinäinen pussi pitää vielä jotenkin ilmoja sisällä. Ei ole ihme että kompressorit ovat kovilla kun pussit vuotaa ja sitten pussiremontin lisäksi saa ostaa sen kalliin kompuran, joten kannattaa ennakoida.
Ja tämä on sellainen remontti, joka pitää tehdä molemmille puolille yhtäaikaa, sillä ns. ehjä puoli alkoi vuotamaan heti kun sain toisen puolen vaihdettua. Bemariosat.fi sai alennettuun hintaan Arnott-merkkisen pussin. Vaihtaminen onnistuu kohtuullisen helposti, ensimmäistä harjoitellessa meni 45 min ja toinen olikin sitten jo vartin hommaYoutubesta löytyy hyvä Arnotin video ja ohjeet täältä: https://www.arnotteurope.com/a-2642-...-or-right.html
Videosta poiketen ei noita painelinjoja tarvitse irroittaa, jos pussi on rikki/lurttu. Myös mattopuukolla voi tehdä pikkuisen vekin kylkeen, jotta pussi tyhjenee ja sen saa pois, tosin jos pusseissa on kova paine niin varovasti. Huom! Akku irti ettei kompura lähde käyntiin. 4x4 ja DTC:stä tuli vikailmoitus iDriveen, mutta kun ajoi vähän matkaa niin se hävisi. Myös Level Control Failure pomppasi näyttöön, sen sai resetoitua ottamalla sulake irti ja tasonsäätö kompressori alkoi toimimaan oikein, (tämän videon kohdassa 1:25 oleva sulake irti ja takaisin, niin kompura käynnistyy) klik
Eikun pussit kuntoonNykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
-
Originally posted by tjhoo View PostJees, pitääpä vielä lukaista vikakoodit ja käydä pistokkeet läpi.
Tässä välissä tuli "akuutti" korjaustarve, toinen ilmajousi alkoi vuotamaan ja perä valahti yön aikana alas toiselta puolelta..
Suosittelen muitakin e70 kuskeja katsomaan ilmapussien kunnon läpi, jos ei ole tietoa niiden kunnosta. Itsellä oli todennäköisesti alkuperäiset 318tkm ajetut pussit ja kunto kuvan mukainen aivan karmea klik
Voin suositella näiden vaihtamista ennakoivana huoltona. Vaikka toisella puolella ei vuotoa ollut silloin kun olivat kiinni autossa, niin pöydälle nostaessa myös ns. ehjä puoli vuoti selvästi. Vuotokohta on se taitos, josta ilmapussi painuu alas. Kun auton paino on päällä, niin rikkinäinen pussi pitää vielä jotenkin ilmoja sisällä. Ei ole ihme että kompressorit ovat kovilla kun pussit vuotaa ja sitten pussiremontin lisäksi saa ostaa sen kalliin kompuran, joten kannattaa ennakoida.
Ja tämä on sellainen remontti, joka pitää tehdä molemmille puolille yhtäaikaa, sillä ns. ehjä puoli alkoi vuotamaan heti kun sain toisen puolen vaihdettua. Bemariosat.fi sai alennettuun hintaan Arnott-merkkisen pussin. Vaihtaminen onnistuu kohtuullisen helposti, ensimmäistä harjoitellessa meni 45 min ja toinen olikin sitten jo vartin hommaYoutubesta löytyy hyvä Arnotin video ja ohjeet täältä: https://www.arnotteurope.com/a-2642-...-or-right.html
Videosta poiketen ei noita painelinjoja tarvitse irroittaa, jos pussi on rikki/lurttu. Myös mattopuukolla voi tehdä pikkuisen vekin kylkeen, jotta pussi tyhjenee ja sen saa pois, tosin jos pusseissa on kova paine niin varovasti. Huom! Akku irti ettei kompura lähde käyntiin. 4x4 ja DTC:stä tuli vikailmoitus iDriveen, mutta kun ajoi vähän matkaa niin se hävisi. Myös Level Control Failure pomppasi näyttöön, sen sai resetoitua ottamalla sulake irti ja tasonsäätö kompressori alkoi toimimaan oikein, (tämän videon kohdassa 1:25 oleva sulake irti ja takaisin, niin kompura käynnistyy) klik
Eikun pussit kuntoon
Vaihdoin pussin enkä irroittanut akkukaapelia.
Jos auto on nosturilla ja nostettu nostokokorvakkeista niin kompura ei käsittääkseni lähde päälle ennenkuin auton laskee pyörien varaan.E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Originally posted by tjhoo View PostJees, pitääpä vielä lukaista vikakoodit ja käydä pistokkeet läpi.
Tässä välissä tuli "akuutti" korjaustarve, toinen ilmajousi alkoi vuotamaan ja perä valahti yön aikana alas toiselta puolelta..
Suosittelen muitakin e70 kuskeja katsomaan ilmapussien kunnon läpi, jos ei ole tietoa niiden kunnosta. Itsellä oli todennäköisesti alkuperäiset 318tkm ajetut pussit ja kunto kuvan mukainen aivan karmea klik
Voin suositella näiden vaihtamista ennakoivana huoltona. Vaikka toisella puolella ei vuotoa ollut silloin kun olivat kiinni autossa, niin pöydälle nostaessa myös ns. ehjä puoli vuoti selvästi. Vuotokohta on se taitos, josta ilmapussi painuu alas. Kun auton paino on päällä, niin rikkinäinen pussi pitää vielä jotenkin ilmoja sisällä. Ei ole ihme että kompressorit ovat kovilla kun pussit vuotaa ja sitten pussiremontin lisäksi saa ostaa sen kalliin kompuran, joten kannattaa ennakoida.
Ja tämä on sellainen remontti, joka pitää tehdä molemmille puolille yhtäaikaa, sillä ns. ehjä puoli alkoi vuotamaan heti kun sain toisen puolen vaihdettua. Bemariosat.fi sai alennettuun hintaan Arnott-merkkisen pussin. Vaihtaminen onnistuu kohtuullisen helposti, ensimmäistä harjoitellessa meni 45 min ja toinen olikin sitten jo vartin hommaYoutubesta löytyy hyvä Arnotin video ja ohjeet täältä: https://www.arnotteurope.com/a-2642-...-or-right.html
Videosta poiketen ei noita painelinjoja tarvitse irroittaa, jos pussi on rikki/lurttu. Myös mattopuukolla voi tehdä pikkuisen vekin kylkeen, jotta pussi tyhjenee ja sen saa pois, tosin jos pusseissa on kova paine niin varovasti. Huom! Akku irti ettei kompura lähde käyntiin. 4x4 ja DTC:stä tuli vikailmoitus iDriveen, mutta kun ajoi vähän matkaa niin se hävisi. Myös Level Control Failure pomppasi näyttöön, sen sai resetoitua ottamalla sulake irti ja tasonsäätö kompressori alkoi toimimaan oikein, (tämän videon kohdassa 1:25 oleva sulake irti ja takaisin, niin kompura käynnistyy) klik
Eikun pussit kuntoon
Millä laitteella pääsee säätämään/kalibroimaan korkeuksia? Olisiko jollakin foorumilaisella sopivat välineet tähän Kaakkois-Suomessa, toki korvausta vastaan?Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
-
Bluetooth moduli...SOS Call Failure...
Hello,
Taisin olla kärsimätön ja tein vähän "vahinkoa" X5:lleni kun poistin siinä keskikonsolissa olevan iPhonen puhelintelineen. Aikani yritin askarrella sitä kaapelia irti hallitusti siitä puhelinteline hässäkästä mutta lopulta meni hermo ja pistin pihdeillä poikki sen kaapelin mikä tuli siihen telineeseen.
Se sai nyt aikaan sen että puhelin ei enään pariudu autoon ollenkaan, eli ei taida Bluetooth toimia. Oliko auton Bluetooth palikka siis siinä puhelintelineessä? Siinähän oli yksi pieni piirilevy kyllä?
Yritin kytkeä sen kaapelin missä on 4 johdinta takaisin kiinni mutta ei tunnu se Bluetooth silti toimivan?
Jostain olen lukenut/kuullut että tarvisi jotenkin saada se vanha bluetooth paritus poistettua niin homma voisi selkeytyä?
Toinen "ongelma" mikä tuli, on se että nyt hetken päästä kun auton käynnistää tulee SOS Call Failure viesti iDriveen. Oliko se SOS Call palikka myös siinä puhelintelineen piirilevyssä?
Vai tarvisko nyt jostain resetoida jotain ja hommat toimisi taas...Luotan forum apuihin tässä!
t. Ilkk@
Comment
-
Comment