Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 527
    • Satakunta

    #46
    Originally posted by Macke View Post
    No mitenkäs kun niitä valoja vilkutellaan ihan niillä orkkis polttimoilla? Joo, voihan sinne tunettaa vaikka 100W "hyvät" kiinalaiset ledit mutta susi systeemi päivänajovaloiksi joka tapauksessa. Ai niin, tunetettuna vielä vallan laitonkin jos aletaan pilkkua nussimaan.

    Kukin tyylillään.
    Äkkiseltään kuulostaa oudolle, että vakiosetupilla valot olisivat niin himmeät, että valoja vilkutellaan. Oletko varma, ettei joku ole koodannut päivävaloiksi parkkeja tms.? Muuttuuko valoteho kun käännät parkeilta päivävaloille? Yleensä ongelmia valotehon kanssa on vain halvimpien lediviritysten kanssa.

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      #47
      Kyllä ne nyt vaan niin onnettomat on ihan vakiokuosissa, että en minä ainakaan suostu tollasella katiskalla ajamaan pelkät DRL valot päällä. Sitten kun sinne törkkää ne tieskuinkamontawattiset anneliledit, niin ne annelit näyttää ihan joltain tyttöparalta jolla on maskarat päässy tosi pahasti valahtamaan ympäri silmien. Ja hirveä kirkkausero ulko- ja sisärinkuloiden välillä, hyi olkoon.

      Ei ole tuning-koodauksia eikä muitakaan ranetuksia tuossa autossa. Valothan tuollaisessa on muutenkin naurettavat versus vaikkapa tohon pre-LCI E61 kulkineeseen jossa on lisäpitkät sisemmissä umpiossa. Nekin valot pilattiin LCI yhteydessä kun tuli "DRL" valot tilalle. Paskua.

      Olisi ihan mukavaa että äxässäkin olisi lisäpitkät, ja jos sitä huomioo haluaa niin laittaa sinne keulalle keltaiset Talmut

      Comment

      • MGT
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 360
        • Mynämäki-

        #48
        Itselle herännyt mielenkiinto tuollaiseen e70 X5 4.8 autoon, niin mikäs konetyyppi näissä on ja osaako porukka heittää ilmoille heti tyyppivikoja ja onko kone kuinka luotettava verrattaen diesel malliin?

        Comment

        • KJ
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 695
          • Järvenpää

          #49
          Originally posted by MGT View Post
          Itselle herännyt mielenkiinto tuollaiseen e70 X5 4.8 autoon, niin mikäs konetyyppi näissä on ja osaako porukka heittää ilmoille heti tyyppivikoja ja onko kone kuinka luotettava verrattaen diesel malliin?
          Eikös näitä vaivaa edelleen ne jäähdytysnesteongelmat, lähinnä siis vuotava kansien välinen yhdysputki? Ilmeisesti myös Valvetronic on valmista tavaraa ennen 200tkm täyttymistä. Ja sitten ymmärtääkseni jonkin verran jakopääongelmia. Kaikki v-mäisiä hommia, ja maksaa teetettynä kohtuu paljon.
          Ehjänä ja hyvin huollettuna erittäin hieno moottori, joka sopii möhköön kyllä kuin isä äitiin.
          F30 330e -17 Alpinweiss 3
          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #50
            Originally posted by Macke View Post
            Valothan tuollaisessa on muutenkin naurettavat versus vaikkapa tohon pre-LCI E61 kulkineeseen jossa on lisäpitkät sisemmissä umpiossa. Nekin valot pilattiin LCI yhteydessä kun tuli "DRL" valot tilalle. Paskua.

            Olisi ihan mukavaa että äxässäkin olisi lisäpitkät, ja jos sitä huomioo haluaa niin laittaa sinne keulalle keltaiset Talmut
            Heikot nuo valot taitaa olla nykyään joka kotterossa:
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Kalaharri
              Newbiemmer
              • Mar 2018
              • 3
              • Utsjoki

              #51
              Originally posted by *PexU* View Post
              Mulla sama juttu weban kanssa, ja alkoi juuri näillä -15-20c pakkasilla..

              Eilen ei lähtenyt ollenkaan päälle, tänään lähti päälle, mutta puhalsi sisälle pelkkää kylmää, kiukutellut nyt sen pari vkoa:think:think
              Tänä talvena 34,5 astetta pakkasta kovimmillaan ja webasto Telestart on lähtenyt hyvin käyntiin. Pitääkö Webaston muuten miten paljon sisälle sitä ilmaa puhaltaa. Ja mistä suuttimista. Mistä säädetään puhallusvoimakkuutta

              Comment

              • samson76
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 114
                • Liminka

                #52
                Shop Car ECUs & Computer Modules with eBay Assured Fit. Great deals. Massive selection from top brands on eBay.co.uk


                Mitä muuta noiden lisäksi tarvitsee? Tekis mieli tuommosta lisävarustetta.

                Comment

                • NappasuKeijo
                  Newbiemmer
                  • Jun 2007
                  • 10

                  #53
                  Tuli hankittua 08sd äxä msportti. Nyt tarvis kesävanteet siihe 22” koossa. Osaako kukaan sanoa mikä ET pitäisi suurinpiirtein olla 11/12” leveälle että tulisi siististi kaarelle?

                  Comment

                  • HVX5
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2017
                    • 35
                    • Tampere

                    #54
                    Eilen sain auton kaasumuunnoksesta, nyt mennään biokaasulla.

                    Vähäisen ajelun perusteella ei mitään eroa entiseen. 10% vähemmän tehoa näkyy lähinnä lappu lattiassa ajaessa pienenä nykimisenä, kun ilma meinaa loppua. Napista saa vauhdissa bensalle, jos tarvii joka hepan käyttöön.

                    Käynnistys tapahtuu bensalla ja vaihtaa kaasulle, kun moottorin lämpö 40 astetta. Sitä arvoa kuulemma pienennetään 1000-2000 km jälkeisessä viimeistelysäädöissä. Kaasulle vaihto tapahtuu täysin huomaamatta, paikallaan ollessa kuulee pienen suhahduksen, kun säiliön venttiili aukeaa.

                    Uskallan suositella.
                    Last edited by HVX5; 06-04-2018, 09:19.
                    X5 -08 3.0 bensa/CNG

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      #55
                      Ihan uteliaisuudesta, niin mitäs tollanen konversio lopunviimein maksoi?

                      Kunnon Eestimeininkiä 80/90 luvulta, niilläkin oli aina Largon takaloosterissa kaasusäiliöt kun kaasulla oli edullista ajella

                      Comment

                      • HVX5
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2017
                        • 35
                        • Tampere

                        #56
                        Originally posted by Macke View Post
                        Ihan uteliaisuudesta, niin mitäs tollanen konversio lopunviimein maksoi?

                        Kunnon Eestimeininkiä 80/90 luvulta, niilläkin oli aina Largon takaloosterissa kaasusäiliöt kun kaasulla oli edullista ajella
                        3650,- teki. Valtion muuntotukitonnin jälkeen maksaa itsensä takaisin yhdeksässä kuukaudessa ja sen jälkeen säästöä noin 300,- / kk. Siis minun ajoilla. Eestiä tai ei, ainakin järkevää ja oikeasti luontoystävällistä.
                        X5 -08 3.0 bensa/CNG

                        Comment

                        • Macke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1134
                          • Porvoo

                          #57
                          En minä mitenkään kritisoikaan että olisi huono ratkaisu. Oli tosiaan vaan joskus Eestiläisillä kaikilla gaso/kaasu vehkeet autoissansa kun idästä tuli halpa kaasu. Sillä aina välillä hymyilyttää kun täällä ollaan jotenkin niin edistyksellistä että käyttäkää hei kaasua Ja on tämä minunkin mielestä fiksumpaa kuin se viinalla läträäminen.

                          Katotaan nyt sitten kuinka edullista tuokaan jatkossa on kun häviää tuet alta, ja kaasun hinta nousee. Toivotaan ettei valtio mulkuta ja tämäkin verotetaan hengiltä jossain kohtaa

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #58
                            Originally posted by Macke View Post
                            En minä mitenkään kritisoikaan että olisi huono ratkaisu. Oli tosiaan vaan joskus Eestiläisillä kaikilla gaso/kaasu vehkeet autoissansa kun idästä tuli halpa kaasu. Sillä aina välillä hymyilyttää kun täällä ollaan jotenkin niin edistyksellistä että käyttäkää hei kaasua Ja on tämä minunkin mielestä fiksumpaa kuin se viinalla läträäminen.

                            Katotaan nyt sitten kuinka edullista tuokaan jatkossa on kun häviää tuet alta, ja kaasun hinta nousee. Toivotaan ettei valtio mulkuta ja tämäkin verotetaan hengiltä jossain kohtaa
                            Jos riittävän moni alkaa kaasulla ajamaan, niin aivan varmasti nousi verotus. Suomessa kun yritetään verotulot aina maksimoida.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #59
                              Mihin ne kaasutankit tulee?
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • HVX5
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2017
                                • 35
                                • Tampere

                                #60
                                Yksi iso säiliö tuli varsinaiseen tavaratilaan, kaksi pienempää sen kannen alle. Eli tavaratilasta lähti ehkä 40% ja kannen alle mahtuu enää pikkusälää. Tällä setupilla vetää kaasua noin 33 bensalitran edestä.
                                X5 -08 3.0 bensa/CNG

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎