Nyt olisi aika makea paikka varmistua johtosarjaan integroidun pesurinletkun/letkujen kunto. Onko jo vuotanut teipatun johtosarjan sisään...
Nimimerkki ko. johtosarjan vaihto operaatiota taas yksi potilas odottelee.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Originally posted by repsa View Post
Leave a comment:
-
-
Muistakaas jossain vaiheessa aina katsella onko vedenpoistotulpat auki maatuneesta tahnasta.
Kuskinpuolella näkyvyyshän on hyvä sinne poteroon, mutta matkustajan puolella ei niinkään.
Tuossa kuvassa kun näkyy tuo vesisäiliö, niin siin on se joku "tummahko reuna" tuohon n. 10cm korkeuteen.. Oli melko täynnä meinaan maapalloa.
Ei vielä siitä korkeudesta nouse auton sisälle, mutta ei ole kyllä kaukanakaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ipyrro View PostNo näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ipyrro View PostNo näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
Leave a comment:
-
-
No näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
Originally posted by HTK12 View PostVikakoodit lukuun ensimmäisenä, sitten selvittämään mistä vikakoodi tulee. Eli ota nyt johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, niin vilkaisee vaikka istalla.
Leave a comment:
-
-
Vikakoodit lukuun ensimmäisenä, sitten selvittämään mistä vikakoodi tulee. Eli ota nyt johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, niin vilkaisee vaikka istalla.
Leave a comment:
-
-
Voidaan arvailla kilpien välistä kaikki komponentit, mutta suositteleisin selvittämään vikakoodit alkuun.
Tuohon ilmoitukseen on monta vaihtoehtoa.
Leave a comment:
-
-
Transmission. Drive moderately.
Jälleen kerran käänny foorumin puoleen, josko löytyisi ensiapua mitä kannattaisi tehdä.
Eli taas, kun kelit muuttui vetisemmiksi, niin X5 (E70) heittää tuommoisen herjan ruutuun. Jos/kun vien auton talliin kuivumaan joksikin aikaa, pari päivää, niin herja katoaa ja mikäli keli ei ole kosteahko niin ilmoitusta ei tule. Esim, koko tähänasti olleen talven ei tullut yhtään kertaa ko. ilmoitusta mutta loppusyksyllä se tuli muutaman kerran.
Koodit kun luetutettiin niin ensimmäisenä ehdotuksen atuli että Shifteri tarvisi vaihtaa...
Ei viitsisi uusia osia ruveta turhan päiten vaihtelemaan kun jotenkin minusta tuntuu että se on vain joku huono kontakti homma joka aktivoituu kun kelit menee kosteaksi.
Tuolle herjalle ei taida olla vain yhtä syytä mikä sen saa aikaan mutta löytyisikö jostain apua siihen että millaiset asiat tuon virheilmoituksen voivat saada aikaan X5:ssa? Voisi sitten ruveta vaikka yksitellen tsekkaamaan anturit / komponentit että mistä se vian aiheuttaja löytyy.
Vaikka tuo vika on siis päällä niin laatikko toimii minusta ihan normaalisti. Vakionopeussäädin ei toimi, usein ei myöskään AutoHold toimi. Shifteri on lukittu niin että ei Sport/manuaaliasentoa saa päälle.
Leave a comment:
-
-
Onko se vika vai äksän ominaisuus että kaasua kiihdyttelyn jälkeen löysätessä tuntuu välys voimansiirrossa pienenä töksäyksenä. Tukikumit laatikossa ja moottorissa? rättinivel näyttää ihan ehjältä ja käsin kardaaneista pyörittäessä tuntuu väljää eniten jakolaatikossa. Myös kun ajoin hangessa jotta neliveto sai käyttöä, niin sen jälkeen tuntui auto toimivan jokseenkin paremmin. Nythän ei varmaan ole koskaan jakolaatikkoon vaihdettu öljyjä ja kilometrejä vajaa 280tkm.
Lienee korkea aika vaihtaa ne vaikka ylimääräisiä ääniä ei kuulu..
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
X5 E70 LCI oikea etuvetari...
...pitää ääntä käännyttäessä. Eli siis kaivannee uusimista.
Olisiko foorumilla ohjetta/vinkkiä mistä kannattaisi hakea. Schiedmannilta itse katsoin että näyttäisi tuo oikeanpuoleinen vetari (L=1011mm) miltei tonnin hintainen...
Leave a comment:
-
-
Kiitos tarjouksesta , munuaiset löytyi kuitenkin jo joten kiitokset vaan ylöjärven suuntaan
Nyt tuossa 5päivää ajaneena äxällä niin on se vaan kiva peli ajella ja ihmetyttää miksei ennen ole tälläistä hommannut !
Leave a comment:
-
-
Hieno auto ja kone
Itsellä oli tuollainen -11 40d X5 reippaan vuoden ja ~22tkm, Tuossa motissa on jo imo sen verran jerkkua että softaa ei välttämättä edes tarvita..
Toki pätkä ajossa dpf saattaa alkaa oireilemaan jo yllättävänkin nopeasti, itsellä oli/on Carlyn mokkula ja appsi luurissa, näillä sitten vaan pakko poltto päälle kun on pidempää siivua, seuraa sitten livedatan puolelta pakolämpöjä koska poltto alkaa/loppuu.
Nyt alla -12 40d X6, tässä jo Turbotecin softa ja dpf mäessä, kyllä hymyilyttää edelleen kun painaa lappua lattiaan. Löpöveron kanssa ei sitten niinkään, reipas ~900e muistaakseni/v
Weba on ollut molemmissa autoissa, itselläkin työmatkaa vajaa 15km/suunta, tosin duunin päässä lämmin parkkihalli pvän ajaksi.
Mulla ei ole mitään ylläpitolaturia, mutta tasaisin väliajoin lykkään älylaturin kiinni ja lataan akkua täyteen. Hyvin on tämä järjestely toiminut, ainakin vajaan 2v:n ikäisen AGM:n akun kanssa.
Ostaessa ehdottomasti kilsojen/huoltojen/kolarihistorian tarkistaminen, sekä mahdolliset koodit ulos. Toki perus hehkut, niiden keskusyksikkö ja läpät (varmuuden vuoksi) hiiteen.
Ei kun kiinni vaan kun sopiva yksilö löytyy, möhköt on kivoja
Originally posted by WMBX5 View PostTerve!
Olen uusi täällä ja en ole ennen omistanut bmw:tä, enkä dieseliä
Ajatuksissa hankkia BMW X5 E70 40d vm. 2010-> ja m-sport
Olisi muutama tietämättömän kysymys, jos viitsitte valaista minua.
-Ajan kaikenlaista ajoa, mutta tulee paljon myös lyhyttä ajoa. Lapsia treeneihin, töihin, omiin treeneihin... 5-10km. Mitä akku, hiukkassuodatin ym.. tykkää lyhyistä ajoista. Kannattaisko olla webasto tai mikä?
-Haluan näyttävät vanteetkin, luultavasti 20-21”, minkä kokoiset tuossa on yleensä rengaskoko edessä/takana?
-Mitä kannattaisi muuta ottaa ostettaessa huomioon?
Leave a comment:
-
Leave a comment: