BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zakspeed
    replied
    Nyt olisi aika makea paikka varmistua johtosarjaan integroidun pesurinletkun/letkujen kunto. Onko jo vuotanut teipatun johtosarjan sisään...

    Nimimerkki ko. johtosarjan vaihto operaatiota taas yksi potilas odottelee.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by repsa View Post


    Tuossa kuvassa kun näkyy....
    Kuvasta tuli mieleen että kiristithän tukivarren "ajoasennossa"?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Muistakaas jossain vaiheessa aina katsella onko vedenpoistotulpat auki maatuneesta tahnasta.

    Kuskinpuolella näkyvyyshän on hyvä sinne poteroon, mutta matkustajan puolella ei niinkään.



    Tuossa kuvassa kun näkyy tuo vesisäiliö, niin siin on se joku "tummahko reuna" tuohon n. 10cm korkeuteen.. Oli melko täynnä meinaan maapalloa.

    Ei vielä siitä korkeudesta nouse auton sisälle, mutta ei ole kyllä kaukanakaan.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by ipyrro View Post
    No näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
    Näyttäisihän tuolta aikalailla kehä kolmosen varresta paikka löytyvän.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ipyrro View Post
    No näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
    Kannattaa kysäistä tuolta oman alueen topikista: https://www.btcf.fi/forum/showthread...63545&page=109

    Leave a comment:


  • ipyrro
    replied
    No näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.

    Originally posted by HTK12 View Post
    Vikakoodit lukuun ensimmäisenä, sitten selvittämään mistä vikakoodi tulee. Eli ota nyt johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, niin vilkaisee vaikka istalla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Vikakoodit lukuun ensimmäisenä, sitten selvittämään mistä vikakoodi tulee. Eli ota nyt johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, niin vilkaisee vaikka istalla.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Voidaan arvailla kilpien välistä kaikki komponentit, mutta suositteleisin selvittämään vikakoodit alkuun.
    Tuohon ilmoitukseen on monta vaihtoehtoa.

    Leave a comment:


  • ipyrro
    replied
    Transmission. Drive moderately.

    Jälleen kerran käänny foorumin puoleen, josko löytyisi ensiapua mitä kannattaisi tehdä.
    Eli taas, kun kelit muuttui vetisemmiksi, niin X5 (E70) heittää tuommoisen herjan ruutuun. Jos/kun vien auton talliin kuivumaan joksikin aikaa, pari päivää, niin herja katoaa ja mikäli keli ei ole kosteahko niin ilmoitusta ei tule. Esim, koko tähänasti olleen talven ei tullut yhtään kertaa ko. ilmoitusta mutta loppusyksyllä se tuli muutaman kerran.
    Koodit kun luetutettiin niin ensimmäisenä ehdotuksen atuli että Shifteri tarvisi vaihtaa...

    Ei viitsisi uusia osia ruveta turhan päiten vaihtelemaan kun jotenkin minusta tuntuu että se on vain joku huono kontakti homma joka aktivoituu kun kelit menee kosteaksi.

    Tuolle herjalle ei taida olla vain yhtä syytä mikä sen saa aikaan mutta löytyisikö jostain apua siihen että millaiset asiat tuon virheilmoituksen voivat saada aikaan X5:ssa? Voisi sitten ruveta vaikka yksitellen tsekkaamaan anturit / komponentit että mistä se vian aiheuttaja löytyy.

    Vaikka tuo vika on siis päällä niin laatikko toimii minusta ihan normaalisti. Vakionopeussäädin ei toimi, usein ei myöskään AutoHold toimi. Shifteri on lukittu niin että ei Sport/manuaaliasentoa saa päälle.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Onko se vika vai äksän ominaisuus että kaasua kiihdyttelyn jälkeen löysätessä tuntuu välys voimansiirrossa pienenä töksäyksenä. Tukikumit laatikossa ja moottorissa? rättinivel näyttää ihan ehjältä ja käsin kardaaneista pyörittäessä tuntuu väljää eniten jakolaatikossa. Myös kun ajoin hangessa jotta neliveto sai käyttöä, niin sen jälkeen tuntui auto toimivan jokseenkin paremmin. Nythän ei varmaan ole koskaan jakolaatikkoon vaihdettu öljyjä ja kilometrejä vajaa 280tkm.

    Lienee korkea aika vaihtaa ne vaikka ylimääräisiä ääniä ei kuulu..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ipyrro View Post
    ...pitää ääntä käännyttäessä. Eli siis kaivannee uusimista.

    Olisiko foorumilla ohjetta/vinkkiä mistä kannattaisi hakea. Schiedmannilta itse katsoin että näyttäisi tuo oikeanpuoleinen vetari (L=1011mm) miltei tonnin hintainen...
    Vaikka tuosta. KLIK

    Leave a comment:


  • ipyrro
    replied
    X5 E70 LCI oikea etuvetari...

    ...pitää ääntä käännyttäessä. Eli siis kaivannee uusimista.

    Olisiko foorumilla ohjetta/vinkkiä mistä kannattaisi hakea. Schiedmannilta itse katsoin että näyttäisi tuo oikeanpuoleinen vetari (L=1011mm) miltei tonnin hintainen...

    Leave a comment:


  • Jebbunen
    replied
    Kiitos tarjouksesta , munuaiset löytyi kuitenkin jo joten kiitokset vaan ylöjärven suuntaan

    Nyt tuossa 5päivää ajaneena äxällä niin on se vaan kiva peli ajella ja ihmetyttää miksei ennen ole tälläistä hommannut !

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Jebbunen View Post
    Kenellekkään jäänyt mustia munuaisia hyllyyn makaamaan ? Ei tarvitsisi ebaysta odotella
    Mulla olisi tuommoset kiinasta tilatut. Jonku aikaa paikallaan oli, mutta tulin toisiin aatoksiin ja laitoin takaisin kromin väriset..

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Hieno auto ja kone

    Itsellä oli tuollainen -11 40d X5 reippaan vuoden ja ~22tkm, Tuossa motissa on jo imo sen verran jerkkua että softaa ei välttämättä edes tarvita..
    Toki pätkä ajossa dpf saattaa alkaa oireilemaan jo yllättävänkin nopeasti, itsellä oli/on Carlyn mokkula ja appsi luurissa, näillä sitten vaan pakko poltto päälle kun on pidempää siivua, seuraa sitten livedatan puolelta pakolämpöjä koska poltto alkaa/loppuu.

    Nyt alla -12 40d X6, tässä jo Turbotecin softa ja dpf mäessä, kyllä hymyilyttää edelleen kun painaa lappua lattiaan. Löpöveron kanssa ei sitten niinkään, reipas ~900e muistaakseni/v

    Weba on ollut molemmissa autoissa, itselläkin työmatkaa vajaa 15km/suunta, tosin duunin päässä lämmin parkkihalli pvän ajaksi.
    Mulla ei ole mitään ylläpitolaturia, mutta tasaisin väliajoin lykkään älylaturin kiinni ja lataan akkua täyteen. Hyvin on tämä järjestely toiminut, ainakin vajaan 2v:n ikäisen AGM:n akun kanssa.

    Ostaessa ehdottomasti kilsojen/huoltojen/kolarihistorian tarkistaminen, sekä mahdolliset koodit ulos. Toki perus hehkut, niiden keskusyksikkö ja läpät (varmuuden vuoksi) hiiteen.

    Ei kun kiinni vaan kun sopiva yksilö löytyy, möhköt on kivoja



    Originally posted by WMBX5 View Post
    Terve!

    Olen uusi täällä ja en ole ennen omistanut bmw:tä, enkä dieseliä

    Ajatuksissa hankkia BMW X5 E70 40d vm. 2010-> ja m-sport

    Olisi muutama tietämättömän kysymys, jos viitsitte valaista minua.

    -Ajan kaikenlaista ajoa, mutta tulee paljon myös lyhyttä ajoa. Lapsia treeneihin, töihin, omiin treeneihin... 5-10km. Mitä akku, hiukkassuodatin ym.. tykkää lyhyistä ajoista. Kannattaisko olla webasto tai mikä?

    -Haluan näyttävät vanteetkin, luultavasti 20-21”, minkä kokoiset tuossa on yleensä rengaskoko edessä/takana?

    -Mitä kannattaisi muuta ottaa ostettaessa huomioon?

    Leave a comment:

Working...
X