BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Eemeli View Post
    Täyssähköllä taas range tippunut noin 35 % syksyn lukemista näillä etelän -15 pakkasilla.
    Onhan tuo kieltämättä paljon, jos ajot ovat identtiset.

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Mikäli auto on ollut ulkona, olen päässyt ~35-50km sähköllä. Tosi kovilla pakkasilla kyllä heti melkein käynnistää polttomoottorin.

    Lämpimästä tallista kun lähtee niin ~55-60 km pääsee sähköllä. Sisätilojen lämmitys nielee sähköä pakkasilla, sille ei mitään mahda, jos haluaa nauttiakin autoilusta.
    Kylmästä tallista lähdetään, vielä ei ole X5 alle 50km mennyt, mutta ei ole ollut pitkiä matkoja kovilla nopeuksilla myöskään ja siksi varmaan pysynyt sähköllä kaikki ajot pois lukien pari pidempää matkaa.

    Täyssähköllä taas range tippunut noin 35 % syksyn lukemista näillä etelän -15 pakkasilla.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Kiitti vinkeistä. Joo se naru taitaa auttaa vaan lukkotapin aukeamiseen.
    Mullakin auto on ympäri vuoden ”pohjolantallissa” joten olosuhteet on mitä on.

    Ton lukkotapin jäätyminen on ilmeisesti näissä kuitenkin yleinen ongelma mitä lueskelin netistä. Sulle vaan sattunut hyvä yksilö

    Nyt illalla vielä huomasin sellaisen ongelman et auto ei halunnut lähteä lataamaan kun laitoin töpselin kiinni. Vilkutti keltaista valoa ja ilmeisesti yritti lukita töpseliä onnistumatta siinä. Jotain murinaa ja solenoidin naksauttelua sieltä myös kuului. Kohta perään punainen valo. Puolenkymmentä kertaa otin töpselin irti ja yritin uudestaan. Sama homma joka kerta. Viimeiselle kerralla annoin paineilmaa töpseliin ja sieltä lenti vähän irtolunta pois. Sitten töpseli kiinni autoon. Muutaman kerran vilkutti sinistä ja rupesi sit lataamaan.

    Selvästi pieniä vaikeuksia autolla on nyt sopeutua pohjolan ilmoihin mut eiköhän tuo tavoille opi kun antaa vaan mököttää ulkona.
    Laita siihen lukitussalpaa tätä https://www.motonet.fi/fi/tuote/6060...-Aseoljy-100ml niin hylkii kosteutta

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    No eipä ole johto jääynyt itsellä kertaakaan (vielä).
    Luukku ei suostu aina aukeamaan heti, mutta aina se on pienen miekkailun jälkeen auki naksahtanut. Parhaiten luukku ponnahtaa minusta auki kun painaa luukkua ylä- ja alakulmasta yhtäaikaa (ei siis keskeltä lukutustapin kohdalta). Joskus auttaa kun avaa lukituksen 'samanaikaisesti'. Tuohon naruun en ole turvautunut. Sehan kai vaan auttaa kaapelin lukituksen avaamisessa vai vaikuttaako jotenkin luukkuunkin?

    Plugari (40e ja 45e) on ollut käytössä nyt viisi vuotta. Auto on pihalla, ei edes katoksessa. Toki se voi olla syykin, että luukku on toiminut, koska kosteutta osiin kertyy vähemmän vrt autoon jota ajetaan talliin ja ulos. (Kovalla) pakkasella lumikin on kuivaa ja jäätymisongelmia ei ole ollut.
    Kiitti vinkeistä. Joo se naru taitaa auttaa vaan lukkotapin aukeamiseen.
    Mullakin auto on ympäri vuoden ”pohjolantallissa” joten olosuhteet on mitä on.

    Ton lukkotapin jäätyminen on ilmeisesti näissä kuitenkin yleinen ongelma mitä lueskelin netistä. Sulle vaan sattunut hyvä yksilö

    Nyt illalla vielä huomasin sellaisen ongelman et auto ei halunnut lähteä lataamaan kun laitoin töpselin kiinni. Vilkutti keltaista valoa ja ilmeisesti yritti lukita töpseliä onnistumatta siinä. Jotain murinaa ja solenoidin naksauttelua sieltä myös kuului. Kohta perään punainen valo. Puolenkymmentä kertaa otin töpselin irti ja yritin uudestaan. Sama homma joka kerta. Viimeiselle kerralla annoin paineilmaa töpseliin ja sieltä lenti vähän irtolunta pois. Sitten töpseli kiinni autoon. Muutaman kerran vilkutti sinistä ja rupesi sit lataamaan.

    Selvästi pieniä vaikeuksia autolla on nyt sopeutua pohjolan ilmoihin mut eiköhän tuo tavoille opi kun antaa vaan mököttää ulkona.
    Last edited by torso1; 05-12-2021, 22:07.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No nyt on ollut Kuopiossakin kovat pakkaset viikonlopun yli. Miten ton latausluukun sekä plugin kiinni jäätymisen pystyy estämään talvella/pakkasilla? Muuten kuin pitämällä osat mahdollisimman kuivana. Ilmeisesti kun plugi jäätyy kiinni, niin silloinkin kyseessä on lukkotapin ”jäätyminen” eli lukkotappi ei mene alas silloin kun ovet aukaisee autosta.

    Eilen sain plugin sulateltua irti kun annoin hiustenkuivaajalla n. 10min. kevyttä lämpöä ympärille ja sitten rämppäsin samalla avaimella ovia kiinni/auki asentoon.

    No, tänään sit ei plugi jäätynyt mutta luukku jäätyi kiinni�� ei auttanut mitään vaikka siitä konehuoneessa olevasta vapautinsalvasta veti. Liekkö mennyt jo rikki uutuudeltaan jo koko kapistus. Luukku aukesi lopulta kun painoin oikeasta yläkulmasta vähän voimakkaammin. Tuota luukkuakin varmaan voisi vähän ”säätää” huollossa?
    No eipä ole johto jääynyt itsellä kertaakaan (vielä).
    Luukku ei suostu aina aukeamaan heti, mutta aina se on pienen miekkailun jälkeen auki naksahtanut. Parhaiten luukku ponnahtaa minusta auki kun painaa luukkua ylä- ja alakulmasta yhtäaikaa (ei siis keskeltä lukutustapin kohdalta). Joskus auttaa kun avaa lukituksen 'samanaikaisesti'. Tuohon naruun en ole turvautunut. Sehan kai vaan auttaa kaapelin lukituksen avaamisessa vai vaikuttaako jotenkin luukkuunkin?

    Plugari (40e ja 45e) on ollut käytössä nyt viisi vuotta. Auto on pihalla, ei edes katoksessa. Toki se voi olla syykin, että luukku on toiminut, koska kosteutta osiin kertyy vähemmän vrt autoon jota ajetaan talliin ja ulos. (Kovalla) pakkasella lumikin on kuivaa ja jäätymisongelmia ei ole ollut.
    Last edited by tiko4tiko; 05-12-2021, 20:28.

    Leave a comment:

Working...
X