Originally posted by tiko4tiko
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Joo tuo ykköstien motaripätkä on vähän eri asia. Kyllä siinä itsekin tulee se +10..20 km/h yli pidettyä. Sitten kun näitä maakuntateitä ajelee niin siellä en jaksa säätää nopeuden kanssa. +5km/h yli ja sillä selvä. Pikavoittotolppia on kuitenkin 10km välein. Ja tuollakin nopeudella (vakkarin asetuksella) olen huomannut etten ole tientukkona, päinvastoin.
-
Turku-Lpr välistä on 120kmh rajoitettua moottoritietä noin kaksi kolmasosaa koko matkasta (265/392km) . Itse olen ajellut tätä väliä vuosia vakkarin asetuksella +20kmh eli mittarinopeus ~143kmh. Kerran ajoin epähuomiossa poliisiauton ohi Kotkan lähelläOriginally posted by torso1 View PostItse kun en pääse edes 90km/h keskivauhtiin. Eilen tuli ajettua Kuopio - Turku väli. Akku täynnä lähtiessä. 451 km kokonaismatka ja 87,6km/h keskinopeus. Kulutus jäi 6,8l/100km ja sähköllä ajettu osuus 111,8km. Akku siis tyhjä perille saavuttaessa. Rajoitusten (vakkarin nopeus n. 5km/h yli) mukaan ajelin. Liikennettä ei ollut hirveästi ja itsellä ei ole mitään intressiä maksaa valtiolle yhtään enempää kuin on pakko.
Poliisi viittoili sivuikkunasta, että hieman hitaaminen ja tein työtä käskettyä, eivät pysäyttäneet
Sen enempää ei ole tullut ko. nopeudesta sanomista. Toki alhaisempi nopeus laskee kululutusta, mutta tuolla matkalla se merkitsee jo ajassa jonkin verran. Nyt 400km solahtaa noin 3½ tuntiin, joten taukokaan ei tarvita, mikä nopeuttaa matkantekoa entisestään.
Leave a comment:
-
Itse kun en pääse edes 90km/h keskivauhtiin. Eilen tuli ajettua Kuopio - Turku väli. Akku täynnä lähtiessä. 451 km kokonaismatka ja 87,6km/h keskinopeus. Kulutus jäi 6,8l/100km ja sähköllä ajettu osuus 111,8km. Akku siis tyhjä perille saavuttaessa. Rajoitusten (vakkarin nopeus n. 5km/h yli) mukaan ajelin. Liikennettä ei ollut hirveästi ja itsellä ei ole mitään intressiä maksaa valtiolle yhtään enempää kuin on pakko.Originally posted by bittivirhe View PostKun pääsisi reissussa edes 95 km/h keskinopeuteen niin että kortti pysyy lompakossa... :-/
Leave a comment:
-
Kun pääsisi reissussa edes 95 km/h keskinopeuteen niin että kortti pysyy lompakossa... :-/Originally posted by tiko4tiko View PostAamusta kotiin laivalta Turusta, kulutus 11,1 l/100km ja keskinopeus 116kmh (satamasta pihaan). Kulutus aika matkan keskiarvo (10.9) mutta keskinopeus reippaasti paras. Kyllä se matka vaan kotimaassa joutuu kun tilaa on, ja ei seisontaa&matelua ruuhkassa tms vastaavaa vitsausta.
Leave a comment:
-
Matkalla en ladannut kertaakaan.Originally posted by torso1 View PostNo ei ole paha kulutus kun ottaa huomioon että et ole pystynyt hirveästi latailemaan matkan varrella.
Aamusta kotiin laivalta Turusta, kulutus 11,1 l/100km ja keskinopeus 116kmh (satamasta pihaan). Kulutus aika matkan keskiarvo (10.9) mutta keskinopeus reippaasti paras. Kyllä se matka vaan kotimaassa joutuu kun tilaa on, ja ei seisontaa&matelua ruuhkassa tms vastaavaa vitsausta.
Leave a comment:
Leave a comment: