BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Onko 22/07 softa upgradesta mitään tietoja, release noteseja tms? Asensivat eilen huollossa.
-
-
Originally posted by Toppelius View PostEn ole kyllä hirveästi kokenut että nuo nelivetojen renkaat kuluisi hirveästi eri tahtiin. Alkaa olla kaikki yleensä samaan aikaan vaihtokunnossakolmessa vanhassa oli sekarenkaat ja tuntui että nuo takarenkaat oli kalliit (315/35-20) mutta tuo G05 uusi koko on kyllä vielä hintavampi
saati vielä nastoina. Toisaalta ei taas ole suurin kulu näissä vehkeissä. Nopealla katsonnalla oli noita kuitenkin tarjolla Nettikaupoissa.
Itse en paljoa noista RFT renkaista välitä ja olen aina ne vaihtanut tavallisiin sen jälkeen kun on loppu. Kaksi kertaa olen joutunut paikkaamaan matkalla, mutta pullolla ja kamelin paskalla on selvitty tähän asti:think Ei noita kokoja kuitenkaan ole yleensä monella rengasliikkeellä hyllyssä jos jotain tapahtuu.
Näin tällä viikolla tossa aamulenkillä kun joku ajoi uudehkolla G05:lla hissukseen ohi. Lähempänä näinkin sitten että oikea takarengas oli tyhjä ja auto kulki kyljellään eteenpäin. Melkonen lopina ja lätinä kuului ryhjästä run flätistä. Itse olisin kyllä lopettanut ajon heti ennen kuin vanne on soikea. Varmaan yritti kaveri selvitä kaupunkiin asti renkaan vaihtoon. Ja noitahan ei tunnetusti hyllystä löydy
Mielenkiintoista on myös että noissa sähkömalleissa en ole nähnyt runflättejä alla. Ainakaan iX:ssä. Liekkö sitten muissakaan i-malleissa.Last edited by torso1; 11-08-2022, 20:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostKyllä. Tällöin toki kierrättäminen ei onnistu mutta toisaalta ei jää ylimääräisiä vanteita pyörimään jalkoihin.
305/40 R20 on ongelmallinen rengaskoko. Järkeviä non RFT vaihtoehtoja ei löydy paljon ja oikeastaan ainut järkevä vaihtoehto on laittaa Pirellin Scorpion Verde All Season renkaat jotka ovat porsche speksatut. Pitäisi olla hiljaiset (69db) ja nopeusluokka V, huomioiden valtiomme hyväkuntoiset valtatietkolmessa vanhassa oli sekarenkaat ja tuntui että nuo takarenkaat oli kalliit (315/35-20) mutta tuo G05 uusi koko on kyllä vielä hintavampi
saati vielä nastoina. Toisaalta ei taas ole suurin kulu näissä vehkeissä. Nopealla katsonnalla oli noita kuitenkin tarjolla Nettikaupoissa.
Itse en paljoa noista RFT renkaista välitä ja olen aina ne vaihtanut tavallisiin sen jälkeen kun on loppu. Kaksi kertaa olen joutunut paikkaamaan matkalla, mutta pullolla ja kamelin paskalla on selvitty tähän asti:think Ei noita kokoja kuitenkaan ole yleensä monella rengasliikkeellä hyllyssä jos jotain tapahtuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostJuuri näin
Tuntuisi että helpointa olisi valita "2. non-runflat renkaat tilalle OEM sekakoossa" ettei joudu "turhaan" myös vannekaupoille?
305/40 R20 on ongelmallinen rengaskoko. Järkeviä non RFT vaihtoehtoja ei löydy paljon ja oikeastaan ainut järkevä vaihtoehto on laittaa Pirellin Scorpion Verde All Season renkaat jotka ovat porsche speksatut. Pitäisi olla hiljaiset (69db) ja nopeusluokka V, huomioiden valtiomme hyväkuntoiset valtatiet
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostM-sport tulee tehtaalta sekarengastuksella. Edessä 275/45 R20 ja takana 305/40 R20. Ja takana toki myös leveämpi 10.5” vanne. Ulkonäöllisesti suora setuppi ei ole myöskään paha koska siinä takarengas jää vaan 10mm sisemmäs kuin OEM kesäkoossa jos siis käytetään samaa OEM vannetta takana kuin mitä edessä on. Eli ns. talvisetup myös kesällä voisi toimia. G05:ssa ei ole M-sportissa yhtä leveät takakaaret kuin F15:ssa joten auto ei ole täysin tyhmän näköinen. Ainut miinuspuoli tuossa on vaan se, että kukaan ei osta kahta ylimääräistä 10.5x20” OEM vannetta…nämä jäisi varmaan tallin nurkkaan.
Sinällään hullua asiassa on myös se että jenkeissä joka on käsittääkseni myös suurin markkina-alue tälle autolle, M-sport versio tuleekin 275/45 R20 suoralla setupilla. Eli edessä ja takana samaa leveyttä, myös vanteissa! Muualla maailmassa sekä euroopassa tulee sekarengastuksella. Tyhmää ettei tätä saa valita itse tärkein eli auton ostaja.
Auton vakiorengaskoko on 265/50 R19
Tuntuisi että helpointa olisi valita "2. non-runflat renkaat tilalle OEM sekakoossa" ettei joudu "turhaan" myös vannekaupoille?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostEi ainakaan vaihtoehtoa 1.
Vaihtoehto 3. kierrätys toimii vaan jos kaikki vanteet on samanlaiset. Luultavasti orkkisvanteet on takana leveämmät, jos niissä on myös leveämmät renkaat tehtaalta.
Sinällään hullua asiassa on myös se että jenkeissä joka on käsittääkseni myös suurin markkina-alue tälle autolle, M-sport versio tuleekin 275/45 R20 suoralla setupilla. Eli edessä ja takana samaa leveyttä, myös vanteissa! Muualla maailmassa sekä euroopassa tulee sekarengastuksella. Tyhmää ettei tätä saa valita itse tärkein eli auton ostaja.
Auton vakiorengaskoko on 265/50 R19
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostMitä ajatuksia muilla kun alkuperäisistä G05 kesärenkaista (rft) loppuu pinta..
1. uudet OEM rft:t tilalle
2. non-runflat renkaat tilalle OEM sekakoossa
3. eteen ja taakse samanlevyiset että voi jatkossa kierrättää renkaita paremman kulutuskeston toivossa.
- muita ajatuksia esim. auton vaihto
Vaihtoehto 3. kierrätys toimii vaan jos kaikki vanteet on samanlaiset. Luultavasti orkkisvanteet on takana leveämmät, jos niissä on myös leveämmät renkaat tehtaalta.
Leave a comment:
-
-
Mitä ajatuksia muilla kun alkuperäisistä G05 kesärenkaista (rft) loppuu pinta..
- uudet OEM rft:t tilalle
- non-runflat renkaat tilalle OEM sekakoossa
- eteen ja taakse samanlevyiset että voi jatkossa kierrättää renkaita paremman kulutuskeston toivossa.
- muita ajatuksia esim. auton vaihto
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostJos Android puhelin, niin Waze puhelimeen, toimii android autossa. Wazessa on kamerat, ja 'hyvällä tsäkällä' myös tutkat, rikkoutuneet autot, onnettomuudet....ja on ilmanen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostVähällähän tuo sunkin auto menee. Ilmeisesti 20” rengastus alla? Itse ajelen melkein aina pitkää matkaa Hybrid Eco Pro -modella. Rullausominaisuus on kiva varsinkin pitkissä alamäissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani View PostNiin vähällä bensalla kulkee tuolloinen mörkö ettei edes superohjelmallakin diesel kuluttaa enemmän varmaan. Kyllä on kovasti kehitystä tapahtunut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostVähällähän tuo sunkin auto menee. Ilmeisesti 20” rengastus alla? Itse ajelen melkein aina pitkää matkaa Hybrid Eco Pro -modella. Rullausominaisuus on kiva varsinkin pitkissä alamäissä.
Bemarin äppikauppa ehdottelee myös omaan autoon tuota nopeusvalvonta sovellusta hintaan 22€, mut ei siitä taida mulle hyötyä olla kun muutenkin rajoitusten mukaan ajelen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostSavosta Norjaan 1000 km, 90.1 km/h, 7.5 l/100 km, sähköllä 95.8 km, adaptive mode. Jonkin verran tietöitä, liikennettä ja ohituksia. Viimeinen tunti hidasta ja mutkaista tietä. Ohjausavustin on kiva - silloin kun kaistamerkinnät ovat olemassa ja näkyvissä.
Bemarin äppikauppa ehdottelee myös omaan autoon tuota nopeusvalvonta sovellusta hintaan 22€, mut ei siitä taida mulle hyötyä olla kun muutenkin rajoitusten mukaan ajelen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostItse kun en pääse edes 90km/h keskivauhtiin. Eilen tuli ajettua Kuopio - Turku väli. Akku täynnä lähtiessä. 451 km kokonaismatka ja 87,6km/h keskinopeus. Kulutus jäi 6,8l/100km ja sähköllä ajettu osuus 111,8km. Akku siis tyhjä perille saavuttaessa. Rajoitusten (vakkarin nopeus n. 5km/h yli) mukaan ajelin. Liikennettä ei ollut hirveästi ja itsellä ei ole mitään intressiä maksaa valtiolle yhtään enempää kuin on pakko.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rulppa View Post03/2022.65 päivityksen jälkeen tarjosi storesta nopeusvalvontakamerat. Näyttää ne HUD:issa
Leave a comment:
-
Leave a comment: