Originally posted by jori
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostVuosi kerrallaan on varmasti toimiva, muistaakseni tuo viimeinen vuosi (3.vuosi) oli jo selvästi arvokkaampi lisätakuussa. Tehtaantakuuta hybridillä on 100tkm ja 6 vuotta korkeajänniteakulle, mikä itsellä toimii kanssa, kilometrit ovat niukin naukin 6. vuoden lopulla alle 100tkm.
Jos G05 osoittuu luotettavaksi, ei toki ole mahdoton ajatus, että tällä ajaisi takuita pidempäänkin. Toki pitkänajan suunnitelma (~vuosikymmen puoleen väliin mennessä) on siirtyä sähköautoon, kunhan saavat pikalatausinfran kuntoon.
Työnpuolesta pitkiä siirtymiä ei tarvitse ajaa kun voi aina lentää tarvittaessa ja mökille on se 350km.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostOlisihan tuon reilu 500€ voinut laittaa myös ohjelmointiin ja saada sitä myötä lisää tehoa mutta eiköhän tämä sijoitus ole järkevämpi 😁
Itse otan takuun vuoden kerrallaan sillä todennäköisesti auto vaihtuu kuitenkin jossain välissä…
Jos G05 osoittuu luotettavaksi, ei toki ole mahdoton ajatus, että tällä ajaisi takuita pidempäänkin. Toki pitkänajan suunnitelma (~vuosikymmen puoleen väliin mennessä) on siirtyä sähköautoon, kunhan saavat pikalatausinfran kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMulla oli 40e kanssa aika paljon kaikkea, jotka olisi voineet tulla maksaamaan erittäin paljon (+10k). No onneksi menivät pääasiassa takuuseen ja GW:iin. Tälläisessä autossa 'toimintatonni' kuluu nopeasti, kun osuu kohdalle...ja mahdollisuuksia on runsaasti. Tosin G05:ssa ei ihmeitä ole ollut tuota kattoluukkua lukuunottamatta, hyvältä vaikuttaa edelleeen
Otin jatkotakuun 3 vuodeksi, eipä tarvii murehtia sitten hetkeen. 2v takuu on lopussa mullakin helmikuussa, mutta kolme lisävuotta ei ole huonoa olleenkaan. Ruotsissa takuu on ilman lisämaksuja 3 vuotta.....
Itse otan takuun vuoden kerrallaan sillä todennäköisesti auto vaihtuu kuitenkin jossain välissä…
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostTakuu loppumassa Helmikuussa ja otan varmaankin vuoden jatkotakuun autoon. Maksaa reilu 500€ mutta eiköhän ole ihan fiksu sijoitus tämän hintaisessa autossa. Yksi tälläinen sähkövika maksaa helposti sen 500€.. Tosin G05:ssa ei ihmeitä ole ollut tuota kattoluukkua lukuunottamatta, hyvältä vaikuttaa edelleeen
Otin jatkotakuun 3 vuodeksi, eipä tarvii murehtia sitten hetkeen. 2v takuu on lopussa mullakin helmikuussa, mutta kolme lisävuotta ei ole huonoa olleenkaan. Ruotsissa takuu on ilman lisämaksuja 3 vuotta.....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMulla oli viime kuussa määräaikasihuolto ja k-lukku oli aivan sekasin (aurinkoverho puolessa välissä, kakki toiminnot jumissa, avain näytti että luukku on auki). Eivät vaihtaneet huollossa modulia vaan korjasivat asian softaamalla/asetukset nollaamalla. Olivat kyllä tilanneet moduulin varoiksi, mutta vaihdosta ei olisi ollut tähän apuja, kuulemma. Moduuli on jo toki vaihdettu kertaallee heti uutena.
Kattoluukku onkin ainoa, joka säännöllisesti sekoaa, muuten softaviat yms ovat alun harjoittelun jälkeen hävinneet. Saas nähdä mikä on tilanne keväällä kun luukkua räplää auki seuraavan kerran. Jos vetoa pitäisi löydä - tuskin lähtee liikkumaan ennen asetusten nollausta (eli painamalla k-luukun kytkintä eteenpäin +5s)
Kavin Luulajassa viime viikolla (800km per sivu). Keskikulutus (akku ladattu vain kotoa lähtiessä) oli melko tarkkaan 9 l/100km koko matkalle, keskinopeus 89km/h sisältäen tauot eli 9 tuntia per suunta. Omasta mielestä yllättävän alhainen huomioiden hyvän keskinopeuden. Matka-aika oli molempiin suuntiin lähes sama, mennessä pidin kaksi taukoa ja tullessa yhden. Auton loistavista matkaominaisuuksista kertoo, että paluumatkalla Oulusta Lappeenrantaan 550km legi ajettiin 'nollan pysähdyksen' taktiikalla
Takuu loppumassa Helmikuussa ja otan varmaankin vuoden jatkotakuun autoon. Maksaa reilu 500€ mutta eiköhän ole ihan fiksu sijoitus tämän hintaisessa autossa. Yksi tälläinen sähkövika maksaa helposti sen 500€.
Leave a comment:
-
-
Kyllä esim vähänkin paksumpi vaatetus peittää ihmisen läpösäteilyn aika tehokkaasti, jolloin läpökameran kuvassa ihminen katoaa taustaansa. Samoin kesäkelillä taustasäteily voi olla yhtä lämmintä kuin ihmisen iho. Ja kuten yllä mainittu, sumu, vesi- ja lumisade haittaa näkyvyyttä huomattavasti. Tämä siis ominaisuus. Paremmat lämpökamerat on varattu sotilaskäyttöön. Muutenkin nämä autoissa olevat kamerat ei todennäköisesti ihan top rangea edusta.Last edited by VilleP; 23-12-2021, 21:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostJoskus se toimii ja näyttää ihmiset keltaisina, joskus toimii heikosti ja joskus "ei lainkaan". Voin vain kuvitella, että kun tuon vie Laakkoselle, heidän mielestään kaikki toimii ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostKyllähän tuossa joku vika on pakko olla, jos kamerassa ei näy ympäristöä lämpimämmät kohteet . Äkkiähän toiminnan tarkistaa, kamera päälle ja joku auton eteen kävelemään. Jos 'keltaisia hahmoja' ei näy kuvassa, niin varmasti kamera on viallinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLämpötilaerojahan se kamera näyttää niin, mutta en usko, että ihmisten ja eläinten ruumiinlämpö olisi joinakin päivinä sama kuin ympäristölämpötila, kun kamera ei näe mitään lämpötilaeroja missään. Jotain vikaa tuossa kamerassa täytyy olla tai sitten se on broken by design ja huijausta koko laite. Toisinaan kirkkaus myös "räpsyy" nopeassa tahdissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post- pimeänäkökameran toiminta vaihtelee, toisinaan kuva on pelkkää harmaata
Kontrastia voi säätää hieman, mutta kamera muodostaa kuvan lähinnä lämpötilaeroista, eli kuva voi olla hyvinkin tasaharmaa. Lisäksi vesi tai lumisateessa kameran toimivuus on luonnollisesti aika heikko/mitätön. Tämä siis ominaisuus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by volvostabemariin View PostTätä kyllä komppaan vahvasti. Itsellä ollut pari F25:tä (20d), F10 520xd ja F11 530xd ja F15 40e. Nyt alla 45e ja onhan tämä aivan ylivertainen maantieauto minun omistamistani Bemareista. Akustiikkalasit, ilmajousitus jne tekevät matkanteosta herraskaisen leppoisaa. Ja ohi pääsee (kun kaikki melkein 400hp valjastetaan käyttöön) jos tarve on
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post. Auton loistavista matkaominaisuuksista kertoo, että paluumatkalla Oulusta Lappeenrantaan 550km legi ajettiin 'nollan pysähdyksen' taktiikalla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostTäytyy tuosta moduulista mainita kun vien huoltoon, kiitos vinkistä. Onneksi sijaisauto kuuluu takuuseen. Muuten olisi liikaa vaivaa viedä ja hakea autoa.
Kattoluukku onkin ainoa, joka säännöllisesti sekoaa, muuten softaviat yms ovat alun harjoittelun jälkeen hävinneet. Saas nähdä mikä on tilanne keväällä kun luukkua räplää auki seuraavan kerran. Jos vetoa pitäisi löydä - tuskin lähtee liikkumaan ennen asetusten nollausta (eli painamalla k-luukun kytkintä eteenpäin +5s)
Kavin Luulajassa viime viikolla (800km per sivu). Keskikulutus (akku ladattu vain kotoa lähtiessä) oli melko tarkkaan 9 l/100km koko matkalle, keskinopeus 89km/h sisältäen tauot eli 9 tuntia per suunta. Omasta mielestä yllättävän alhainen huomioiden hyvän keskinopeuden. Matka-aika oli molempiin suuntiin lähes sama, mennessä pidin kaksi taukoa ja tullessa yhden. Auton loistavista matkaominaisuuksista kertoo, että paluumatkalla Oulusta Lappeenrantaan 550km legi ajettiin 'nollan pysähdyksen' taktiikalla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Milko75 View PostMinulla myös temppuili tuo kattoluukku ja sitä yritettiin softalla "päivittää" kuntoon ja toimikin hienosti aina päivän kerrallaan, mutta se piti sitten resetoida uudelleen. Vaihtoivat sitten jonkun moduulin ja nyt on toiminut ongelmitta.
Itsellä mittarissa nyt ~15 tkm ja koko ajosuoritteen bensan kulutus on nyt 3,6 l / 100 kmTodella hyvä auto ollut kaikin puolin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: