Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 392

    Originally posted by pyroz View Post

    Väliraha mihin?
    Varmaan op:n mielestä uuteen vastaavanlaiseen X5:een, jos sen keskimääräinen hankintahinta olisi n. 120k€.

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 534
      • Pohjois-Savo

      Originally posted by pyroz View Post

      Väliraha mihin?
      Vastaavan hintaluokan autoon (X5, iX tms.).
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • torso1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 392

        Näytti asentuvan tänään omaan autoon RSU -päivityksenä 11/2024.74 softaversio. Tuskinpa mitään uutta on.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6767
          • PK-seutu

          Originally posted by bittivirhe View Post

          Vastaavan hintaluokan autoon (X5, iX tms.).
          Eikai kukaan täällä nyt sentään _niin_ tyhmä ole, että ihan pakkauutta ostaa? Tottakai pitää ajaa sillä 2-3 vuotta vanhalla ja vaihtaa toiseen 2-3v vanhaan ennenkuin takuut happanee.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 534
            • Pohjois-Savo

            Eihän 2-3 v vanhassa bemarissa enää takuuta ole
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1890
              • Turku

              Originally posted by bittivirhe View Post
              Eihän 2-3 v vanhassa bemarissa enää takuuta ole
              Eikä kahdeksanvuotiaassa ole ollut kuuteen vuoteen. Harvassa lienee ne, jotka ostaa tämmöisen auton uutena ja pitää sitä kahdeksan vuotta.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 392

                Kyllä X5/iX luokan kulkuneuvo ostetaan nimenomaan uutena tai max. 1-2v vanhana ja pelataan sitten sillä tehdastakuun 5v maksimi kestoajalla. Sen jälkeen viimeistään auto vaihtoon ja uutta tilalle. Väliraha on tottakai tuntuva mutta eikait näihin kukaan viimeisiään rahoja laita. Se vasta tyhmää on.
                Last edited by torso1; 18-03-2025, 15:53.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6767
                  • PK-seutu

                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Eihän 2-3 v vanhassa bemarissa enää takuuta ole
                  Akkutakuu. Siitä oli puhe. Ajaa sellaisella hybridillä jossa akkutakuuta vielä kun itse luovuttaa seuraavalle.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Galaxy1223
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 122
                    • Suomi

                    Originally posted by torso1 View Post
                    Kyllä X5/iX luokan kulkuneuvo ostetaan nimenomaan uutena tai max. 1-2v vanhana ja pelataan sitten sillä tehdastakuun 5v maksimi kestoajalla. Sen jälkeen viimeistään auto vaihtoon ja uutta tilalle. Väliraha on tottakai tuntuva mutta eikait näihin kukaan viimeisiään rahoja laita. Se vasta tyhmää on.
                    Eroaako se X5 kuitenkaan lopulta niin paljon jostain 3-sarjalaisesta? Hybridijärjestelmä on varmasti ihan samoista osista koottu kuin vaikka G20 ja kaikki sisustan nippelit ja nappelit myös. Ilmajousitus, mahdolliset kääntyvät takapyörät nyt ainakin erona ja varmasti kaikki kulutusosat maksavat paljon enemmän. Mutta onko se niin paljon ettei vaikka X5 voisi omistaa 10 vuotiaaksi?

                    Omaa kokemusta ei siis ole, nyt alla 10v vanha 3-sarjalainen ja vähän X5 45e:stä haaveillut.

                    Siis jos nyt ajatellaan sitä että täytyy vaihtaa joku osa X joka maksaa... 5k€. Okei onhan se helvetisti rahaa mutta jos nyt miettii sitä että jo 33k€ arvoinen auto menettää keskimääräisellä 15%/vuosi arvonalenemalla tuon verran arvoaan ensimmäisenä vuotena.
                    Last edited by Galaxy1223; 28-03-2025, 08:49.

                    Comment

                    • torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 392

                      Originally posted by Galaxy1223 View Post

                      Eroaako se X5 kuitenkaan lopulta niin paljon jostain 3-sarjalaisesta? Hybridijärjestelmä on varmasti ihan samoista osista koottu kuin vaikka G20 ja kaikki sisustan nippelit ja nappelit myös. Ilmajousitus, mahdolliset kääntyvät takapyörät nyt ainakin erona ja varmasti kaikki kulutusosat maksavat paljon enemmän. Mutta onko se niin paljon ettei vaikka X5 voisi omistaa 10 vuotiaaksi?

                      Omaa kokemusta ei siis ole, nyt alla 10v vanha 3-sarjalainen ja vähän X5 45e:stä haaveillut.

                      Siis jos nyt ajatellaan sitä että täytyy vaihtaa joku osa X joka maksaa... 5k€. Okei onhan se helvetisti rahaa mutta jos nyt miettii sitä että jo 33k€ arvoinen auto menettää keskimääräisellä 15%/vuosi arvonalenemalla tuon verran arvoaan ensimmäisenä vuotena.
                      Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.





                      Comment

                      • DannyBoy
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 722

                        Originally posted by torso1 View Post

                        Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.




                        komppaan tätä. Itse ajoin e70 llä 11 vuotta. Levyjä, paloja ja alustanosia meni. Ny on e45 alla. niin en välttämättä tätä samaa aikaa uskalla vetää. Jos tuon akuston joutuu uusimaan, niin siinä saa kaivinkoneessa pari tuntia vietttää.

                        btw, Onko kukaan vaihtanut noita pakoputken päitä e45 een?? Mustat putken päät oottelee jo tallissa. Lähinnä kiinnostaa, että tarviiko koko takapuskuri irroitaa. Vai saako vaihdettua jotenkin näppärästi?
                        Kokovartalokyrpä

                        Nyt ajossa:
                        BMW X5 E45 M-Sport -20
                        BMW X5 Sport package -07
                        EX: Pirusti Pemareita

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎