Originally posted by pyroz
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
Eikai kukaan täällä nyt sentään _niin_ tyhmä ole, että ihan pakkauutta ostaa? Tottakai pitää ajaa sillä 2-3 vuotta vanhalla ja vaihtaa toiseen 2-3v vanhaan ennenkuin takuut happanee.Originally posted by bittivirhe View Post
Vastaavan hintaluokan autoon (X5, iX tms.).
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Eihän 2-3 v vanhassa bemarissa enää takuuta ole
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
👍 4Comment
-
Eikä kahdeksanvuotiaassa ole ollut kuuteen vuoteen. Harvassa lienee ne, jotka ostaa tämmöisen auton uutena ja pitää sitä kahdeksan vuotta.Originally posted by bittivirhe View PostEihän 2-3 v vanhassa bemarissa enää takuuta ole
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Kyllä X5/iX luokan kulkuneuvo ostetaan nimenomaan uutena tai max. 1-2v vanhana ja pelataan sitten sillä tehdastakuun 5v maksimi kestoajalla. Sen jälkeen viimeistään auto vaihtoon ja uutta tilalle. Väliraha on tottakai tuntuva mutta eikait näihin kukaan viimeisiään rahoja laita. Se vasta tyhmää on.Last edited by torso1; 18-03-2025, 15:53.
Comment
-
Eroaako se X5 kuitenkaan lopulta niin paljon jostain 3-sarjalaisesta? Hybridijärjestelmä on varmasti ihan samoista osista koottu kuin vaikka G20 ja kaikki sisustan nippelit ja nappelit myös. Ilmajousitus, mahdolliset kääntyvät takapyörät nyt ainakin erona ja varmasti kaikki kulutusosat maksavat paljon enemmän. Mutta onko se niin paljon ettei vaikka X5 voisi omistaa 10 vuotiaaksi?Originally posted by torso1 View PostKyllä X5/iX luokan kulkuneuvo ostetaan nimenomaan uutena tai max. 1-2v vanhana ja pelataan sitten sillä tehdastakuun 5v maksimi kestoajalla. Sen jälkeen viimeistään auto vaihtoon ja uutta tilalle. Väliraha on tottakai tuntuva mutta eikait näihin kukaan viimeisiään rahoja laita. Se vasta tyhmää on.
Omaa kokemusta ei siis ole, nyt alla 10v vanha 3-sarjalainen ja vähän X5 45e:stä haaveillut.
Siis jos nyt ajatellaan sitä että täytyy vaihtaa joku osa X joka maksaa... 5k€. Okei onhan se helvetisti rahaa mutta jos nyt miettii sitä että jo 33k€ arvoinen auto menettää keskimääräisellä 15%/vuosi arvonalenemalla tuon verran arvoaan ensimmäisenä vuotena.Last edited by Galaxy1223; 28-03-2025, 08:49.
Comment
-
Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.Originally posted by Galaxy1223 View Post
Eroaako se X5 kuitenkaan lopulta niin paljon jostain 3-sarjalaisesta? Hybridijärjestelmä on varmasti ihan samoista osista koottu kuin vaikka G20 ja kaikki sisustan nippelit ja nappelit myös. Ilmajousitus, mahdolliset kääntyvät takapyörät nyt ainakin erona ja varmasti kaikki kulutusosat maksavat paljon enemmän. Mutta onko se niin paljon ettei vaikka X5 voisi omistaa 10 vuotiaaksi?
Omaa kokemusta ei siis ole, nyt alla 10v vanha 3-sarjalainen ja vähän X5 45e:stä haaveillut.
Siis jos nyt ajatellaan sitä että täytyy vaihtaa joku osa X joka maksaa... 5k€. Okei onhan se helvetisti rahaa mutta jos nyt miettii sitä että jo 33k€ arvoinen auto menettää keskimääräisellä 15%/vuosi arvonalenemalla tuon verran arvoaan ensimmäisenä vuotena.
Comment
-
komppaan tätä. Itse ajoin e70 llä 11 vuotta. Levyjä, paloja ja alustanosia meni. Ny on e45 alla. niin en välttämättä tätä samaa aikaa uskalla vetää. Jos tuon akuston joutuu uusimaan, niin siinä saa kaivinkoneessa pari tuntia vietttää.Originally posted by torso1 View Post
Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.
btw, Onko kukaan vaihtanut noita pakoputken päitä e45 een?? Mustat putken päät oottelee jo tallissa. Lähinnä kiinnostaa, että tarviiko koko takapuskuri irroitaa. Vai saako vaihdettua jotenkin näppärästi?Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Comment
-
Erikoinen vika iski. Kyynärnojien automaattinen lämmitys istuinlämmityksen yhteydessä putoaa kuskilta pois, kun auto on jonkin aikaa sammutettuna. Eli joka kerran pitää ruksia valikosta uudelleen päälle. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Edit: iDriven resetti ei auttanut, mutta profiilin poisto ja uudelleen näpyttely näyttää ainakin lyhyellä testauksella auttaneen.Last edited by paavju; 07-04-2025, 20:46.
Comment
-
Eiköhän täyteen varustellussa X5:ssä rahareikiä tule ihan muista lähteistä kuin hybriditekniikasta, vai onko näissä tosiaan isoja ongelmia? Markkinahinta painaa näitä alas, tuossa eräs tuttava oli tuonut luokkaa 160tkm ajetun M-sport hybridin 35ke pintaan kuluineen Suomeen. Äkkiseltään paljon autoa tuohon rahaan, mutta kun alkaa napsua helyjä, niin tokihan se on kallista lystiä.Originally posted by torso1 View Post
Juu lähinnä tarkoitin tuolla kommentilla hybridi/sähkö -autoa. Perinteisellä (pelkkä polttomoottori) tekniikalla oleva X5 ei ole mikään ongelma varmaan sen takuuajan jälkeenkään. Kulutusosat vain maksavat vähän enemmän kuin vaikka 3-sarjalaisessa.
Comment
-
Kaverille G05 dieseli oli alkuvuodesta haussa, single turbona ja ajatuksena ajaa se sieltä 200->500 tkm kuten edellisellä F15 ja sitä edeltävillä E70. Suomessa oli pari vaihtoehtoa joista toiseen sitten päädyttiin, tuomalla ei hinnallisesti olisi pystynyt yhtään etua tarjoamaan kun Suomi-autossakin sattui tärkeimmänt varusteet olemaan... 5 päällä täydellä kuormalla ja iso suksiboxi katolla Jkl-Levi-Jkl reissun keskikulutus oli 7.6 mikä mielestäni ei ole ollenkaan paha...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
👍 2Comment
-
Tuo on erittäin järkevä valinta noilla kilometreillä ja pitkäaikaiseksi kumppaniksi. Lisäksi auto on paljon parempi ajaa ilmajousilla vs. 45e, joka on monta sataa kiloa painavampi. Edelleen olisin varmasti uutena ostanut tommosen diiselin jos verotuksella sitä ei haluttaisi ohjata plugareiden/sähkäreiden suuntaan.Originally posted by MajorDrake View PostKaverille G05 dieseli oli alkuvuodesta haussa, single turbona ja ajatuksena ajaa se sieltä 200->500 tkm kuten edellisellä F15 ja sitä edeltävillä E70. Suomessa oli pari vaihtoehtoa joista toiseen sitten päädyttiin, tuomalla ei hinnallisesti olisi pystynyt yhtään etua tarjoamaan kun Suomi-autossakin sattui tärkeimmänt varusteet olemaan... 5 päällä täydellä kuormalla ja iso suksiboxi katolla Jkl-Levi-Jkl reissun keskikulutus oli 7.6 mikä mielestäni ei ole ollenkaan paha...
Comment
Comment