Jotenkin kuulostaa että tuo ääni on "laahaava", kannattaisiko se jakopää nyt kuitenkin avata ensin uudestaan...
M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??
Collapse
X
-
Originally posted by korbimotors View PostSaman näköinen tuo kiristin näyttäis olevan tuossa kuin tuo sunkin kiristin..
No millaista ääntä se sun kone sit pietti kun halusit vaihdella tuon kiristimen??
Mä en ole juurikaan asiantuntija, niin olen foorumilta lukenut kommentteja ja pohtinu mitä olis hyvä käydä läpi. Osin ennakoiden. Tähtäimenä kun on ollut pitää autoa varsin pitkään. Inhoan äärimmäisesti autokauppoja.
Moottorin osalta siis ensimmäiset "vanos äänet" alkoi 100tkm jälkeen jossain vaiheessa kuulua. Tuota ennen moottori on todella hiljainen. Vaihdoin siis tuon kiristimenkin ennen isompien ongelmien ilmaantumista kun kuului jo jotain kevyitä uusia ääniä moottoritilasta. Vuosia sitten ei ollut vielä näin paljoa tietoa. Harmittaa jos ja kun joutuu tuohon ketjuremppaan.
Niin automaatin öljyt on vaihdettu 90tkm lukemassa. Ja peräöljyt jo 50tkm. Oli miten oli
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJotenkin kuulostaa että tuo ääni on "laahaava", kannattaisiko se jakopää nyt kuitenkin avata ensin uudestaan...
Mitä itse arvelisit jos jotain vois epäillä niin äänen aiheuttajaksi?
Jos ääni on sinun mielestä ns. laahaava niin mistähän se vois tulla??
kiristimenkin uusin tuonne vielä samalla kun tuota aletaan vielä kertaalleen avaamaan.
Ainut vaan että ajoituksen lukitus työkaluja ei ole enään minulla vaan ne on palautettu omistajalle.
Merkit on kuitenkin laitettu sinne maali tussilla, että niidenkin perusteella jo pääsee pitkälle ilman lukitustyökaluja.
Comment
-
-
Kyllä mä veikkaan että siellä nostin tikittää, mulla ainakin käynyt näin kun oon näitä jakopäitä rempannut.
Yleensä kun oon pumpun irrottanut ja suodattinkotelon tyhjentänyt niin pääsee niin tyhjäksi että helposti haukkaa ilmaa ekoilla käytöillä.
Kuulostaa vähän siltä että kamera kompressoi ääntä ja tästä syystä kuulostaa enemmän raksutukselta kuin tikitykseltä videolla.
Kovaa ajoa ja katsoo sitten hiljeneekö.
Mutta ensin se uusi kiristin kiinni ja vaihda varuiksi vaikka öljynsuodatin ja katso näkyykö mitään partikkeleita vanhassa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä mä veikkaan että siellä nostin tikittää, mulla ainakin käynyt näin kun oon näitä jakopäitä rempannut.
Yleensä kun oon pumpun irrottanut ja suodattinkotelon tyhjentänyt niin pääsee niin tyhjäksi että helposti haukkaa ilmaa ekoilla käytöillä.
Kuulostaa vähän siltä että kamera kompressoi ääntä ja tästä syystä kuulostaa enemmän raksutukselta kuin tikitykseltä videolla.
Kovaa ajoa ja katsoo sitten hiljeneekö.
Mutta ensin se uusi kiristin kiinni ja vaihda varuiksi vaikka öljynsuodatin ja katso näkyykö mitään partikkeleita vanhassa.
No eihän sitä varmuudella kukaan osaa sanoa mutta jos olettais että jokin nostaja nakuttaa niin voiko sen syyn takia rikkoa koneesta muutakin??
Suodatin on nyt vaihdettu jo toiseen kertaan tuon rempan jälkeen kun käytin ne fortet sisässä niin vaihdoin taas uudet öljyt ja suodattimen autoon ja samalla laitoin myös öljyn sekaan lisäksi ne forten top end tratmentit.
Forte käsittelyn jälkeenkin ei ollut suodattimeen ilmaantunut mitään ihmeempiä. Eipä se suodatin ollutkaan kuin 100km paikallaan.
Nyt oon ajanut 200km tuolla tuolla ja ääni on edelleen sama kuin 200km sitten.
No kiristimen sinne uusin ,ja kun avataan seuraavan kerran tuo venttili koneisto niin pääseekö tuosta koneesta kuinka helposti katsomaan nuiden nostajien kunnon ja saako vaihdettua uusia nostajia ilman nuita ajoituksen lukitus työkaluja?
Eihän tuossa muuta ,mutta hävettäähän tuolla liikkuakkin kun tuollaista ääntä pitää tuo kone ja pelottaa että jos se vaikka rikkois nokka-akseleita sun muita voitelemattomuuden vuoksi??
Pitäiskö tuo muka vielä kertaalleen vaihtaa eri öljyt ja kokeilis vaikka 10w60 valvoilla seuraavaksi ja laittais sekaan sen Marvel Mystery Oil:n.
Tuli nimittäin tilattua tuollaista ainettakin ebaysta kun luin siitä että pätevää ainetta. Se laitetaan öljyjen sekaan ja 20% öljytilavuudesta eli tässä tapauksessa n.1.6litraa tulis tuota mystery oil:a.
Ne saa olla sitten ihan normaalisti 500 mailin ajan koneessa.
Jollain oli ollut tämän tyyppinen ääni koneessa ja se oli laittanut tuollaista marvelin mysteeri öljyä koneeseen ja antanut käydä tyhjäkäynnillä 20min niin ääni oli hävinnyt..
Comment
-
-
tuossa yks youtuben pätkä missä kamulla naputtelee aika kivasti bemu..
Ehkä ei nyt ihan noin kova äänisesti tikittele tuo minun auto ,mutta aika lähelle tuota linjaa on tuonkin auton ääni..
Tuossa vaan on ilmeisesti ollut yksi venttiili rikki ettei pelkästään nostaja??
Mutta jos tuosta minunki autosta olis nyt yksi venttiili esim. soirossa niin eikait tuo kävis muuten nuin tasaisesti miten se nyt käy. Sitä nostaja vikaa tässä nyt olen itse kovasti epäillyt..
Onko muuten hinta tietoja paljonko maksaa tuohon koneeseen per/kpl uusia nostajia?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJaa no jos oot kerta jo noin paljo ajanu niin tuskin sitten on nostajasta kiinni.
Auki vaa ja ihmettelemään.
Alkaa kohta tuntumaan siltä että tälle autolle on annettava jonkun muun henkilön kädet ja tieto-taito..
tällä miehellä on 4 videon pätkää ja nämäkin kuulostaa osittain samalta kuin tuo minun auto:
Last edited by korbimotors; 12-06-2013, 18:58.
Comment
-
-
Onko tuota äänen tarkempaa paikkaa jo koitettu selvittää? Jos ei stetoskooppia ole, niin metallitangolla käy eri kohtia läpi ja toinen pää korvaa vasten. Luulisi selviävän mistä tikitys voimakkaimmin kuuluu.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Otapas Korbi kaikki sytytystulpat vielä auki ja katso että ovat saman väriset. Kun tuota jälkimmäistä sun postaamaa videota kuuntelee niin omaan korvaan kuulostaisi ettei kävisi kaikilla kahdeksalla mukilla... (hrr kylmää jo)
Ja se öljynsuodatinkotelon pohja, olethan "imuroinut" sen täysin tyhjäksi? Siis öljystä tyhjäksi ja vaikka Wurthin puhastusspraylla vielä aivan putipuhtaaksi. Kotelon pohjalla on meinaan kaksi "kuoppaa" joihin sitä muovi/ alupurua itsellä jäi. Myöskin pohjalta paljastuu jonkin sortin takaiskuventtiili (onkohan se nimeltään tuollanen) jossa myöskin voi olla mujua välissä.
Sitten ehdottomasti se uusi kiristin paikkaansa.
Ja sen öljypohjankin käyttäisin varmuuden vuoksi auki ja tsekkaisin öljypumpun sihdin; vaikka öljynpaineet sulla tulikin jo varmistetuksi auton omalla valolla. Tosin eikös nämä sammu jossain 0,9bar tienoilla?
Saiskohan näillä suljettua jo muutaman ongelmakohdan...:thinkW201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Originally posted by Timelord View PostOtapas Korbi kaikki sytytystulpat vielä auki ja katso että ovat saman väriset. Kun tuota jälkimmäistä sun postaamaa videota kuuntelee niin omaan korvaan kuulostaisi ettei kävisi kaikilla kahdeksalla mukilla... (hrr kylmää jo)
Ja se öljynsuodatinkotelon pohja, olethan "imuroinut" sen täysin tyhjäksi? Siis öljystä tyhjäksi ja vaikka Wurthin puhastusspraylla vielä aivan putipuhtaaksi. Kotelon pohjalla on meinaan kaksi "kuoppaa" joihin sitä muovi/ alupurua itsellä jäi. Myöskin pohjalta paljastuu jonkin sortin takaiskuventtiili (onkohan se nimeltään tuollanen) jossa myöskin voi olla mujua välissä.
Sitten ehdottomasti se uusi kiristin paikkaansa.
Ja sen öljypohjankin käyttäisin varmuuden vuoksi auki ja tsekkaisin öljypumpun sihdin; vaikka öljynpaineet sulla tulikin jo varmistetuksi auton omalla valolla. Tosin eikös nämä sammu jossain 0,9bar tienoilla?
Saiskohan näillä suljettua jo muutaman ongelmakohdan...:think
Öljypohja käytetään perjantaina irti vielä kerran ja tarkistetaan se sihti ettei ole tukoksia yms.. paskaa sielä.
Kiristinkin vaihdetaan vielä uuteen heti kun sen saan..
Voinhan tuota ottaa vielä nuo tulpat pois ja katsoa että onko kaikki saman väriset..
Minkä väriset ne kuuluisi sitten olla??
Ja jos on erivärisiä tulppia niin mihin tämä sitten viittaisi??
Sen verran kyllä äsken testailin että kun otin yhden puolan johdon irti ja laitoin käyntiin niin heti alkoi käymään vähän tärisemällä ja kun otti kierroksia niin pikkusen niinku putputtamalla otti kierroksia ja kun puolan johdon laitto takaisin niin taas kävi tasaisesti ja kun painautti kaasua otti rivakasti jengat ilman tärräyksiä..
Tämän saman homman kokeilin myös toisellakin puolalla että otin johdon siitä pikaliittimeltä irti niin taas kävi vähän niinku huonommin ja ei niin räväkästi ottanut kierroksia ja liitin kiinni niin taas tasaantui sellaiseksi niinkuin se on ollutkin.kiekat on aikalailla 600rpm tietämillä kun on kunnolla lämmin kone.
Minkälaisia epäilyksiä olis sitten asiasta kun kuuntelit ettei kävis kaikilla??
Ja ennenkuin tuo tikitys ääni ilmaantui tuon rempan jälkeen niin autosta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä ja itse koneen ääni mikä taustalta kuulee käy tosi tasaisesti ja siististi..
Ihmisen tekemä mottihan se tuokin on niin eiköhän tuo piruvie selvyys tule ilman että tarttee uutta mottia alkaa hommailemaan..
ps.. niin mitä tuolla meinasit kun sanoit että hrr kylmää jo?? siis että kone olis kaput vai??
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostOnko tuota äänen tarkempaa paikkaa jo koitettu selvittää? Jos ei stetoskooppia ole, niin metallitangolla käy eri kohtia läpi ja toinen pää korvaa vasten. Luulisi selviävän mistä tikitys voimakkaimmin kuuluu.
+ tehdä tuo sihdin tarkitus/puhdistus yms...
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View Posttarkoitittehan te tätä kiristintä että tämä kannattee vaihtaa myös uusi:
tämän tilasin aamulla helsingistä.W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
Comment