Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    Täytyy vielä miettiä. Aika softaukseen on kuitenkin jo varattu.
    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • H.Aulakoski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 336
      • Oulu

      Tänään oli eka kerran auton oston jälkeen alle 5 astetta pakkasta. Auto tuntuu "lämpimässä" ja muutenkin tottumisen myötä koko ajan yhä paremmalta. Voi sanoa, että jokainen ajettu metri on yhtä juhlaa.

      On se auto!

      Lähtemättömän vaikutuksen ovat tehneet nämä jauhetut lisävarusteet, kuten comfort access, aktiiviohjaus, aktiivivakkari. Adaptive-driven merkitys taitaa tulla paremmin esille vasta kesäkeleillä. Ja ne penkit... Mitään en antaisi pois! Esim. tuo avaimeton käyttö on sellaista luksusta mihin ei tämä urpo ole aiemmin tottunut. Ja se miten nuo asiat toimii myös käytännössä, yllättää!
      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Pakko kommentoida että vaikka mallimerkintä on 40d, siinä ei ole tilavuudeltaan 4.0 konetta.
        Joten korjaappa signature
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • H.Aulakoski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 336
          • Oulu

          Originally posted by Supa View Post
          Pakko kommentoida että vaikka mallimerkintä on 40d, siinä ei ole tilavuudeltaan 4.0 konetta.
          Joten korjaappa signature
          Totta - korjataan!!
          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

          Comment

          • Rado
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 716

            Mikä on adaptive & aktiivivakkari ?

            Aktiivakkari joku laukaisualusta eli vakipano ?

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by Rado View Post
              Mikä on adaptive & aktiivivakkari ?

              Aktiivakkari joku laukaisualusta eli vakipano ?
              Aktiivinen vakionopeudensäädin, joka pitää etäisyyden edellä ajavaan turvallisena. Eli jarruttaa ja kiihdyttää itsestään asetetun nopeuden mukaan puskurissa olevan anturin mittaaman tiedon perusteella. Aukesko?
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • H.Aulakoski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 336
                • Oulu

                Tää on nyt vähän hankala hahmottaa mutta näin itse olen asian käsittänyt ja takapuolessani tuntenut:

                Auton jokaisessa kulmassa on ohjausyksikkö, joka arvioi korin liikkeitä useita kertoja sekunnissa ja sovittaa iskunvaimentimet sen mukaan. Elektroniikka on niin nopeaa, että takapyörät saavat etupyöriltä tiedon, milloin kuoppa on tulossa ja kuinka se voidaan vaimentaa pehmeästi. Jokaisen iskunvaimentimien sisään- ja ulosjoustoa säädetään siis jatkuvasti ja toisistaan riippumatta, aktiivisesti.

                Sitten on vielä Dynamic Drive eli aktiivinen kallistelunvakautuksen säätö, joka haistelee sivuttais- ja pitkittäiskiihtyvyyden, nopeuden ja ohjauspyörän asentoa pitääkseen auton suorassa. Toisin sanottuna auto ei kallistele missään tilanteissa.

                = Tämä kombo on nimeltään Adaptive drive eli itsestään säätyvä alusta, joka tarjoaa hyvän tuntuman tiehen (sport-tila) TAI erinomainen mukavuuden kaikilla tienpinnoilla (perustila).

                Saa vahvistaa, tyrmätä tai korjata...
                Last edited by H.Aulakoski; 24-01-2014, 15:41.
                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Tuossapa olisi ihan mukavan havainnollistava juutuubbipätkä
                  aiheesta perjantain iloksi
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Rado
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 716

                    Jukulauta .

                    Kohta nuo kulkee issekseen, mut voiko tollainen anturi & boximäärä toimia suomenoloissa pitkään luotettavasti ?

                    Hienoa, mutta niin vikaherkkää ?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Rado View Post
                      Jukulauta .

                      Kohta nuo kulkee issekseen, mut voiko tollainen anturi & boximäärä toimia suomenoloissa pitkään luotettavasti ?

                      Hienoa, mutta niin vikaherkkää ?
                      Eihän noissa sinänsä mitään uutta ja ihmeellistä ole. Samat optiot saanut esim 2002 alkaen 7 sarjaan.
                      Hyvinhän nuo on toiminut yli 10 vuotta jo.

                      EDC:t ollut toki itsessään jo paljon vanhemmissakin vehkeissä. Yksinkertasemmalla ohjauksella toki.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        Kävin tos Oulun Wetterillä Bmw xDrive-talvipäivillä testaan uuden X5M-triplaturbodieselin... Huh mikä kampe!! Se voima, se vääntö. Mut tosiasiassa vain vähän 40d:aa tehokkaampi. Omalla autolla en ole kunnon kiihdytyksiä päässyt vielä kokemaan kun ei tahdo tuo voima välittyä tiehen saksan kitkoilla. Koeajetussa autossa puolestaan oli Hakkapelita 8-nastarenkaat todella kesyn kokoisena eli 255 takana ja 225 edessä kun mun autossa 315 takana 275 edessä

                        Mutta fiilikset koeajetussa: Omaan makuun aivan liian sporttinen hiilikuitu-koristeineen, alcantara-penkkeineen ja neonvaloineen.

                        Edit: Ei näemmä tiennyt esittelijä tarkkoja speksejä. Onhan se M50d-reippaasti tehokkaampi. 380 hp @ 740 nm.
                        Last edited by H.Aulakoski; 24-01-2014, 18:33.
                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • Nettipepe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1341
                          • Kajaani

                          Originally posted by H.Aulakoski View Post
                          Kävin tos Oulun Wetterillä Bmw xDrive-talvipäivillä testaan uuden X5M-triplaturbodieselin... Huh mikä kampe!! Se voima, se vääntö. Mut tosiasiassa vain vähän 40d:aa tehokkaampi. Omalla autolla en ole kunnon kiihdytyksiä päässyt vielä kokemaan kun ei tahdo tuo voima välittyä tiehen saksan kitkoilla. Koeajetussa autossa puolestaan oli Hakkapelita 8-nastarenkaat todella kesyn kokoisena eli 255 takana ja 225 edessä kun mun autossa 315 takana 275 edessä

                          Mutta fiilikset koeajetussa: Omaan makuun aivan liian sporttinen hiilikuitu-koristeineen, alcantara-penkkeineen ja neonvaloineen.

                          Edit: Ei näemmä tiennyt esittelijä tarkkoja speksejä. Onhan se M50d-reippaasti tehokkaampi. 380 hp @ 740 nm.
                          Nytpä sitten tiedät suurinpiirtein miten se 40D kulkee lastutettuna

                          Oliko muuten esittelyautossa aktiivi alusta?
                          Vois käydä kokeilemassa kunhan saapuu kiertue Kniin.
                          Last edited by Nettipepe; 24-01-2014, 18:45.
                          F30 320xia
                          Ex E90 325da
                          Ex E90 320da
                          Ex E46 330D

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            Triplafööninen.

                            Kenen perse kestää korjata noita pirssejä tulevaisuudessa ?

                            "Arvoisa asiakas. Nyt on niin että kaikki kolme puhallunta tulis vaihtaa, a' 2000€".

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Originally posted by Nettipepe View Post
                              Nytpä sitten tiedät suurinpiirtein miten se 40D kulkee lastutettuna

                              Oliko muuten esittelyautossa aktiivi alusta?
                              Vois käydä kokeilemassa kunhan saapuu kiertue Kniin.
                              Alusta vaikutti ihan normaalisti keinuvalta, eikä ohjauskaan ollut aktiivinen.

                              Siellä on myös tuolla samalla koneella oleva 5-sarjanenkin testattavista. Ei siis pelkkiä hinnat alkaen-malleja vaan ihan kunnon kalustoa.
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                Originally posted by Rado View Post
                                Triplafööninen.
                                Kenen perse kestää korjata noita pirssejä tulevaisuudessa ?
                                "Arvoisa asiakas. Nyt on niin että kaikki kolme puhallunta tulis vaihtaa, a' 2000€".
                                Ei varmaan perus penninvenyttäjä osta M50d X5:sta, edes käytettynä :think
                                Joten älä huoli, kyllä niitäkin löytyy kenen perse kestää

                                Tuskin Henkallakaan oli tätä topin autoa ostaessa päälimmäisenä mielessä korjaus ja huoltokulut
                                Last edited by Jube; 24-01-2014, 19:30.
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎