Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Liittyskö tuo siihen että ei ole saanut vapaalle vedon päätteeksi:think
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      Kierroslukutieto näkyy puuttuvan, siksi ei pysty laskea vääntökäyrää.

      Eikös jotkut penkit laske vapaalla rullatessa häviön? Eli paljonko siellä paikat junnaa vastaan kun rullat pyörii "vapaasti" :think
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        Originally posted by Matson^ View Post
        Kierroslukutieto näkyy puuttuvan, siksi ei pysty laskea vääntökäyrää.

        Eikös jotkut penkit laske vapaalla rullatessa häviön? Eli paljonko siellä paikat junnaa vastaan kun rullat pyörii "vapaasti" :think

        Näinhän se meneekin.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • H.Aulakoski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 336
          • Oulu

          Käsitin, että tässä tapauksessa moottorin kierroslukua ei saada millään konstilla mittauslaitteelle.
          Last edited by H.Aulakoski; 19-03-2014, 13:22.
          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

          Comment

          • topsi
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 225
            • Oulu

            Originally posted by Janzki View Post
            Eli n. 335hv..? Hiukan siis jää luvatusta?

            Edit: mitenkäs väännöt?
            343 heposta. (252,2 x 1,36)

            Tuossa kuvassa näkyykin tuo vapaalla rullaus, (vaaka-akselin alapuolinen osuus) Se lasketaan tuonne pyörätehon päälle niin saadaan koneteho.

            Kierroslukutietoa ei kuulemma näistä saa millään HELPOLLA menetelmällä, eikä sitä tuossa lähdetty yrittämään.
            E46 ///M3 -01
            Ex: E39 530d -01 M-sport
            Ex: E39 525tds touring -97

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by topsi View Post
              343 heposta. (252,2 x 1,36)

              Tuossa kuvassa näkyykin tuo vapaalla rullaus, (vaaka-akselin alapuolinen osuus) Se lasketaan tuonne pyörätehon päälle niin saadaan koneteho.

              Kierroslukutietoa ei kuulemma näistä saa millään HELPOLLA menetelmällä, eikä sitä tuossa lähdetty yrittämään.
              Kah, niin olikin..Käytin väärää (mekaanisen) laskuarvoa. Mutta nus nus..silti 7hepoa

              Eivaan, hyvät lukemat - vääntö tosiaan kiinnostaisi itseäkin.
              Vähän olen alkanut itsekin innostumaan ohjelmointiin vaikka olenkin ollut suhteellisen jyrkästi vastaan laatikon sekä voimansiirron keston kannalta.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by topsi View Post
                Kierroslukutietoa ei kuulemma näistä saa millään HELPOLLA menetelmällä, eikä sitä tuossa lähdetty yrittämään.
                Offtopic jatkuu: Kiekkaluvun saa hyvin helposti obd-portista, on toki toinen tarina että miten se integroidaan tuohon penkkiin. Miten se yleensä mitataan?
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Originally posted by Janzki View Post
                  Kah, niin olikin..Käytin väärää (mekaanisen) laskuarvoa. Mutta nus nus..silti 7hepoa

                  Eivaan, hyvät lukemat - vääntö tosiaan kiinnostaisi itseäkin.
                  Vähän olen alkanut itsekin innostumaan ohjelmointiin vaikka olenkin ollut suhteellisen jyrkästi vastaan laatikon sekä voimansiirron keston kannalta.
                  Ei se nyt niin vaarallista ole jos pysyy kohtuudessa. Olennaista on nimenomaan se että vääntö rikkoo, ei teho. Kunhan vääntö ei millään kierrosluvulla mene yli esim vaihdelaatikon mitoituksen, pitäisi lootan kestää vähintään mitoitettu aika. Lisäksi siinä mitoitetussa väännönkestossa on varmuuskerroin mukana. Ja esimerkin laatikon perusteella ei sitten kannata miettiä esim moottorin kestoa joten kohtuus mukana.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by böntti View Post
                    Ei se nyt niin vaarallista ole jos pysyy kohtuudessa. Olennaista on nimenomaan se että vääntö rikkoo, ei teho. Kunhan vääntö ei millään kierrosluvulla mene yli esim vaihdelaatikon mitoituksen, pitäisi lootan kestää vähintään mitoitettu aika. Lisäksi siinä mitoitetussa väännönkestossa on varmuuskerroin mukana. Ja esimerkin laatikon perusteella ei sitten kannata miettiä esim moottorin kestoa joten kohtuus mukana.
                    Juu, oli tämä tiedossa..Siitä huolimatta suhtaudun skeptisesti noihin kestoihin kun vakionakin tuntuu laatikot (eri malleissa, samantyyppisellä koneella tosin) porsivan..toki muuttujia on n+1 kappaleita niin kuin on auto yksilöitäkin.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Originally posted by Janzki View Post
                      Juu, oli tämä tiedossa..Siitä huolimatta suhtaudun skeptisesti noihin kestoihin kun vakionakin tuntuu laatikot (eri malleissa, samantyyppisellä koneella tosin) porsivan..toki muuttujia on n+1 kappaleita niin kuin on auto yksilöitäkin.
                      Näin se tahtoo olla, elämä on valintoja
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        ga8hp70z (ZF 8HP) kestää speksien mukaan 700 nm-väännön mutta käsittääkseni kyseistä vaihteistoa käytetään myös enemmän vääntävien koneiden jatkeena. Uskoisin, että turvallisesti voi ottaa 700-900 nm


                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • heiskate
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 424
                          • Tammela

                          Eikä se vääntökään mitään riko jos vähänkään aivoja käyttää ajellessa. :think

                          Comment

                          • H.Aulakoski
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 336
                            • Oulu

                            Huomenta,
                            Luistoneston nappi. Lyhyt- tai pitkä painallus. Mitenkä vaikuttaa tarkalleen ottaen?
                            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Originally posted by H.Aulakoski View Post
                              Huomenta,
                              Luistoneston nappi. Lyhyt- tai pitkä painallus. Mitenkä vaikuttaa tarkalleen ottaen?
                              Lyhyt = optimaalinen vetopito, lisäksi antaa hieman leikkiä mutta estää täyden spinnin
                              Pitkä = ei ajonvakautusta, ei myöskään sähköistä "tasauspyörästön lukkoa" eli ei jarruta sutivaa pyörää.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • H.Aulakoski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 336
                                • Oulu

                                Innostuin tänään kokeilemaan tyhjällä lumisella parkkipaikalla ja noinhan se juuri tuntui käyttäytyvän. Aktiiviohjaus soveltuu hyvin slaidailuun, ku ei tarvi pyöritellä rattia kierroskaupalla edestakaisin. Uskomatonta muuten, että esim 80 km vauhdista, sulalla ja kuivalla tiellä, kun tinttaa nilkan suoraksi niin luistonesto toppuuttelee menoa. Nyt kun rohkaistuin kokeilemaan niin ilman dsc:tä kiihdytykset tuntuu entistäkin repivämmiltä.

                                Mä niin oon oppinut tykkäämään tuosta autosta! Jokainen kilometri yhtä juhlaa.
                                Last edited by H.Aulakoski; 21-03-2014, 20:46.
                                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎