Kerrotaan nyt että ei auttanut kytkimenkään vaihto oman E46 tömähdyksiin. Kytkinpaketti, painelaakeri ja kytkinakseli rasvattu, ei vaikutusta mikä nyt lähinnä oli tiedossa mutta onpahan taas yksi vaihtoehto karsittu pelistä pois. Vaihteiden takeltelu sentäs loppui ja vanha kytkin oli tosiaan ihan loppu. Saa opetella ajamaan uudestaan taas.
Nyt keskittymään kardaanin osiin ja kun ne on vaihdettu jää jäljelle väljä perä ja kaksoismassa.:think
Z3 tömähdys perästä
Collapse
X
-
-
Vaihteiden tahmeus voi johtua myös kepin nivelien ja puslien kulumisesta. Meiän zeta nimittäin oli huollossa ja laittoivat rasvaa noihin kepin osiin, ku oli vähän kankeeta vaihtaminen. Helpotti hetkeksi, mutta pikkuhiljaa tahmeus palaamassa eli menee rojut vaihtoon.
E: Meilläkin välillä vaihdettaessa perästä päin tömähtelee. Mitä kaikkea sinne kannattaisi samalla kerralla vaihtaa?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Ei tää kyllä sellasta kuullostaisi että vetarit olisi paskana. Tuntuu että kylmempänä paukahtaa helpommin ja kovemmin vaikka kuinka rauhallisia liikkeitä tekee. Lämpimänä oikeestaan kunnon revityksen tuloksena saa paukahtaan.:thinkOriginally posted by Jalluton View PostToisessa topicissa oli tömähtelyt loppuneet vetaria vaihtamalla. (e46)
Comment
-
2.8 laatikossa on tyyppivika joka kannattaa korjata jos vaihteisto on irti.Originally posted by Carbonfiber View PostVaihteiden tahmeus voi johtua myös kepin nivelien ja puslien kulumisesta. Meiän zeta nimittäin oli huollossa ja laittoivat rasvaa noihin kepin osiin, ku oli vähän kankeeta vaihtaminen. Helpotti hetkeksi, mutta pikkuhiljaa tahmeus palaamassa eli menee rojut vaihtoon.
E: Meilläkin välillä vaihdettaessa perästä päin tömähtelee. Mitä kaikkea sinne kannattaisi samalla kerralla vaihtaa?
Jokin pusla kanittaa ja aiheuttaa sen että vaihteisto on jäykkä ja saattaa olla palauttamatta vapaalle (tai vaihdekeppi ei keskitä kunnolla).M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
Ja tässä asiassa kyseessä osa nro 4Originally posted by algernon View PostJokin pusla kanittaa ja aiheuttaa sen että vaihteisto on jäykkä ja saattaa olla palauttamatta vapaalle (tai vaihdekeppi ei keskitä kunnolla).
Comment
-
Itsellä ei ainakaan ole väliä onko lämmin vai kylmä. Puslat tarkastettu, ei väljää kuulemma. Rättinivel ehjä. Plus vasemmalta puolelta resonoi/ pientä "kilinää" hiemankin epätäsaisella alustalla. Seuraavaksi vetareita tarkastelemaan.
335d msport lci
ex-Z3 m coupe
Comment
-
Pientä väljyyttä löytyi takapalkin kumeista ja vetopyörästön kumeista. Ei rikki vielä, mutta löystyneet kuitenkin. Monen tunnin homma tuo on suurinpiirtein? Loppukuuksi varattu aika huoltoon mutta kuulosti aika suolaiselta..335d msport lci
ex-Z3 m coupe
Comment
-
Nyt vaihdettu takapalkin kumit. Vetopyörästön kumeja ei vaihdettu koska työkalut eivät olleet ajantasalla.
Ei kuulunut vielä mitään suurempia ääniä. Täytyy ajella vielä ja kuulostella. Myöhemmin vielä toiset puslat vaihtoon.
335d msport lci
ex-Z3 m coupe
Comment
-
Originally posted by p3t3 View PostSiis tarkoitatko kardaanin ristikkoniveltä joka on perän edessä? Siitä kun liikuttaa auton ollessa paikallaan niin on kylä hieman väljä ja jonkun verran liikkuu tyhjää. Kuuluuko tehdä niin?
Vaihdata tuo ristikkonivelkin koska sen ei todellakaan kuulu olla väljä.
Oman metelinsä sekin tuo soppaan ja turhaan tärryyttää pinjonin laakereita. Ei se varmasti kaikkia ääniä selitä mutta väljä se ei kuulu olla.
Comment
-
Ettei tässä nyt vaan sekoiteta "väljää" perään oikeasti kuuluvaan välykseen (pinion/lautaspyörä)? Se välys kun kardaanista pyörittämällä on loppujen lopuksi aika iso.Originally posted by Harzzza View PostVaihdata tuo ristikkonivelkin koska sen ei todellakaan kuulu olla väljä.
Oman metelinsä sekin tuo soppaan ja turhaan tärryyttää pinjonin laakereita. Ei se varmasti kaikkia ääniä selitä mutta väljä se ei kuulu olla.
Kun tietotaito muutenkin auton tekniikasta on vielä lapsen kengissä.
Ehdotukset vikaan on mitä hauskempia (täysin vääristä automalleista/alustoista) ja osia on vaihdettu ilmeisesti vain vaihtamisen ilosta:thinkAprilia RSV4
Comment
-
-
Juu ei varmasti voi vaihtaa. Jos ristikko hajoaa, kannattaa auto hinauttaa ehdottomasti lunastukseen tai myydä varaosina. Ehhehee...ei vaiskaan, mut joo ei kotikonstein kyllä oo ihan iisisti vaihdettavissa. Mut pajoilla jotka tekee kardaanihommia sen voi vaihdattaa kuten sanoin. Jos on väljä kerran varmasti ? Itelläkin tiettävästi E34 : ssa 16 vuotta vanha yli 300 ajettu ristikko V8 : in perässä ja ihan tiukka on edelleen. Että kokoonsa nähden (pirun pieni) yllättävän kova suoritus !Originally posted by Jalluton View PostEihän tuo ristikkonivel ole edes vaihdettavissa??
Tosin pitäisi hajalla ollessaan tiheää naputusta eikä niinkään kolahtelua silloin tällöin...
Comment
-
Jokos p3t3 on ratkaissut mystisen tömähdyksen ongelman:think
Itselläni samat oireet jo kolmatta kesää. "Tömähdys" voimistunut aavistuksen kesä kesältä. Edelleen kuitenkin vain ykköseltä kakkoselle vaihtaessa.
Vikaa ei löytynyt ainakaan;
-puslista
-kardaanista
-perän kiinnityksestä
Comment
Comment