Originally posted by Carbonfiber
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Luulin, että zetan ammeominaisuudesta olisi päästy eroon, kun tiivistin tuon vuotavan lisäjarruvalon talven aikana. Se on varmasti tiivis, mutta jostain kertyy kosteutta konttiin. Kontin matto kastuu etuosastaan, mutta sitten taas myös akunkotelossa on vettä, vaikka kontin takaosasta matto on kuiva. Oon koittanu aina pesun jälkeen kattoa ettei minnekään suuremmin valuttele, mutta toi akunkotelon vesivahinko on kehittynyt varmaankin tuossa viime viikon aikana, kun auto oli taivasalla vesisateessa. Mutta mistä helkkarista sitä vettä tonne konttiin voi päästä??Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Kuulostaa ikävältä enkä osaa ees auttaa
Mutta oli mulla kymysyskin: En jaksa selata kaikkea läpi, mutta mikäs siinä pakoputkessa/kiinnikkeissä oli heikkoa..? Omassa tulee nyt putkesta ihme resonassia ja muistelen että joku muistutti jostain vaihdettavasta, mitkä yleensä on loppu :thinkDeutchland uber alles!
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostKuulostaa ikävältä enkä osaa ees auttaa
Mutta oli mulla kymysyskin: En jaksa selata kaikkea läpi, mutta mikäs siinä pakoputkessa/kiinnikkeissä oli heikkoa..? Omassa tulee nyt putkesta ihme resonassia ja muistelen että joku muistutti jostain vaihdettavasta, mitkä yleensä on loppu :think
Originally posted by Riedle View PostSamalla kun olet peräöljyjä vaihtamassa, niin tarkasta pakoputken kannatinkumet, osat nr 7 & 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=18&fg=20
Mulla nuo oli niin loppu, että pakoputki pääsi radalla ajaessa liikkumaan ja kuumat pakoputkenpäät alkoi sulatella puskuria. Putkenpäät oli myös hieman rumassa asennossa, joka korjaantui vaihdon jälkeen. Osaa nr 7 tarvitaan 1kpl ja osaa nr 8 2kpl.Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostTietääkö joku, onko Roadsterin katon sivulaseja vastaan olevat tiivisteet vaihdettavissa, ja onko minkälainen operaatio? Ilmeisesti kovettuneet sen verran, että kovalla sateella vuotaa vähän lasin sisäpinnalle.
Comment
-
-
Z3:n tiivisteet
Originally posted by fastandfurious View PostUpataas tämä, jos jollain olisi kokemuksia...
En ole vaihtanut, mutta sen verran olen tutkaillut että ainakin keskimmäinen "tiivistepala" lähtee hyvin helposti irti. Avaat katon "puoleen" väliin niin "tiiivistepala" liukuu "kiskossa" josta voi napata irti&paikalleen..
Ja tiivisteet ovat osaluettelossa koodeineen niin kait niitä voi ostaa ja vaihtaa?... Arveluni on että vaihdettavissa suht helpostikin.
Ja omana vinkkinä tarkastapa pisimmän/alimman tiivisteen tiivistys alareunassa omassa pelissä oli 3mm leveä rako.. Sommittelin jotain fylliä "sivuseinän" kumipalan alle...=> eli ylemmäs => tiiivistyi vihellys vaimeni..
En sitten malttanut enempää... jos joskus vaihtelisi ensin ikkunan ohjurit.
Terveisin,
Bluezmobile
Comment
-
-
Zetori sai kuukausi sitten uuden alustan alle, jonka jälkeen alkoivat kolinat takapäästä. Jousen yläpäiden kumit jäivät setupista pois, joten aluksi laitettiin ne paikalle -> ei vaikutusta. Nyt vahvin epäily on iskarin yläpäät, sillä sieltä se ääni tuntuu ainakin kabiiniin tulevan. Tilasin saksasta Meylen vahvistetut yläpään kumit eli tuosta tuo osanro 7. Mukana tuli sitten myös joko osa 9 tai 16.
Oisko tonne hyvä vaihtaa samalla jotain muuta, kun taas on kohta tolppa irti? Muita veikkauksia kolinan aiheuttajaan?Last edited by Carbonfiber; 25-07-2010, 21:22.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by bluezmobile View PostTerve,
En ole vaihtanut, mutta sen verran olen tutkaillut että ainakin keskimmäinen "tiivistepala" lähtee hyvin helposti irti. Avaat katon "puoleen" väliin niin "tiiivistepala" liukuu "kiskossa" josta voi napata irti&paikalleen..
Ja tiivisteet ovat osaluettelossa koodeineen niin kait niitä voi ostaa ja vaihtaa?... Arveluni on että vaihdettavissa suht helpostikin.
Ja omana vinkkinä tarkastapa pisimmän/alimman tiivisteen tiivistys alareunassa omassa pelissä oli 3mm leveä rako.. Sommittelin jotain fylliä "sivuseinän" kumipalan alle...=> eli ylemmäs => tiiivistyi vihellys vaimeni..
En sitten malttanut enempää... jos joskus vaihtelisi ensin ikkunan ohjurit.
Terveisin,
Bluezmobile
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostBensamittari sanoi kaputt vähän aikaa sitten eli lepää pohjassa ja valo palaa vaikka tankki täys. Ajotietokone näyttää range - - - . Onko kokemuksia moisesta? Kohon anturi paskana ilmeisesti... :think Onkohan hankala päästä käsiksi siihen?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostBensamittari sanoi kaputt vähän aikaa sitten eli lepää pohjassa ja valo palaa vaikka tankki täys. Ajotietokone näyttää range - - - . Onko kokemuksia moisesta? Kohon anturi paskana ilmeisesti... :think Onkohan hankala päästä käsiksi siihen?Last edited by mika68; 27-09-2012, 22:52.
Comment
-
-
No nii, luukku auki mattopuukolla ja sitten ruuvari kädessä metallilätkä auki. Anturista ei havaintoa.. Kaveri meinas että koko pumppu pitää irrottaa ja sieltä takaa voisi löytyä..? Penkkikin pitää siis irroittaa tilan saamiseksi. Ei kuulemma ole ennen tämänmalliseen systeemiin törmännyt BMW:ssä :think
Onko joku teistä siis uusinut kyseisen anturin?
E: Realoem antoi ainoastaan koko pumpun eli ei anturia erikseen... Shaatana sentään!Deutchland uber alles!
Comment
-
Comment