Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #16
    Originally posted by Janza182 View Post
    Perän takakansi eri jonka takia tilavuuksissa eroja?
    Osassa type 188 ainakin sama kuin e30:ssä ja omasta kokemuksesta se M mallin jäähdytetty on sisältä sama kuin e30:sen koppa...
    Aprilia RSV4

    Comment

    • algernon
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 287
      • Turku, Suami

      #17
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      En ole varma mutta aikaisemat postaukset antoivat näin ymmärtää...
      M
      850i -91 (EG11)
      Z3 2.8 -98 (CH31)

      325 -08 (VE31)

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #18
        Originally posted by algernon View Post
        En ole varma mutta aikaisemat postaukset antoivat näin ymmärtää...
        Ok.

        Mitäs kaikkea muuta pitää tilata vesipumppu-, termari- ja hihnaremppaan, kun itse vesipumppu, termari, tiivisteet edellisille sekä apulaitehihna ja rullat? Autolla ajettu 119 tkm., mutta hihna startatessa vinkasee ja, kun nesteetkin pitää vaihtaa niin aattelin varuiks vaihtaa kaiken samalla.

        Tos on vielä linkit realoemiin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=35


        E: Niin ja kannattaako varuiks tilata jotain nippeleitä nappeleita perä- ja laatikkoöljyjumppaan? Ajattelin kaiken tilata Genuine Parts GMBH:sta niin ois hyvä olla kaikki osat tiedossa.
        Last edited by Carbonfiber; 27-02-2010, 13:35.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Hihna vinkasee startissa? Kuulostaapa vähän oudolta. Oletko varma ettei startti vinkaise?

          Jos kilsat on varmasti tuollaiset, ei välttämättä kannattais vaihtaa vielä kaikkea jos ei välttämättä halua ylihuoltaa. Ennemmin ottaa hihnan pois ja kokeilee välykset pumpusta ja rullista ennen vaihtamista.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Hihna vinkasee startissa? Kuulostaapa vähän oudolta. Oletko varma ettei startti vinkaise?

            Jos kilsat on varmasti tuollaiset, ei välttämättä kannattais vaihtaa vielä kaikkea jos ei välttämättä halua ylihuoltaa. Ennemmin ottaa hihnan pois ja kokeilee välykset pumpusta ja rullista ennen vaihtamista.
            En kyllä ole. Vaatikos jotain toimenpiteitä, jos se on startti joka vinkasee? Onkos toi hihnan vaihtoväli mikä, kun sen vaihdosta ei ole tarkkaa tietoa, kun sitähän ei erikseen huoltokirjassa lue. Mitä mieltä olet, että mitä noilla kilsoilla kannattais vaihtaa? Paljos tota välystä pitää/saa olla?

            Kilsat pitää kutinsa. Suomiauto aukottomalla historialla..
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Riedle
              BTCF Member
              • Dec 2003
              • 440
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by jannmann View Post
              Sama öljymäärä vaikka pienissä koneissa ETK:n mukaan type 168 ja isoissa type 188 perä...
              E30 malleissa pikkuperä 0,9l ja iso 1,7l.( nämä kun käy vielä suoraan ristiin e30 koriin) En kyllä ihan heti laittais pikkuperään 0,5l lisää öljyä:think:think
              Niin, mulla ei jostain syystä tullut mieleenkään että pikkukoneisissa roadstereissa on tuo typ 168-perä...tätä pitää kyllä selvittää tarkemmin. :think

              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Ok.

              Mitäs kaikkea muuta pitää tilata vesipumppu-, termari- ja hihnaremppaan, kun itse vesipumppu, termari, tiivisteet edellisille sekä apulaitehihna ja rullat? Autolla ajettu 119 tkm., mutta hihna startatessa vinkasee ja, kun nesteetkin pitää vaihtaa niin aattelin varuiks vaihtaa kaiken samalla.

              Tos on vielä linkit realoemiin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=35


              E: Niin ja kannattaako varuiks tilata jotain nippeleitä nappeleita perä- ja laatikkoöljyjumppaan? Ajattelin kaiken tilata Genuine Parts GMBH:sta niin ois hyvä olla kaikki osat tiedossa.
              Vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihdoin myös termostaatin kotelon ja sen tiivisteen, tässä kuvassa osat nr. 8 & 10:

              Huollossa sanottiin että tuo kotelo saattaa ajan kuluessa haljeta, oliko tämä valhetta vai ei, sitä en tiedä...mut reilut parikymppiä maksava osa tuli vaihdettua.

              Samalla kun olet peräöljyjä vaihtamassa, niin tarkasta pakoputken kannatinkumet, osat nr 7 & 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=18&fg=20
              Mulla nuo oli niin loppu, että pakoputki pääsi radalla ajaessa liikkumaan ja kuumat pakoputkenpäät alkoi sulatella puskuria. Putkenpäät oli myös hieman rumassa asennossa, joka korjaantui vaihdon jälkeen. Osaa nr 7 tarvitaan 1kpl ja osaa nr 8 2kpl.
              Z3 Coupé 2.8
              Pajero Pinin
              BMW Cruise Bike

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                En kyllä ole. Vaatikos jotain toimenpiteitä, jos se on startti joka vinkasee? Onkos toi hihnan vaihtoväli mikä, kun sen vaihdosta ei ole tarkkaa tietoa, kun sitähän ei erikseen huoltokirjassa lue. Mitä mieltä olet, että mitä noilla kilsoilla kannattais vaihtaa? Paljos tota välystä pitää/saa olla?

                Kilsat pitää kutinsa. Suomiauto aukottomalla historialla..
                Bendixihän siellä jumittanee jos se on startti joka vinkaisee. Kyllä sen kuulee jos tietää mitä kuunnella, ihmiset kuvailee asioita niin eri tavalla että mahdoton sanoa.

                Hihnan vaihtoväli on semmonen, että kun siihen alkaa tulla murtumia ni sitte vaihtaa, katso hihnaa jostain taittopyörän kohdalta niin näet miltä näyttää. Voi mennä 250tkm tai voi mennä 100tkm. Välystä on vähän vaikea kuvailla, vesipumpussa ei mitään tai ihan pieni. Hihnapyörät on kanssa vähän tuntumajuttu.

                Noilla kilsoilla tuskin on mitään vaihdettavaa perushuoltojen ulkopuolelta.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Bendixihän siellä jumittanee jos se on startti joka vinkaisee. Kyllä sen kuulee jos tietää mitä kuunnella, ihmiset kuvailee asioita niin eri tavalla että mahdoton sanoa.

                  Hihnan vaihtoväli on semmonen, että kun siihen alkaa tulla murtumia ni sitte vaihtaa, katso hihnaa jostain taittopyörän kohdalta niin näet miltä näyttää. Voi mennä 250tkm tai voi mennä 100tkm. Välystä on vähän vaikea kuvailla, vesipumpussa ei mitään tai ihan pieni. Hihnapyörät on kanssa vähän tuntumajuttu.

                  Noilla kilsoilla tuskin on mitään vaihdettavaa perushuoltojen ulkopuolelta.
                  Onko "vakavaa", jos tuo Bendix jumittaa?

                  Kiitos hyvistä vinkeistä. Taidan sitten vaihtaa vain öljyt, putsarit, tulpat, jäähdytinnesteet. Hihna ja pumpppu sitten tarpeen vaatiessa.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Karva
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 125

                    #24
                    Minulla siis 2.8 roadster. Öljytilavuus selviää ensiviikolla kun vaihdan peräöljyt. Minulta saa muuten SAF-XJ peräöljyä "edullisesti" 18€/l ks. myydään osat ja tarvikkeet.

                    Comment

                    • Komu
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 1037
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Bentleyn opas sanoo näin peräöljyistä: (Voin tuolta jotain poimintoja tehdä jos tarkkoja kysymyksiä tulee. Suosittelen hommaamaan opuksen. On muuten hyvä!)








                      Last edited by Komu; 01-03-2010, 11:22.
                      E70 X5 40d + F31 330d
                      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                      Comment

                      • Karva
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 125

                        #26
                        Voin vahvistaa että 1,7 l on perän öljytilavuus myös käytännössä.

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #27
                          Mitäs öljyä tonne laatikkoon tilaan? Kyljessä keltainen tarra missä MTF-LT1. Moni on kuulemma kehunut Redlinen D4 ATF:fää, mutta tosta Redlinestä olen myös negatiivista kuullut. Eli mikä olisi varma ratkaisu? Onko jotain castrolia, joka passais?
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Marmorilta kannattaa hakea, se on varma ratkaisu.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Karva
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 125

                              #29
                              Vaihteistossa on tarkoitettu alunperin käytettäväksi ATF-öljyä. Kun siihen lätkäistiin joskus X/1997 tuotannosta alkaen keltainen tarra kylkeen, muuttui öljysuositukseksi MTF-LT-1. Tuo BMW:n MTF-LT-1/2 on öljyanalyysien perusteella koostumukseltaan lähes identtistä ainakin Mobilin ja Redlinen synteettisten ATF-öljyjen kanssa.

                              Mitään muuta kuin ATF:ää tai marmoritiskikamaa ei kannata käyttää, mikäli haluaa vaihteensiirron toimivan entiseen malliin(viskositeetin vuoksi).
                              Attached Files
                              Last edited by Karva; 05-03-2010, 22:49.

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                #30
                                Oisin huomenna menossa iltapäivällä perä- ja laattikoöljyjä vaihtamaan. Tunkki löytyy ja perus työkalut, mutta mitä muuta tarvitsen? Sellaisia kuusiokolohylsyjä mulla ei ole eli niitä varmaan tarvitsee, mutta minkä kokosia? Auto on toisaalla niin en pääse oikeen katsomaan, kun aattelin huomenna motonetin kautta suunnata tallille. Asialla siis kiire!
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎