Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15248
    • Ajamisen Iloa

Originally posted by huru-ukko View Post
    Joskus käy mielessä,että mitenkähän tämä Z3 toimisi etuvetoisena/nelivetoisena??
    Kuvittelin just sut ekaa kertaa roikkumaan hirsipuusta!

Siis kyllä takapää vetelee madalletuissa johtuen rajusta camberista ja aurauksesta. Ei toki ihan uusilla kumeilla koska ne ei ole vielä ehtineet kulua kulmista ja pyörivät pienellä pinta-alalla kuin sirkkelin terät.

joku jenkkipalstalla joskus mainitsi että takatukivarret tms pääsisivät helposti vääntymään joka lisää tuota aurausta. En ole kokeillut vaihtaa uusiin vaan mielestäni asia korjaantuu vain hitsaamalla säädettävä yläpää taakse.

Etupäässä en ole ikinä vetelyä kokenut, kunnes ruuvasin reilusti camberia sinnekin niin saihan siitäkin vähän vikurimman..

Ja omaa autoa olen ajanut tässä vuosien saatossa niin orkkis puslilla kuin myös nykysetupilla jossa puslat uretaania ja kaikki muukin kuluva alustassa uutta.

Renkaat vaihtamalla siis hetkeksi korjaantuu mutta jahka ne kuluu reunoilta niin rupeaa varmasti jossain kohtaa vetelemään ja sit kun kääntää renkaat vanteilla ja vino pinta on väärän suuntaan niin sitten vasta kiikkerää onkin.

Toisaalta kapeilla kumeilla ja normaalikorkuisella alustalla ei tietenkään varmaan mitään ihmeempää vetelyä esiinny.
    Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15248
      • Ajamisen Iloa

Originally posted by hartge e46 View Post
      bilsteinit ollu nyt mieles, mutta muistinki että moitit niitä takana.. millanen se sitten on?
      Takana ois parempi olla tiukemmat iskarit ja ehkä jopa löysemmät jouset (tiukemman vakaajan kanssa toki) kuin tämä H&R / Bilstein paketti tarjoaa.

Mutta joo siis itse säilyttäisin vakio iskarit takana lyhennetyn pohjaanlyöntikumin kanssa.

Tosin nykyään täytyy kyllä sanoa että toi on aika hemmetin hyvä ajaa näillä bilsteineilläkin, ehkä olen vain tottunut tai kyse oli alunperinkin vaan jostain erilaisuudesta ennemmin kuin ongelmasta.
      Z3 coupé individual

Comment

• very heavy
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 137

mulla on joku madallus-sarja ja takapäähän tuota camberia on siunaantunu normaalia reilummin eli siitä olis syytä hankkiutua eroon??tuommoset hitsattavat muutokset on mulle utopiaa joten sen voi unohtaa mutta tilannetta voi myös parantaa tukevammalla kallistuksenvakaajalla??auton mukana tulleiden paprujen mukaan alustasarjan merkki on H&R mutta paljonko se laskee autoa aluperäisestä sitä en osaa sanoa kun vihkonen on teutooniankielinen.rek otteessa on maininta etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojankaaren ylimpään kohtaan on 330mm edessä/takana.

Comment

• Aadolf
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 285

Mä väittäisin että Zetassa uraherkkyys johtuu vain ja ainoastaan jyrkkäolkaisien renkaiden käytöstä. Kuten itseasiassa muissakin autoissa. Kun renkaan kulutuspinnan ja seinän kulma on jyrkkä, se aiheuttaa hakemista urien reunoilla, pyöreäolkaisemmalla kumilla meno tasoittuu ihan eri tavalla. Mulla on zqp:ssa 225/245-17-kokoluokan Michelin Pregnancyt (tms.), eikä vetele ikinä missään tilanteessa. Ja alustan puslatkin on BMW OEM OMG LOL. :think
          Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
          Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

Comment

• -TT
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 192
            • Oulu

Renkaalla on iso merkitys. Toi mitä Aadolf sanoi toimi myös omassa autossa. Myös vanteen leveys ja offset vaikuttaa paljon.
            Vakioetuvanne 7.5x17 ja 225 kumi Nokian päällä, niin eipä juuri vetele.
            Sit tilalle 9.5x18 LM 225 Bridgestonella S001:lla, niin löytää urat ja vetelee aivan mahottoman paljon. Takapään rengastus tolla 2.6 asteen campperilla taitaa olla ihan sama.
            Mutta se ulkonäkö...
            Coupe :think
            sigpic

Comment

• very heavy
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 137

mulla on alla aivan finaalissa olevat briggarit ja uudet on hakusessa,jotenkin kiinnostais butjetti ratkaisuna federal ss 595 mutta halvalla ei tunnetusti saa hyvää tässäkään tapauksessa.

Comment

• Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15248
                • Ajamisen Iloa

Originally posted by Aadolf View Post
                Mulla on Michelin Pregnancyt, enkä vetele ikinä missään tilanteessa.
                En vetelis itekään Pregnancy-mallin kumilla, kuulemma puhkeaa helposti ja elatusmaksut nousee...
                Z3 coupé individual

Comment

• biglimited
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1519
                  • Turku

En ole Hemin lakeija, mutta koittakaas nyt edes kerran Nankangeja ja huomaatte eron vetelyssä! Eikä maksa kokeilu maltaita
                  Deutchland uber alles!

Comment

• masumasu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 703
                    • Joensuu

Originally posted by Remotion View Post
                    En vetelis itekään Pregnancy-mallin kumilla, kuulemma puhkeaa helposti ja elatusmaksut nousee...
                    Hahah

Oon aina käyttäny ns halpoja renkaita autoissa. Sen olen huomannut ettei halvat renkaat juurikaan vetele. Zetassa ja seiskassa oli saksan jäljiltä micheliinit, ja ai että oli ajaminen kauheaa kun veteli.
                    gt radialit ja näkinkengät (nangkang) ei vetele ollenkaan, vaikka on 215/40 kumi 10.5 tuumaa leveällä vanteella ja camberit -6 astetta
                    Z3 coupe

Comment

• very heavy
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 137

mulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.ehkä noi näkinkengät on kokeilemisen arvoset,federalit on käsittääksen legends luokan kisarengas ja jos niillä rataa tahkotaan saattaa rengas olla kantiltaan mallia kulmikas ja aiheuttaa siten ns vetelyä..vannetukusta tosin ei löytyny näkkejä 245/40/17 kokosena eli pitisköhän laittaa kokosetti 235/45/17

Comment

• Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17519
                        • Turku

Originally posted by very heavy View Post
                        mulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.ehkä noi näkinkengät on kokeilemisen arvoset,federalit on käsittääksen legends luokan kisarengas ja jos niillä rataa tahkotaan saattaa rengas olla kantiltaan mallia kulmikas ja aiheuttaa siten ns vetelyä..vannetukusta tosin ei löytyny näkkejä 245/40/17 kokosena eli pitisköhän laittaa kokosetti 235/45/17
                        Eikös jälkimmäinen koko ole vähän korkea Zetaan? Mikä tahansa pehmeärunkoinen ja kapeaolkainen rengas varmasti toimii ko. autossa.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• very heavy
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 137

mielestäni tuon kokonen nakki siellä oli edessä..täytyy vielä tarkistaa,toki sinne voi matalammankin laittaa jos raati on sitä mieltä:-)

Comment

• Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17519
                            • Turku

225/45-17" kuulostaa oikealta koolta.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Aadolf
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 285

Originally posted by very heavy View Post
                              mulla meni tovi ennenkun aukes tuo pregnancy kasku.
                              Oliko siinä vaiheessa jo ns. myöhäistä vetää ulos? :think
                              Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                              Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

Comment

• very heavy
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 137

ollos huoleton!!ei päässeet poikaset elämän virtaan..voi muuten äkkiä jäädä z:ta pienex p...kle.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎