Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
Ainakin ///MJ -nimimerkki on ajellut minun coupella ja sopii ajamaan, taitaa olla vähän pidempikin kun 195 km. Eri asia matka-ajossa miten tuon mittanen ruho rasittuun. Mulla no pituutta 185 cm ja takapuoli puutuu reilun 100km ajon jälkeen. Mutta on tuollainen coupe niin mukava fiilistely auto, että tuollaisista pystyy vähän tinkimään
Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
Mietinkin tossa just yks päivä millon jocke päätyy zetan rattiin pois tylsien autojen parista. Ei se varmaan suurta herkkua 195 senttiselle ole matkassa, mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole. Jos tänne suunnille satut niin tule avoa koeistumaan, aika yhtenevät tilat.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Mietinkin tossa just yks päivä millon jocke päätyy zetan rattiin pois tylsien autojen parista. Ei se varmaan suurta herkkua 195 senttiselle ole matkassa, mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole. Jos tänne suunnille satut niin tule avoa koeistumaan, aika yhtenevät tilat.
Nyt on oikeesti aika paha tilanne, on ihan pakko saada joku hauska auto
En mä kyllä mitään ongelmaa nähnyt vaikka ajeltiin 1300km päivässä pahimmillaan. Noita tonnin reissuja tuli tehtyyn aika monta. Penkeissä pehmusteet ja toimiva lämmityslaite. auto menee sinne minne haluut ja kaasulla säätelet vaan miten nopeesti määränpää lähenee
Nimimerkki kama kanssa on aika pitkä kaveri ja hänellähän oli Z3 coupe. kävi radallakin kypärä päässä ajeleksii. Muistelen hänen sanoneen että luukullisessa on vähän enempi pään tilaa.
Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
Kyllä mahtuu vaikka ylimääräistä tilaa ei jääkään. Tuolia ei välttämättä saa säädettyä enää juuri sellaiseen asentoon. Mutta kyllä siinä mahtuu olemaan. Ei pidemmässäkään matkassa tule tukala olo...
Jantzalla taitaakin olla rautaperse :think
Omaan makuun ei tuo pidemmän matkan auto ole, tai moottoritie matka-auto kierroksien seilatessa kohtuu ylhäällä. Pieni mutkapätkä taittuukin sitten mukavasti moottoritie nopeuksin, tosin yhtään ei enää tunnu epämukavalta
Kuuluukullinen on katosta hitusen avarampi kuin ei kattoluukullinen.
Penkkiin voi tehdä modin jolla sitä saa vielä enemmän etukulmasta ylös ja takaata alas.
Melkein sanoisin että sinun on testattava tuo.
Mä oon 184cm ja auto on täydellinen mulle mutta pääntilaa on aika vähän kun on pitkä selkä.
Z3-coupe jakaa monessakin mielessä mielipiteet eli kannattaa ite kokeilla miltä tuntuu.
Joo tuli tuolla matkaankin taitettua.. taisin joku 70tkm yhteensä zetalla ajella. Ja pari viimeistä vuotta oli vielä lyhempi perävälitus (3,46). esim. KPO-HKI-KPO välin tuolla taittoi paljon mieluummin kun lentokoneella kesät/talvet. Ja KPO-LPR-KPO väliäkin tuli kiitettävästi sahattua. Joku voi tietty olla eri mieltä ajomukavuudesta.
Samoja matkoja on tullut sitten taitettua äänieristeistä riisutulla compactilla eli Jantzan kans meillä voi olla jollakin tavalla sama käsitys 'mukavuudesta'
Niin tuossahan noita piirteitä jo tuli ja tänään koitin ajatusta pohtia enemmän, kun tuli 500 km. maantietä taitettua. Yhteensä nyt viides kesä menossa ja 43 tkm. takana. Tarkka ajettavuus ja ohituskiihtyvyys plussaa ja se minkä takia mäkin tohon oon niin kiintynyt, että on tunnokas ja hauska ajettava.
Huonot puolet tulee sitten siitä mitä käsittää matka-ajoksi. Jos itse matka on määränpää ja pääsee mutkatietä taittaamaan niin parempaa autoa en tähän hätään keksi. Sitten huonokuntoiselle ja suoralle valtatielle keksin montakin parempaa. Uraherkkyys nyt ekana tulee esiin varsinkin madallettuna ja fiksun näkösellä rengastuksella, vakioalustalla ja talvinastoilla ok, todella lyhyet välitykset ja sitä kautta sitten tarpeettoman suuri kierrosluku moottoritievauhdeissa.
Äänekkyys ja pieni tavaratila sitten ne eritoten avoa vaivaavat, jos reissun päälle lähtee. Konttiin mahtuu golfbägi ja sälät, kun ottaa puut pois bägistä. 130 nopeudessa renkaat, moottori ja tuulen suhina vievät puheenvuoron. Kovakatto helpottaa selvästi.
Silti, ajoltaan mainio ja toistaiseksi hauskin auto mitä olen päässyt ajamaan, eikä lähellekkään kallein tai tehokkain. Ja katon kun pääsee avaamaan niin viimeistään unohtuu kaikki edellä jupistu.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Carbon kiteytti aika nappiin! Yhdyn välitykset on lyhyet, motarilla ei viihdy niin ku mutkateillä, jossa zeta on kuin kotonaan.. Itellä 17" mukavuus painotteiset renkaat ja alusta myös mukavammasta päästä, joten ei ole niin epämukava ku vois luulla.. Rättikatto ylhäällä joo ei todellakaan hiljasimmasta päästä ajella, mut lisää tunnelmaa, mitä on lähdetty hakemaankin. Ite tykkään z3:n raakuudesta, äänet kuluu yms, ei oo nii "mukava" ku esim z4 varmasti jo on, ite tykkään oldschool meiningistä, vaik z3 nyt nii oldschool ookkaan, mut fiilis on.
Itellä on ollu nyt reilun kuukauden z3 coupe ja takana n.4tkm. Plussia ovat ehdottomasti mutkateillä ajelut vaikkakaan ei 1300km matka-ajokaan ollut huono tai puuduttava vaikka moottoriteilläkin tuli ajettua. 185 cm kuskille coupe on suhteellisen ok ajettava. Tietysti monet jotka tykkäävät ajaa todella kaukana ratista niin tuottaa hankaluuksia, mutta itse olen tottunut ajamaan suhteellisen lähellä selkänoja aika pystössä vähän niinku kilpa-autoissaki. Uraherkkyyttä on vähän liikaakin mutta itsellä ainaki on pyörän kulmat viturallaan. Muuten on kyllä oiva käyttöauto jolla voi matkallakin käydä, kun peräkonttiin sopii aika paljo tavaraa... Mitä alustaa suositteletta z3:seen?:think
Itellä on ollu nyt reilun kuukauden z3 coupe ja takana n.4tkm. Plussia ovat ehdottomasti mutkateillä ajelut vaikkakaan ei 1300km matka-ajokaan ollut huono tai puuduttava vaikka moottoriteilläkin tuli ajettua. 185 cm kuskille coupe on suhteellisen ok ajettava. Tietysti monet jotka tykkäävät ajaa todella kaukana ratista niin tuottaa hankaluuksia, mutta itse olen tottunut ajamaan suhteellisen lähellä selkänoja aika pystössä vähän niinku kilpa-autoissaki. Uraherkkyyttä on vähän liikaakin mutta itsellä ainaki on pyörän kulmat viturallaan. Muuten on kyllä oiva käyttöauto jolla voi matkallakin käydä, kun peräkonttiin sopii aika paljo tavaraa... Mitä alustaa suositteletta z3:seen?:think
Alustana Variante 1 on toiminut hyvin, sopivan jämäkkä mutta ei ollenkaan pintakova. Tosin takapää saisi olla jäykempi eli V2 tai v3:seen jälkikäteen ajateltuna investoisin.
Uraherkkyys nyt ekana tulee esiin varsinkin madallettuna ja fiksun näkösellä rengastuksella, vakioalustalla ja talvinastoilla ok, todella lyhyet välitykset ja sitä kautta sitten tarpeettoman suuri kierrosluku moottoritievauhdeissa.
Täytyy kyllä heittää eriävä mielipide. Alustan kunnosta kiinni, vaihdoin iskaria, puslaa, ihan kaikki mitä vaan vaihdettua sai, ja löin kulmat nelipyöräsuuntauksessa kuntoon, uudet renkaat alle -> ei vetele ei yhtään!
Vielä kun taakse tekisi camber/auraus-säädön niin a'vot!
Muistakaa sitten jos coilovereihin päädytte niin myös vahvistaa takapäästä kiinnityspisteitä. Mitä jäykempi alusta tulossa sitä tärkeämpää...
Hiljaisiahan Z3:t ei ole myöskään coupet. Varsinkin kun lyö matalaa leveetä läskiä ja vaimentimet pois niin aika moinen meteli on.. Tuulen suhinat saa coupessa kuntoon säätämällä ovien asentoa niin että ikkuna tulee tiiviisti tiivistettä vastaan, varmaankin tiivisteiden vaihto tuoreisiin vaikuttaisi mutta en ole vielä tehnyt. Joka kevät kun hyppään pitkästä modernin auton ratista zetan penkille niin metelistä ja tietystä mekaanisesta karuudesta ja snugista kabiinista johtuen hyvinkin sama tunnelma kun 70-80luvun valmetilla ajaessa.
Comment