Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Juu ehdottomasti vähintään piuha akusta irti kun talviunet koittaa. Itse otan akun kotiin ja lataan sitä pari kertaa talven aikana. Syväpurkaus rikkoo tai ainakin vaurioittaa lyijyakkua..
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • very heavy
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 137

      tämä selvisikin kantapään kautta kuten kaikki.latasin akun täyteen (3pvä) ja kävin mittaamassa sen rasitustestissä ukko sano sen olevan 75% iskussa ns rajatapaus eli voi käyttämällä herätä henkiin...tai sitten ei.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Ainakin CTEKin älylatureissa on semmoinen reconditioning-toiminto millä voi yrittää elvyttää syväpurkautunutta akkua.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • very heavy
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 137

          ajattelin yrittää saada ohjauksen vetelyä kuriin meyle hd alatukivarsilla ja sinisillä powerflex uretaanipuslilla,onko kokemuksia kombinaatiosta..tuskin se huonompaan suuntaan menee??

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            Originally posted by very heavy View Post
            ajattelin yrittää saada ohjauksen vetelyä kuriin meyle hd alatukivarsilla ja sinisillä powerflex uretaanipuslilla,onko kokemuksia kombinaatiosta..tuskin se huonompaan suuntaan menee??
            Meinasitko minne kaikkialle powerflexiä? HD Meyleä en laittaisi niin paljon kuullut pahaa. Eli originaalia/lemföderiä varsiksi. Itsellä koko alusta uutta Lemföderiä ja reaktiotankojen puslat Powerflexit, ei vetele.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • very heavy
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 137

              ajattelin powerfleksiä alatukivarren päähän ja miksi ei samalla siihen koiranluuhunkin jos sillä on hyviä vaikutuksia.mitäs pahaa meyle:ssä? mä käsitin että ne on jämäkämmät kun ne orkkis tyyppiset joissa pallonivelissä on joku muovi/kumi vaimennus.mistäs noita lemföderitä olet hankkinu? jos ne on paremmat tosiaan niin laitetaan semmoset sitten.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Originally posted by very heavy View Post
                ajattelin powerfleksiä alatukivarren päähän ja miksi ei samalla siihen koiranluuhunkin jos sillä on hyviä vaikutuksia.mitäs pahaa meyle:ssä? mä käsitin että ne on jämäkämmät kun ne orkkis tyyppiset joissa pallonivelissä on joku muovi/kumi vaimennus.mistäs noita lemföderitä olet hankkinu? jos ne on paremmat tosiaan niin laitetaan semmoset sitten.
                Kesto Meyeleissä nykyään kiinan tavaran tasoa. Esim. Fixukselta Lemföderiä. Kestää taas sen 150-200 tkm.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • very heavy
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 137

                  asia on pihvi,nyt on lemföderit tilattu laitoitko ihan semmosenaan paikoilleen vai douppasitko pallonivelet extravaseliinillä.
                  Last edited by very heavy; 12-03-2015, 21:23.

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Pitkien valojen rele. Mistä löytyy Euroopan mallisesta tai tarkemmin Suomi-mallisesta, jos eroa, kun löytyy valomuisti?

                    Jenkkipojilla sininen rele kuskin jalkatilassa, itselläni tyhjää täynnä.



                    VIN LD47780, jos jollain vaikka kytkis käsillä.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      Jatketaan yksin puhelua, jonkun foorumin jonkin säikeen mukaan ainakaan skandi E36:sissa ei ole High Beam Relayta erilaisen johdotuksen vuoksi.

                      Tutkin ETM:ää enkä tullut hullua hurskaammaksi. Mikä avuksi?
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Nipsu
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 202
                        • Tampere

                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Jatketaan yksin puhelua, jonkun foorumin jonkin säikeen mukaan ainakaan skandi E36:sissa ei ole High Beam Relayta erilaisen johdotuksen vuoksi.

                        Tutkin ETM:ää enkä tullut hullua hurskaammaksi. Mikä avuksi?
                        Onko sulla jenkki ETM? Lataa eurooppa ETM alla olevalta sivulta:


                        Tuosta Eurooppa versiosta huomaat, että skandi-versiossa on yksi rele enemmän valoille(Relay ligting Scandinavia) ja pieniä eroja johdotuksissa. Tuo Relay Lighting Scandinavia on tosiaan ajovaloautomatiikkaa varten ja tuolla releellä ei ole mitään tekoa Pohjois-Amerikan DRL-releen (Daytime Running Lights) kanssa. Tuo DRL-rele muistaakseni syöttää pitkille alennettua jännitettettä saaden ne palamaan himmeästi.

                        Alkuperäiseen kysymykseen vastaten tuon mukaan kuitenkin High Beam Relay olisi sulakeboksissa.

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          Originally posted by Nipsu View Post
                          Onko sulla jenkki ETM? Lataa eurooppa ETM alla olevalta sivulta:


                          Tuosta Eurooppa versiosta huomaat, että skandi-versiossa on yksi rele enemmän valoille(Relay ligting Scandinavia) ja pieniä eroja johdotuksissa. Tuo Relay Lighting Scandinavia on tosiaan ajovaloautomatiikkaa varten ja tuolla releellä ei ole mitään tekoa Pohjois-Amerikan DRL-releen (Daytime Running Lights) kanssa. Tuo DRL-rele muistaakseni syöttää pitkille alennettua jännitettettä saaden ne palamaan himmeästi.

                          Alkuperäiseen kysymykseen vastaten tuon mukaan kuitenkin High Beam Relay olisi sulakeboksissa.
                          Näin näköjään, kiitos!

                          Olisin siis laittamassa Kanadan mallin DRL-relettä, että saisi nuo pitkät palamaan kuvatunlaisesti. Tuo minun rele tuossa sulakeboksissa on erilainen kuin niissä joissa High beam rele kuskin jaloissa. Onko vaarallista kokeilla mahdollisesti vääränlaisella releellä?

                          Mulla on siinä Euro ETM:n releboksin High Beam kohdassa rele BMW 61361378238.
                          Last edited by Carbonfiber; 23-03-2015, 19:52.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • very heavy
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 137

                            minäkin tohotin tänään ja vaihdoin alatukivarret+powerfleksin puslat,meni ne puslat melkeen tipauttamalla siihen silmukkaan onko ne normaalisti noin löysät laittaa paikoilleen?? vanhat tukivarret oli eriparia mutta kunnossa sisemmät pallonivelet oli löysät mutta mitään kunnon klappia niissä ei ollu,uloimmat tuntu olevan hyvässä tikissä mutta kumipuslat oli molemmilla puolilla ihan kypsät.

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Näin näköjään, kiitos!

                              Olisin siis laittamassa Kanadan mallin DRL-relettä, että saisi nuo pitkät palamaan kuvatunlaisesti. Tuo minun rele tuossa sulakeboksissa on erilainen kuin niissä joissa High beam rele kuskin jaloissa. Onko vaarallista kokeilla mahdollisesti vääränlaisella releellä?

                              Mulla on siinä Euro ETM:n releboksin High Beam kohdassa rele BMW 61361378238.
                              Selvisi, että Euro-mallissa rele sulakeboksissa ja kytkentä kuten E36:sessa eli tarvitsee muutaman johdon kytkemisen.

                              Auf Deutsch: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...d.php?t=147779
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • very heavy
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 137

                                tässä on taisteltu uraherkkyyden kanssa ja muutoksia on tehty ja kokoajan on menty parempaan suuntaan.nyt on tulossa camber säätöt eteen ja kyselen asiasta vaikuttaako camberin säätö auraukseen eli voinko tehdä itse kokeiluja vai pitääkö aina mennä camber säädön jälkeen säädättämään auraukset.mulla on 40mm laskevat H&R jouset ja niillä takapyörät on jonkunverran lintallaan vaikuttaako tämä paljonkin urissa luikerteluun,säätöpaloja sinnekkin suunnitellaan mutta vasta enstalvena nyt olis tarkotus ajella ja tehdä muutoksia/kokeiluja jotka onnituu takapiha meiningillä.
                                niin auto on 2.8 roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎