Onko muilla kokemusta siitä, kuinka vaikee noi penkit on saada coupesta ulos? Netissä näkyy roadsterin penkin irrotuksesta kuvia, joka on tietysti huomattavasti helpompi juttu. Luin, että coupesta penkin ulos heijaaminen onkin jo vähän hankalampi juttu. Onnistuuko yhen miehen tekemänä, vai täytyykö ottaa vaimo mukaan projektiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Raputurkki View PostOnko muilla kokemusta siitä, kuinka vaikee noi penkit on saada coupesta ulos? Netissä näkyy roadsterin penkin irrotuksesta kuvia, joka on tietysti huomattavasti helpompi juttu. Luin, että coupesta penkin ulos heijaaminen onkin jo vähän hankalampi juttu. Onnistuuko yhen miehen tekemänä, vai täytyykö ottaa vaimo mukaan projektiin?
Eli ensin irrotat etummaiset pultit kiskoista ja sitten ajat penkin ihan eteen, kallistat selkänojan myös ihan eteen ja avaat takimmaiset pultit kiskoista. Näet helpoimmin penkin alle kun nostat penkin myös yläasentoon.
Kun pultit on irti niin kallistat penkkiä kardaanitunneliin päin että näet penkin alle ja saat sähköjohdot irti. Tämä on vaikein osio kun liittimet on aika tiukat. Muistaakseni siellä on muutamakin johto eli kuskin penkissä moottoreiden sähköt ja sitten turvavyönkiristimen paukkujohdot. Apumiehen penkissä on vielä istuinanturin piuha.
Kun johdot on irti niin nostat kallistelemalla penkin ulos autosta. Vähän on ahdasta ja penkki painaa aikas pirusti mutta mahtuu kyllä. Muistaakseni se tuli parhaiten ulos kun kallistaa selkänojaa sinne kardaanin suuntaan ja vetää siis penkin ulos alaosa ensin. Mutta kyllä se siitä selviää kun vähän kokeilet.
T: JuhaVThe older I get the faster I was.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostLuulen ettei mitään, mutta tokihan moottori vaihtuu M52B28sta M52B28TU:hun joka on periaatteessa enemmän M54:lle sukua...
Helpoin tapa olisi avata kahteen vierekkäiseen ikkunaan realoem:n sekä 98 että 99 aka 9/98 auto ja vertailla osanumeroita.
tuota mä itekkin veikkaan, että sinkkuvanos kun vaihtuu tuplaksi yms. niin sama kytkin saanut vaan eri numerot tai jotain..
Comment
-
-
Kytkin levyssä: BMW 21.21-1 223 679 LUK
Kytkin asetelmassa: BMW 21.21-1 223 597 LUK
Luulen että ihan sama kytkin kummassakin kun sama vaihdelaatikkokin.
Minulla on erittäin hyväkuntoinen kytkin joutilaana. (asennettu ~2010 ja ajettu vain ~20tkm ei poltettu kumia yms)
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMerkinnät singlevanos koneen kytkimessä eli ennen 9/98:
Kytkin levyssä: BMW 21.21-1 223 679 LUK
Kytkin asetelmassa: BMW 21.21-1 223 597 LUK
Luulen että ihan sama kytkin kummassakin kun sama vaihdelaatikkokin.
Minulla on erittäin hyväkuntoinen kytkin joutilaana. (asennettu ~2010 ja ajettu vain ~20tkm ei poltettu kumia yms)
Eiköhän se silti ole todella hyvässä kunnossa noilla kilsoilla.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Z3M setä View PostOn kokemusta ja jos olet normaalivoimainen sälli niin ei tartte vaimon apuja.
Eli ensin irrotat etummaiset pultit kiskoista ja sitten ajat penkin ihan eteen, kallistat selkänojan myös ihan eteen ja avaat takimmaiset pultit kiskoista. Näet helpoimmin penkin alle kun nostat penkin myös yläasentoon.
Kun pultit on irti niin kallistat penkkiä kardaanitunneliin päin että näet penkin alle ja saat sähköjohdot irti. Tämä on vaikein osio kun liittimet on aika tiukat. Muistaakseni siellä on muutamakin johto eli kuskin penkissä moottoreiden sähköt ja sitten turvavyönkiristimen paukkujohdot. Apumiehen penkissä on vielä istuinanturin piuha.
Kun johdot on irti niin nostat kallistelemalla penkin ulos autosta. Vähän on ahdasta ja penkki painaa aikas pirusti mutta mahtuu kyllä. Muistaakseni se tuli parhaiten ulos kun kallistaa selkänojaa sinne kardaanin suuntaan ja vetää siis penkin ulos alaosa ensin. Mutta kyllä se siitä selviää kun vähän kokeilet.
T: JuhaV
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostE46:ssa TU koneen myötä tullut SAC kytkin joten veikkaan että sama zetassakin?
Originally posted by Remotion View PostMerkinnät singlevanos koneen kytkimessä eli ennen 9/98:
Kytkin levyssä: BMW 21.21-1 223 679 LUK
Kytkin asetelmassa: BMW 21.21-1 223 597 LUK
Luulen että ihan sama kytkin kummassakin kun sama vaihdelaatikkokin.
Minulla on erittäin hyväkuntoinen kytkin joutilaana. (asennettu ~2010 ja ajettu vain ~20tkm ei poltettu kumia yms)
jonkun jenkin kans tänään chättäilin ja se meinas mun autoon juurikin tuota -98 eteenpäin olevaa, mikä käy järkeen kun tuplavanoksella tuo on..
Comment
-
-
En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä tuollaisesta tehonlisäyksestä on edes toteutuessaan. Ei sitä edes huomaa persdynossa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by very heavy View Postonko raadilla kokemuksia noista ecu tuning hommeloista..luvataan +15hv ja 25nm lisää vääntöä eli onko puheille katetta ja onko hyöty yleensäkkään niin tuntuva että siitä kannattais maksaa??
Tuollaisen tehon ja väännön lisäyksen kyllä ehdottomasti huomaisi. Mutta täyttä kusetustahan se on, ei BMW:n koneesta saa enempää vääntöä irti kuin siitä on jo tehtaalla otettu. Ollaan aina vakiokoneella jo lähellä sitä 100Nm/l rajaa ja siitä ei vaan vaparilla helposti yli mennä.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTuollaisen tehon ja väännön lisäyksen kyllä ehdottomasti huomaisi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTaidat olla herkkäperseisempi kuin minä . Olen pitänyt perussääntönä, että alle 30 hv:n lisäyksiä ei edes huomaa. Omat tehot 286->407 hv ja 550->817 Nm sentään huomasi, mutta ottaen huomioon foorumilaisten hehkutukset; täytyy sanoa, että itse kyllä petyin.
Comment
-
Comment