Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zoui
    replied
    Näin se on aina mennyt ja katsastusasemia pommitetaan uusilla ohjeistuksilla aina sitä mukaa kuin jotain jännempää huomataan menneen kilpiin.

    Yleensä ohjeistukset sisältää, kuten tämäkin, melko vapaasti varaa tulkitsemiseen, jonka ansiosta jossain leimaus onnistuu ja sitten toisen konttorin "ei, ei, ei" katsastusmies ei hyväksy mitään tulkitsemisen varaa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Tuossa sitten nuo moottorinvaihdossa tarvittavat Trafin asiakirjat:




    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Siinä sitten Trafin neuvot katsureille:




    Eli vaikka Trafin virkamies sanoo että teho saa virittäessä laskea, niin se ei saakkaan laskea.
    Ei mitään..
    Last edited by Agua; 01-10-2015, 15:44.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Siinä sitten Trafin neuvot katsureille:




    Eli vaikka Trafin virkamies sanoo että teho saa virittäessä laskea, niin se ei saakkaan laskea.

    Leave a comment:


  • Juchelius
    replied
    No tää nyt tuli lähinnä mieleen, että kun nettiautoa selaa sopivan ahtoprojektin tuskissa, niin just se naapurin auto voi olla eri päästönormilla kun työkaverin. Saahan tuon tiedon auton myyjältäkin kysyttyä, josko otettaan lukisi. Oman lapun lukee nopeasti, sitähän en nyt laiskotellut.
    Last edited by Juchelius; 01-10-2015, 13:47.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Ei se nyt taida mennä niin että kun naapurin Hannelen Sunny on Euro 2 niin sama pätee meidän toisen naapurin Sunnyyn...
    Ei, ja kait nyt sevverta pitäsi viitseliäisyyttä löytyä että omaa rekisteriotettaan katsoo tahi soittaa konttorille.

    Mutta taas harppasi autoharrastaminen 10 vuotta eteenpän, enään ei olla kuin 15 vuotta jäljessä kehityksestä

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Juchelius View Post
    Hyvä ehdotus Tontonilta. Olisiko oma aiheensa kerätä tietoa mitkä autot on Euro 2 päästöillä?
    Ei se nyt taida mennä niin että kun naapurin Hannelen Sunny on Euro 2 niin sama pätee meidän toisen naapurin Sunnyyn...

    Leave a comment:


  • Juchelius
    replied
    sellaisesta topikista olisi helpompi löytää vastauksetkin noihin kysymyksiin.
    hakukin helpottuisi jos kysymys aloitettaisiin
    malli merkillä (3merkkiä) ja vuosi perään.
    Hyvä ehdotus Tontonilta. Olisiko oma aiheensa kerätä tietoa mitkä autot on Euro 2 päästöillä?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    Mites pystynkö vertaamaan suoraan 320is tuota minun e30 tekniikan vaihdosta,ensiks muutoskatsastan sen tuolla m50 vaparina,ja myöhemmin ahdin kylkeen,niin luulis et olis sitte helpompi ku se on valmiiks 320is vastaava,takavakaajan paksuus ilmeisesti vain erona 325 ja mulla on jo se paksumpi paikoillaan..


    Myöhemmin teholappu 230hv ja ahdin paperiin,niin eikös se ole siinä sitte?

    Käväsin vasta konttorilla,ja vielä tuntu puheista päätellen olevan nämä uudet säännökset vähän hakusessa
    kyllä kyllä ja just noin.
    kuka perustaa saanko tehdä näin ja näin topikin kun tämä keskustelu muutoksista hautautuu noihin kysymyksiin.

    sellaisesta topikista olisi helpompi löytää vastauksetkin noihin kysymyksiin.
    hakukin helpottuisi jos kysymys aloitettaisiin
    malli merkillä (3merkkiä) ja vuosi perään.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Laitoin myös tuosta hartgesta sähköpostia konttorille ja sain seuraavan vastauksen:

    "Moron.

    Hartge ei ole tehdasmalli vaan viripajan tms tekemä, joten sitä ei vieläkään saa käyttää verrokkina. 325i on normaalissa muutoskatsastuksella hyväksyttävä mallisarjan tehokkain. Hartgea voinee käyttää perusteena poikkeuslupahakemuksessa."

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Mites pystynkö vertaamaan suoraan 320is tuota minun e30 tekniikan vaihdosta,ensiks muutoskatsastan sen tuolla m50 vaparina,ja myöhemmin ahdin kylkeen,niin luulis et olis sitte helpompi ku se on valmiiks 320is vastaava,takavakaajan paksuus ilmeisesti vain erona 325 ja mulla on jo se paksumpi paikoillaan..

    Myöhemmin teholappu 230hv ja ahdin paperiin,niin eikös se ole siinä sitte?

    Käväsin vasta konttorilla,ja vielä tuntu puheista päätellen olevan nämä uudet säännökset vähän hakusessa

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Eikö tuo euro luokka pitäisi lukea rekisteriotteessa, itse menen juuri sen kohta autosta katsomaan.

    Omassani on ainakin vain OBD1 pistoke ja yksi katti ja lambda vain josta voi jo päätellä jotain positiivista.
    Ainakin meidän 6/1998 valmistetussa M52B28 single vanos Z3 cabriossa on Saksalaisen rekisteriotteen mukaan euro 2.

    Edit. COC-todistus löytyi auton papereista, euro 2 se on.
    Last edited by böntti; 01-10-2015, 12:20.

    Leave a comment:


  • bwm
    replied
    Ei muutakun turbo palikkaa tilaamaan 93vm M3:seen pikapikaa

    Leave a comment:


  • EGoman
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Pohjanmaalla ei aikailla
    Tais Ville olla aseman ovenrippaa nykimässä jo ennen aukioloaikoja

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Kerran vielä: kansallisessa lainsäädännössä viitataan EU-direktiiviin. Eli Vna 1244/2002 toteaa M-luokan ajoneuvon tyypistä seuraavaa.


    "
    16 §

    Ajoneuvotyyppi

    1. M-, N-, O-, L- ja T- luokan ajoneuvot luokitellaan kansallisessa tyyppihyväksynnässä samaan tyyppiin kuuluviksi siten kuin tyyppihyväksyntädirektiiveissä säädetään.
    "


    Ja eo. tyyppihyväksyntädirektiivit taas sanoo M-luokan ajoneuvon tyypistä:


    "1 M1-luokan osalta:
    "Tyypillä" tarkoitetaan ajoneuvoja, jotka ovat samanlaisia ainakin seuraavilta olennaisilta ominaisuuksiltaan:
    - valmistaja,
    - valmistajan tyyppinimitys,
    - rakenteen ja suunnittelun olennaiset osat:
    - alusta/pohjalevy (selvät ja olennaiset erot),
    - moottori (polttomoottori/sähkömoottori/hybridi).
    "


    Joten ei ole mitään "tehokkainta versiota" vaan otan tietyn BMW:n ajoneuvotyypin ja vertaan siihen ja sen moottoriin ja alustaan.


    Jos 333i:stä löytyy vaatimustenmukaisuustodistus, niin sitä kyllä pitäisi pystyä käyttämään vertailtavana tyyppinä.
    itse ymmärsin että nuo on ehdot jotta auto voidaan tyypittää. eli on mahdollista mutta vaatimustenmukaisuustodistukseen nojaamalla ei voi vielä verrata vaan sen avulla voi hakea tyypitystä

    jonka jälkeen siihen voisi verrata mutta silloin se muuttaa kaikkien saman tyypin autojen vertaamisen kyseiseen malliin (ex. mallisarjan tehokkaimmaksi)
    Last edited by Tonton; 01-10-2015, 10:31.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎