Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keme
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 228
    • Rannikko

    Riitti kun määritteli käytetyt materiat ja niiden vahvuudet, A-mitat, hitsausolosuhteet, käytetyn hitsauskoneen + sen ominaisuudet. Eli ei kovin kummonen lappu. Mitään laskentaa siinä ei tarvinut ja harvalla katsastusmiehellä olisi kompetenssia tarkistaa laskelmia tai tulkita FEM-kuvia.
    JEEE JEE!

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Edit.

      Poisteltu höpinöitä. Asia selvisi kun selvin silmin luki tätä ketjua uudelleen...
      Last edited by bemmeri; 21-07-2016, 06:55.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Milloin noihin ohjeisiin tuli iskutilavuudelle +25% raja ja +20% raja väännöstä on poistunut?

        Tänään konttorilla noita pyörittelivät ja selvästi oli ohjeissa +20% teho ja +25% iskutilavuus. Väännöstä ei ollut mitään.
        Muistan kun viime kerralla luin tästä, niin iskutilavuuden kasvulle ei ollut rajaa ja väännössä oli sama +20% kuin tehoissa.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by bemmeri View Post
          Milloin noihin ohjeisiin tuli iskutilavuudelle +25% raja ja +20% raja väännöstä on poistunut?

          Tänään konttorilla noita pyörittelivät ja selvästi oli ohjeissa +20% teho ja +25% iskutilavuus. Väännöstä ei ollut mitään.
          Muistan kun viime kerralla luin tästä, niin iskutilavuuden kasvulle ei ollut rajaa ja väännössä oli sama +20% kuin tehoissa.
          Ei tuota vääntörajaa vissiin otettu voimaan ollenkaan vaikka oli mukana jossain ehdotelmassa jos olen oikein tätä seurannut.

          +25% iskutilavuusraja on ollut taas voimassa vaikka miten pitkään.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ei tuota vääntörajaa vissiin otettu voimaan ollenkaan vaikka oli mukana jossain ehdotelmassa jos olen oikein tätä seurannut.

            +25% iskutilavuusraja on ollut taas voimassa vaikka miten pitkään.
            Juu, mutta jostain (oliko juurikin tuo ehdotelma) jäi mieleen kun luki, "että moottorin tilavuudella ei ole niin suurta merkitystä enää ja teho/vääntö rajat hoitaa homman paremmin." (siis jotain tuohon suuntaa, ei suora lainaus... )
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by bemmeri View Post
              Juu, mutta jostain (oliko juurikin tuo ehdotelma) jäi mieleen kun luki, "että moottorin tilavuudella ei ole niin suurta merkitystä enää ja teho/vääntö rajat hoitaa homman paremmin." (siis jotain tuohon suuntaa, ei suora lainaus... )
              Unohda moiset muistelmat, lue trafin sivuilta uudet ja vanhat ohjeistukset
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                Mitään hajua oikeesti, miten e39 kopan kanssa menee? Euro2 ja euro3 välillä meneeko valmistus vuoden mukaan missä menee raja? Euro3:sta ilmeisesti ei remmitys mahdollisuutta ilman VTT mittausta?
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by #BMW# View Post
                  Mitään hajua oikeesti, miten e39 kopan kanssa menee? Euro2 ja euro3 välillä meneeko valmistus vuoden mukaan missä menee raja? Euro3:sta ilmeisesti ei remmitys mahdollisuutta ilman VTT mittausta?
                  kannattaa kysyä rekkarilla konttorilta
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Roito
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 3921
                    • Tavastila/Kotka

                    Originally posted by #BMW# View Post
                    Mitään hajua oikeesti, miten e39 kopan kanssa menee? Euro2 ja euro3 välillä meneeko valmistus vuoden mukaan missä menee raja? Euro3:sta ilmeisesti ei remmitys mahdollisuutta ilman VTT mittausta?
                    Karkeesti vissiin niin että prefacet on euro 2 ja faceliftit euro 3 :think

                    Konttorilta varmistamalla tietty selviää.
                    BMW E70 X5 käyttismöhkö
                    MB W639 Kummisetä

                    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                    Comment

                    • gedu
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 94
                      • Helsinki

                      Ensirekisteröinti ratkaisee. 1.1.2001 jälkeen rekisteröity on Virallisen Totuuden Euro3, 31.12.2000 käyttöönotettu on Virallisen Totuuden Euro2.

                      Kyllä, Trafin omista ohjeista luettua. Eli jos auto tarvitsee OBD testin, sitä ei sovi jälkiahtaa.
                      Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                      -01 E39 540iA touring
                      Ex -94 E34 540iA touring

                      Comment

                      • Jani_88
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 367
                        • jkl

                        Ei ihan noin yksiselitteistä, paljon vanhempikin voi olla olla euro3, jolloin ei saa ahtaa (ilman vtt mittauksia).

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          Originally posted by Tonton View Post
                          kannattaa kysyä rekkarilla konttorilta
                          kyseessä voi myös olla tuontiauto niin saksan rekkarilla ei ehkä Suomen päässä selviä
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by #BMW# View Post
                            kyseessä voi myös olla tuontiauto niin saksan rekkarilla ei ehkä Suomen päässä selviä
                            Silloin kannattaa katsoa sen tuontiauton lappusista se päästöluokka.

                            Comment

                            • nokonzok
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2013
                              • 826
                              • Espoo

                              Uusia pykäliä tullut lausunnolle: http://autoharrastajat.fi/maaraysluo...n-julkistettu/

                              Vaatimustenmukaisuuden osoittamisen osalta aika paljonkin kevennyksiä.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1688
                                • vihti

                                Oliko nyt niin että se vanha 20% tehon ylitys-sääntö ei uusissa säännöissä koske vain mallisarjan tehokkainta versiota, eikös tätä sääntöä voinut käyttää tällä hetkellä vaikka ei olisikaan vertailumallina tehokkainta versiota.

                                Pitäis bensa e39 muutoskatsastaa keväällä ja järkevintä olisi käyttää vertailumallina 530i jolloin saisi pelkät jarrut vaihtamalla tehorajan 231+20%=277hp ja vääntö 300+20%=360nm. Toki on mahdollista säätää myös tolle 530i vakioteholle.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎