Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nokonzok
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2013
    • 826
    • Espoo

    Vaparin saa virittää aina tehopainosuhteen rajaan saakka.

    Comment

    • sonkko123
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1114
      • Kuopio

      Originally posted by Tonton View Post
      tilavuuden muuttaminen ei tee siitä vielä omavalmiste moottoria.
      siihen katsotaan laskennallinen teho.


      eikös s38 omavalmistemoottori ole M30b30+moniventtiilikansi

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by sonkko123 View Post
        eikös s38 omavalmistemoottori ole M30b30+moniventtiilikansi
        voihan sitä kutsua millä nimellä vaan. vaikka yhdistelmä moottoriksi.
        mutta järjestelmään se kirjataan 99% todennäköisyydellä
        m30b30 + s38 kansi jonka teho on n.5/6 kannen alkuperäisestä tehosta
        riippuu tietty mistä s38 kannesta puhutaan.

        kannattaa lukea ajatuksella ne ohjeisrukset
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Tctic
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 215
          • Raahe

          Miten tuo nyt menee. Auton on siis alustaltaan vastattava riittävän tehokasta mallia jos esim e39 528i:n ahtaa, mutta mitä alusta sisältää? Jarrut toki, mutta entä ohjauksen osat ja tukivarret jos niissä on eroja 528 vs 540?
          Lähes autoton...

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Tctic View Post
            Miten tuo nyt menee. Auton on siis alustaltaan vastattava riittävän tehokasta mallia jos esim e39 528i:n ahtaa, mutta mitä alusta sisältää? Jarrut toki, mutta entä ohjauksen osat ja tukivarret jos niissä on eroja 528 vs 540?
            Niissä onkin eroja kun toisessa on hammastanko ja v8 malleissa simpukka.

            Comment

            • Patriot
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 274

              E36 M52B28 -> M62B35

              M52B28 = 193hp / 280Nm
              M62B35 = 232 hp / 320Nm

              1.20 x 193hp = 231hp saa olla voimaa enemmän paperilla.

              Muuttuuko tuo M62B35-moottori E36-kopassa lailliseksi, jos sitä virittää alemmas (-1hp vähintään) vai jyrääkö tuo max 20% tehosääntö sen?
              E39 540iA M62TUB44

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Mitenkäs nuo e39:sit? Voiko niissä vetää suoraan rajan johonki valmistuskuukauteen, jonkä jälkeen autot on tulleet tehtaalta euro 3:sena? Tai onnistuuko sen selvitys netissä/vaan soittamalla jonnekkin? Ei viitsis aina ennen kuin on autoja menossa katsomaan käydä konttorilla kyselemässä 10 auton päästöluokitusta Pahoittelut jos tästä löytyy tieto jo jostain, en ainakaa searchilla löytänyt..
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Roito
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 3921
                  • Tavastila/Kotka

                  Originally posted by Jondis View Post
                  Mitenkäs nuo e39:sit? Voiko niissä vetää suoraan rajan johonki valmistuskuukauteen, jonkä jälkeen autot on tulleet tehtaalta euro 3:sena?
                  Faceliftit kaikki euro 3 :think
                  BMW E70 X5 käyttismöhkö
                  MB W639 Kummisetä

                  Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Sen tiesinkin, mutta eikai kaikki prefaceliftitkään euro 2 ole? :think Luulisi, että niissäkin loppupäässä jo euro 3 päästöt.
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Originally posted by Roito View Post
                      Faceliftit kaikki euro 3 :think
                      Ja jos voi aikaa käyttää aihion hankintaan, niin kaikki ennen 1.1.2001 käyttöönotetut japanintuonti bemarit on vapaasti ahdettavissa. Eli sieltä löytyy uudempia e46/e39 aihioita, ehjillä peltiosilla, missä ei ole euro3 luokka haittana.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Jondis View Post
                        Sen tiesinkin, mutta eikai kaikki prefaceliftitkään euro 2 ole? :think Luulisi, että niissäkin loppupäässä jo euro 3 päästöt.
                        Oma veikkaus on että kaikki ennen 9/98 on euro 2 ja kaikki 9/2000 jälkeiset euro 3 ja näiden välille jäävät melko randomisti :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Jondis
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 698
                          • Tuusula

                          Varmaan tosiaan ennen 9/98 valmisteut on euro 2:sia, kun silloin taisi tulla se eka isompi tekninen päivitys? Mutta saako noita tietoja varmistettua mistään muualta, kuin katsastuskonttorilta?
                          MB E55 AMG -05
                          E36 318TiA -96
                          E34 535i -89 imolarot
                          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                          Comment

                          • Roito
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 3921
                            • Tavastila/Kotka

                            Originally posted by Jondis View Post
                            Varmaan tosiaan ennen 9/98 valmisteut on euro 2:sia, kun silloin taisi tulla se eka isompi tekninen päivitys? Mutta saako noita tietoja varmistettua mistään muualta, kuin katsastuskonttorilta?
                            CoC todistus
                            BMW E70 X5 käyttismöhkö
                            MB W639 Kummisetä

                            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                            Comment

                            • 530Da03
                              BTCF Member
                              • Jan 2014
                              • 104
                              • Keski-Suomi

                              Ensi lainaus tuosta uudesta määräyksestä:

                              "Ajoneuvoon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III-päästöluokan mukaisten tai tiukempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa samaan tyyppiin kuuluvaan, muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan ajoneuvoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin välittömästi vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin välittömästi vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa vain, jos moottori on tarkoitettu ajoneuvoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset."

                              Tuo 2.1:n pitää sisällään ne tutut:
                              Ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho. Moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW. jne.

                              Eli tuon mukaan e39 530d:n voisi muutoskatsastaa alpina d10:n 180kW moottorin,(kaikki d10:t ilmeisesti euro III) Vertailuna käyttäisi e39 530i M54B30 170 kW?
                              E39 530Da Touring -03
                              E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
                              E39 525Da Touring -00
                              E39 530D Touring -99

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by 530Da03 View Post
                                Ensi lainaus tuosta uudesta määräyksestä:

                                "Ajoneuvoon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III-päästöluokan mukaisten tai tiukempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa samaan tyyppiin kuuluvaan, muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan ajoneuvoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin välittömästi vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin välittömästi vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa vain, jos moottori on tarkoitettu ajoneuvoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset."

                                Tuo 2.1:n pitää sisällään ne tutut:
                                Ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho. Moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW. jne.

                                Eli tuon mukaan e39 530d:n voisi muutoskatsastaa alpina d10:n 180kW moottorin,(kaikki d10:t ilmeisesti euro III) Vertailuna käyttäisi e39 530i M54B30 170 kW?
                                Muuten kuulostaa järkevältä, mutta et voi käyttää M54B30:iä vertailumoottorina, koska se on vähempitehoinen kuin Alpinan tekniikka. Joudut vertaamaan 535:een (180 kW)
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎