Originally posted by Vauhtivaunu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostEuro 3 on pitänyt ilmeisesti olla kaikissa vuodesta 2000?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juchelius View PostTuli puhuttua kahdesta eri autosta. Oma E39 on 2001 vuoden mallia ja ymmärtääkseni se on Euro3 määrysten alla, ei siis käy ahtaminen edelleenkään laillisesti tuon uuden säännöksen kanssa. Ymmärsinkö oikein? Tehojen puolestahan ei olisi mitään hätää, varsinkin jos käyttäisi noita maltillisia valmiita mekaanisella ahtimella olevia sarjoja.
Tuo M52B28 on -95 vuoden coupessa ja sen kohdalla tuo on vaikeampi tapaus kun ilmeisesti edelleenkään verrokiksi ei käy M3 mallit. Ilmeisesti noita dynotuksia saa "säädettyä" toivottuu tulokseen mutta koska en aiheesta tiedä mitään niin en tiedä miten asia hoituu. YV:llä saa takoa tietoa päähän jos julkisesti ei ohjeisteta. Ruuviahtimen laittoon on osien keräääminen päällä tähän autoon.
Euro 3 on pitänyt ilmeisesti olla kaikissa vuodesta 2000?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Arde92 View PostMutta tuollakin taitaa paukkua 7kg/kw raja yli:think
No se voidaan melkein olettaa että tuo säännös pysyy voimassa. Ikuinen pessimisti kun olen.
Leave a comment:
-
-
Tuli puhuttua kahdesta eri autosta. Oma E39 on 2001 vuoden mallia ja ymmärtääkseni se on Euro3 määrysten alla, ei siis käy ahtaminen edelleenkään laillisesti tuon uuden säännöksen kanssa. Ymmärsinkö oikein? Tehojen puolestahan ei olisi mitään hätää, varsinkin jos käyttäisi noita maltillisia valmiita mekaanisella ahtimella olevia sarjoja.
Tuo M52B28 on -95 vuoden coupessa ja sen kohdalla tuo on vaikeampi tapaus kun ilmeisesti edelleenkään verrokiksi ei käy M3 mallit. Ilmeisesti noita dynotuksia saa "säädettyä" toivottuu tulokseen mutta koska en aiheesta tiedä mitään niin en tiedä miten asia hoituu. YV:llä saa takoa tietoa päähän jos julkisesti ei ohjeisteta. Ruuviahtimen laittoon on osien keräääminen päällä tähän autoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMiten niin tuo +20% lappu on kyseisestä vaikea saada?
Esim. E39 tapauksessa 540 on vertailumalli ja siitä otetetaan 217kw + 20% = 260kw Mikä tietää yli 100kw lisää tehoa M52B28:si.
Jarrujen yms. pitää vastata mallisarjan suurinta tai muuten et saa laittaa edes tuota 20% lisää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juchelius View PostHyvän kuuloinen uudistus.
Hieman haastava saada ahdetusta M52B28:sta tuo +20% lappu.
Missä vaiheessa/minä vuonna autoihin tuli Euro3 vaatimus? Haaveilin jo käyttis e39 ahtamisesta mutta ei onnistu tuon mukaan laillisesti.
Esim. E39 tapauksessa 540 on vertailumalli ja siitä otetetaan 217kw + 20% = 260kw Mikä tietää yli 100kw lisää tehoa M52B28:si.
Jarrujen yms. pitää vastata mallisarjan suurinta tai muuten et saa laittaa edes tuota 20% lisää.
Leave a comment:
-
-
Hyvän kuuloinen uudistus.
Hieman haastava saada ahdetusta M52B28:sta tuo +20% lappu.
Missä vaiheessa/minä vuonna autoihin tuli Euro3 vaatimus? Haaveilin jo käyttis e39 ahtamisesta mutta ei onnistu tuon mukaan laillisesti.
Leave a comment:
-
-
Tiukalle menee kuitenki jossei tuota 7kg/kw rajaa muuteta mihinkään suuntaan..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Arde92 View PostMitäköhän lie tarkoittaa tuo: entistä tarkemman pöytäkirjan, mitä muutoksia on tehty:think Eihän sitä kukaan voi tietää mitä siellä lohkon sisällä on
Sen pöytäkirjan kuulema täyttää penkittäjä..
Leave a comment:
-
-
Mitäköhän lie tarkoittaa tuo: entistä tarkemman pöytäkirjan, mitä muutoksia on tehty:think Eihän sitä kukaan voi tietää mitä siellä lohkon sisällä on
Leave a comment:
-
-
Tuleeko vaikuttamaan näiden BC, D2, K-Sport jne. TÜV laputtomien alustojen muutoskatsastukseen?
Leave a comment:
-
-
Tänä aamuna olin Kärkkäisen kanssa puhelin keskustelussa ja lyhennettynä asia menee näin.
Tehon mittaus vaati entistä tarkemman pöytäkirjan, mitä muutoksia on tehty.
Voidaan kuulema paremmin valvoa mitä muutoksia tehty..
Alle euro3 luokan ajoneuvot voi ahtaa ilman vtt testiä.
Vääntö raja ei tule käytäntöön.
Tehoraja on sama 20 %
Kuutioraja on 25%
Mallisarjan tulkintaan ei kosketa. ELi hartget voidaan unohtaa. Sanoi että tapaus on tietenkin auto kohtainen/malli sarja kohtainen. Eli todennäköisesti se 325 on edelleen e30:pin tehokkain malli...
Omavalmiste moottorin käsitys säilyy samana kuin ennenkin.
Harmi kun en muistanut kysyä, kuinka käy 7kg/kw rajan kanssa
Vanhan lain mukaan saa muutoskatsastaa vuoteen 2019 asti. Mitään ilmoitusta ei tarvitse tehdä asemalle, koska kyseinen laki uudistus ei vaikeuta mitään muutosta mitä vanha laki hyväksyisi.
Eli kiteytettynä "ainut" isompi muutos on, että alle euro3 luokan ajoneuvot voi ahtaa ilman vtt testiä. Riittä pelkstään katsastuksessa läpäistävä pakokaasu mittaus..
Asiasta informoidaan katsastus asemia ensi viikon aikana
Tarkoituksena on lähinnä helpoittaa harrastamista ja tehdä tehdyistä muutoksista tarkemmin ja helpommin luvettavia. Näin hän itse sanoi. Tai näin minä ainakin asiat ymmärsin..
ps: anteeksi kirjoitus virheeni..Last edited by Agua; 23-09-2015, 08:05.
Leave a comment:
-
Leave a comment: