Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by naikou View Post
    Oliko nyt niin että se vanha 20% tehon ylitys-sääntö ei uusissa säännöissä koske vain mallisarjan tehokkainta versiota, eikös tätä sääntöä voinut käyttää tällä hetkellä vaikka ei olisikaan vertailumallina tehokkainta versiota.

    Pitäis bensa e39 muutoskatsastaa keväällä ja järkevintä olisi käyttää vertailumallina 530i jolloin saisi pelkät jarrut vaihtamalla tehorajan 231+20%=277hp ja vääntö 300+20%=360nm. Toki on mahdollista säätää myös tolle 530i vakioteholle.
    Unohda toi vääntö laskelma.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • jussika
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 27
      • Salahmi

      Originally posted by naikou View Post
      Oliko nyt niin että se vanha 20% tehon ylitys-sääntö ei uusissa säännöissä koske vain mallisarjan tehokkainta versiota, eikös tätä sääntöä voinut käyttää tällä hetkellä vaikka ei olisikaan vertailumallina tehokkainta versiota.

      Pitäis bensa e39 muutoskatsastaa keväällä ja järkevintä olisi käyttää vertailumallina 530i jolloin saisi pelkät jarrut vaihtamalla tehorajan 231+20%=277hp ja vääntö 300+20%=360nm. Toki on mahdollista säätää myös tolle 530i vakioteholle.
      Jos tarkkoja ollaan e39 530i manuaalissa myös paksummat vetarit ja etuiskareitten yläpäät on erilaiset kuin alkupään e39:ssä, jouset riippuen varustelusta jne. Itse muutoskatsastin -97 528 ahdetuksi viime keväänä vertailumallina 530i.
      e39 528i hx40

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        Originally posted by jussika View Post
        Jos tarkkoja ollaan e39 530i manuaalissa myös paksummat vetarit ja etuiskareitten yläpäät on erilaiset kuin alkupään e39:ssä, jouset riippuen varustelusta jne. Itse muutoskatsastin -97 528 ahdetuksi viime keväänä vertailumallina 530i.
        Kerroppas lisää tästä? Ja kuvia toteutuksesta?
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • jussika
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 27
          • Salahmi

          Originally posted by _Rontti View Post
          Kerroppas lisää tästä? Ja kuvia toteutuksesta?
          -97 528, halpa ebayn valupakosarja t3 laipalla, Holsetin hx40 #16 (öljynpaluu öljynpohjaan, en suosittele hx40:ä ainakaan tuon kiinan-pakosarjan kanssa, on hiton ahdasta), itsetehdy rosteri 3,5" downpipe ja samankokoinen loppuputki tosin 3" tarvike katti, itse tehty moottorinkiinnike pakopuolelle, Turbosmartin 45mm hypergaten kopio, 300x600x76 välijäähdytin, ahtoputket pakoputkitavarasta, walbron 455 ja siemensin 870 dekat, e85, m50 imusarja. Vakio ilmanmääränmittari ennen turboa, vastukset lisätty johtoon ja moottorinohjausta sorkkinut uusiksi romraiderilla jne.

          Havaintoja:
          -Ilmastoinnin joutui riipimään ahtoputkien ja coolerin tieltä pois.´
          -M50 imusarja ei oo ihan bolt on e39..
          -Kannattaa tarkistaa että kiinalainen pakosarja painuu pohjaan asti eikä jää kantamaan kannen valu-ulokkeisin. Parin millin rako kannen ja pakosarjan välissä pistää vituttamaan ensikäynnistyksessa varsinkin kun ihanat pakosarjan mutterit..
          -Romraiderilla loggaukseen on plx laajakaistalambda ja paineanturi jees
          -Isolla välijäähyllä joutu hieman leikkaamaan m-puskuria että verkko siirtyi eteenpäin


          Alustanmuutokset: ebaysta halvat tarvike vetarit jotka tarkoitettu 530i:hin, etujarrut 530i:stä ja vaihdoin etuiskareidenyläpäät kun ne on eri varaosanumerolla (ero johtuu vuosimallieroista).

          Teholaput muutoskatsatukseen 0.5bar ahdoilla n.220hp. Muutoskatsastukseen tulostelin paksun nipun realoemista kuvia ja varaosalistoja omasta ja vertailumallista.

          Nakatkaa yv:tä jos spesiaalimpaa kysymystä, ei viitsi sotkea topikkia

          pari tosi huonolaatuista kuvaa random osista: http://s1011.photobucket.com/user/js...?sort=3&page=1
          e39 528i hx40

          Comment

          • Nokkamuki
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 31
            • -

            Ymmärsinkö oikein, että tämä muutos on jo voimassa eikä iskutilavuusrajaa ole?

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by Nokkamuki View Post
              Ymmärsinkö oikein, että tämä muutos on jo voimassa eikä iskutilavuusrajaa ole?
              Kyllä iskutilavuus raja on vieläkin.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Nokkamuki
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 31
                • -

                Originally posted by Tonton View Post
                Kyllä iskutilavuus raja on vieläkin.
                Näkyykö jostain päivitetyt muutokset?

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3406
                  • Kotka

                  Originally posted by Nokkamuki View Post
                  Näkyykö jostain päivitetyt muutokset?
                  Tää taitaa olla uusin versio:

                  https://www.finlex.fi/data/normit/44267/Maarays_2_kohdan_muuttaminen.pdf
                  Last edited by Skarpa; 08-08-2018, 11:27.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎