Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMP
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 822
    • Kuusjoki

    Saako tämän uuden määräyksen mukaan ottaa tilavuuden toisesta ja tehon toisesta mallista niinkuin ennen? Eli teho e30 320is ja tilavuus e30 325i.

    Ja käykö edelleen e30 cabrioon vertailumalliksi 2d kun mallisarja vaihtui tyyppiin?
    E30 318i 2d M52B27 "eta"

    Comment

    • Dzeini
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 329
      • Seinäjoki

      Originally posted by JIPSKI View Post
      Eli e30 voisi laittaa S50-S54 moottorin ja kuristaa sen 168kw? Tämän jälkeen "virittää" teho/painorajaan asti?
      Kysymykset tuo lisää kysymyksiä
      Voiko e30 laittaa 3.2 moottoria kun 2.5 vertailumoottoriin 25% kuutiotilavuutta lisää laskettuna jää sen alle. Vai otetaanko 325e mallin 2.7 moottori tässä vaiheessa huomioon? Sitten tulee vielä itselle uutena asiana että miten aiemminkin on saatu e30 m30b35 tekniikoita kilpiin?
      Gotta love V8

      E36 E46 E61 E39 F20...

      Comment

      • Kojootti5
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 107
        • Seinäjoki

        Originally posted by Dzeini View Post
        Kysymykset tuo lisää kysymyksiä
        Voiko e30 laittaa 3.2 moottoria kun 2.5 vertailumoottoriin 25% kuutiotilavuutta lisää laskettuna jää sen alle. Vai otetaanko 325e mallin 2.7 moottori tässä vaiheessa huomioon? Sitten tulee vielä itselle uutena asiana että miten aiemminkin on saatu e30 m30b35 tekniikoita kilpiin?
        köh köh M30b28

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1010
          • Vaasa

          Originally posted by EMP View Post
          Saako tämän uuden määräyksen mukaan ottaa tilavuuden toisesta ja tehon toisesta mallista niinkuin ennen? Eli teho e30 320is ja tilavuus e30 325i.

          Ja käykö edelleen e30 cabrioon vertailumalliksi 2d kun mallisarja vaihtui tyyppiin?
          c) ajoneuvo on vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

          b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;

          Noista minä ainakin ymmärrän että periaatteessa voi käyttää tilavuutena 2,7l ja tehossa 320iS vertailumallina.

          edit:ja en mistään ainakaan löytänyt mainintaa että vertailumoottoreita pitäisi olla vain yksi

          edit1:onneksi on jo projekti aloitettu niin saa vielä vanhoillakin määräyksillä
          Last edited by JIPSKI; 02-10-2015, 20:01.
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 822
            • Kuusjoki

            Originally posted by JIPSKI View Post
            c) ajoneuvo on vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

            b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;

            Noista minä ainakin ymmärrän että periaatteessa voi käyttää tilavuutena 2,7l ja tehossa 320iS vertailumallina.

            edit:onneksi on jo projekti aloitettu niin saa vielä vanhoillakin määräyksillä
            Jep. Toivotaan että menisi edeelleen noin. Tuo moottorinvaihtolomake vaan vähän pelotti kun siinä vertailumoottorille yksi sarake!

            Juu onneksi on tosiaan omakin projekti aloitettu ennen niin vanhoilla säädöksillä sitten jos ei muuten onnistu.
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              Ihan mutuna muistelisin, että vanhoilla säädöksillä saa mennä siihen 2019? asti, kunnes tämä uusi korvaa sen kokonaan.
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                Originally posted by Kojootti5 View Post
                köh köh M30b28
                M30B32 ,"vanhan ajan luvilla" myös m30b35 papereissa joissakin.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  trafi on ilmoittanut että uudet säädökset ei rajoita vanhoja vaan tarkoitus on vapauttaa.

                  vielä kun tuohon lisää 324td akseli massat niin on 3 vertailu mottia.
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Löytyihän se auton tyypin määritelmä. direktiivi 2001/116/EY määrittelee sen näin:

                    "B AJONEUVOTYYPIN MÄÄRITTÄMINEN
                    1 M1-luokan osalta:
                    "Tyypillä" tarkoitetaan ajoneuvoja, jotka ovat samanlaisia ainakin seuraavilta olennaisilta ominaisuuksiltaan:
                    - valmistaja,
                    - valmistajan tyyppinimitys,
                    - rakenteen ja suunnittelun olennaiset osat:
                    - alusta/pohjalevy (selvät ja olennaiset erot),
                    - moottori (polttomoottori/sähkömoottori/hybridi).
                    "


                    Tuon perusteella Hartgen ja Alpinan omilla VIN-numeroilla varustetut autot ei välttämättä kelpaa vertailuun BMW-mallien kanssa. Mutta tämä H35-24 onkin sitten vaikeampi tapaus, koska sen Hartge teki BMW-autosta :think
                    Originally posted by JIPSKI View Post
                    Laitoin myös tuosta hartgesta sähköpostia konttorille ja sain seuraavan vastauksen:

                    "Moron.

                    Hartge ei ole tehdasmalli vaan viripajan tms tekemä, joten sitä ei vieläkään saa käyttää verrokkina. 325i on normaalissa muutoskatsastuksella hyväksyttävä mallisarjan tehokkain. Hartgea voinee käyttää perusteena poikkeuslupahakemuksessa."

                    Miten muuten kun ilmeisesti ei hyväksytä näitä ulkopuolisten viripajojen tekeleitä vertailupohjaksi, niin miten on nämä tehtaiden omien viripajojen tekeleet kuten BMW M GmbH, quattro GmbH, AMG GmbH, OPC jne.? Nämähän ovat periaatteessa täysiä tehdasmalleja ja joissakin tapauksissa on hyvinkin paljolti samaa mitä perusmalleissa.

                    Eli esim. voiko e34 M5:sta käyttää verrokkina normi e34:lle?
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Miten muuten kun ilmeisesti ei hyväksytä näitä ulkopuolisten viripajojen tekeleitä vertailupohjaksi, niin miten on nämä tehtaiden omien viripajojen tekeleet kuten BMW M GmbH, quattro GmbH, AMG GmbH, OPC jne.? Nämähän ovat periaatteessa täysiä tehdasmalleja ja joissakin tapauksissa on hyvinkin paljolti samaa mitä perusmalleissa.

                      Eli esim. voiko e34 M5:sta käyttää verrokkina normi e34:lle?
                      tätä minäkin kysyisin trafilta kun tosiaan e30:n kohdalla autoissa on selkeitä eroja mutta muissa malleissa ei ole
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        Ylen uutisista saa pikkusen erikuvan auton virittämiseen, mitä se on...

                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Selittäkääs nyt vähän huonommin asiaa seuranneelle.
                          Vähäpäästöisen jälkeahdetun vähäpäästöisymmyyttä ei tarvitse enää todentaa pussitestillä, vaan siihen riittää normi pakokaasutesti, eli auto alittaa samat 02, CO, HC arvot kuin ennenkin on tarvinnu?
                          Joo, varmaan vastaus saattaa löytyä topikista mutta ei tähänhätään huvita kolmeasataa viestiä tulkata läpi.

                          Jarno
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Selittäkääs nyt vähän huonommin asiaa seuranneelle.
                            Vähäpäästöisen jälkeahdetun vähäpäästöisymmyyttä ei tarvitse enää todentaa pussitestillä, vaan siihen riittää normi pakokaasutesti, eli auto alittaa samat 02, CO, HC arvot kuin ennenkin on tarvinnu?
                            Joo, varmaan vastaus saattaa löytyä topikista mutta ei tähänhätään huvita kolmeasataa viestiä tulkata läpi.

                            Jarno
                            Juuri näin, Euro 2 päästöluokkaan asti. Euro 3 päästöluokan autoja alkoi ilmestymään vuonna 97 ja pakolliseksi se tuli 1.1.2000
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Juuri näin, Euro 2 päästöluokkaan asti. Euro 3 päästöluokan autoja alkoi ilmestymään vuonna 97 ja pakolliseksi se tuli 1.1.2000
                              ...uudelle tyypille. 1.1.2001 ensimmäisestä käyttöönotosta.
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              • *makke*
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 884
                                • Klaukkala

                                2.4
                                Pakoputkiston muuttaminen
                                Pakoputkistoon saa asentaa katalysaattorin. Katalysaattoria ei saa poistaa, jos se on välttämätön ajoneuvoa koskevien pakokaasupäästömääräysten täyttämiseksi. Katalysaattorit sekä pakoputkistoon kuuluvat anturit ja pakokaasujen puhdistusjärjestelmät
                                on kahdennettava ,jos pakoputkisto kahdennetaan ennen näitä laitteita

                                Meneekö tommonen viinamoottori euro2 päästöihin ilman katalysaattoria? Ei tarvisi jumppailla kerran vuodessa kattia paikalleen

                                .


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎