Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerD
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 19
    • Finland

    Hei!

    Täällä vastaava pulma kuin Ville3z:illä. Potilaana siis 2007 mallin E91. Kurvivaloherjat tulivat keltaisena mittaristoon ja tutkimus paljasti oikean SMC II boksin liittimen hapettuneen. Tilasin xenonled.eu:sta alkuperäistä vastaavilla tarroilla olevan moduulin ja asensin paikalleen. Vikavalo poistui, mutta kurvivalo-ominaisuus ei toiminut.

    Matkalla olen törmännyt kahdenlaiseen opastukseen:

    1) Vian diagnosointivaiheessa BMW DIS opasti näin:
    "The footwell module must be re-encoded/programmed. The stepper motor controller of the right headlight is automatically encoded together with the footwell module"

    2) Internetin opastukset kansainvälisillä palstoille puolestaan opasti, että luetaan Vehicle Order CAS:lta, FRM:ltä tai NFRM:ltä ja syötetään se RSMC:lle.

    => Kohdan 1 opastuksen tein NSC:llä ja koodaus onnistuu. Luin VO:n CAS:ilta ja syötin (SG Codieren) NFRM:lle, mutta kurvivalo-ominaisuus ei ala toimia.

    => Kohdan 2 yritys tuotaa aina saman virheilmoituksen:
    "Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!
    COAPI-2020: no answer from ECU
    FRM_87, ID_SMC_LESEN: ERROR_ECU_BUSY_REPEAT_REQUEST"

    Kokeilin kommunikaatiota vasemman puolen normaalisti toimivalle LSMC:lle siten, että yritin lukea tiedot (CODIERDATEN_LESEN), niin tulee täsmälleen sama virheilmoitus.

    Kommunikointi NCS:llä ei siis tässä vaiheessa onnistu kummankaan valon SMC:lle. Osaisiko tämän palstan tietäjät auttaa miestä mäessä eteenpäin??

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2717
      • Tampere

      Originally posted by PowerD View Post
      Potilaana siis 2007 mallin E91.

      Kommunikointi NCS:llä ei siis tässä vaiheessa onnistu kummankaan valon SMC:lle. Osaisiko tämän palstan tietäjät auttaa miestä mäessä eteenpäin??
      Hankit siis vastaavalla varaosanumerolla olevat SMC:t kuin autossa alkuperäisenä olleet olivat? Ei lähtökohtaisesti juuri muuta toimenpiteitä vaadi kuin NFRM:n ja SMC koodaus tehdasasetuksille. Johtuneeko softasta, onko tuoreet SP Datenit asennettu?
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • PowerD
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 19
        • Finland

        Vasen SMC siis vanha ja toimiva. Oikea on samalla osanumerolla oleva uusi. Tosin tarralapulla nuo numerot noissa on :think. NCS ei juttele kummallekaan. Datenit on vuosien takaa silloin kun tuon softapaketin hankin. Mistä nuo tuoreemmat datenit olisi saatavilla?

        Comment

        • AleksiL
          Newbiemmer
          • May 2023
          • 4
          • Finland

          E91 vilkut

          Hiukan apua kaivattais e91 vilkkujen kanssa. Auto ostaessa teki aina käynnistäessä oikealle vilkuttaessa 3 kertaa nopeasti vilkutuksen jonka jälkeen vilkku toimi normaalisti seuraavaan sammutukseen asti. Nyt autoon koodasin Jenkkiparkit ncs expertillä joka onnistui. Nyt vilkkujen vika siirtyi vasemmalle ja tekee 3x nopeasti vilkutuksen melkein aina vasemmalle vilkuttaessa. 3x vilkutuksen jälkeen vilkku toimii normaalisti taas kunnes hetken ajan kuluttua vilkuttaa uudelleen. I-driveen valittaa myös aina nopeasti vilkuttaessa vasemman puolen polttimon olevan palanut. Mutta vikavalo lähtee taas kun vilkku alkaa toimimaan normaalisti. Oma auto ei kyseessä mutta omistajan mukaan autoliike oli sanonut vilkkumoduulin (nfrm) vaihdetuksi mutta ei koodatuksi autoon jonka vuoksi vilkku toimi oudosti.
          Kannattaako ensin koittaa moduuli koodata uudelleen jos siitä vaan kiinni vai voiko olla koko moduuli sökö kun ilmeisesti niitä useamminkin näistä rikki menee . Koodauksessa myös tarvisi ohjeistusta koska tähän asti kaikki koodailu tehty netin ohjeiden mukaan ja tähän en ainakaan ole vielä selvää ohjetta löytänyt.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17844
            • PKS

            Originally posted by AleksiL View Post
            Hiukan apua kaivattais e91 vilkkujen kanssa. Auto ostaessa teki aina käynnistäessä oikealle vilkuttaessa 3 kertaa nopeasti vilkutuksen jonka jälkeen vilkku toimi normaalisti seuraavaan sammutukseen asti. Nyt autoon koodasin Jenkkiparkit ncs expertillä joka onnistui. Nyt vilkkujen vika siirtyi vasemmalle ja tekee 3x nopeasti vilkutuksen melkein aina vasemmalle vilkuttaessa. 3x vilkutuksen jälkeen vilkku toimii normaalisti taas kunnes hetken ajan kuluttua vilkuttaa uudelleen. I-driveen valittaa myös aina nopeasti vilkuttaessa vasemman puolen polttimon olevan palanut. Mutta vikavalo lähtee taas kun vilkku alkaa toimimaan normaalisti. Oma auto ei kyseessä mutta omistajan mukaan autoliike oli sanonut vilkkumoduulin (nfrm) vaihdetuksi mutta ei koodatuksi autoon jonka vuoksi vilkku toimi oudosti.
            Kannattaako ensin koittaa moduuli koodata uudelleen jos siitä vaan kiinni vai voiko olla koko moduuli sökö kun ilmeisesti niitä useamminkin näistä rikki menee . Koodauksessa myös tarvisi ohjeistusta koska tähän asti kaikki koodailu tehty netin ohjeiden mukaan ja tähän en ainakaan ole vielä selvää ohjetta löytänyt.
            Onko kyseessä pre-LCI vai LCI? Kysyn siksi, että LCI:ssä on led-vilkut ja siten erilaiset parametrit ylipäätään.

            Onko FRM koodattu varustelistan mukaisiin tehdasarvoihin? Ja onhan FRM:ään ylipäätään kopioitu oikean auton vin ja varustetiedot? Aloita siitä.

            LCI:ssä on myös ongelmaa varsinkin takavalojen ledien kanssa. Jos ledeistä esim yksi rivi alkaa kettuilemaan, tulee helposti vika että "polttimo" olisi palanut. Siinähän ei sitten auta kun vaihtaa koko umpio jos vika on siellä. Mutta jos tuo vika tosiaan alkoi siitä valomodulin vaihdosta niin sittenhän ongelma ei ole tässä.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • AleksiL
              Newbiemmer
              • May 2023
              • 4
              • Finland

              Originally posted by Dualfun View Post
              Onko kyseessä pre-LCI vai LCI? Kysyn siksi, että LCI:ssä on led-vilkut ja siten erilaiset parametrit ylipäätään.

              Onko FRM koodattu varustelistan mukaisiin tehdasarvoihin? Ja onhan FRM:ään ylipäätään kopioitu oikean auton vin ja varustetiedot? Aloita siitä.

              LCI:ssä on myös ongelmaa varsinkin takavalojen ledien kanssa. Jos ledeistä esim yksi rivi alkaa kettuilemaan, tulee helposti vika että "polttimo" olisi palanut. Siinähän ei sitten auta kun vaihtaa koko umpio jos vika on siellä. Mutta jos tuo vika tosiaan alkoi siitä valomodulin vaihdosta niin sittenhän ongelma ei ole tässä.
              LCI 2010vm. Mistä FRM sisäiset arvot näkee?
              En usko vian johtuvan huonoista ledeistä koska nyt vika siirtyi oikealta vasemmalle ja oikea toimii nyt normaalisti. Kyselen kaverilta vielä tosta valomoduulin vaihdosta jos siitä jotain tositetta löytyisi.

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                Originally posted by AleksiL View Post
                LCI 2010vm. Mistä FRM sisäiset arvot näkee?
                En usko vian johtuvan huonoista ledeistä koska nyt vika siirtyi oikealta vasemmalle ja oikea toimii nyt normaalisti. Kyselen kaverilta vielä tosta valomoduulin vaihdosta jos siitä jotain tositetta löytyisi.
                Eiköhän siinä ole vaan koodailut joko tekemättä tai jätetty puolitiehen.

                Ainakin pitäisi olla VIN muutettu (WinKFP:llä) autoa vastaavaksi
                Sitten kirjoittaa oikea VO kopioiden CAS:ilta NCS:llä
                Sitten FRM tehdasparametreihin NCS:llä

                Sitten voit alkaa tekemään uusiksi tarvittavia muutoksia kuten jenkkiparkkeja ja muita.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • AleksiL
                  Newbiemmer
                  • May 2023
                  • 4
                  • Finland

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Eiköhän siinä ole vaan koodailut joko tekemättä tai jätetty puolitiehen.

                  Ainakin pitäisi olla VIN muutettu (WinKFP:llä) autoa vastaavaksi
                  Sitten kirjoittaa oikea VO kopioiden CAS:ilta NCS:llä
                  Sitten FRM tehdasparametreihin NCS:llä

                  Sitten voit alkaa tekemään uusiksi tarvittavia muutoksia kuten jenkkiparkkeja ja muita.
                  Okei. Kiitos👍

                  Comment

                  • PowerD
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 19
                    • Finland

                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Hankit siis vastaavalla varaosanumerolla olevat SMC:t kuin autossa alkuperäisenä olleet olivat? Ei lähtökohtaisesti juuri muuta toimenpiteitä vaadi kuin NFRM:n ja SMC koodaus tehdasasetuksille. Johtuneeko softasta, onko tuoreet SP Datenit asennettu?

                    Ehdin muilta kiireiltä taas BMW:n valojen perään. Minulla on kahdet daten tiedostot. Vuosiluvut niissä 2012 ja 2016. Onko E91:een tuota 2016:aa uudempia dateneita? Jos kyllä, niin mistä kannattaa etsiä?

                    Comment

                    • IiroU
                      BTCF Member
                      • Oct 2021
                      • 430
                      • Turku/Rauma

                      Eräs henkilö tiedusteli, että onnituisiko minulta E93 LCI valojen koodaus kun NCS Expert löytyy. Kokemustahan ei koodailuista tai kyseisestä ohjelmasta ole, joten vinkit ovat tervetulleita.

                      Onko kuinka vaativa homma, sopiiko näin ensikertalaiselle? Sattuisiko joltain löytymään ohjeita kyseiseen operaatioon?
                      E65 745d Individual -07

                      Ex:
                      E39 530dA Touring M-Sport -02
                      E39 528i Sedan -00

                      Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                      Yhteydenotot YV.

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        Autakaas vähän.
                        Vaihdoin tossa rikkinäisen servollisen hammastangon tilalle ei servollisen hammastangon.
                        Nyt pitäisi S216 koodatta pois.

                        Tehty on nyt:
                        - FA write CAS ja LMA, että sai sieltä listalta S216 pois.
                        - SG_CODIEREN tehty DSC, CAS, LMA, SGM.

                        Mutta iDrive:n näytölle tulee Servotronic failure! viel.
                        Mitä muuta pitäis tehdä?

                        kyseessä E61 530d -04

                        Update:
                        Sainkin koodattua tuon ny.
                        Last edited by tonnizi; 20-10-2023, 12:15.
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          Originally posted by viimeistelijä View Post
                          e91 325i 6vmanuaali

                          Oisko jollain kertoa mistä kohtaan pitää täppä ottaa pois kun oma e91 leikkaa kaiken voiman pois kun radalla ajaessa painaa jarrua kaasun olessa myös painettuna.

                          Eli kaasupoljin menee mykäksi kun painaa jarrua samaan aikaan.

                          On koodattu pois käytöstä brake temptature sensorit,sillä ei ainakaan ollut vaikutusta mihinkään. Muita vastaavia asetuksia en löytäny dsc mk70_07C boksin takaa.

                          Vai pitääkö ecu koodauttaa jossain? kyseessä siis e91 05vm 325i 6v man.

                          esim kaverin 130i 6v man ei tee samaa tai 330d 06vm 6vman..
                          Onko tähän löytynnyt mitään?
                          Vois itseäkin kiinnostella, omassa E61 530d -04:ses tää
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2100
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            Koitin ncsexpertillä koodata rattivaihteet toimintaan, mutta herjaa viniä. Kokeiltu kahdella eri kaapelilla sekä bimmertoolsin paketilla ja mikes easy bmw toolsilla. Pitikö tuon mikesin kanssa asentaa erikseen joku basic tools 2.1 tjn?

                            Autona siis pre-lci E90 335D.
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              E90 pre lci AHL/ACL kurvivaloja pois koodatessa häipyykin samalla myös korkeusäätö, eli esim. autolevel ei toimi startatessa.
                              Kokeiltu kaikenlaista erilaista vo $524 on/off, frm2 alc, smc, lwr asetusta active/off, mutta aina kun acl off = korkeussäätö off.

                              Millähän asetuksella saisi nuo kurvit pois (turha) tai pelkkä virheilmokin pois riittäisi, mutta ei korkeusäätöjä?

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2717
                                • Tampere

                                Originally posted by Juice View Post
                                Millähän asetuksella saisi nuo kurvit pois (turha) tai pelkkä virheilmokin pois riittäisi, mutta ei korkeusäätöjä?
                                Ellei varustelistan muokkaus johtanut mihinkään, jätä ennalleen ja koodaa seuraavat parametrit pois käytöstä FRM:stä:

                                CC_MELD_ABIEGL_BEI_DEF_FL
                                ALC_FAHRZEUG
                                ALC_ERR_BLK_AL_EIN
                                ALC_FAILSAVE
                                ALC_ERR_NSW_ZUSCHALTEN
                                ALC_SCHWENK_IM_STAND
                                ALC_IMMER_BEI_S_FLC
                                ALC_NSW_NEU_ANF
                                ALC_NSW_SPERREN
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎