Hei!
Täällä vastaava pulma kuin Ville3z:illä. Potilaana siis 2007 mallin E91. Kurvivaloherjat tulivat keltaisena mittaristoon ja tutkimus paljasti oikean SMC II boksin liittimen hapettuneen. Tilasin xenonled.eu:sta alkuperäistä vastaavilla tarroilla olevan moduulin ja asensin paikalleen. Vikavalo poistui, mutta kurvivalo-ominaisuus ei toiminut.
Matkalla olen törmännyt kahdenlaiseen opastukseen:
1) Vian diagnosointivaiheessa BMW DIS opasti näin:
"The footwell module must be re-encoded/programmed. The stepper motor controller of the right headlight is automatically encoded together with the footwell module"
2) Internetin opastukset kansainvälisillä palstoille puolestaan opasti, että luetaan Vehicle Order CAS:lta, FRM:ltä tai NFRM:ltä ja syötetään se RSMC:lle.
=> Kohdan 1 opastuksen tein NSC:llä ja koodaus onnistuu. Luin VO:n CAS:ilta ja syötin (SG Codieren) NFRM:lle, mutta kurvivalo-ominaisuus ei ala toimia.
=> Kohdan 2 yritys tuotaa aina saman virheilmoituksen:
"Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!
COAPI-2020: no answer from ECU
FRM_87, ID_SMC_LESEN: ERROR_ECU_BUSY_REPEAT_REQUEST"
Kokeilin kommunikaatiota vasemman puolen normaalisti toimivalle LSMC:lle siten, että yritin lukea tiedot (CODIERDATEN_LESEN), niin tulee täsmälleen sama virheilmoitus.
Kommunikointi NCS:llä ei siis tässä vaiheessa onnistu kummankaan valon SMC:lle. Osaisiko tämän palstan tietäjät auttaa miestä mäessä eteenpäin??
Täällä vastaava pulma kuin Ville3z:illä. Potilaana siis 2007 mallin E91. Kurvivaloherjat tulivat keltaisena mittaristoon ja tutkimus paljasti oikean SMC II boksin liittimen hapettuneen. Tilasin xenonled.eu:sta alkuperäistä vastaavilla tarroilla olevan moduulin ja asensin paikalleen. Vikavalo poistui, mutta kurvivalo-ominaisuus ei toiminut.
Matkalla olen törmännyt kahdenlaiseen opastukseen:
1) Vian diagnosointivaiheessa BMW DIS opasti näin:
"The footwell module must be re-encoded/programmed. The stepper motor controller of the right headlight is automatically encoded together with the footwell module"
2) Internetin opastukset kansainvälisillä palstoille puolestaan opasti, että luetaan Vehicle Order CAS:lta, FRM:ltä tai NFRM:ltä ja syötetään se RSMC:lle.
=> Kohdan 1 opastuksen tein NSC:llä ja koodaus onnistuu. Luin VO:n CAS:ilta ja syötin (SG Codieren) NFRM:lle, mutta kurvivalo-ominaisuus ei ala toimia.
=> Kohdan 2 yritys tuotaa aina saman virheilmoituksen:
"Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!
COAPI-2020: no answer from ECU
FRM_87, ID_SMC_LESEN: ERROR_ECU_BUSY_REPEAT_REQUEST"
Kokeilin kommunikaatiota vasemman puolen normaalisti toimivalle LSMC:lle siten, että yritin lukea tiedot (CODIERDATEN_LESEN), niin tulee täsmälleen sama virheilmoitus.
Kommunikointi NCS:llä ei siis tässä vaiheessa onnistu kummankaan valon SMC:lle. Osaisiko tämän palstan tietäjät auttaa miestä mäessä eteenpäin??
Comment