Originally posted by JaniLap
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Originally posted by MikkoJII View PostEi mulla ole siinäkään kuin pelkkä Status. Eli tässä kohtaa voisi varmaan ottaa sen NCS-Expertin esille.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostAsia selvä. Vilkaise CCC:n parametreista oil_level ja kumpi vaihtoehto on koodattuna (nicht_aktiv / aktiv).
Saako tuon SMS:n muuttamisen nicht_aktiv tilasta aktiv tilaan näyttämään iDrivessä saapuneet tekstiviestit? Itse kun en käytä muita viestisovelluksia.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostSaako tuon SMS:n muuttamisen nicht_aktiv tilasta aktiv tilaan näyttämään iDrivessä saapuneet tekstiviestit? Itse kun en käytä muita viestisovelluksia.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Missähän voisi olla vika,kun NCS:llä yrittää kirjoittaa FRM:lle muutoksia niin seuraavalla lukukerralla muutokset eivät ole tallentuneet, vaikka MAN-filessä ne näkyy muutettuna ohjelmoinnin jälkeen? "Coding ended" ilman ongelmia kuitenkin.
"Default"-profiili käytössä ja Manipulate-optio valittuna.
Comment
-
-
Originally posted by oliw View PostMissähän voisi olla vika,kun NCS:llä yrittää kirjoittaa FRM:lle muutoksia niin seuraavalla lukukerralla muutokset eivät ole tallentuneet, vaikka MAN-filessä ne näkyy muutettuna ohjelmoinnin jälkeen? "Coding ended" ilman ongelmia kuitenkin.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostTaustoja ja autoa tuntematta kysyn kuitenkin, onko autossa myös NFRM tai FRM2 -moduuli ja kuinka sen koodaus käyttäytyy?
Hyvä kysymys.. käsitin että olisi FRM2. Johtuuko sitten väärästä FRM-tyypistä kun TRC:ssä on välillä rek-kilven polttimon tarkistus esim.
KALTUEBERWACHUNG_KZL
mutta modulin lukemisen jälkeen
KALTUE_KZL_M2_49
jonka arvoa siis yritin muuttaa. Samasta parametristä kuitenkin kyse.
NCS:ssä valittuna FRM ja näyttää FRM2_E70.C08, FRM_70.prg
Comment
-
-
Originally posted by oliw View PostHyvä kysymys.. käsitin että olisi FRM2. Johtuuko sitten väärästä FRM-tyypistä...
Ennen koodauksia varmista myös, että moduuleissa CAS ja NFRM/FRM2 on sekä varustelista että VIN ovat oikein, mikäli kyse on esim. vaihtomoduulista.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Mjaahans, F-sarjalaisen DCT-flässäilyt ENET-kaapelilla näyttäisi olevan sellaista lottoa että pahaa tekee yrittää kun 4/5 flässiä epäonnistuu. ICOM siis tilalle, mutta minkälainen?
Tekeekö esim. tällä mitään? :thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Zetorin moduulit päivitetty ista/p:llä ja jonkin aikaa sitten winkfp:llä DCT:n 35is softa sisään. Kaksi f31:stä ja yksi f20 istalla moduulit päivitetty ja e-syssillä koodailuja yms muuta tehty. Normi ista/inpa diagnostiikkaa tehty myös. Ei mitään ongelmia. Noissa f-sarjalaisissa ei ole DCT:tä ollut, mutta 8hp-loota kumminkin päivittynyt.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostMinulla samanlainen kiinakopio viime vuonna ostettu.
Zetorin moduulit päivitetty ista/p:llä ja jonkin aikaa sitten winkfp:llä DCT:n 35is softa sisään. Kaksi f31:stä ja yksi f20 istalla moduulit päivitetty ja e-syssillä koodailuja yms muuta tehty. Normi ista/inpa diagnostiikkaa tehty myös. Ei mitään ongelmia. Noissa f-sarjalaisissa ei ole DCT:tä ollut, mutta 8hp-loota kumminkin päivittynyt.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Vähänkin enemmän jos kuvittelee tarvitsevansa niin OEM purkkia vaan tilaamaanVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Lane Departure Warning koodaus
Kulkine on E61 535d Lci ja ongelmana toimimaton LDW (Lane Departure Warning).
Autosta löytyy varuste 5AD ja ratissa on nappi kaistavahdille. ACC löytyy myöskin, mutta HUDia ei.
Kaistavahti ei ole toiminut koko omistusaikanani, ja tuo ratissa oleva nappi toimii normaalin tähtinapin tavoin, eli on ohjelmoitavissa idrivesta. Tällä hetkellä siinä on Night Visionin päällekytkentä.
Kuuluisiko tuota nappia edes löytyä tuolta idrivesta? Eikös tämä ole tehty suorittamaan vain kaistavahdin päällekytkeminen? Kaistavahtia autossa ei kyllä saa päälle.
NCS expertillä luin KOMBI:n filut, niin siellä oli seuraava rivi:
TLC_ENABLE - LANE DEPARTURE WARNING (TLC) ENABLED
Tämä oli kuitenkin nicht_aktiv.
Tuo varmaan kuuluisi ainakin olla aktiv, mutta onkohan ongelma tästä johtuva ja jos on, niin mitä kaikkea mistäkin moduulista täytyy napsutella päälle? Täytyykö esimerkiksi ratin napille tehdä erikseen jotain?
Comment
-
-
Mitenkäs onnistuu yksittäisen ohjainlaitteen (fgr2.C05) koodaus pöydällä? Dummyllä olen tehnyt fsw_psw. Man filen mutta miten saan sen koodattua boksiine36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by _jake_ View PostKulkine on E61 535d Lci ja ongelmana toimimaton LDW (Lane Departure Warning).
Autosta löytyy varuste 5AD ja ratissa on nappi kaistavahdille. ACC löytyy myöskin, mutta HUDia ei.
Kaistavahti ei ole toiminut koko omistusaikanani, ja tuo ratissa oleva nappi toimii normaalin tähtinapin tavoin, eli on ohjelmoitavissa idrivesta. Tällä hetkellä siinä on Night Visionin päällekytkentä.
Kuuluisiko tuota nappia edes löytyä tuolta idrivesta? Eikös tämä ole tehty suorittamaan vain kaistavahdin päällekytkeminen? Kaistavahtia autossa ei kyllä saa päälle.
NCS expertillä luin KOMBI:n filut, niin siellä oli seuraava rivi:
TLC_ENABLE - LANE DEPARTURE WARNING (TLC) ENABLED
Tämä oli kuitenkin nicht_aktiv.
Tuo varmaan kuuluisi ainakin olla aktiv, mutta onkohan ongelma tästä johtuva ja jos on, niin mitä kaikkea mistäkin moduulista täytyy napsutella päälle? Täytyykö esimerkiksi ratin napille tehdä erikseen jotain?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment