Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Originally posted by JaniLap View Post
    Kaiva se iDriven huoltonäyttö (Status) esiin ja sitten työnnä ohjainrullaa yhden kerran eteenpäin, jolloin näytön toiselle tekstiriville tulee näkyviin lisää valikoita (Status - Engine oil level - Auto request). Kierrä sitten rullaa oikealle, jotta pääset valitsemaan kohdan "Engine oil level" ja paina rullaa yhden kerran, jotta ko. valinta tulee aktiiviseksi. Nyt öljyntaso pitäisi olla näkyvillä.

    Mikäli ei vaan onnistu, niin sitten saattaa olla ohjelmistopäivityksen avulla korjattavissa - tai ainakin hyvä vilkaista CCC:n koodausasetuksia.
    Ei mulla ole siinäkään kuin pelkkä Status. Eli tässä kohtaa voisi varmaan ottaa sen NCS-Expertin esille.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2684
      • Tampere

      Originally posted by MikkoJII View Post
      Ei mulla ole siinäkään kuin pelkkä Status. Eli tässä kohtaa voisi varmaan ottaa sen NCS-Expertin esille.
      Asia selvä. Vilkaise CCC:n parametreista oil_level ja kumpi vaihtoehto on koodattuna (nicht_aktiv / aktiv).
      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        Originally posted by JaniLap View Post
        Asia selvä. Vilkaise CCC:n parametreista oil_level ja kumpi vaihtoehto on koodattuna (nicht_aktiv / aktiv).
        Nyt näkyy oil level CCC:ssä, siellä oli tosiaan nicht_aktiv. Vaihtelin samalla hieman kieliä tuonne kun tuo on italian tuonti tuo auto ja siellä oli muutamassa paikkaa italia kielenä. Tuo oil level ilmoitti ainakin, että measurement currently not possible, mutta täytyy kattoa jos se herää tuosta kun autolla ajaa.

        Saako tuon SMS:n muuttamisen nicht_aktiv tilasta aktiv tilaan näyttämään iDrivessä saapuneet tekstiviestit? Itse kun en käytä muita viestisovelluksia.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2684
          • Tampere

          Originally posted by MikkoJII View Post
          Saako tuon SMS:n muuttamisen nicht_aktiv tilasta aktiv tilaan näyttämään iDrivessä saapuneet tekstiviestit? Itse kun en käytä muita viestisovelluksia.
          Se ominaisuus on muinaismuisto ajalta, jolloin tietyt BMW-yhteensopivat puhelimet sallivat viesti-ilmoitusten näyttämisen CCC:n iDrivessä. Nykyään ei siis toimi ja siksi tarpeeton ruksia käyttöön.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • oliw
            Bimmer Rookie
            • Feb 2019
            • 30
            • fin

            Missähän voisi olla vika,kun NCS:llä yrittää kirjoittaa FRM:lle muutoksia niin seuraavalla lukukerralla muutokset eivät ole tallentuneet, vaikka MAN-filessä ne näkyy muutettuna ohjelmoinnin jälkeen? "Coding ended" ilman ongelmia kuitenkin.



            "Default"-profiili käytössä ja Manipulate-optio valittuna.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2684
              • Tampere

              Originally posted by oliw View Post
              Missähän voisi olla vika,kun NCS:llä yrittää kirjoittaa FRM:lle muutoksia niin seuraavalla lukukerralla muutokset eivät ole tallentuneet, vaikka MAN-filessä ne näkyy muutettuna ohjelmoinnin jälkeen? "Coding ended" ilman ongelmia kuitenkin.
              Taustoja ja autoa tuntematta kysyn kuitenkin, onko autossa myös NFRM tai FRM2 -moduuli ja kuinka sen koodaus käyttäytyy?
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • oliw
                Bimmer Rookie
                • Feb 2019
                • 30
                • fin

                Originally posted by JaniLap View Post
                Taustoja ja autoa tuntematta kysyn kuitenkin, onko autossa myös NFRM tai FRM2 -moduuli ja kuinka sen koodaus käyttäytyy?

                Hyvä kysymys.. käsitin että olisi FRM2. Johtuuko sitten väärästä FRM-tyypistä kun TRC:ssä on välillä rek-kilven polttimon tarkistus esim.



                KALTUEBERWACHUNG_KZL


                mutta modulin lukemisen jälkeen


                KALTUE_KZL_M2_49


                jonka arvoa siis yritin muuttaa. Samasta parametristä kuitenkin kyse.



                NCS:ssä valittuna FRM ja näyttää FRM2_E70.C08, FRM_70.prg

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2684
                  • Tampere

                  Originally posted by oliw View Post
                  Hyvä kysymys.. käsitin että olisi FRM2. Johtuuko sitten väärästä FRM-tyypistä...
                  Ehdotan että keskityt koodaamaan toista listalla näkyvää FRM-moduulia (NFRM/FRM2 tai vastaava) ja annat sen jo kokeilemasi olla tehdasasetuksilla. Mikäli se toinenkin käyttäytyy samalla tavalla, niin silloin voisi harkita esim. moduulin ohjelmistopäivitystä, josko siihen tulisi jotakin eloa. Toisaalta FRM-moduulit ovat vikaantumisherkkiä, jolloin yksi taustasyy voisi olla jokin komponenttivika.

                  Ennen koodauksia varmista myös, että moduuleissa CAS ja NFRM/FRM2 on sekä varustelista että VIN ovat oikein, mikäli kyse on esim. vaihtomoduulista.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Mjaahans, F-sarjalaisen DCT-flässäilyt ENET-kaapelilla näyttäisi olevan sellaista lottoa että pahaa tekee yrittää kun 4/5 flässiä epäonnistuu. ICOM siis tilalle, mutta minkälainen?
                    Tekeekö esim. tällä mitään? :think
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 373
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Mjaahans, F-sarjalaisen DCT-flässäilyt ENET-kaapelilla näyttäisi olevan sellaista lottoa että pahaa tekee yrittää kun 4/5 flässiä epäonnistuu. ICOM siis tilalle, mutta minkälainen?
                      Tekeekö esim. tällä mitään? :think
                      Minulla samanlainen kiinakopio viime vuonna ostettu.
                      Zetorin moduulit päivitetty ista/p:llä ja jonkin aikaa sitten winkfp:llä DCT:n 35is softa sisään. Kaksi f31:stä ja yksi f20 istalla moduulit päivitetty ja e-syssillä koodailuja yms muuta tehty. Normi ista/inpa diagnostiikkaa tehty myös. Ei mitään ongelmia. Noissa f-sarjalaisissa ei ole DCT:tä ollut, mutta 8hp-loota kumminkin päivittynyt.
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by Krampus View Post
                        Minulla samanlainen kiinakopio viime vuonna ostettu.
                        Zetorin moduulit päivitetty ista/p:llä ja jonkin aikaa sitten winkfp:llä DCT:n 35is softa sisään. Kaksi f31:stä ja yksi f20 istalla moduulit päivitetty ja e-syssillä koodailuja yms muuta tehty. Normi ista/inpa diagnostiikkaa tehty myös. Ei mitään ongelmia. Noissa f-sarjalaisissa ei ole DCT:tä ollut, mutta 8hp-loota kumminkin päivittynyt.
                        Kiitos tiedosta, samanlaisiin hommiin itselläkin tulossa Tilaukseen meni halvin mahdollinen kiinasta @ 170€. Katsotaan jääkö tulliin.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Mjaahans, F-sarjalaisen DCT-flässäilyt ENET-kaapelilla näyttäisi olevan sellaista lottoa että pahaa tekee yrittää kun 4/5 flässiä epäonnistuu. ICOM siis tilalle, mutta minkälainen?
                          Tekeekö esim. tällä mitään? :think
                          Ja millä softalla? Kiinalaisiin kopioihin voi luottaa yhtä paljon kuin pistokokeen läpäisseeseen kortonkiin.
                          Vähänkin enemmän jos kuvittelee tarvitsevansa niin OEM purkkia vaan tilaamaan
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • _jake_
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 210
                            • Seinäjoki

                            Lane Departure Warning koodaus

                            Kulkine on E61 535d Lci ja ongelmana toimimaton LDW (Lane Departure Warning).

                            Autosta löytyy varuste 5AD ja ratissa on nappi kaistavahdille. ACC löytyy myöskin, mutta HUDia ei.

                            Kaistavahti ei ole toiminut koko omistusaikanani, ja tuo ratissa oleva nappi toimii normaalin tähtinapin tavoin, eli on ohjelmoitavissa idrivesta. Tällä hetkellä siinä on Night Visionin päällekytkentä.

                            Kuuluisiko tuota nappia edes löytyä tuolta idrivesta? Eikös tämä ole tehty suorittamaan vain kaistavahdin päällekytkeminen? Kaistavahtia autossa ei kyllä saa päälle.


                            NCS expertillä luin KOMBI:n filut, niin siellä oli seuraava rivi:

                            TLC_ENABLE - LANE DEPARTURE WARNING (TLC) ENABLED

                            Tämä oli kuitenkin nicht_aktiv.

                            Tuo varmaan kuuluisi ainakin olla aktiv, mutta onkohan ongelma tästä johtuva ja jos on, niin mitä kaikkea mistäkin moduulista täytyy napsutella päälle? Täytyykö esimerkiksi ratin napille tehdä erikseen jotain?
                            E61 535d Lci M-Sport -08

                            Ex:
                            328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                            328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 617
                              • Muaninka

                              Mitenkäs onnistuu yksittäisen ohjainlaitteen (fgr2.C05) koodaus pöydällä? Dummyllä olen tehnyt fsw_psw. Man filen mutta miten saan sen koodattua boksiin
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by _jake_ View Post
                                Kulkine on E61 535d Lci ja ongelmana toimimaton LDW (Lane Departure Warning).

                                Autosta löytyy varuste 5AD ja ratissa on nappi kaistavahdille. ACC löytyy myöskin, mutta HUDia ei.

                                Kaistavahti ei ole toiminut koko omistusaikanani, ja tuo ratissa oleva nappi toimii normaalin tähtinapin tavoin, eli on ohjelmoitavissa idrivesta. Tällä hetkellä siinä on Night Visionin päällekytkentä.

                                Kuuluisiko tuota nappia edes löytyä tuolta idrivesta? Eikös tämä ole tehty suorittamaan vain kaistavahdin päällekytkeminen? Kaistavahtia autossa ei kyllä saa päälle.


                                NCS expertillä luin KOMBI:n filut, niin siellä oli seuraava rivi:

                                TLC_ENABLE - LANE DEPARTURE WARNING (TLC) ENABLED

                                Tämä oli kuitenkin nicht_aktiv.

                                Tuo varmaan kuuluisi ainakin olla aktiv, mutta onkohan ongelma tästä johtuva ja jos on, niin mitä kaikkea mistäkin moduulista täytyy napsutella päälle? Täytyykö esimerkiksi ratin napille tehdä erikseen jotain?
                                CODE CAR ni ei tarvii ihmetellä onko kaikilla bokseilla tieto FA/VO sisällöstä
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎