Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
M47/M57/n/tu
N43, N47
Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!
Osia:
https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8
Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
MB AMG C32 -01
Alpina B3 -94
120d -09
520ia -81
535d -11
535d -12
750il -92
750il -00
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostMikähän ihme vielä voi oikein mättää ?
Olen kokeillut perusasennuksella jossa muistaakseni V54 datumit. Sitten löysin jostain Russian-sivulta V60 sp-datumit, päivitys meni BMW toolsilla ainakin mun silmiin ihan hienosti.
Inpa toimii täydellisesti, FA- write menee hienosti ( ei ainakaan herjaa mitään ).
Mutta kun yrittää lukea moduulia niin tulee tällainen. Ei ole väliä mitä modulia koittaa lukea. Menee kyllä vähän aikaa ja vasta sitten heittää herjan.
Tästä huolimatta WORK-kansioon tulee FSW_PSW.TRC file.
Siellä mun ( kokemattomiin ) silmiin ihan järkevän näköistä tarinaa.
VOLUME_KLANG_1
e60_hifi
KLANG_OFFSET
standard
VOLUME_PDC
e60_hifi
VOLUME_DELTA_PDC_ENTER
standard
Ekaa kertaa koodailemassa ja tein hifi 676-koodauksen pois ja takaisin.
Periaattessa menin tämän ohjeen mukaan, mutta tietysti vaan noi akkukohdat vaihdon siihen hifiin:
1. Open NCSEXPERT
2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
5. Press F6 (Back)
6. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
7. Press F2 (Enter FA) > Select E89 > Click OK
8. A window labeled “Enter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK
9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-XXXX) > highlight –XXXX and press delete on keyboard
10. Enter –XXXX is “Attribute” box > Click Add > Click OK
11. Press F6 (Back)
12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK
13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK
14. Press F3 (Execute Job)
15. Verify that the write is complete “Job Ended”
16. Press F1 (Change ECU) > Select FRM > Click OK
17. Verify lines : get coded, FRM, JOBNAME = FA_Write
18. Press F3 (Execute Job)
19. Verify that the write is complete “Job Ended”
20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT
b. Code the new VO list to the car:
1. Open NCSEXPERT
2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
5. Press F6 (Back)
6. Press F3 (Process Car)
7. Press F1 (Code Car)
Muuten menee läpi ihan ok, mutta tossa B-kohdassa valitsin vain MASK:n ( en koko autoa ) ja jälleen se sama herja.
Kuitenkin mun silmiin näyttää, että menisi läpi kun katsoo TRC-filejä. Kun koodasin sen takaisin 661:ksi ja luin sen TRC:n niin hifistä ei puhuttu mitään. Ja kuin laitoin 676:n takaisin ja uudelleenkoodaus MASK-moduuliin niin e60-hifi tarinat tulee takaisin vaikka herjaakin lopussa ton kuvan mukaisesti.
Toimiikohan toi nyt vai ei ja mistähän ihmeestä toi error voi johtua ?
ISTAkin temppuilee jonkun verran moduulien lukemissa. Välillä joutuu ottamaan ECU-kohtaisesti, että saa ne vihreäksi. Johtuuko toi nyt halvasta Kiina-piuhasta ? Toisaalta taas INPA toimii kuin junan vessa lukemisessa ja koodien nollauksessa.
Ja edelleenkään bassoista ei kuulu mitään..-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Vähän alkaa vaikuttaa nyt siltä, että toi hifi-päivitys kaatuu nyt siihen, että toi MASKin päivitys ei mene onnistuneesti läpi. Taajuudet muuttuu, mutta ilmeisesti toisen liittimen pinneihin ei tule signaalia.
Testasin vahvistinta niin, että syötin puhelimesta piuhalla musiikkia suoraan liittimeen niin musiikki kuuluu vaimesta bassoista. Eli ääni kulkee vahvistimen läpi.
Mistähän ihmeestä tämä voisi johtua ? Kaikki muut modulit toimii tosiaan ihan ok.
-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Lopultahan ongelma selvisi sillä, että laittoi piuhat oikeaan liittimeen
Lisää aiheesta tarinaa täällä.
Mitä tulee tohon MASKin koodaukseen niin kyllä se tuntuu menevän läpi virheilmoituksesta huolimatta. Soitin vaihtaa kyllä Stereosta Hifiin vaikka se antaakin lopussa virheilmoituksen. En sitten tiedä miten käyttäytyy jos muuttaa jotain asetuksia ja työntää muutoksia .man - filen kautta. Nythän ei tehty muuta kuin FA - koodin muutos ja recode tohon MASKiin.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by jerryws View PostMitenköhän koodataan vakionopeussäädin päälle?
Kyseessä siis E39 520i M54B22.
Edit ja 01 vmE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Asensin uuden slip ringin cruisen viiksellä 2009 e82 135i:hin. Pari kysymystä koodauksesta:
Lisäsin ensin $540 varusteen (normaali cruise) CAS ja NFRM moduuleihin ajamalle FA_WRITE molempiin. Sen jälkeen SG_CODIEREN ja Process CAR. Homma kuitenkin stoppasi erroriin RAD moduulista.
Kaivoin toiset ohjeet ja ajoin SG_CODIEREN onnistuneesti erikseen CAS, NFRM, DSC, ja KOMBI moduuleille. Tämän jälkeen vielä ohjauskulman anturin calibrointi Tool32:lla.
Auto tuntuu pelaavan (myös cruise ja radio), eikä vikakoodeja tule mistään moduulista.
Kysymykset:
1. Onko tuosta RAD moduulin heittämästä errorista mitään haittaa ja miksi se heitti erroria?
2. Joskus asensin OBC:n e46:een, joka vaati vilkkuviiksen vaihdon ja varustelistan päivityksen (ZCS). Päivityksen jälkeen tuo uusi varuste näkyi varustelistassa, eli kun vaikka tökkäsin BMW Scannerin kiinni niin siellä näkyi se OBC varustelistassa. Nykyisessä tapauksessa NCSexpert ei kuitenkaan näytä tuota uutta varustetta ($540) kun klikkaan FA eingeben ja lista aukeaa. Sama kun teen vehicle identificationin ISTA:lla, niin cruise puuttuu kokonaan listalta. Kokeilin vielä tehdä koko prosessin uudelleen lisäämälllä normaalin cruisen sijaan Dynamic Cruisen ($544) ja mikään ei muuttunut. Miksi tuo lisätty varuste ei näy missään mutta tuntuu silti toimivan?
3. Kuuluuko tuota cruisea käytettäessä mittaristossa näkyä mitään cruiseen liittyvää tietoa? Esimerkiksi valittu nopeus tai merkkivalo että cruise on käytössä. Manuaalin mukaan ilmeisesti pitäisi. Mitään tietoa cruisesta ei näy mittaristossa vaikka cruise tuntuukin toimivan. Kuuluuko sen olla näin vai ei?
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostAsensin uuden slip ringin cruisen viiksellä 2009 e82 135i:hin. Pari kysymystä koodauksesta:
Lisäsin ensin $540 varusteen (normaali cruise) CAS ja NFRM moduuleihin ajamalle FA_WRITE molempiin. Sen jälkeen SG_CODIEREN ja Process CAR. Homma kuitenkin stoppasi erroriin RAD moduulista.
Kaivoin toiset ohjeet ja ajoin SG_CODIEREN onnistuneesti erikseen CAS, NFRM, DSC, ja KOMBI moduuleille. Tämän jälkeen vielä ohjauskulman anturin calibrointi Tool32:lla.
Auto tuntuu pelaavan (myös cruise ja radio), eikä vikakoodeja tule mistään moduulista.
Kysymykset:
1. Onko tuosta RAD moduulin heittämästä errorista mitään haittaa ja miksi se heitti erroria?
2. Joskus asensin OBC:n e46:een, joka vaati vilkkuviiksen vaihdon ja varustelistan päivityksen (ZCS). Päivityksen jälkeen tuo uusi varuste näkyi varustelistassa, eli kun vaikka tökkäsin BMW Scannerin kiinni niin siellä näkyi se OBC varustelistassa. Nykyisessä tapauksessa NCSexpert ei kuitenkaan näytä tuota uutta varustetta ($540) kun klikkaan FA eingeben ja lista aukeaa. Sama kun teen vehicle identificationin ISTA:lla, niin cruise puuttuu kokonaan listalta. Kokeilin vielä tehdä koko prosessin uudelleen lisäämälllä normaalin cruisen sijaan Dynamic Cruisen ($544) ja mikään ei muuttunut. Miksi tuo lisätty varuste ei näy missään mutta tuntuu silti toimivan?
3. Kuuluuko tuota cruisea käytettäessä mittaristossa näkyä mitään cruiseen liittyvää tietoa? Esimerkiksi valittu nopeus tai merkkivalo että cruise on käytössä. Manuaalin mukaan ilmeisesti pitäisi. Mitään tietoa cruisesta ei näy mittaristossa vaikka cruise tuntuukin toimivan. Kuuluuko sen olla näin vai ei?
Ilmeisesti tuon Dynamic Cruisen ($544) kanssa on ollut ongelmia muillakin: https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1138536
En tiedä miksi varusteet eivät menneet listaan ensimmäisellä kerralla, mutta lisäsin peruscruisen ($540) vielä kerran ja sain sen pysymään varustelistassa. Tarkat stepit alla:
(I) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->Enter FA->$540->FA_WRITE CAS->Exit NCSexpert
(II) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->NFRM->Enter FA->$540->FA_WRITE NFRM->Exit NCSexpert
(III) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->SG_CODIEREN CAS->SG_CODIEREN NFRM->SG_CODIEREN DSC->SG_CODIEREN KOMBI->Exit NCSexpert
(IV) Tool32->DSC_87.prg->"lenkwinkel dsc abgleichen" (kun tämän tekee ISTA:lla, ratti pitää olla täsmälleen keskiasennossa, varmaan hyvä idea myös Tool32 tapauksessa!)->Exit Tool32
(V) INPA->DME->"gelernte Varienten" nollaus->Exit INPA
Virrat pois, ulos autosta, ovet lukkoon 30s ajaksi, jonka jälkeen kaikki pelaa (ilman tätä steppiä "gelernte Varienten" nollauksen jälkeen mittaristo loisti kuin joulukuusi eivätkä cruise, DSC, ym. toimineet).
Lisäksi cruisen saa kytkettäessä näyttämään asetetun nopeuden asettamalla KOMBI moduulista TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_2.
Comment
-
-
Mites E60:ssä pitääkö DSC, ARS ja AL olla samalla vin numerolla kuin CAS/DDE? Nyt mulla on nuo erillä numerolla ja jotain vin herjaa heittää. Vaihdoin DSC:n vin numeron mutta se heittää edelleen siitä samaa vin herjaa.Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
M47/M57/n/tu
N43, N47
Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!
Osia:
https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8
Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
MB AMG C32 -01
Alpina B3 -94
120d -09
520ia -81
535d -11
535d -12
750il -92
750il -00
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostSuunnittelin, että ostan uusimman e60 sp-datenin ncs-expertin sivuilta, mutta kuinka isoja nuo paketit on? Pitäisi siirtää siis filu tolle vikakoodi-läppärille, mutta siinä on melko pieni kovalevy niin en tiedä riittääkö tilaBMW M5 E34 -89 "Ämmä"
BMW X5 40d E70 -10
EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"
https://youtube.com/@nightbreakerracing
Automax.fi
Comment
-
-
-
INPA ja ZB number ongelma
Auto bmw 330ci FL -03 johon vaihdettu vanhempi mittaristo(-01)ja nyt pitäisi mittariston VIN numero päästä vaihtaan auton omaksi, mutta ongelmia pukkaa tähän!
En saa INPASTA (5.0.6) näkyviin assembly numberia. Inpassa kyllä näkyy kenttä identification Ja kun siitä painaa tulee näkyviin bmw part number, mutta eikö assembly number ole eri asia? Lisäksi ihmetyttää että en löydä esim. functional jobs valikkoa Ollenkaan. Mikähän on vikana.
Mittariston part number on 6906877 tähän pitäisi saada assembly numero jotta pääsee vaihtamaan vin numeron.
Olen kokeillut myös Inpa 5.00 versiota mutta siinä sama juttu!
Saako Assembly numeron jotenkin muuten selvitettyä kuin INPALLA ja jos saa niin ottaisin mielelläni vastaan ohjeita.
Comment
-
-
Helpp
NCS expert antaa kyseisen errorin.
FA-Fehler
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei BIP-0001: Zu Langer Job-Parameter oder String-Register-Zugriff CAS
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ
COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ: A_E65CAS
Piuhan kytkintä kokeiltu monessa asennossa, SP-data filut päivitetty uusimpaan versioon ja portin asetukset kunnossa. Inpa näyttää molemmat pallot ja Istakin toimii normaalisti.Oskari
Comment
-
Comment