Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Momoke
    Bimmer Rookie
    • Dec 2017
    • 99
    • Suomi

    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Joo on se usb siellä myös hyvä olla. Pitipä ihan googlettaa, niin kyllä eononin johtosarjoissa pitäisi myös olla tämä "ylimääräinen" tökkeli.


    https://www.eonon.com/upload/product...2/A0582-05.jpg
    Joo mulla siinä on ainaki tollanen missä nuo pinnit on neliö muodossa

    Comment

    • Momoke
      Bimmer Rookie
      • Dec 2017
      • 99
      • Suomi

      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Joo on se usb siellä myös hyvä olla. Pitipä ihan googlettaa, niin kyllä eononin johtosarjoissa pitäisi myös olla tämä "ylimääräinen" tökkeli.


      https://www.eonon.com/upload/product...2/A0582-05.jpg
      Nyt tuli nuo elikkä laitanko ton tikun siihe usb piuhaan kiinni mikä menee radiolle?
      Ton tikun päässä on tuo toinen kohta mihin saa johon kiinni ni mihin se pitää liittää?
      Attached Files

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 923
        • Kouvola/Myllykoski

        Joo, tikku usb piuhaan, ja eikö siinä eononin johtosarjassa nyt sitten olekkaan tuolle tikusta lähtevälle johdolle sitä vastakappaletta?
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • Momoke
          Bimmer Rookie
          • Dec 2017
          • 99
          • Suomi

          Originally posted by JiiVee92 View Post
          Joo, tikku usb piuhaan, ja eikö siinä eononin johtosarjassa nyt sitten olekkaan tuolle tikusta lähtevälle johdolle sitä vastakappaletta?
          Katoin ni radiolle tulee se yks vastakappale vaan et siinä ei ollu muita mutta takakontissa siinä johtosarjassa oli kaks sellasta samantapasta pistoketta mihi ei tullu mitää:think

          Comment

          • TyySTi
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 7
            • Joensuu

            Laitetaas tänne kun NCS hommassa kuitenkin tarvitsee, LM2 retrofittaus käynnissä kuusykköseen ja muuten kaikki tuntuu pelaavan oikein, mutta osa kojelaudan valoista ja ikkunakatkaisijoiden valot jäävät palamaan, olisiko ideoita tähän. Ei oikeen tahdo löytyä kotimaisilta eikä ulkomaisilta foorumeilta vastaavaa tapausta. VIN ja varustelista + tyhjä .man koodattu moduuliin.
            E61 530d
            Ex: 2x E30, 2x E36, 1x E34

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 923
              • Kouvola/Myllykoski

              Nyt tähän tämmöinen aivan helvetin tyhmä kyssäri, ennen kuin alan turata ja sekoitan viiskaksvitosen dunkyn luona käyntiä vaativaksi. High obc retrofitin koodaus, jätetäänkö low obc:n varustekoodi s550a sinne ja pelkästään lisätään s555a vai otetaanko tuo ekana mainittu pois?

              Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin zcs laskuri löytyy.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Nyt tähän tämmöinen aivan helvetin tyhmä kyssäri, ennen kuin alan turata ja sekoitan viiskaksvitosen dunkyn luona käyntiä vaativaksi. High obc retrofitin koodaus, jätetäänkö low obc:n varustekoodi s550a sinne ja pelkästään lisätään s555a vai otetaanko tuo ekana mainittu pois?

                Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin zcs laskuri löytyy.
                Vanha pois ja uusi tilalle.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 923
                  • Kouvola/Myllykoski

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Vanha pois ja uusi tilalle.

                  Kiitos
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 923
                    • Kouvola/Myllykoski

                    Ja että homma ei olisi liian helppo niin...

                    Joskus aikaa sitten otettu kuva alkuperäisestä zcs rimpsusta



                    Uusi s555a varusteella laskettu


                    Mutta puuttuuko tuosta jotain kun ncs edelleen tarjoaa low mittariston koodausta, eikös tuo high mittaristo ole IKE?






                    Ja jotta lisätään vielä pykälän verran vaikeusastetta, niin mittaristo on inpan mukaan e38 IKI mittaristo, E39 merkityissä kuorissa, ja e39 sopivana myyty, sähköisesti kuitenkin samanlaiset kun ei ole mitään vikakoodeja, ja kaikki merkkivalot syttyy mitä pitääkin.






                    Nollattu kuitenkin kuten pitikin





                    EDIT: niin ja NCS väittää codierindexin olevan "12h" mitä sitten ikinä tarkoittaakaan.


                    Miten tästä eteenpäin?
                    Last edited by JiiVee92; 22-03-2020, 22:23. Reason: Lisäys
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      Originally posted by JiiVee92 View Post
                      Miten tästä eteenpäin?
                      Äkkiseltään tuo ZCS muutos vaikuttaisi kurantilta. Tallenna muutettu ZCS EWS:lle. Sitten mittariston kanssa ensin "Read ECU" tai muutat käsin siihen luukkuun tuon mittariston softaversion coding indexin. Tallennat ZCS:n mittaristolle. Sitten koodaat kaikki purkit "Code car".
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 923
                        • Kouvola/Myllykoski

                        Ainoastaan moottorin sekä laatikon ohjaukseen ja mittaristoon saa yhteyden, ei muualle, ei onnistu siis muiden purkkien koodaus ainakaan vielä, voiko koodaamaton(=sopimaton?) mittaristo aiheuttaa tämän?
                        Ja tuossa aikasemmin unohdin mainita, että tässä väsäämisen yhteydessä autoon löysi tiensä ibus interface, kokemuksia että voiko tämä sotkea homman?
                        Ja kuten sanoin niin mitään vikakoodeja ei ole, joten ei siellä isoja kytkentävirheitä voi olla.

                        Edit: Joka paikkaan sai yhteyden ennen homman aloitusta.
                        Last edited by JiiVee92; 23-03-2020, 11:57.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          Originally posted by JiiVee92 View Post
                          Ainoastaan moottorin sekä laatikon ohjaukseen ja mittaristoon saa yhteyden, ei muualle, ei onnistu siis muiden purkkien koodaus ainakaan vielä, voiko koodaamaton(=sopimaton?) mittaristo aiheuttaa tämän?
                          Ja tuossa aikasemmin unohdin mainita, että tässä väsäämisen yhteydessä autoon löysi tiensä ibus interface, kokemuksia että voiko tämä sotkea homman?
                          Ja kuten sanoin niin mitään vikakoodeja ei ole, joten ei siellä isoja kytkentävirheitä voi olla.

                          Edit: Joka paikkaan sai yhteyden ennen homman aloitusta.
                          Mittaristo on väyläkeskus, joten voi vaikuttaa muiden ohjainlaitteiden diagnostiikkaan. Äläkä laita sitä I-bus värkkiä nyt tähän sotkemaan, ennen kuin saat sen muuten toimimaan.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 923
                            • Kouvola/Myllykoski

                            Nyt homma nytkähti sen verran eteenpäin, että kun mittariston ibus johdon irroittaa niin valomodulia lukuunottamatta kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee käsiksi. Zcs kirjoitus ja mittariston koodaus onnistui kun netin avustuksella löysin ncs expertin tiedoston missä oli e39 varusteiden zcs bitit ja huomasin että vn rimpsussa oli puute ja sen korjaamalla homma toimi.

                            Nyt tilanne on se että jos mittaristolla on ibus johto kiinni niin dme, egs ja ike on ainoat laitteet mihin pääsee käsiksi, sumarien, kaukovalojen ja vilkkujen merkkivalot elää omaa elämää, eikä auto nukahda, ibus johto irti, niin kaukovalojen ja sumarien merkkivalot ei toimi, vilkkujen merkkivalot toimii oikein, valomodulia lukuunottamatta kaikkiin laitteisiin pääsee käsiksi, ja auto nukahtaa. Aina kun virrat laittaa päälle niin ikelle tulee vikakoodi "190 lichtmodul eeprom"
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              Originally posted by JiiVee92 View Post
                              Nyt homma nytkähti sen verran eteenpäin, että kun mittariston ibus johdon irroittaa niin valomodulia lukuunottamatta kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee käsiksi. Zcs kirjoitus ja mittariston koodaus onnistui kun netin avustuksella löysin ncs expertin tiedoston missä oli e39 varusteiden zcs bitit ja huomasin että vn rimpsussa oli puute ja sen korjaamalla homma toimi.

                              Nyt tilanne on se että jos mittaristolla on ibus johto kiinni niin dme, egs ja ike on ainoat laitteet mihin pääsee käsiksi, sumarien, kaukovalojen ja vilkkujen merkkivalot elää omaa elämää, eikä auto nukahda, ibus johto irti, niin kaukovalojen ja sumarien merkkivalot ei toimi, vilkkujen merkkivalot toimii oikein, valomodulia lukuunottamatta kaikkiin laitteisiin pääsee käsiksi, ja auto nukahtaa. Aina kun virrat laittaa päälle niin ikelle tulee vikakoodi "190 lichtmodul eeprom"
                              Miten olet nuo I- ja K-väylät nyt johdottanut?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 923
                                • Kouvola/Myllykoski

                                K-väylä ihan väri väriin mittariston liittimiä vaihtaessa ja I-väylän suhteen olin laiska ja otin radion takaa.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎