Originally posted by JiiVee92
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Originally posted by JiiVee92 View PostJoo on se usb siellä myös hyvä olla. Pitipä ihan googlettaa, niin kyllä eononin johtosarjoissa pitäisi myös olla tämä "ylimääräinen" tökkeli.
https://www.eonon.com/upload/product...2/A0582-05.jpg
Ton tikun päässä on tuo toinen kohta mihin saa johon kiinni ni mihin se pitää liittää?
Comment
-
-
Joo, tikku usb piuhaan, ja eikö siinä eononin johtosarjassa nyt sitten olekkaan tuolle tikusta lähtevälle johdolle sitä vastakappaletta?EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostJoo, tikku usb piuhaan, ja eikö siinä eononin johtosarjassa nyt sitten olekkaan tuolle tikusta lähtevälle johdolle sitä vastakappaletta?
Comment
-
-
Laitetaas tänne kun NCS hommassa kuitenkin tarvitsee, LM2 retrofittaus käynnissä kuusykköseen ja muuten kaikki tuntuu pelaavan oikein, mutta osa kojelaudan valoista ja ikkunakatkaisijoiden valot jäävät palamaan, olisiko ideoita tähän. Ei oikeen tahdo löytyä kotimaisilta eikä ulkomaisilta foorumeilta vastaavaa tapausta. VIN ja varustelista + tyhjä .man koodattu moduuliin.E61 530d
Ex: 2x E30, 2x E36, 1x E34
Comment
-
-
Nyt tähän tämmöinen aivan helvetin tyhmä kyssäri, ennen kuin alan turata ja sekoitan viiskaksvitosen dunkyn luona käyntiä vaativaksi. High obc retrofitin koodaus, jätetäänkö low obc:n varustekoodi s550a sinne ja pelkästään lisätään s555a vai otetaanko tuo ekana mainittu pois?
Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin zcs laskuri löytyy.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostNyt tähän tämmöinen aivan helvetin tyhmä kyssäri, ennen kuin alan turata ja sekoitan viiskaksvitosen dunkyn luona käyntiä vaativaksi. High obc retrofitin koodaus, jätetäänkö low obc:n varustekoodi s550a sinne ja pelkästään lisätään s555a vai otetaanko tuo ekana mainittu pois?
Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin zcs laskuri löytyy.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVanha pois ja uusi tilalle.
KiitosEX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Ja että homma ei olisi liian helppo niin...
Joskus aikaa sitten otettu kuva alkuperäisestä zcs rimpsusta
Uusi s555a varusteella laskettu
Mutta puuttuuko tuosta jotain kun ncs edelleen tarjoaa low mittariston koodausta, eikös tuo high mittaristo ole IKE?
Ja jotta lisätään vielä pykälän verran vaikeusastetta, niin mittaristo on inpan mukaan e38 IKI mittaristo, E39 merkityissä kuorissa, ja e39 sopivana myyty, sähköisesti kuitenkin samanlaiset kun ei ole mitään vikakoodeja, ja kaikki merkkivalot syttyy mitä pitääkin.
Nollattu kuitenkin kuten pitikin
EDIT: niin ja NCS väittää codierindexin olevan "12h" mitä sitten ikinä tarkoittaakaan.
Miten tästä eteenpäin?EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostMiten tästä eteenpäin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ainoastaan moottorin sekä laatikon ohjaukseen ja mittaristoon saa yhteyden, ei muualle, ei onnistu siis muiden purkkien koodaus ainakaan vielä, voiko koodaamaton(=sopimaton?) mittaristo aiheuttaa tämän?
Ja tuossa aikasemmin unohdin mainita, että tässä väsäämisen yhteydessä autoon löysi tiensä ibus interface, kokemuksia että voiko tämä sotkea homman?
Ja kuten sanoin niin mitään vikakoodeja ei ole, joten ei siellä isoja kytkentävirheitä voi olla.
Edit: Joka paikkaan sai yhteyden ennen homman aloitusta.Last edited by JiiVee92; 23-03-2020, 11:57.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostAinoastaan moottorin sekä laatikon ohjaukseen ja mittaristoon saa yhteyden, ei muualle, ei onnistu siis muiden purkkien koodaus ainakaan vielä, voiko koodaamaton(=sopimaton?) mittaristo aiheuttaa tämän?
Ja tuossa aikasemmin unohdin mainita, että tässä väsäämisen yhteydessä autoon löysi tiensä ibus interface, kokemuksia että voiko tämä sotkea homman?
Ja kuten sanoin niin mitään vikakoodeja ei ole, joten ei siellä isoja kytkentävirheitä voi olla.
Edit: Joka paikkaan sai yhteyden ennen homman aloitusta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nyt homma nytkähti sen verran eteenpäin, että kun mittariston ibus johdon irroittaa niin valomodulia lukuunottamatta kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee käsiksi. Zcs kirjoitus ja mittariston koodaus onnistui kun netin avustuksella löysin ncs expertin tiedoston missä oli e39 varusteiden zcs bitit ja huomasin että vn rimpsussa oli puute ja sen korjaamalla homma toimi.
Nyt tilanne on se että jos mittaristolla on ibus johto kiinni niin dme, egs ja ike on ainoat laitteet mihin pääsee käsiksi, sumarien, kaukovalojen ja vilkkujen merkkivalot elää omaa elämää, eikä auto nukahda, ibus johto irti, niin kaukovalojen ja sumarien merkkivalot ei toimi, vilkkujen merkkivalot toimii oikein, valomodulia lukuunottamatta kaikkiin laitteisiin pääsee käsiksi, ja auto nukahtaa. Aina kun virrat laittaa päälle niin ikelle tulee vikakoodi "190 lichtmodul eeprom"EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostNyt homma nytkähti sen verran eteenpäin, että kun mittariston ibus johdon irroittaa niin valomodulia lukuunottamatta kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee käsiksi. Zcs kirjoitus ja mittariston koodaus onnistui kun netin avustuksella löysin ncs expertin tiedoston missä oli e39 varusteiden zcs bitit ja huomasin että vn rimpsussa oli puute ja sen korjaamalla homma toimi.
Nyt tilanne on se että jos mittaristolla on ibus johto kiinni niin dme, egs ja ike on ainoat laitteet mihin pääsee käsiksi, sumarien, kaukovalojen ja vilkkujen merkkivalot elää omaa elämää, eikä auto nukahda, ibus johto irti, niin kaukovalojen ja sumarien merkkivalot ei toimi, vilkkujen merkkivalot toimii oikein, valomodulia lukuunottamatta kaikkiin laitteisiin pääsee käsiksi, ja auto nukahtaa. Aina kun virrat laittaa päälle niin ikelle tulee vikakoodi "190 lichtmodul eeprom"E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
K-väylä ihan väri väriin mittariston liittimiä vaihtaessa ja I-väylän suhteen olin laiska ja otin radion takaa.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Comment