Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • viimeistelijä
    replied
    e91 325i 6vmanuaali

    Oisko jollain kertoa mistä kohtaan pitää täppä ottaa pois kun oma e91 leikkaa kaiken voiman pois kun radalla ajaessa painaa jarrua kaasun olessa myös painettuna.

    Eli kaasupoljin menee mykäksi kun painaa jarrua samaan aikaan.

    On koodattu pois käytöstä brake temptature sensorit,sillä ei ainakaan ollut vaikutusta mihinkään. Muita vastaavia asetuksia en löytäny dsc mk70_07C boksin takaa.

    Vai pitääkö ecu koodauttaa jossain? kyseessä siis e91 05vm 325i 6v man.

    esim kaverin 130i 6v man ei tee samaa tai 330d 06vm 6vman..

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Fak jeah, homma pelittää 100% kun otti pois sen väylien siltauksen.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    No voi hemmetti. Pitipä ihan tuota käyttämääni ohjetta katsoa ja jotenkin olin skipannut tuon väylärimojen erottamisen toisistaan.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    K-väylä ihan väri väriin mittariston liittimiä vaihtaessa ja I-väylän suhteen olin laiska ja otin radion takaa.
    Low OBC autossahan ei alunperin ole erillistä I-väylää, vaan kaikki vehkeet on yhteisessä K-väylässä. Eikös tässä pidä kytkentärimalta (hanskalokeron takana) erottaa I- ja K-väylä omiksi ryhmikseen.

    Tuosta dokkarista löytyy kaaviokin, miten ne on jaettu.

    Last edited by Clavurion; 23-03-2020, 21:54.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    K-väylä ihan väri väriin mittariston liittimiä vaihtaessa ja I-väylän suhteen olin laiska ja otin radion takaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Nyt homma nytkähti sen verran eteenpäin, että kun mittariston ibus johdon irroittaa niin valomodulia lukuunottamatta kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee käsiksi. Zcs kirjoitus ja mittariston koodaus onnistui kun netin avustuksella löysin ncs expertin tiedoston missä oli e39 varusteiden zcs bitit ja huomasin että vn rimpsussa oli puute ja sen korjaamalla homma toimi.

    Nyt tilanne on se että jos mittaristolla on ibus johto kiinni niin dme, egs ja ike on ainoat laitteet mihin pääsee käsiksi, sumarien, kaukovalojen ja vilkkujen merkkivalot elää omaa elämää, eikä auto nukahda, ibus johto irti, niin kaukovalojen ja sumarien merkkivalot ei toimi, vilkkujen merkkivalot toimii oikein, valomodulia lukuunottamatta kaikkiin laitteisiin pääsee käsiksi, ja auto nukahtaa. Aina kun virrat laittaa päälle niin ikelle tulee vikakoodi "190 lichtmodul eeprom"
    Miten olet nuo I- ja K-väylät nyt johdottanut?

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Nyt homma nytkähti sen verran eteenpäin, että kun mittariston ibus johdon irroittaa niin valomodulia lukuunottamatta kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee käsiksi. Zcs kirjoitus ja mittariston koodaus onnistui kun netin avustuksella löysin ncs expertin tiedoston missä oli e39 varusteiden zcs bitit ja huomasin että vn rimpsussa oli puute ja sen korjaamalla homma toimi.

    Nyt tilanne on se että jos mittaristolla on ibus johto kiinni niin dme, egs ja ike on ainoat laitteet mihin pääsee käsiksi, sumarien, kaukovalojen ja vilkkujen merkkivalot elää omaa elämää, eikä auto nukahda, ibus johto irti, niin kaukovalojen ja sumarien merkkivalot ei toimi, vilkkujen merkkivalot toimii oikein, valomodulia lukuunottamatta kaikkiin laitteisiin pääsee käsiksi, ja auto nukahtaa. Aina kun virrat laittaa päälle niin ikelle tulee vikakoodi "190 lichtmodul eeprom"

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Ainoastaan moottorin sekä laatikon ohjaukseen ja mittaristoon saa yhteyden, ei muualle, ei onnistu siis muiden purkkien koodaus ainakaan vielä, voiko koodaamaton(=sopimaton?) mittaristo aiheuttaa tämän?
    Ja tuossa aikasemmin unohdin mainita, että tässä väsäämisen yhteydessä autoon löysi tiensä ibus interface, kokemuksia että voiko tämä sotkea homman?
    Ja kuten sanoin niin mitään vikakoodeja ei ole, joten ei siellä isoja kytkentävirheitä voi olla.

    Edit: Joka paikkaan sai yhteyden ennen homman aloitusta.
    Mittaristo on väyläkeskus, joten voi vaikuttaa muiden ohjainlaitteiden diagnostiikkaan. Äläkä laita sitä I-bus värkkiä nyt tähän sotkemaan, ennen kuin saat sen muuten toimimaan.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Ainoastaan moottorin sekä laatikon ohjaukseen ja mittaristoon saa yhteyden, ei muualle, ei onnistu siis muiden purkkien koodaus ainakaan vielä, voiko koodaamaton(=sopimaton?) mittaristo aiheuttaa tämän?
    Ja tuossa aikasemmin unohdin mainita, että tässä väsäämisen yhteydessä autoon löysi tiensä ibus interface, kokemuksia että voiko tämä sotkea homman?
    Ja kuten sanoin niin mitään vikakoodeja ei ole, joten ei siellä isoja kytkentävirheitä voi olla.

    Edit: Joka paikkaan sai yhteyden ennen homman aloitusta.
    Last edited by JiiVee92; 23-03-2020, 10:57.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Miten tästä eteenpäin?
    Äkkiseltään tuo ZCS muutos vaikuttaisi kurantilta. Tallenna muutettu ZCS EWS:lle. Sitten mittariston kanssa ensin "Read ECU" tai muutat käsin siihen luukkuun tuon mittariston softaversion coding indexin. Tallennat ZCS:n mittaristolle. Sitten koodaat kaikki purkit "Code car".

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Ja että homma ei olisi liian helppo niin...

    Joskus aikaa sitten otettu kuva alkuperäisestä zcs rimpsusta



    Uusi s555a varusteella laskettu


    Mutta puuttuuko tuosta jotain kun ncs edelleen tarjoaa low mittariston koodausta, eikös tuo high mittaristo ole IKE?






    Ja jotta lisätään vielä pykälän verran vaikeusastetta, niin mittaristo on inpan mukaan e38 IKI mittaristo, E39 merkityissä kuorissa, ja e39 sopivana myyty, sähköisesti kuitenkin samanlaiset kun ei ole mitään vikakoodeja, ja kaikki merkkivalot syttyy mitä pitääkin.






    Nollattu kuitenkin kuten pitikin





    EDIT: niin ja NCS väittää codierindexin olevan "12h" mitä sitten ikinä tarkoittaakaan.


    Miten tästä eteenpäin?
    Last edited by JiiVee92; 22-03-2020, 21:23. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vanha pois ja uusi tilalle.

    Kiitos

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Nyt tähän tämmöinen aivan helvetin tyhmä kyssäri, ennen kuin alan turata ja sekoitan viiskaksvitosen dunkyn luona käyntiä vaativaksi. High obc retrofitin koodaus, jätetäänkö low obc:n varustekoodi s550a sinne ja pelkästään lisätään s555a vai otetaanko tuo ekana mainittu pois?

    Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin zcs laskuri löytyy.
    Vanha pois ja uusi tilalle.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Nyt tähän tämmöinen aivan helvetin tyhmä kyssäri, ennen kuin alan turata ja sekoitan viiskaksvitosen dunkyn luona käyntiä vaativaksi. High obc retrofitin koodaus, jätetäänkö low obc:n varustekoodi s550a sinne ja pelkästään lisätään s555a vai otetaanko tuo ekana mainittu pois?

    Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin zcs laskuri löytyy.

    Leave a comment:


  • TyySTi
    replied
    Laitetaas tänne kun NCS hommassa kuitenkin tarvitsee, LM2 retrofittaus käynnissä kuusykköseen ja muuten kaikki tuntuu pelaavan oikein, mutta osa kojelaudan valoista ja ikkunakatkaisijoiden valot jäävät palamaan, olisiko ideoita tähän. Ei oikeen tahdo löytyä kotimaisilta eikä ulkomaisilta foorumeilta vastaavaa tapausta. VIN ja varustelista + tyhjä .man koodattu moduuliin.

    Leave a comment:

Working...
X