Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton rakenteiden muutoksista koskavaa lakitekstiä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alonap-1
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 824
    • Hollola

    #16
    [QUOTE=-Stalker-;766083]Eli mitä tarvii tehä että saan turbotetun 316:n (1.8 kaasutin) turbon papruihin?


    Oletan et kyseessä e30. Tehomittaus todistus=dynoajo. n.70 e/h sisältää ehkä pientä säätöä paikasta riippuen.mitatusta tehosta valitaan vertailu moottori 125hv+20%=320i eli jäähdytetyt levyt eteen. 170hv+20%=325i eli edelliseen lisää levyt taakse,ja auton vuosimallin mukaan 87-> ehkä ABS jarrut(kats.miehen tulkinnasta kiinni jos teho hipoo ääripäätä). muutos katsastus n.70e. varaa 300e paperisotaan ni riittää varmasti. mutta osat mitä vaaditaan vaihtoon voipi maksaa. Huom! en ole itse käyny prosessia läpi.
    42 1:1,6 70/30

    Comment

    • Jussi.R
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 7
      • Mikkeli

      #17
      Originally posted by alonap-1 View Post
      ja auton vuosimallin mukaan 87-> ehkä ABS jarrut(kats.miehen tulkinnasta kiinni jos teho hipoo ääripäätä).
      No huhhuh! Nää foorumit on niin täynnä paskanpuhujia, ettei oo mitään tolkkuu!! Ei taida olla ihan siitä katsastusmiehestä kiinni, vaan siitä, että löytyykö kyseisestä autosta rinnakkaismalli, jossa ei ole ABS-jarruja. Jos löytyy, niin kaikki (jarru)osat vastaamaan tuota kyseistä mallia ja tarvittaessa maahantuojan tai sen edustajan todistus tuosta rinnakkaismallista ja tehdyistä muutostöistä. <--- F A K T A
      Last edited by Jussi.R; 28-11-2006, 19:24.

      Comment

      • alonap-1
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 824
        • Hollola

        #18
        Originally posted by Jussi.R View Post
        Ei taida olla ihan siitä katsastusmiehestä kiinni, vaan siitä, että löytyykö kyseisestä autosta rinnakkaismalli, jossa ei ole ABS-jarruja. Jos löytyy, niin kaikki (jarru)osat vastaamaan tuota kyseistä mallia ja tarvittaessa maahantuojan tai sen edustajan todistus tuosta rinnakkaismallista ja tehdyistä muutostöistä. <--- F A K T A
        jep fakta on faktaa. kyseessä oli 325i jota on tuotu suomeen sekä abs-jarruin että ilman. monesti käyny konttorilla vaatimaan rinnakkaismallin parhainta varustelutasoa turbomuunnoksissa kun tehot menee rajalle. On varmaan käynyt muillekkin?
        42 1:1,6 70/30

        Comment

        • tero_v
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 970
          • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

          #19
          nuo 1.1 voimaan tulleet uudet muutos prosentit on tosi hyvä juttu, ku ei mene enää mistään turvallisuutta parantavasta tekijästä prosentteja.... jarrut, ilmatyynyjen uusimiset, ohjauksen parantamiset yms... ja paras on ettei kanta-auto katsastusta enää ole/tarvitse ja prosentteja saa olla 49% ja ylikin jos haluaa autosta lisäveroa maksaa
          E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
          650hp/850nm 1.8bar
          1/4m 11.48s/208km/h
          100-150km/h 2.01s
          100-200km/h 6.99s


          EX jatkeet:
          e39 528 M-Sport -99
          e36 318is "M-sport" -92

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            #20
            Nice.

            En ole ehtinyt vielä tutustumaan asiaan.

            Onko tietoa voiko prosentteja poistaa uudella muutoskatsastuksella? Tai onko tähän enää ylipäätään tarvetta...?

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #21
              Kerrankin menee tämäntyyliset asiat parempaan suuntaan

              Kävin konttorilta kyselemässä, että mites homma menee nyt kun mulla on 2003 kanta-auto tarkastus tehty, mutta ei vielä leimattu?
              Inssi kertoili, että nyt sitten aloitat periaatteessa puhtaalta pöydältä eli uuden säännön mukaan mennään ja sillä vanhalla tarkastuksella ei ole enää merkitystä.

              Tosin 470e meni kankkulan kaivoon, mutta rakentelu helpottui PALJON
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                #22
                löytyykö ake:n nettisaitilta juttua tuosta uudesta muutoksesta ?? kukaan löytänyt... Oon kusessa yhen TV pommin leimaamisen kanssa
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                • Jussi.R
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 7
                  • Mikkeli

                  #23
                  Originally posted by O.Lehtinen View Post
                  löytyykö ake:n nettisaitilta juttua tuosta uudesta muutoksesta ?? kukaan löytänyt... Oon kusessa yhen TV pommin leimaamisen kanssa
                  Osaluettelo uusine prosentteineen:


                  Linkki lakitekstiin s.13-15:

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #24
                    Nuo uudet prosenttisäännöt ovat loistavia tekniikan muutosten kannalta. Käytännössä mihinkä autoon tahansa, jossa on alkuperäinen kori varusteineen, voi vaihtaa minkä tahansa tekniikan, eikä prosentit mene yli.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6709
                      • PK-seutu

                      #25
                      Originally posted by Juhis View Post
                      Nuo uudet prosenttisäännöt ovat loistavia tekniikan muutosten kannalta. Käytännössä mihinkä autoon tahansa, jossa on alkuperäinen kori varusteineen, voi vaihtaa minkä tahansa tekniikan, eikä prosentit mene yli.
                      Eli vielä enemmän tiivistettynä ainoastaan korinosien muutokset tuo prosentteja.

                      Joko tällaiset säädökset on voimassa? Vai onko vasta suunnitelmissa? Vaiko mitäkö?!? Allekirjoittanut ei ole ihan ajantasalla

                      EDIT: Olis voinu lukea sen prkleen PDF:n ensin loppuun asti ennenkuin kirjoittelee päättömyyksiä
                      Last edited by pyroz; 02-02-2007, 13:03.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #26
                        On voimassa ja vanhat prosentit voi käydä muutos katsastamassa uusille säännöille riittää kun allekirjotat vakuutuksen että osat mitä sanot alkuperäsiksi löytyy autosta.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Ylkka
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 316
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Onko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?
                          Nyt Suzuki gsx-r
                          ex. e91 320d m-sport
                          ex.Bmw e46 330ia cäbi
                          ex.Mazda Rx-8
                          ex.Bmw e36 328i touring
                          ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                          Comment

                          • reddewil
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 3015
                            • West Coast

                            #28
                            Originally posted by Ylkka View Post
                            Onko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?
                            Vähän huono paikka näille keskusteluille, mutta vastaan silti: Aina on ollut mahdollista!
                            ...

                            Comment

                            • dsl Bimmer
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 358

                              #29
                              Originally posted by Ylkka View Post
                              Onko mahdollista lain puitteissa tehdä tekniikanvaihdosta 318->325?
                              Ilmeisesti tekniikan vaihto-onnistuu. Mutta...

                              Jos on flash-muistityyppinen moottorinohjaus DME ja siihen pitäisi saada uusi softa, niin ohjelmoiko merkkiliikkeet uutta softaa? Tai mitä papereita pitää esittää, että se onnistuu?

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1637

                                #30
                                Ilmeisesti tuolla DNFS.orgin puolella on saatu aikaiseksi se, että TÜV-laput huomioidaan katsastuskäytännössä. Tämä koskee siis näitä saaste- ja melumääräyksiä. Eli jos hyväksytty Saksassa TÜVin toimiesta, niin pitäisi mennä Suomessakin lävitse. Tämä siis lähinnä näistä merkkikohtaisista remmiahtimista eli kannattaa ottaa lisää selvää asiasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎