Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton rakenteiden muutoksista koskavaa lakitekstiä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostEikös se tehokkain vertailumalli ole 320is eli siitä laskettuna n. 230hp2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by HeGee` View Postoon nyt koittanut tota trafin sivuu lueskel, mut liian hienoo tekstii mul enkä siit oikee selvää saa. Joten kuinkas suurta konetta tommoseen e30 saa laittaa ja muutoskatsastettua, olettaen et on vakiona esim. 1,6 koneella. Jarrut ja alusta täytyy varmaan myös päivittää?
Paino ja teho saa kattilassa mennä 20% yli mallisarjan tehokkaimmasta ja iskutilavuus 25%2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by kaapeli76 View Postvoiskos joku mitata kuinka paljon on takanavan keskeltä etunavan keskelle. 1502 sen siis. kun menin purkamaan oman jo pois enkä huomannut mittailla ensin ,liika innokkaana vaihtamassa siis etuakselistoa e30mallistaNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAuton papereissa seisoo että ahdettu.
Ahtimen tyyppiä tai mallia ei ole määritelty kuitenkaan.
Tuottaakohan tuo jälkiasenteisen ahtimen kanssa jossain kohtaa murheita katsastuksessa?
Sanohan vielä, että tehojen kohdalla lukee "A" (ahdettu ilman tehorajaa)... alkas olla aikas hyvä projekti lähtökohta se aihio. :thinkX5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Kysytäämpä täältä seuraavaa kun en parempaakaan topikkia asialle löytänyt.
Mielessä on käynyt E34 535i -88 ahtaminen. (Auto ei ole vähäpäästöinen)
Lakipykälät ja tekstit on kyllä luettu ja ymmärretty mutta niissä on kuitenkin tulkinnan varaa joten kysäisempä täältä käytännön kokemuksia miten te muut harrastajat olette toimineet vastaavissa tapauksissa.
Vertailumallina tulee käyttää E34 540i ja sen tehoihin voi lisätä sen 20% mikä tekee 210kw / 286hv = 252kw / 343hv.
Mutta pykälissä sanotaan kuitenkin seuraavaa: moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW
tämä tarkoittaa sitä, että 1600kg omapaino / 7kg = 228kw / 310hv
KAUS (Kantolan autokatsastus Hämeenlinnassa) konttorilla asiasta jutellessani kertoivat, että he eivät hyväksy alle 0.5baarin tehon mittaus papereita.
Eli muutoskatsastuksessa pitää olla tehonmittaus paperit jossa ilmenee jatkuva aikainen käytetty ahtopaine. Pelkkä paperin kulmaan merkattu ahto paine ei riitä.
Kysymykseni kuuluukin saako tälläisiä teholappuja jostakin jossa ahtopaine merkitään näin, ja onko tämä yleinen käytäntö vai kyseisen katsastusaseman oma käytäntö tai lakipykälä?
Sitten oli keskustelua siitä, että miten todistan vaihdettujen osien (jarrut ym) olevan 540 vertailumallista. Kerroin, että BMW:eellä on saatavana ETK katalogista tiedot levyjen halkaisijoista varaosanumeroineen jne.
Olivat siitä sitä mieltä, että olisi hyvä olla tuostakin asiasta maahantuojan / jälleenmyyjän todistukset mutta BMW:eellä ei olla ainakaan tähän asti annettu minkäänlaisia lausuntoja näihin asioihin.
Miten olette tehneet muilla konttoreilla vastaavat asiat?
Comment
-
-
Jarruhommasta ainakin sen verran että itte tulostin BMW:n sivuilta varaosakuvat VIN:n perusteella 320:n ja 328:n jarruista. Niissä tosiaan näky levyjen koot ja vertailtiin katsurin kanssa että paikallaan olevat koot vastaa 328:n kokoja. Täsmäshän ne ja leima paperiin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ahtopaineesta ei löydy mainintaa mistään pykälästä eikä Trafin katsastusohjeista, eli voisi kysyä mihin pykälään arvon katsastaja mahtaa vedota. Tottahan tuo perustuu terveeseen järkeen, eli katsuri tajuaa että jos paperissa lukee ahtopaineen kohdalla 0.05 bar niin käyttöpaine on luultavasti jotain ihan muuta
Sillähän saa katsurilta sulakkeen palamaan, mutta hyvä konsti on pyytää näyttämään mihin vetoaa, jos kerran tällainen pykälä jostain löytyy niin kaivakoon esiin."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostAhtopaineesta ei löydy mainintaa mistään pykälästä eikä Trafin katsastusohjeista, eli voisi kysyä mihin pykälään arvon katsastaja mahtaa vedota. Tottahan tuo perustuu terveeseen järkeen, eli katsuri tajuaa että jos paperissa lukee ahtopaineen kohdalla 0.05 bar niin käyttöpaine on luultavasti jotain ihan muuta
Sillähän saa katsurilta sulakkeen palamaan, mutta hyvä konsti on pyytää näyttämään mihin vetoaa, jos kerran tällainen pykälä jostain löytyy niin kaivakoon esiin.Originally posted by Pazi88 View PostJarruhommasta ainakin sen verran että itte tulostin BMW:n sivuilta varaosakuvat VIN:n perusteella 320:n ja 328:n jarruista. Niissä tosiaan näky levyjen koot ja vertailtiin katsurin kanssa että paikallaan olevat koot vastaa 328:n kokoja. Täsmäshän ne ja leima paperiin.
Comment
-
-
Konttorin vaihto, heti alkuun.
Eikös kun harrastepelejä tehdään niin heti lähtöön ole hyvä valita sellainen paikka missä on asenne näihin kohdallaan. Eli kyllä "oma" katsuri on heti lähtöön antanut perustellut ja järkevät ohjeet mitä tarvitaan ja mitä ei, muutoksista hyvät dokumentit itsellä matkassa kun konttorilla on asioinut, kaikki on aina mennyt yhteisymmärryksesssä puolin ja toisin neuvoja sekä näkemyksiä jakaen.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Comment