Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton rakenteiden muutoksista koskavaa lakitekstiä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by suppari View PostMutta oliko spetke nyt vaihtamassa konetta? Jos en väärin lukenut niin turbottamassa 535:Sta? Tietysti jos vaihdat 540 koneen turbolla, niin sillon se on noin, taikka sitten täälläpäin on katsurit kujalla.
Edit:
jota koskevat pakokaasupäästövaatimukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai jos moottoria muutetaan muulla kuin 6 §:n 3 momentissa tarkoitetulla tavalla,
Eli jos konetta muutetaan jollakin muulla tavalla paitsi iskutilavuuden suurentamisella niin katti vaaditaan taikka "pussitesti" päästömittaus.
Taitaa katti olla halvempi ja järkevämpi tapaLast edited by Spetke; 03-04-2013, 22:02.
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View Post4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
Jokatapauksessa ottaisin lapun sitten vakiotehoille. Jos ei siis ole kaikki osat ihan harrastamisen ilosta vaihtumassa "parempiin".sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostNo niin tietysti näin se olikin.
Jokatapauksessa ottaisin lapun sitten vakiotehoille. Jos ei siis ole kaikki osat ihan harrastamisen ilosta vaihtumassa "parempiin".Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Originally posted by PPmotor View PostHaluaisin nähdä sen katsurin, joka uskoo ahtimen asennuksen jälkeen tehojen pysyvän vakiona.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Eikait siitä pitäs tulla. Ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon ja moottorin vaihdosta on jo kertaalleen prosentit merkattu. Lisää ei siis tule.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEikait siitä pitäs tulla. Ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon ja moottorin vaihdosta on jo kertaalleen prosentit merkattu. Lisää ei siis tule.
Comment
-
-
Originally posted by Stig0 View PostTämmönen käsitys mullakin asiasta on, kyselin tossa kerran yheltä katsastus inssiltä asiaa, niin vastaus oli että riippuu mitä osia vaihtaa moottoriin? Mitenkäs homma menee turvakaarien kohdalla? Mikäli oikein ymmärsin selatessani tätä topiccia niin ois turvavaruste, ja niistä ei tulis prosentteja?
Asiasta toiseen. Kannattaa vähä etukäteen kysellä tota sun korinvaihtoa kun siinä menee painot todennäkösesti jo nyt vähän miten sattuun. Näin melkeen kaikissa 520->M5 konversioissa. Eli se itse koppa painaa omamassaltaan varmaan reilusti alle 1700kg ja kantavuutta siinä korissa on alle 2000kg, näin siis yleensä mutta ei kaikissa.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Näin alkuun tervehdys kaikille bemaristeille!
Tuli ostettua elämäni ensimmäinen bmw, vähäpäästöinen e34 m5:nen, jota ei tietenkään saa laillisesti ahdettua, joten toinen kori olisi haussa.
Kysymys kuuluu, että onko väliä mitä ei-vähäpäästöistä koria lähtee katselemaan?
Meinaan että onko helpompi esim. alkup. 535:sta lähteä rakentamaan vai käykö ihan perus karvalakkimallin 520i aihioksi? Tuleeko painon kanssa ongelmia?
Vertailumalliksi tulee jokatapauksessa 540i ja tuosta m5:sta otetaan alusta kokonaisuudessaan uuteen koriin.
On näitä muutamat näköjään suomessakin tehny, joten semmosilta kavereilta etenkin tarvitaan faktatietoa.
Tietääpähän sitte vähä mistä puhuu kun lähtee konttorille asiaa selvittämään..Bmw M5 turbo -89
760hv / 930nm @ 1.3bar
Comment
-
-
Aika se ja sama minkä hylsyn otat aihioksi. Toki jos se on isokoneinen valmiiksi niin katsuri voi olla valmiimpi uskomaan että et ole vaihtanut niitä ja näitä osia niin osien vaihtoprosentit voi jäädä pienemmiksi. Kai. Jos sillä on mitään väliä.
En oo varsinainen kolmenepa-expertti joten viisaammat oikaiskoot.
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by stano View PostNäin alkuun tervehdys kaikille bemaristeille!
Tuli ostettua elämäni ensimmäinen bmw, vähäpäästöinen e34 m5:nen, jota ei tietenkään saa laillisesti ahdettua, joten toinen kori olisi haussa.
Kysymys kuuluu, että onko väliä mitä ei-vähäpäästöistä koria lähtee katselemaan?
Meinaan että onko helpompi esim. alkup. 535:sta lähteä rakentamaan vai käykö ihan perus karvalakkimallin 520i aihioksi? Tuleeko painon kanssa ongelmia?
Vertailumalliksi tulee jokatapauksessa 540i ja tuosta m5:sta otetaan alusta kokonaisuudessaan uuteen koriin.
On näitä muutamat näköjään suomessakin tehny, joten semmosilta kavereilta etenkin tarvitaan faktatietoa.
Tietääpähän sitte vähä mistä puhuu kun lähtee konttorille asiaa selvittämään..
Aihioksi kannattaa valita 530 tai 535, niissä on kehtomallin taka-akseli ja 210-perä vakiona. Ihan tuotannon alussa noitakin tuupattiin maailmalle 188-perällä, mutta todennäköisyys sellaisen löytymiseen on pieni, kannattaa kuitenkin ETK:sta tarkistaa valmistusvuodet ja kuukaudet.
518 ja 520 on varustettu pikkuperällä ja e30-tyyppisellä perän ripustuksella. Joudut vaihtamaan koko taka-akselin ja voimansiirron. 525 lähtien taka-apurunko on tuota ns. kehtomallia, mutta voimansiirto kevyttä tekoa, perä on 188.
Eikä todellakaan kannata ehjää ämmää ruveta silpomaan. Jos välttämättä haluat ehjästä autosta ne katsurin vaatimat vakaajat ja jarrut irroittaa ja niin ok, mutta muuta käyttökelpoista et tekniikan lisäksi siitä saa saakaan. Sulla menee kasatessa alustaan ja autoon ylipäätään niin paljon uutta palikkaa kuitenkin kiinni, että on ihan sama lyödä ämmä talliin ja lähteä liikkeelle ihan siitä mitä siinä 530/535 -raadossa on valmiina paikallaan.
Voidaan hieroa siitä ämmän raadosta sitten kauppaa kun olet irroittanut sen koneen, askin ja jarrut.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
No tuohan selvensi jo asiaa kummasti, kiitän.
Nuo 535:set näyttää olevan aika edullisia ja niitä on hyvin tarjolla, joten täytyy semmonen katsella aihioksi.
Tottakai kaikki käyttökelpoinen hyödynnetään, eikä ole tarkoitus m5:sta käyttää kuin pakolliset osat tuohon projektiin.
PPF:ltä tilattu moottorinosat ja ois tarkoitus ens viikonloppuna ottaa kone ylös, joten kyllä se kori tulee myyntiin jossain välissäBmw M5 turbo -89
760hv / 930nm @ 1.3bar
Comment
-
-
Originally posted by stano View PostNo tuohan selvensi jo asiaa kummasti, kiitän.
Nuo 535:set näyttää olevan aika edullisia ja niitä on hyvin tarjolla, joten täytyy semmonen katsella aihioksi.
Tottakai kaikki käyttökelpoinen hyödynnetään, eikä ole tarkoitus m5:sta käyttää kuin pakolliset osat tuohon projektiin.
PPF:ltä tilattu moottorinosat ja ois tarkoitus ens viikonloppuna ottaa kone ylös, joten kyllä se kori tulee myyntiin jossain välissä
Edit.
Tarkemmin katottuna tulee ongelmia muutenkin riippuen kopan massasta. Eli jos ton M5 koneen haluat e34 koriin istutaa niin kopan omamassa pitäs olla luokkaa 1650kg. Näin äkkiseltään roiskastunaLast edited by ThemeJ; 01-10-2013, 16:20.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Comment