Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko kokeiltu, että toimii missään autossa? Voi olla myös kaapeli/asennus ongelma. Muistelisin, että pitäisi toimi OBD-piuhalla tuon ikäisen kanssa.
    E36 ei taida toimia anyway jos ei ole m52 koneella. En kyllä 100% varma ole.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Muurahainen View Post
      E36 ei taida toimia anyway jos ei ole m52 koneella. En kyllä 100% varma ole.
      Voi hyvin olla, itsellä ICOM käytössä, niin sillä toimii. Tosin muistelisin, että usb kaapelilla olisi päässyt E36 m43 päässyt käsiksi. Kun kokeilee johonkin toiseen autoon, niin tietää varmasti toimiiko oma kaapeli & asennus.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Miki
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 78
        • Tampere

        Moro,


        ABS-yksikköä pääsi tutkimaan kivuttomasti USB-kaapelilla, mutta moottorin ohjausyksikköä ei millään. Sama ongelma oli myös autocom-pohjaisella softalla. Muut järjestelmät tunnistaa, muttei moottoria.
        E36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Miki View Post
          Moro,


          ABS-yksikköä pääsi tutkimaan kivuttomasti USB-kaapelilla, mutta moottorin ohjausyksikköä ei millään. Sama ongelma oli myös autocom-pohjaisella softalla. Muut järjestelmät tunnistaa, muttei moottoria.
          Onhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdessä? Jos on niin voi hyvin olla, että vaatii sen ADS piuhan.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Miki
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 78
            • Tampere

            Originally posted by HTK12 View Post
            Onhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdessä? Jos on niin voi hyvin olla, että vaatii sen ADS piuhan.

            Joo, on ne. Kolvasin myöskin 20-pinnisen adapterin 17 ja 20 pinnit yhteen. 17-pinnistä ei lähtenyt mitään piuhaa 16-pinniseen OBD-liittimeen.



            Ei kuitenkaan mitään vaikutusta. EWS:n sekä ABS:n INPA tunnisti.
            E36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              Löytyykö mistä(än) N57 moottorille INPA tiedostoja? Eli E90 LCI...

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by expertti View Post
                Löytyykö mistä(än) N57 moottorille INPA tiedostoja? Eli E90 LCI...
                Suoraan vaan etit uudemman INPA versiota, jossa on valmiina.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Suoraan vaan etit uudemman INPA versiota, jossa on valmiina.
                  Joo, 5.0.6 tuo sisältyy. MUTTA scriptit on saksaksi ja itsellä vain korkeajännitys saksa pohjana, ei taitu kieli :(

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    Ei noita uudempia ole ilmaiseksi jaossa kuin germaanikielellä.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Ei noita uudempia ole ilmaiseksi jaossa kuin germaanikielellä.
                      No kellä olisi rahasta saatavilla? YV!

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17836
                        • PKS

                        Suurinta osaa ei ole koskaan käännetty ollenkaan Kannattaa melkein alkaa siirtymään ISTA aikakauteen...
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Latvus
                          Newbiemmer
                          • May 2019
                          • 2
                          • Tampere

                          Tere kaikille. Tietoa on foorumilla paljon, jopa niin paljon että sitä on vaikea järkevässä ajassa löytää. Kysynpä siis täällä.
                          Harkinnassa on ensimmäinen BMW, tarkemmin x3 2015 tai uudempi. Olen aina huoltanut autot itse öljynvaihdoista isompiin korjauksiin. Lähinnä kulmat käynyt säädättämässä liikkeessä ja renkaat rengaskoneessa. Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä? Näissä kun on sähköistä huoltokirjaa ja mukautuva huoltoväliä. Millaisen piuhan/ohjelman tarvitsisin tuollaiseen autoon ja onko itse tehtäessä jotain mitä nyt tämän merkin kohdalla olisi huomioitavaa. Iän puolesta noissa taitaa takuu olla mennyt, joten siitä tuskin surtavaa. Ehkä ensimmäisen huollon voisi merkkarilla käyttää, niin saa uusimmat softapäivitykset yms.

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2672
                            • Tampere

                            Originally posted by Latvus View Post
                            Tere kaikille.

                            Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä?
                            Tervetuloa foorumille. Mikäli automerkki ei ole aiemmin tuttu, niin esim. tämän foorumin keskustelut tarjoavat paljon hyödyllistä tietoa normaaliin ylläpitoon ja myös vianetsintään liittyen.

                            Nykyisiä autoja voi aivan hyvin huoltaa ja ylläpitää itse kuten vanhempiakin, mikäli se tuntuu itselle sopivan ja nk. perushuoltotoimenpiteiden tekninen suorittaminen on tuttua. Samalla tavalla kuin muidenkin merkkien kohdalla, myös BMW:ssä huollot ovat pääasiassa suodattimien ja nesteiden vaihtoja, jarruhuoltoja ja yleisiä tarkistuksia. Lisävarusteiden ja muiden sähköllä toimivien laitteiden määrä suurentaa todennäköisyyttä, että satunnaisia vikakohteita saattaa ilmaantua karvalakkiversioita enemmän. Sähkötarpeesta johtuen auton akku tulee olla hyvässä kunnossa, kuten muidenkin merkkien kohdalla.

                            BMW:n kohdallakin valmistajan koritakuun säilyminen edellyttää valtuutetun merkkihuollon toimesta tehtyjä koritarkistuksia, jotka ovat yleensä ajokilometriperusteisia. Nämä suosittelen teettämään merkkihuollossa, sillä tarkistuksista jää merkintä huoltohistoriaan ja näitä tietoja tarvitaan harkittaessa takuunalaisia korjauksia.

                            Mikäli vikadiagnostiikkaa haluaa tehdä itse testereillä, niin merkkikohtaisen testerin käyttö on suositeltavaa. Auton ohjelmistopäivityksiä ja koodauksia pystyvät tekemään myös asiansa osaavat harrastajat, mutta mikään ei tietenkään estä teettämästä tällaisia toimenpiteitä esim. merkkihuollossa.
                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Latvus View Post
                              Tere kaikille. Tietoa on foorumilla paljon, jopa niin paljon että sitä on vaikea järkevässä ajassa löytää. Kysynpä siis täällä.
                              Harkinnassa on ensimmäinen BMW, tarkemmin x3 2015 tai uudempi. Olen aina huoltanut autot itse öljynvaihdoista isompiin korjauksiin. Lähinnä kulmat käynyt säädättämässä liikkeessä ja renkaat rengaskoneessa. Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä? Näissä kun on sähköistä huoltokirjaa ja mukautuva huoltoväliä. Millaisen piuhan/ohjelman tarvitsisin tuollaiseen autoon ja onko itse tehtäessä jotain mitä nyt tämän merkin kohdalla olisi huomioitavaa. Iän puolesta noissa taitaa takuu olla mennyt, joten siitä tuskin surtavaa. Ehkä ensimmäisen huollon voisi merkkarilla käyttää, niin saa uusimmat softapäivitykset yms.
                              Huollossa ei ilman syytä päivitetän softia. Toki ne päivitetään, jos asiakas haluaa ja tästä maksaa erikseen. Koritakuun takia itse käyttäisin koritarkistuksen merkkihuollossa, kunten tuossa JaniLap jo huomautti.

                              Itse voi ihan hyvin tehdä huollot/korjaukset, ihmiset nämä huoltaa siellä merkkihuollossakin. Vikakoodienlukemiseen ym. kannattaa homma windows läppäri ellei sellaista jo ole, Enet kaapeli ja ISTA & INPA (nämä on BMW omia softia). Ellei itselle halua hankkia laitteita, niin foorumilta löytyy harrastajia joilta tämä onnistuu.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • _chris_
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 442
                                • Nokia

                                Mulla on tuollainen muutama vuosi sitten hankittu do-it-auto:n oranssi dignostiikkapalikka, mikä toimii sekä ADS- että OBD-väylässä INPA:n kanssa (v4.4.7). Olen käyttänyt sitä menestyksekkäästi sarjaportin kautta, mutta ongelmana on että diagnostiikkaläppärissäni on sarjaportti vain telakassa. Tämä estää ajonaikaiset dignostiikat, kun jatkoroikassa ei mitta riitä...

                                Hommasin verkkokaupasta USB-serial adapterin, mutta en saanut sitä yrityksistä huolimatta toimimaan. Muutin portin numeron COM1:ksi (alkup. sarjaportin numero), yritin myös muuttaa viiveasetuksia, mutta ei apua.

                                Kysymys kuuluu, että pitäisikö tässä käyttää jotain tietyntyyppistä USB-sarja adapteria (linkkiä sopivaan?) vai onko tämä nyt vain asetuksista kiinni?
                                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎