Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miksa99
    replied
    rev. 1.3

    tuosa jo aikasemminkin mainitsin, siitä kiekka mittarin eriskummallisesta nykimisestä / heilahtelusta, mahtaa olla viisain vaihtaa ensimmäisenä se kampuran tunnistin uuteen? kun ajoittain tekee niin että tasakaasu kiihytyksessäkin saattaa viisari tehä semmosta 500rpm piikkiä... ja joskus harvoin "kylmä" käynnistyksessä, ei het lähde käymään oikein vaa vaikeiroi ja vaati jonku startin.... nämä kaikki ilmenneet vasta enenemissä määrin kun ajettu jo 1200-1500km boksilla, että tuskin säädöissä tms sinällää häikkä, kun pelannu ettei mittää välissä.. ja nyt juonittelee... sitten jos ei anturin laitolla, nii liekkö sitten purkin sielun elämään tutustua...

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Rev1.x toimii pelkällä kammen anturilla. Rev2.x vaatii myös nokan signaalin että saa RPM tiedon jos ollaan seqventiaali moodissa. Että siellä lienee vika. Voit kokeilla vaihtaa ruiskutus moodin seqventiaalista semi seqventiaaliin varmistaakseni tämän. Sillon pelkkä kampuran signaali riittää.

    Asiaan liittyen koodailin tonne firmikseen half sync indikaattorin, mikä syttyy jos kampuralta tulee ok signaali, mutta nokan signaali puuttuu. Nythän tästä ei tuu mitään tietoa 202005 firmiksessä. Se tulee mukaan seuraavaan firmis versioon. Helpottaa vastaavien ongelmien debuggaamista, kun näkee paremmin mistä kiikastaa. Ku han saan pelaamaan kunnolla, niin tuo half sync moodi saa koneen käymään batch/wasted spark moodissa ja vaihtaa sit seqventiaalille kun/jos nokan signaali saadaan. Niin sitä kautta saa nopeamman startin ja myös sen että nokan anturi ongelma ei saa koko konetta mykäksi.

    BTW. Koska kyseessä m50tu kone, niin miten cherry on kytketty kiinni alkuperäisen hall anturin tilalle.
    Eipä tullut tuolla semi-sekventiaalilakaan triggeri loggeriin eloa.

    Firmwaren compilingissa tulu tälläinen error, en tiedä liittyykö asiaan, korjailin tuon decodersista ja latailin firmwaren uusiksi.
    "decoders.ino:319:7: warning: backslash and newline separated by space
    } "
    Last edited by rungo; 30-07-2020, 21:31.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    BTW. Koska kyseessä m50tu kone, niin miten cherry on kytketty kiinni alkuperäisen hall anturin tilalle.
    Samalla tavalla kuin kammenkin anturi. JR-timer liittimellä, sekä billet adaterilla originaali paikkaan ja pinnitetty tuon jumper ohjeen mukaan githubista

    "Power will be sent to pin2 in the sensor connector. Pin 1 will be signal and pin 3 is ground."

    Mietin vain tuota että trigger loggerilla ei tullut minkäänlaista graafia ? Eikö sinne pitäis tuo kammen signaali näkyä vaikka nokka anturi olisi pimeä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Rev1.x toimii pelkällä kammen anturilla. Rev2.x vaatii myös nokan signaalin että saa RPM tiedon jos ollaan seqventiaali moodissa. Että siellä lienee vika. Voit kokeilla vaihtaa ruiskutus moodin seqventiaalista semi seqventiaaliin varmistaakseni tämän. Sillon pelkkä kampuran signaali riittää.

    Asiaan liittyen koodailin tonne firmikseen half sync indikaattorin, mikä syttyy jos kampuralta tulee ok signaali, mutta nokan signaali puuttuu. Nythän tästä ei tuu mitään tietoa 202005 firmiksessä. Se tulee mukaan seuraavaan firmis versioon. Helpottaa vastaavien ongelmien debuggaamista, kun näkee paremmin mistä kiikastaa. Ku han saan pelaamaan kunnolla, niin tuo half sync moodi saa koneen käymään batch/wasted spark moodissa ja vaihtaa sit seqventiaalille kun/jos nokan signaali saadaan. Niin sitä kautta saa nopeamman startin ja myös sen että nokan anturi ongelma ei saa koko konetta mykäksi.

    BTW. Koska kyseessä m50tu kone, niin miten cherry on kytketty kiinni alkuperäisen hall anturin tilalle.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Pazi88 m50tu PnP rev 2.1, 202005 firmware muokatalulla firmwarella.

    Muuten näyttäisin pelittävän, mutta ei käynnisty, RPM mittari ei liiku eikä triggeri loggeriin tulee mitään eloa kun starttailee.
    Käytössä nokalla sekä kammella cherryn gs100502, ilmaväli muistaakseni 1,5mm ja 5v virransyöttö.

    Sama setuppi toimii moitteetta rev 1.4 levyllä samassa autossa.

    Kävin tuota levyä pariinkin kertaan läpi etsien mokia / kylmäjuotoksia, ekalla kerralla oli jp31 jäänyt 1-2 asentoon mutta tuon jo korjasin.

    Onko raadilla ideioita mistä/miten lähteä etsimään vikaa ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos suoraan githubista lataa pelkän msq:n, se ei pelaa tunerstudiossa, vaan jotenkin korruptoituu. Pitää koko repository ladata zippinä ja sieltä zip paketista avata base tune.

    Tai sitten speedyloaderilla ladata.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Lataa siihen uusin 2020/05 koodi. Ja tee niinkuin muuris on ohjeistanut sivulla 29
    Tein ohjeiden mukaan mutta sama ongelma, ei ladannut tuota basetunea vaikka iskin filun tunerstudion kautta.

    Kiersin tuon ja kopioin suoraan githubista basetunen sisällön ja pastesin currenttune.msq:n, ja nyt kaikki arvot olivat päivittyneet tunerstudioon. Erikoinen homma

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by rungo View Post
    Menikö tässä jotain väärin vai mikähän mättää ?

    Lataa siihen uusin 2020/05 koodi. Ja tee niinkuin muuris on ohjeistanut sivulla 29

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Kasailin tossa m50tu:lle rev 2.1 levyn. Hieman ilmeni haasiteta firmwaren / basetunen kanssa

    latailin firmwaren pazi:n githubista
    GitHub is where people build software. More than 150 million people use GitHub to discover, fork, and contribute to over 420 million projects.


    Arduino IDE:n iskin tuolta speeduino kansiosta speeduino filun, laitailin firmwaren. Avasin tunerstudion ja kyselin firmwaren ini tiedostoa, tähän iskin rarrin reference kansiosta löytyneen .ini tiedoton

    Basetunen laitailin myös githubista, mutta jostain syystä näyttäisi ettei lataa sitä kunnolla, ei tule sitä lataus baria ja arvot on omaan silmään aika perseellään. esim. Injectorien sivulla arvot olivat luokkaa 65k.

    Menikö tässä jotain väärin vai mikähän mättää ?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Suuttimista puheenollen, on muuten huima ero Speeduino sekventaalisena M50B25-koneessa 2000cc ev14-sumuilla vs kdfi. Kun vielä deadtimen jännitekorjaus on suuttimien mukainen niin esim. tyhjäkäyntiseosten säätö on lastenleikkiä Ja yleisesti ottaen tarkkuus ja toiminta tuntuu herkemmältä ja tarkemmalta.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Miksa99 View Post
    tänään pyöräytin paikholleen, nuo aikasemmin mainitut suuttimet, ja aloin sääteleen kohilleen, niin ei sitä saanu autoa käymään tasasesti 0,6ms dtllä eikä 0,8ms... vaan vaati sen 1ms... mikä ilmotettu, eli joku siinä varmaan on suuttimessa että vaatii nuin pitkän ajan... :think
    Huomioithan että kun dt:tä pienentää niin vaatii toki isommat VE arvot, jotta pw (tehollinen+dt) pysyy suunnilleen samana. Suuttimen epälineaarista tuottoa ei pidä kompensoida dt:llä vaan mielummin VE-kartassa, veikkaan että siitä tässä kyse.

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    tänään pyöräytin paikholleen, nuo aikasemmin mainitut suuttimet, ja aloin sääteleen kohilleen, niin ei sitä saanu autoa käymään tasasesti 0,6ms dtllä eikä 0,8ms... vaan vaati sen 1ms... mikä ilmotettu, eli joku siinä varmaan on suuttimessa että vaatii nuin pitkän ajan... :think

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    youtubesta on löytyny hyviä ohjeita ainaki ms2 ton säätämiseksi. ensin kuitenkin olisi säädettävä se kuinka nopeaan muutokseen edes reagoi. logia ajamalla kai helpoin selvittää. itse yritys erehdys kautta sen säätänyt. polttoainekartathan pitää olla ok ennenkun kiihdytysrikastukset voi tarkasti säätää. sinneppäin niitä voi laittaa ajamisen sujuvoittamiseksi. tai näin itse olen ymmärtänyt


    niin teinki, ku tuntu että se sotki alkupään peruskarttojen säädön kokonaan..

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Originally posted by Miksa99 View Post
    joo, katotaan nyt vielä palautan sen new ignition asetuksen ja vaihdan uuden tuon datakaapelin läppärin ja boksin välillä, ettei ois kuitenkin niin että piuha juonittelee kun dataloggausta ajaa.. ja pätkii yhteyttä tms.....

    pitää vielä perehtyä siihen rikastuksen säätöön, just sitä tarkotin että miten se säätö toimii, eli oli sillai niinku aattelin että rikastaa suhteessa läpän aukasu nopeuteen, no siitä nyt tuskin haittaa vaikka turaa kartat hyväksi ilmankin tuota rikastusta, ja sitten hieno säätää , kiitoksia teille kun jaksatte näpyttää vastauksia!
    youtubesta on löytyny hyviä ohjeita ainaki ms2 ton säätämiseksi. ensin kuitenkin olisi säädettävä se kuinka nopeaan muutokseen edes reagoi. logia ajamalla kai helpoin selvittää. itse yritys erehdys kautta sen säätänyt. polttoainekartathan pitää olla ok ennenkun kiihdytysrikastukset voi tarkasti säätää. sinneppäin niitä voi laittaa ajamisen sujuvoittamiseksi. tai näin itse olen ymmärtänyt

    Leave a comment:


  • Miksa99
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    New ignition modella sytkän ajoitus on paljon tarkempi, mitä ilman. Sillä tarkkuus on asteen berran, mutta ilman uutta moodia kipinä saattaa heilua useamman asteen. Oireet viittaa triggeröinin sekoamiaseen..
    joo, katotaan nyt vielä palautan sen new ignition asetuksen ja vaihdan uuden tuon datakaapelin läppärin ja boksin välillä, ettei ois kuitenkin niin että piuha juonittelee kun dataloggausta ajaa.. ja pätkii yhteyttä tms.....

    pitää vielä perehtyä siihen rikastuksen säätöön, just sitä tarkotin että miten se säätö toimii, eli oli sillai niinku aattelin että rikastaa suhteessa läpän aukasu nopeuteen, no siitä nyt tuskin haittaa vaikka turaa kartat hyväksi ilmankin tuota rikastusta, ja sitten hieno säätää , kiitoksia teille kun jaksatte näpyttää vastauksia!

    Leave a comment:

Working...
X