Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Onkos täälä minkäänlaista seppää kuka tekis m52 perään kyseisen moottorinohjauksen:think omaan tinaustaitoon en niinpaljon luota että lähtisin koittamaan
-
Pitääkö ecun virta siis ottaa 27 pinnistä kun kytkis on tehty? Tarviiko vielä muita lisäkomponentteja m43 ja kuinka suuren vetovastuksen kierroslukumittari tarvii? Sytytyspääteaste ja dual vr jo on.Originally posted by Pazi88 View PostOlethan lisänny uln piirin bensapumpulle: https://speedyefi.com/ulns-and-pullu...-launch-oh-my/
Tuolta näkyy millanen kytkis pitää tehdä dme releen ohjaukseen ja mistä ottaa virta: https://github.com/pazi88/Speeduino-...c%20rev2.3.pdfLast edited by teemu5566; 02-08-2022, 21:16.
Leave a comment:
-
Näyttäs huonolta kosketukselta signaali piuhassa :thinkOriginally posted by Kyönäpentti View PostOsaisko joku neuvoa laajakaista lambda ongelmien kanssa? Eli M52 koneessa speeduino moottorinohjauksena ja AEM 30-0300 laajakaista lambda. Kyseistä AEM mallia ei suoraan ollut valittavissa, joten laitoin manuaalisesti tämän mallin manuaalista löytyvät arvot tunerstudion lambdan kalibrointi kohtaan. Seosmittari näyttää aivan järkeviä arvoja, mutta logiin näyttää ihan mitä sattuu.(kuvassa näkyy). Mistä tämä voisi johtua? Itse olen aivan noviisi näiden moottorinohjausten kanssa niin kaikki vinkit on tervetulleita. Säätäjä on omalla lambdalla säätänyt koneen. Ja kone käy tosiaan viinalla.
Leave a comment:
-
Olethan lisänny uln piirin bensapumpulle: https://speedyefi.com/ulns-and-pullu...-launch-oh-my/Originally posted by teemu5566 View PostMikseikään plttoainepumppu pyöri speeduinon 0.4.3c 45 nastassa. Ja toinen kysymys mistä ecun nastasta pitää vetää virta eculle? Onko se 56?
Tuolta näkyy millanen kytkis pitää tehdä dme releen ohjaukseen ja mistä ottaa virta: https://github.com/pazi88/Speeduino-...c%20rev2.3.pdf
Leave a comment:
-
Mikseikään plttoainepumppu pyöri speeduinon 0.4.3c 45 nastassa. Ja toinen kysymys mistä ecun nastasta pitää vetää virta eculle? Onko se 56?
Leave a comment:
-
Osaisko joku neuvoa laajakaista lambda ongelmien kanssa? Eli M52 koneessa speeduino moottorinohjauksena ja AEM 30-0300 laajakaista lambda. Kyseistä AEM mallia ei suoraan ollut valittavissa, joten laitoin manuaalisesti tämän mallin manuaalista löytyvät arvot tunerstudion lambdan kalibrointi kohtaan. Seosmittari näyttää aivan järkeviä arvoja, mutta logiin näyttää ihan mitä sattuu.(kuvassa näkyy). Mistä tämä voisi johtua? Itse olen aivan noviisi näiden moottorinohjausten kanssa niin kaikki vinkit on tervetulleita. Säätäjä on omalla lambdalla säätänyt koneen. Ja kone käy tosiaan viinalla.
Leave a comment:
-
Yleensä nuo sytkäkivien palamiset johtuu siitä, että puola alkaa olla jo oikosulussa, minkä vuoksi siitä menee todella iso virtamäärä läpi. Sitä on vähän hankala puolasta todeta pelkällä yleismittarilla, koska sekä ehjä ja oikkarissa oleva puola antaa noin puoli ohmia vastukseksi. Pitää olla lcr-mittari siihen tarkoitukseen. Ja puola saattaa silti jotenkuten vielä seoksenkin sytyttää. Joka tapauksessa tämä suuri virtamäärä aika äkkiä polttaa sytkäkiven, koska siellä ei ole suojausta liian suurta virtamäärää vastaan ja lopulta koko sytkäkivi menee oikkariin kans ja puola sulaa lopullisesti mössöksi.
KDFI purkeissa löytyy virranrajoittimet sytkäkiville, mutta kuten moni varmaan tietää, niin ne taas sitten aiheuttaa ongelmia sytkän riittävyyden kanssa ahdoilla jne. Ja siltikään ne ei anna 100% suojaa sytkäkiven/puolan palamisen varalta.
Leave a comment:
-
En pääse nyt hetkeen ecun luokse, mutta sanoisin, että nyt ainakin ottaa piirilevyyn. Uutena tuskin otti, niin mulle ainakin aika mysteeri, että mikä tän ihan alunperin aiheutti. Noh pitää vaihtaa toi sytkäkivi sillä bom listauksen malilla ja koittaa toimiiko.Originally posted by Odto View PostOttaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.
Joo ykkösen puola suli kyllä melko hyvin, mutta uusia kyllä löytyy.
Leave a comment:
-
Mulla oli kans lowcostin ecun kans samaa vikaa joku veikkas että voi olla että mikoprosessori on viallinen. Olisiko sitten menny siitä kun vahingos flashasin kun oli moottorin johtosarjas ecu kiinni. Saa nähdä tuleeko kuntoon kun tein itse speeduinon ja laitan siihen ulkoisen sytytysvahvistimen kun vaan tulee.Originally posted by Sellasta View PostOkei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Leave a comment:
-
Ottaako transistorin selkä kiinni piirilevyyn ja vetää koko ajan? Tarkista onko puola sulanut lämpenemisestä.Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
Okei, kiitoksia vastauksista. Mikäköhän ton on sitten rikkonut? Tuskin se lämmöstä tai latausajoista on mennyt kun moottori ei käytännössä edes ole käynyt?
Mikä sytkäkivi tuohon nyt oikeen menee, kun siinä näkyvässä numerolla ei löydy yhtään mitään netistä ja numero on eri kuin bom-listassa?
Diy efi ei tietenkään vastaa sähköposteihin…
Leave a comment:
-
Ite hajotin m43:sta kolme puolaa kun eka paloi sytkäkivi mikä sullaki ja sen jälkeen puola. Voit koittaa vaihtaa kiven ja ecusi kyllä tukee sequentiaalista sytytystä kun on "vain" 6 sylinteriä.Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
m60(v8) on hieman asia erikseen(, mutta hänenkin boxista saattaa komponentit 6cyl sekventiaaliseen sytykseen silti löytyä).Originally posted by Sellasta View PostOkei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?
yep, mutta voi olla vielä täysin korjattavissa.Originally posted by Sellasta View PostLisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
-
Okei, toi kuitenkin tapahtui 15 minuutissa, eikä auto edes käynyt kuin yhteensä ehkä 3 minuuttia ja kierrokset oli koko ajan alle 1500. Oli siis ensimmäinen kokeilu autossa. Ymmärsin Kalevin kirjoituksista, että sekventiaalista sytystä ei saa pistää päälle tai ecu hajoaa?Originally posted by teemu5566 View Postasetusten muutto (latausaikaa pienemmäksi tai valita sequentaalinen sytytys) tai tehdä itse speeduino ja laittaa ulkoinen sytytyspääteaste joka kestää enemmän lämpöä.
Lisätietona, että nyt heti virrat päällä tuo sytkäkivi ja ykkösen puola alkaa lämmetä. Vakio eculla toimii normaalisti. Taitaa boksi siis olla rikki.
Leave a comment:
Leave a comment: